Nevycházíte nám dostatečně vstříc, stěžují si lidé kolem budoucí rychlotratě z Brna do Břeclavi
Plánovaný tunel Rajhrad na VRT Jižní Morava. Foto: Správa železnic

Největší nespokojenost s novou trasou je v Rajhradě.
Největší nespokojenost s novou trasou je v Rajhradě.
„Dle starosty trať v zářezu způsobí další fragmentaci obce a zničí poslední rozvojové území.“
Vidíte, jde jen o výstavbu dalších domů. Vůbec ne o hluk. Podél delšího tunelu nové domy na poli za obcí.
Lidi si postavili domy kousek od dálnice, ale vadí jim hluk od budoucí železnice v zářezu?
Slušní NIMBYsté.
Kdyz si zajdete do Prazske zoo, tak uslite vlastne jen zeleznici na protejsim brehu … auta kupodivu ne.
Postavili si je tady https://mapy.cz/s/gugetozoco
To není úplně tak „u dálnice“
… srov. s hloubením tunelu podél ulice Stará pošta https://experience.arcgis.com/experience/09a34cf78c5342dab679a39f39f621b7#data_s=id%3Ae69584ca7c9c4c69b67e3f7ce8dffd2a-18f615d7de0-layer-74%3A117 (viz i „zápichy“ s dotazy)- tzn. daleko blíž těm domům než je dálnice.
Stavební správa Vrt uvedla prioritu, v jakém pořadí se tratě budou stavět: Nejblíž stavbě jsou Moravské brány (už zařazeny do PPP, společně s 3 úseky Brno-Přerov z 5). Jako další Běchovice-Světlá n. S. (Vrt Střední Čechy), případně Balabenka-Lovosice (Vrt Podřípsko). Ty jsou ale již na delší dobu, s kraji a Prahou se stále řeší zásady územního rozvoje. Plus co se týče Podřípska, na tomto směru sebere dost prostředků a sil Krušnohorský tunel. Jakékoli další úseky jsou prakticky ve hvězdách.
ta Světlá n. S. je zajímavá, do 2030 se od Brna postupně zmodernizuje vysočinský koridor právě po Světlou (což nám v předpokladu dává možné datum zahájení stavby Vrt Střední Čechy, pěkně dle českého principu stavění po etapách). Na R9 musí dopravce pořizovat vlaky na 200km/h, které budou na lince do konce r. 2041
Kauza železničního tunelu v blízkosti Kupkova domu v Líbeznicích editovat Na plánované vysokorychlostní trati Praha – Ústí nad Labem poblíž Líbeznic měla trať vést původně po povrchu. Obci se podařilo v letech 2016 až 2019 vyjednat tunelovou variantu. V té době vedl Líbeznice nynější ministr dopravy Martin Kupka. Za působení Kupky ve funkci ministra dopravy se jemu podřízená Správa železnic rozhodla prodloužit tunel z původních 2,7 na 3,2 km. Tunel má chránit Líbeznice především od hluku. Fialova vláda přitom sama razantně rozvolnila hlukové limity, a tak se nabízí otázka, zda by s novými normami byl tunel skutečně potřeba. Loni se… Číst vice »
když jsi to soudruhu kopíroval, zapomněl jsi vyjmout slovo „editovat“
Russky troll.
Asi by to chtělo přístup ŘSD, ti se dohodnout umí.
Také ne vždy.
A že se takové ciráty nedělaly při stavbě D52, hluk, prach a smrad je v Modřicích přímo šílený.
Pro SŽ – protáhněte tunel, na násep u Vranovice se vykašlete (levnější je úrovňové řešení)
A už proboha začněte stavět.
Ty Vranovice, nikoliv ta Vranovice
u tech, co si stezuji, bych dal na vyber, bud to bude dle projektu, nebo se projekt upravi, ale zvysi se jim tam koeficient dane z nemovitosti dokud se ta suma nevybere zpet. A upravy samozrejme jen v cenovych relacich, co se ma sanci vybrat v horizontu let. Kvuli 20 stavenim nikdo nebude upravovat projekt, max nabidnout protihlukovku.
Potom ale lze ukázat na místo, kde byl projektant svolnější (třeba Líbeznice) a chtít stejné podmínky…
Tak to vykupte za cenu, za kterou si v okolí Brna dotyčná osoba/rodina koupí ekvivalentní nemovitost. Myslím, že zde bude zádrhel, nicht war… A kecy o tom jak bude moci obyvatel Modřic, Rajhradu apod. pracovat někde jinde a jak VRT mu k tomu pomůže si může SŽ a jim věrní přis..rači klidně strčit do p.r.d…l.e. Věřte tomu nebo ne, krom několika „klikařů“, či světoběžníků zbylý všichni z místních chtějí pracovat právě v tom Brně a okolí.
Tady je velká nevole proti zpochybňování institutu vyvlastnění. Natož vůči slovům jako je tržní cena nebo ekvivalentní nemovitá náhrada.
Osobně bych možnost vyvlastnění podmínil tím, že vyvlastňovanému byla jako náhrada nabídnuta ekvivalentní nemovitost a případné uhrazení nákladů stěhování.
Ekvivalentní nemovitost nebo tržní cena je málo. Pokud chcete koupit něco co majitel prodat nechce tak ho musíte motivovat vyšší než tržní cenou aby o tom začal vůbec přemýšlet.
„Pracujeme i s provizorním napojením do současného nádraží, pokud bude trať dříve než nové nádraží. Výjezd proto musí být vždy přes Modřice,“ řekl k variantě podél dálnice Marek Pinkava ze SŽ.“ Pokud by hypoteticky byla VRT Modřice – Rakvice, ale ne hotový ŽUB, pak ta VRT bude v podstatě zbytečná – víceméně nebude existovat vlakový spoj, který by se nevešel na stávající trať Modřice – Hrušovany u Brna, ale zároveň se vešel k nástupištím stávajícího Brna hl. n. Mmch. připomínám prezentaci podepsanou tímto pánem a adresovanou Modřicím https://www.mesto-modrice.cz/sites/default/files/ext/prezentace_modrice_prosinec_2022.pdf – pro Modřice, které jsou doslova za brněnskými humny, tam je prezentována… Číst vice »
V Modřicích vidím přínos hlavně v prodloužení podchodu směrem k Brněnské a tím umožnit vazbu vlak – šalina (bude ovšem potřeba doplnit zastávku mezi cihelnou a Tyršovou)
Ten podchod se dá prodloužit i bez VRT.
V Modřicích žádné „šaliny“ nejezdí. Ty jezdí až v sousední vesnici Brně.
Pletete si vesnici s velkoměstem (ostatně do vesnice by VRT vést nepotřebovala).
Navíc https://mapy.cz/s/kuhudagefa od polohy té případné tramvajové zastávky „za podchodem“ by k hranicím s územím Brna bylo jen asi 400 metrů – doslova na dohled.
Každé vyjití vstříc a udělání ústupku u jiných obcí zvýší zarputilost a odpor u těch, kde se neuhlo nebo nebylo možno uhnout vůbec.
A nevyjití vstříc může zachovat zarputilost v tom místě, kde… nebylo vyjito vstříc. 🙂