Nesplnili deset podmínek, zkoušeli ovlivnit soutěž a mají zpoždění. Helsinský dopravní podnik se pustil do Škody

ForCity Smart Artic Helsinki. Autor: Škoda TransportationForCity Smart Artic Helsinki. Autor: Škoda Transportation

Podle dopravního podniku Škoda nesplnila deset důležitých technických podmínek.

Odebírat
Upozornit na
guest
50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Happy

Já se divím, že s nimi chce vůbec někdo obchodovat… No vlastně vyjma ČR tak moc nechce😁

Šunka

Vyjádření JSV top…

Dominik

Ostravské tramvaje, trolejbusy… najednou to nevypadá jako náhoda, co?

jarek

V našem kraji razovitem to není náhoda, u nás to je tradice.

SYN

A tradice se mají chránit a podporovat 🙂 🙂

Karl vB.

No jo, ale když je někdo chce uplatňovat novodobé obchodní tradice severozápadního Balkánu ve skandinávském kulturním okruhu, tak může narazit podobně, jako kdysi narazili hvězdáři v socialistickém Československu s Dědou Mrázem, coby náhradou tradičního Ježíška. Tomu se říká kulturní rozdílnost.

Pajik

Zrovna jsem chtel napsat, ze tohle vysletluje hodne okolo zakazek u nas, zejmena:

„Tón diskuse byl takový, že pokud tato nová zakázka nebude zadána Škodě, tramvaje ze stávající smlouvy nebudou v dohodnutém harmonogramu“

patology_chef

Dopravní podniky ve Finsku zřejmě nedodržují český zvyk, že jejich bývalí manažeři pracují pro výrobce vozidel.

Michal

Neuvěřitelná drzost, co?

knedlo

Škoda by v Helsinkách určite rada dosiahla aspoň taký výsledok, ako sa jej podarilo dosiahnuť v Košiciach. Našťastie Fínsko nie je Slovensko, tak verím, že Škodovka vo svojom zámere zlyhá.

Peter

Presne styl Skody. V Cechach jim to prochazi i kdyz jejich vyrobky nekdy stoji za… Uplatky, medialni tlak, nespolehlivost, pozdni dodani, technicka zastaralost.. Kdo ze to ted vlastni?

Bartol

Neřekl bych, že se jedná o zastaralou technologii. Nespolehlivost provozu se často týká i jiných výrobců, zejména u nových dodávek.

Zpoždění dodávek se vyskytují v celém železničním průmyslu.

WhoCares

V Helsinkach tezce pohorel Variobahn (ADtranz/Bombardier). Naopak Artic (Transtech) se tesi velke oblibe.

Bartol

Do jaké míry je/byla společnost Škoda v tomto případě znevýhodněna, musí rozhodnout soud. To nikdo zde nemůže vědět. Faktem je, že Škoda již delší dobu jedná velmi neprofesionálně. Komunikace společnosti se nezdá být standardizovaná, resp. chybí její správné provedení. V industrializovaných postsocialistických státech a různých rozvíjejících se zemích (Asie, Afrika) je způsob, jakým Škoda postupuje, běžný. Platí zde zásada „jedna ruka myje druhou“, ale v jiných státech panuje profesionální odstup, kde se případné události dokumentují a hlásí. Patří sem Finsko, stejně jako další skandinávské státy, Německo, Velká Británie, Nizozemsko, Francie, Švýcarsko atd. Výjimkou je pro mě Rakousko, znám lidi, kteří… Číst vice »

Ivan_pha

také jsem slyšel, že výběrka v Rakousku jsou na tom bídně, podobné čachry jako u nás.

MajsterN

U Asie nejde generalizovat. Třeba v Thajsku bude korupce extrémně běžná, víc než v ČR, tak, že padají státní mrakodrapy, ale zase kulturně potrpí na papíry, procesy a řízení. Rád říkám, ze ředitel městských vodovodů má lepší vzdělání než běžný ministr financí ČR.

Noscortas

Kéž bychom do civilizované společnosti rozvinutých demokracií také jednou patřili. Jinak ta informace o Rakousku je zajímavá.

Kubrt

Existuje pojem protestantská etika, zabývající se rozdílným přístupem k práci, odpovědnosti, morálce, podnikání atd ve společnostech, kde dominují protestantské církve (NL, skandinávské země, CH), proti zemím dominantně katolickým, nebo zkrátka s jiným civilizačním základem.

Dominik Mokriš

To abychom oprášili odkaz husitů!

Karl vB.

Jsem na průběh soudního řízení velmi zvědavý, kolik bude mít odvolání a kol, jak dlouho se potáhne, aý k jaké instanci to dojde a k jakému výsledku se dospěje.
Osobně si myslím, že pro JSV to je jako šlápnout do vajec a ještě se v tom vyválet, protože minimálně po dobu trvání procesu to jistě bude předmětem přátelských diskusí, nejen u konkurence, která v Česku dopadala podobně, ale možná i u potenciálních zákazníků.

Bartol

Zpožděné dodávky se v posledních letech týkaly všech výrobců. Škoda, Alstom, Siemens, Talgo, CAF, Hitachi, CRRC, Pesa. U Newagu to teď nevím. U Siemensu to s ICE 3neo a ICE 4 fungovalo dobře. U Škody to s 52T vypadá, že funguje podle plánu. Siemens to má částečně pod kontrolou, před několika lety byl Siemens katastrofou. Alstom si dovoluje obrovské chyby, stejně jako CAF a Talgo. Stadler má také problémy. ➡️Nakonec každý výrobce dodává se zpožděním. V tendrech bych považoval za zajímavé, aby dodavatelé museli předložit koncepci, jak chtějí zajistit včasné dodání bez ohledu na příplatky za zpoždění. Včetně zkušenosti z… Číst vice »

Nose Peak

No jo, no. Holt to není Česko, kdy do Prahy pokaždý potřebujem jinou kncepci vozu, a vždycky je to čirou náhodou taková, kterou zrovna jedna firma nakreslila a potřebuje zaplatit vývoj…

Milan

zjevně si neuvědomujete, že: 1.) vývoj se za pouhých 10 let hrozně posunuje 2.) 15T byly objednány před více jak 17ti roky, kdy byl započat obratem dle požadavků odběratele jejich vývoj a prototyp vyjel před 15roky v roce 2010, a první seriové vozy 15T jezdí od roku 2011 = tedy již 14 let. 3-) výběrko po dlouhch 15ti letech od toho na 15T, jehož výsledkem je odebírání 52: a) začalo nějakými technnickými konzultacemi b) následně odběratel stanovil řadu vlastností vozidla a nějaké bodové/procentuální hodnnocení jejich splnění c) možní dodavattelé nabídli určitý typ vozidla d) odběratel vyhodnnotil jeho vlastnosti včetně nákladů… Číst vice »

SYN

U 15T bych se pozastavil nad tím že se neprodala do absolutně žádného jiného českého města než Praha… přisuzuju to zejména tomu že všichni ostatní napřed museli čekat „až co v Praze“ a když v Praze docházelo ke zpožděním a problémům (a při té ceně) tak už to pak nikdo nechtěl riskovat…

vlachjan

Myslím si, že ani odvozeniny T52, byť by byly sebepovedenější, si nebude moci dovolit žádný jiný dopravní podnik v ČR. DPP je oproti ostatním provozům nesmírně bohatý.

Kubrt

Co činí 52T nákladnější proti jino prdukci Škody, dodávané na český trh, nebo do Bratislavi?

Petr

No a co že „tramvaje ze stávající smlouvy nebudou v dohodnutém harmonogramu“? Tak za ně prostě zaplatí dvojnásobek a je to, ne? Jsou nějaký outlocitný v tom Finsku…

Karl vB.

Asi by bylo v zájmu JSV, aby dodávku vozidel na předchozí smlouvu pro Helsinky u nich měla naprostou prioritu a byla ukončena v předstihu a ve výborné kvalitě. V opačném případě by to pouze potvrzovalo vyjádření tamního DP, nebo koordinátora a soud by k takové skutečnosti mohl přihlédnout.

jaroslav.dohnalik

Škoda doufá ve spravedlnost…. No však, konečně je někdo poslal tam, kam patří a umí to odůvodnit. Tak nač si stěžují?

Ales

Zajimalo by me, jak by v tech technickejch parametrech uspela 52T.

Márty

Zajímalo by mě, jak by ve finských podmínkách uspěl průběh soutěže na 52T😀

Nose Peak

Asi by lehce přešvihla přípustnou odchylku od rozchodu kol…

Kubrt

Je otázka, co by z toho vyplynulo, když víme, že 52T nebyla projektována dle zadání z Helsinek.

Marťas

No na to, že ve Finsku mají výrobní závod, se chovají moc velkopansky a místo přiznání vlastních chyb to zkouší házet na jiné… Ovšem ve Finsku je poněkud jiná kultura a lehce se může stát, že pokud bude v této konfrontační linii Škoda pokračovat, už si, a možná nejen ve Finsku, ale v celé Skandinávii, neškrtne … A co potom s tím závodem…

Ares

Co se závodem? Zavře se a lidi půjdou dělat jinam, nebo budou bez práce, to je jednoduché.

Kubrt

Jako ano, ale uzavření závodu ve Finsku nebude levná záležitost (odstupné), takže je jasné, že se firma snaží ho udržet při životě (plus investice).

Bartol

Pro ŠT je samozřejmě výhodné, když je místní závod plně vytížen. Závod ve Finsku však vyrábí i jiné zakázky, například pro Německo. Stále jsou otevřené zakázky pro Mainz a Kassel. Mannheim je v současné době ještě v dodávce. Závod ve Finsku se na tom aktivně podílí.

Kubrt

Ano, vím 🙂

N.N.

Taky se dá prodat, ostatně nebylo by to poprvé, co by se prodával celý výrobní závod jiné značce.

Ddd

Ovšem prodej pod tlakem z důvodu nedostatku zakázek je dost krajní možnost, v podstatě snaha o zmírnění (většinou velké) ztráty.

hory

Škoda (Transportation), simply never 🙂

Martas

„(odkaz z Česka nemusí fungovat, je funkční přes VPN, pozn. redakce).“

Všechny dopravní podniky světa spojte se, máme IT z 19 století 😀

Koloušek

Můžete svojí myšlenku rozvést? Zdá se, že pro to máte odbornost.

Hoermalmeister

Geoblocking je naprosto normální v dnešní době, ať už kvůli samotné restrikci přístupu, nebo kvůli vlastní bezpečnosti serveru. Normálně se na něj nikdo z českých ip adres nepřipojuje a náhlý hike může způsobit automatickou ochranu před ddosem

pony

V týhle podobě určitě není, blokovat celé sítě pro jakýkoliv obsah je demence. A představa, že nikdo „normálně“ nemůže chtít vidět kolik zrovna stojí denní jízdenka, která zastávka už je v zóně C nebo jak tenhle měsíc vypadá uzavírka v Hakaniemi, jenom proto, že je zrovna v Praze, je dost hloupá.

Kubrt

Škoda aktuálně ve Finsku řeší i zpoždění dodávek lůžkových vozů pro VR.
Pořád se mi vkrádá na mysl, jak asi finská (nejen šoto)veřejnost vnímá prodej Transtechu Škodě. Jasně, ta firma byla v problémech a Škoda jí zachránila, ale teď je to takové „upatlané“. Kulturní rozdíly jsou zjevné.
Hru na city ohledně zachování domácích pracovních míst ovšem aktuálně zkouší i Alstom v Belgii.

slsp

Skoda si skusa brat priklad z pravneho oddelenia SORu?

Martin Verner

SOR nemá právní oddělení 🙂

Jihočeský velkoměšťan

Cože? Oni si dovolili chtít něco co Škodovka v tramvajích nemá? A ještě navíc něco, co umí dodat jiní výrobci?
Ještě, že existuje to Česko, kde se to příště zase vypíše pěkně pod dohledem Škodícího obchoďáka.

Pat

Nojono, v Česku si to líbit necháme, tak začínají zapomínat jak se chovat.ale hlavně ze to nejsou turci…