Neviditelná sklopná pole a fish friendly turbíny. Nový návrh jezu u Děčína má uklidnit aktivisty i úřady
Vizualizace jezu u Děčína. Pramen: ŘVC

Ministerstvo argumentujeme, že dané území bylo vždy spjato s regulací Labe.
Ministerstvo argumentujeme, že dané území bylo vždy spjato s regulací Labe.
Jak si mam predstavit fish friendly turbinu?
https://www.wired.cz/clanky/fish-friendly-turbiny-maji-utuzit-decimovane-populace-sladkovodnich-ryb Asi dvě vteřiny na google.
Je v Čechách ještě nějaký významný dopravce který provozuje lodní dopravu?
Osobní dopravu asi ano, a je jich asi dokonce i víc, ale těch, kdo provozují nějakou významnější nákladní dopravu, a N.B. jsou také schopni ji provozovat i přes státní hranice, je aktuálně asi „nula, nula, nic“.
A pro ty co poukazovali na zbytečnost a nulovou ekonomickou návratnost mají co?
Možná by to chtělo napsat, že jádro problému není ve sporu s environmentalisty (to zní poněkud zavádějícím způsobem), ale v podstatě ve velmi obtížném střetu dvou veřejných zájmů. Tok a břežní pásmo Labe je součástí evropsky významné lokality NATURA 2000, kde je podobný záměr v rozporu s předmětem ochrany. Je to podobný rozpor, jako třeba stavba dálnice v národním parku. Způsob řešení si tedy hlavně musí vyargumentovat MDČR s MŽP. A problém je, že MDČR doposud nepřišlo s řešením, které by uspokojilo požadavky MŽP (na tom skončilo minulé hodnocení EIA, kde ŘVC nebylo schopné dodat požadované podklady). Podobně jako u… Číst vice »
Účinně by otázku splavnosti celého českého úseku Labe (mezi Ústím nad Labem a státní hranicí) mohlo vyřešit jen výrazně vyšší vzdutí stupně Děčín a současná výstavba dalšího stupně Malé Březno. A ani tak není vyhráno, protože navazuje německý úsek, kde je v poslední době celoroční splavnost také velkým otazníkem a kde se žádné projekty vedoucí k jejímu zlepšení neplánují.
Proč píšete MDČR (což je mimochodem nesprávné) a MŽP bez ČR?
Po škodách po loňských povodních na Severní Moravě, které jdou jednoznačně na účet lžiekologů a rádoby enviromentalistů ,bych se s těmito ,,odborníky,, při stavbách na vodních tocích už vůbec nebavil.Nebo se čeká na to až velká voda spláchne Děčín,Pirnu a Drážďany a tito se zase budou vymlouvat ,že za to můžou včetně státu všichni okolo, jen ne oni.
Pejsek s kočičkou pečou dort.
Jaký protipovodňový potenciál bude mít diskutovány jež na Labi?
Asi jako Modřanský jez v Praze = sklopit a modlit se, aby vydržel
Tak nějak jsem si to myslel, že jez žádný retenční účinek nemá, ale chtěl jsem slyšet vysvětlení od Padreho 🙂
Dobře ,tak v případě ,že tento jez na Labi žádný retenční účinek nemá ,vzdutí je minimální a nejsou to tedy žádné ,,Tři soutěsky,, tak v čem je tedy problém?
Teď už asi tolik problémů nebude, ale kdyby někdo porovnal původní a teď navrhované řešení, asi by se naprostá většina těch méně informovaných lidí hodně divila. Takže velký dík všem odpůrcům těch původních šíleností: teď to sice nebude plnit úplně vše co nekritičtí loďofilové vyžadovali původně, ale protože Sasíci žádné velké úpravy svého úseku Labe dělat nechtějí (a odmítají), tak by ty šílenosti u nás byly ve výsledku stejně k ničemu. Pro občasnou dopravu nějakých nadrozměrných předmětů by to teď navrhované řešení mělo asi stačit a zbytek tam klidně odvozí dráha – a žádné kamiony by ty lodě stejně nenahradily.
Ale to se snad týká všech děl na vodoteči.To vám řekne i hrázný toho nejmenšího rybníka.Při velké povodni je jediná možnost otevřít stavidla,požádat obyvatelstvo v okolí aby se odebralo na nejbližší vyvýšeninu a pak se modlit.
