Autobusy Doprava ve městě

Nezájem. Karlovy Vary zrušily soutěž na 25 autobusů, nikdo se nepřihlásil

Autobus MHD v Karlových Varech. Foto: DPKV
Autobus MHD v Karlových Varech. Foto: DPKV

Dopravní podnik Karlovy Vary (DPKV) musel zrušit soutěž za 176 milionů korun na dodávku 25 autobusů na stlačený zemní plyn (CNG). Důvod? Neměl z čeho vybírat. Do uzávěrky nepřišla jediná nabídka.

Rozhodnutí o ukončení soutěže zveřejnila firma na svém profilu zadavatele. Městem vlastněná firma chtěla i díky dotaci z IROP výrazně obnovit svůj vozový park autobusů, teď ji čeká ale nejspíše nová soutěž. „Zadavatel do uplynutí lhůty neobdržel žádnou nabídku,“ uvedla firma v písemné zprávě zadavatele. Proto musel DPKV tendr zrušit.

Zájemci přitom byli, jak ukazují záznamy o dotazech k zadávací dokumentaci. Podle nich měl otázky k detailům podmínek nejméně tři uchazeči. Nakonec ale nabídku nepodali. Podle zdrojů deníku Zdopravy.cz mohla být důvodem krátká dodací lhůta: do září letošního roku. Autobusoví výrobci se aktuálně potýkají se značným převisem poptávky.

DPKV sháněl v zakázce čtyři osmnáctimetrové článkové autobusy, zbytek byly maximálně dvanáctimetrové vozy. Čtrnácti z nich byl plně nízkopodlažních, sedm částečně nízkopodlažních. Autobusy měly být klimatizované. Dopravce v zadávací dokumentaci uvedl, že provedl předběžné tržní konzultace před vypsáním tendru se Solarisem, Iveco a EvoBus.

Podle výroční zprávy DPKV za rok 2016 má firma celkem 91 autobusů s průměrným stářím 8,5 let.

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Postrádám v textu informaci o tom, zda bylo požadováno i vybavení WiFi a možností dobíjení předmětů „drobné“ elektroniky – to je přece v současnosti to nejdůležitější, bez čeho by ta vozidla ani nemohla (neuměla) ani jezdit, takže možná se nakonec do soutěže nikdo nepřihlásil i proto …

    • tak jsem si to přečetl a něco se mně na té výbavě nezdá, ale možná mně ujel vlak-třeba vyhřívaný čelní sklo a 4stupnová automatická převodovka, ale možná se někde najde. další manažerský pochybení je ta rezerva, je tam napsaný, že může být v příbalu, oni si myslí, že autobus to vozí na střeše….když poptávají např ž stejných modelů, tak asi do dílny stačí dvě a kdybyy si manažéři zjistili, jestli je ráfek stejný jak mají předešlé, tak tu rezervu nemusí poptávat, ale podle zadání nemá dp nouzi o peníze.

    • V dálkových spojích wifi a zásuvku (nikoli ovšem usb, ale 230V) ještě chápu, ale při balancování v autobusu mhd snad ani nemá smysl zapínat wifi v mobilu. Nechápu tuto mánii požadovat wifi v mhd, když většina cestujících se smartphony má stejně vlastní připojení.

    • Milan:
      No, právě – ale „duch doby“ to zřejmě vyžaduje a realita je jiná …
      A protože nepoužívám „smajlíky“ (a myslím, že inteligent pochopí i bez nich a blbovi stejně není pomoci ani s nimi), tak jsem se tu provokaci pokusil napsat tak, aby ji snad aspoň někdo pochopil správně i bez nich …

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora