Nextbike zmodernizoval dva tisíce kol, třírychlostní přehazovačky nahradilo sedmirychlostní řazení
Kola nextbike v nejnovějším grafickém vzhledu. Zdroj: nextbike

Díky modernizaci mohou bicykly zůstat v provozu po několik dalších let a nemusí skončit jako odpad.
Baví mě tahle pasáž: „Bicykly dostaly také další nové součástky, například přední a zadní kola“ 🙂
Úplný nesmysl… Jsem cyklomechanik, živím se tím už přes 20 let. A už spoustu let jezdím na Nexbiku. V Ostravě a ve FM. Ty 7 rychlostní kola jsou líné jak lemry. Vůbec to nechce jet. Zpřevodování nesmyslné, do kopce i ten nejlehčí převod je těžší, než byl na 3sp. Nexusu. V Ostravě jsem to měl od stanice ke stanici tak akorát nějakých trochu přes 14 minut, tedy zdarma. Zpátky jsem to dával asi za 6,5 minuty. Teď, na těch nových kolech to jedním směrem pod 15 minut nedám. A zpátky to ujedu za 8 minut. A to se můžu snažit… Číst vice »
Nejsi.😁
Mně by bohatě stačilo, kdyby udržovali účinné brzdy. V kopcovité a často namrzlé Jihlavě je to dost o ústa.
Dobrý počin. Vícestupňová přehazovačka je hlavní důvod, proč dávám přednost Nextbike před Rekolem.
Souhlas a taky na rozdíl od Rekol nemají torpédo, na který už prostě člověk často není zvyklý.
Taky se mi na nextbikech šlape líp, ale zas mi na nich chybí ten velký košík co mají rekola, taška se do něj odloží mnohem líp.
Tak to se naprosto shodneme pánové.
Torpédo je hned druhý důvod, proč raději Nextbike. Kdyby aspoň Rekola tu páčku na přední brzdu měla na řídítkách vlevo, aby to člověka trklo…
Na druhou stranu, když mám tašku s nákupem, kterou si chci odložit, Nextbike nejde použít kvůli naprosto pitomé konstrukci košíku.
Nechápu pánové, co vám na torpédu tak vadí? Vždyť jej používat nemusíte, když nechcete. A šlapat dozadu přeci nepotřebujete, tak o co jde?
Mi naopak přijde torpédo super, jde o supr pojistku oproti ruční brzdě, prostě jistota.
Rekola jsou rozhodně lepší na jízdu, leč mají „jen“ 3 stupně, tak jsou o dost lehčí a do kopce se s nimi jezdí daleko lépe, jak na Nextbiku.
Mě zase více vyhovují rekola, protože jsou lehčí. Přijde mi že se na nich méně nadřu
Rozdíl 5 kilo a přijde mi, že Rekola jsou lépe servisovaná. Nextbiky jako by měli zatuhlá ložiska, i po rovině to byla větší dřina než třeba na Lime biku s vypnutým elektro pohonem.
Mám zkušenost jen s elektro Nextbike a i tam by se uživila nějaká lepší přehazovačka. Jsou třístupňové, ale přijdou mi dost divně odstupňované. Na rovině by mohl být rychlejší převod, naopak do kopce to je vzhledem k celkem brutální hmotnosti kola nic moc i s elektro asistencí. Resp. ne že by to nejelo, ale udržet si nějakou vyšší rychlost je i v nepříliš prudkém kopci docela námaha. A když si člověk přehodí na nižší převod, tak už zase šlape jak ratlík. Ale teda co je za mě úplně nejhorší, je absence jakéhokoliv odpružení. Vzhledem k hmotnosti toho kola, je i… Číst vice »
Sedmirychlostní řazení mi připadá pomalejší a náročnější na šlapání než třírychlostní.
Místo vyřazení by je mohli rozdávat na venkově k lokálce nahrazený cyklostezkou
Vzhledem k počtu kol v České republice nepředpokládám, že a venkově je někdo kdo kolo nemá .
Mimochodem kterou lokálku zrušenou jen kvůli cyklostezce máte na mysli vašnosto?
Ve skutečnosti, blábolům některých navzdory, bývá cyklostezka jednou z mála možností využití drážního tělesa na dávno zrušené trati kterou místní nevyužívali.
Možná i proto, že mají auta…