K čemu potom takové dílo je proti povodni? 😀
Rybníky nejsou proti povodni, od toho jsou přehrady.😃
O krajinu se nemusíme starat, stačí ji zabetonovat? Nemusíme problémům předcházet, stačí řešit následky? Tento postup se ovšem dlouhodobě moc neosvědčuje… Když už bylo odbočeno a odborníci s jiným pohledem označeni za diletanty (jak jinak). 🙂
Já teda myslel že lodní doprava byla dlouhou dobu prezentována jako nejekologičtější. Tedy, její podpora není předcházení problémům?
Když pálíte naftu tlačením zátěže řekou proti proudu vedle souběžné rychlejší elektrifikované železnice, tak v tom zrovna velký přínos ekologii nevidím.
Labská vodní cesta se historicky logicky využívala pro vývoz zboží z Čech po proudu do světa, a to o ekologii hovořit lze, ale co teď vyvážíme, aby to „nespěchalo“, a tedy mohlo plout po řece sice po proudu, ale stejně oproti jiné dopravě pomalu?
Tady ovšem kapacita železnice vůbec nestačí, a generuje další problémy pro nákladní dopravu. Do zprovoznění tunelu do Drážďan kritické místo. Poslechněte si Podcast s pánem od METRANS na tomto serveru.
To není až tak úplně pravda: Němci tam v posledních letech měli velké výluky a dráhu u nich trvale omezuje požadavek na „noční klid“, coý ovšem není noční výluka provozování drážní dopravy, ale pouze provozu hlučné dopravy, takže záleží na přepravcích, jak hlučná vozidla pro své zboží využívají. Navíc, kdyby se aspoň část těch financí, které bude třeba investovat do Labe, vložila do dalšího vylepšení dráhy, tak by to mohlo eliminovat i zbývající její kapacitní problémy: tak neodstranitelné to úzké hrdlo zase není, aby je nebylo možné rozšířit – vždyť přece právě na saské straně bylo v nedávných letech mnoho… Číst vice »
Vaše úvaha má drobnou technickou trhlinu. Ty říční lodě/tlačné remorkéry se stejně vždy musely vrátit proti proudu zpět do ČR. Pokud před sebou tlačily zátěž, byla jistě spotřeba o něco vyšší. Ale nedá se předpokládat, že by cesta zpět s nákladem byla o tolik neekologičtější než cesta po proudu do Hamburku. Navíc kdyby se chtělo, i velké říční lodě je dnes možné vyrobit s pohonem na elektřinu. Jen by se muselo vybudovat zázemí v některých přístavech, aby se po cestě daly nabíjet. V noci lodi stejně neplují, času na nabíjení by bylo spousta. Aneb kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce,… Číst vice »
Takže jez (je jich na našich řekách spousta) hrozně vadí a nekonečné betonové pásmy dálnic nic nezmění a nezhorší? Zkuste myslet.
Jsou dvě skupiny lidi.Odbornici s jiným pohledem a kromě nich ještě absolutní diletanti a o to větší fanatici
Asi takhle k těm lžím…
https://youtu.be/LsFFYJvAMRA?si=peLzmmzqvqWTDu8N
Co naplat – obyvatelé Nových Heřminov mezitím aktuálně od svého nesouhlasu ustoupili a stanovisko obce změnili ve prospěch výstavby přehrady. Škoda – hloupost opět vítězí …
A propos: nepřipomíná to poněkud i letitou kauzu Havránková?
A co jako kauza Havránková.Ta chtěla pole za pole. Kdyby je dostala, žádný problém by býval nenastal.
Ale to by se s ní také musel někdo od státu bavit.
No, právě: to by se byl musel někdo kompetentní ze „státu“ chtít s novoheřminovskými občany bavit a ne jim jen nadiktovat „tady bude přehrada a nic jiného nikdy jinak“. A vvvo tom to je …
Navrhujete postavit postavit místo jezu přehradu typu 3soutěsky ? Cokoliv jiného by totiž vodu nezadrželo …
Nic ve zlém ,ale když tedy je to takovy minijez tak proč je okolo něj taková enviromentalni hysterie?
To nevím, proč jste tak hysterický… 😉
No tak já přestanu být hystericky a můžeme s vašim souhlasem bez problému a nějakých cavyků začít stavět.😃👍