Bikesharing Doprava ve městě

Nextbike startuje na Berounsku, obhájil byznys sdílených kol i v Prostějově

Elektrokola NextBike v Berouně. Foto: Nadace Tipsport
Elektrokola NextBike v Berouně. Foto: Nadace Tipsport

Společnost Nextbike zahájila provoz systému sdílených kol již ve třináctém městě v České republice. Sdílená elektrola od dnešního dnes začala fungovat v Berouně a jeho okolí, konkrétně v Králově Dvoře, Tetíně a Hýskově. Provoz začal díky Nadaci Tipsport, která bude platit prvních patnáct minut jízdy.

Kola budou v celkem patnácti dobíjecích stanicích umístěných na strategických místech. Celkem bude po Berouně a okolí jezdit 100 sdílených elektrokol. „Sdílená kola zavádějí mnohá evropská města, aby ulevila přetíženým silnicím a pomohla svým obyvatelům. Jsem moc rád, že se nám povedlo přinést do Berouna a jeho okolí projekt sdílených elektrokol, která usnadní a zrychlí pohyb ve městě, a co teprve jízdu do kopce,“ říká generální ředitel Tipsportu Petr Knybel.

„Přetížená automobilová doprava v Berouně je jedním z největších problémů, se kterými se dlouhodobě potýkáme. Snažíme se neustále hledat možnosti, jak situaci zlepšit. Ať už chystaným zákazem vjezdu tranzitní dopravě nebo výstavbou obchvatu města. Snažíme se hledat ale i vhodné alternativy a jednou z nich jsou právě sdílená elektrokola,“ uvedla starostka Soňa Chalupová.

Nadace Tipsport bude až do roku 2024 platit prvních 15 minut jízdy, dalších 30 minut je účtováno 30 korunami, celodenní výpůjčka vyjde na 300 korun. Měsíční paušál je 390 korun, roční 1900 Kč. Díky tomuto měsíčnímu či ročnímu tarifu získávají jeho držitelé extra 30 minut na každou jízdu, v praxi tedy nebudou mít při každé jízdě zdarma prvních 15 minut, ale rovnou 45 minut.

Nextbike uspěl i v Prostějově. Rada města dnes vybrala jejich nabídku na provoz sdílených kol na rok 2021 a 2022. Celkem půjde o 120 jízdních kol.

Nextbike vznikl v září 2017, jde o společný podnik českého Olpranu a německé bikesharingové firmy Nextbike.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Beroun má obchvat už čtyřicet let (+-), je vidět a slyšet z celého města. Jmenuje se D5.

58g

Používám NextBike v Pardubicích téměř denně a až na drobnosti je to skvělé. Kolo mi slouží i jako outdoor posilovna 🙂

Alibaba

Já jezdím po Pardubicích taky často, ale používám vlastní plečku, mě tahle služba NextBike v Pardubicích připadá jako nošení dříví do lesa. 🙂

Zbyněk

Pro obyvatele možná, pro návštěvníky rozhodně ne.

Frantisek

Ohledně Berouna by mě celkem zajímalo, co si slibují od zákazu tranzitu a další objízdné silnice (většina tranzitu patrně již využívá dálnici) při současné nabídce MHD, nešikovné koncentraci lidmi oblíbených „hyper-super-…“, o napojení nádraží nemluvě.

Frantisek

Opět paradoxní spojení „byznys sdílených“. 🙂 Je to půjčování, nikoli sdílení (majitel není uživatelem). Nicméně je fajn, že taková půjčovna funguje.

Jan

Klasická půjčovna to není, protože to by znamenalo přijít si vždy k majiteli a pak mu to tam vrátit, přičemž on to bude mít mezi použitím u sebe. Kola jsou stejně jako třeba auta Anytime sdílená, protože jsou během celého dne k dispozici po celém městě. Člověk někam dojede, tam si ho zase půjčí někdo jiný. Pouze ten dopravní prostředek má konkrétního majitele, který to dělá hromadně. Kdybych si koupil 10 nebo 100 kol, rozmístil je po městě a inkasoval za jejich použití, tak je sdílím nebo půjčuji?

Alibaba

Byl jsem v Tetíně někdy před měsícem, a ve stojanu nebylo ani jedno kolo. To se rezervuje nějak přes internet?

Tom

Píše se tam od dnešního dne, je to druhá věta v článku… chce to číst víc, než jen titulky

pedro74

Nevím co dělám špatně, ale nefunguje mi platební brána, a tak si žádné kolo nepůjčím. Uvidíme v dalších dnech.

Liboros

Nextbike mě ničím neoslovilo. Měsíc jízd pro studenty za 99 Kč zní slibně, než se člověk dozví, že je to omezeno na jízdy o délce 30 minut a nelze začít druhou hned po skončené první…

Jiří Kocurek

Prostějov není tak velký, aby se na kole nedal přejet celý za 30 minut. Obzvlášť když je člověk student, tedy mladý a plný sil.
Chápu provozovalte, že chce zabránit tomu, aby si lidi nepůjčili kola na celodenní výlet na Plumlovskou přehradu.

Liboros

Pardon, trochu tedy off topic, ale myslel jsem jejich nabídku v Brně – tam to na projetí míst křížem krážem přes město včetně nalezení vhodné parkovací stanice není úplně mnnoho.

Jiří Voseček

To je od nich fakt nefér, že vám nechtějí dát za 99 korun na měsíc nelimitovany přístup ke kolu.

Jackub

Proč? Je ta služba snad málo dotovaná?

Honza

Ani se vam nedivim. Meli by se stydet a dat to zadarmo.

Petr

Těch extra 30 minut můžete využít několikrát denně, ale skutečně nejde vrátit a hned půjčit. Myslím, že tam musí být pauza asi 10 minut.