Nesmrtelný motorák: První „osmsetdesítka“ dostala barvy Pražské integrované dopravy
Motorový vůz 810 v barvách PID. Pramen: České dráhy
Vůz ovšem paradoxně dostal starý kabát PID, neodpovídá tak nedávno představenému novému vizuálnímu stylu.
Celkem ok nátěr až na ty dveře, ale ty 810 by měly jít do šrotu a ne se modernizovat a natírat stejně to tou modernizací ty ČD akorát zhorší jediná možnost co s nima udělat je rozprodat je na díly a železo.
Katastrofa! Jak může někdo ještě dneska vyhazovat veřejné peníze za modernizaci této šukafonní světové ostudy, která už před skoro půl stoletím, kdy tu hrůzu bolševici vynalezli, byla doslova sto let za opicemi. Pomalé, smradlavé, hlučné, líné, špatně odpérované cukající se a také neobyčejně ošklivé vysokopodlažní vozidlo nepatří do 21. století, ostatně nepatřilo ani do 70. let století minulého. A pořád se toho nejde zbavit, tenhle největší hnus českých kolejí měl být už několik desítek let kompletně ve šrotu.
Odříkaného chleba největší krajíc.
Konečně hezký nátěr – přesně koresponduje s charakterem vozidla a jeho prvky (zvýrazněné dveře, okna) a dokonce i barva ČD je v něm zahrnuta. 😉 Ne nějaké červené pruhy naplácané na vůz bez ladu a skladu a bez jakéhokoli významu.
Já bych udělal soutěž, i některý pětiletý děcka maj lepší nápady na desing než voni😒😒😒😒😒😒😒😒.
A co vam v tom brani?
Tohle bude ten kus, který skončí za 50 let v NTM?
podle toho jaké bude mít štěstí na přejezdech.
cena za ocel roste, je nejvyšší čas poslat to do hutí…
Ještě počkáme, berte to jako investici 😉
myslím si že i kdyby se živoucí fosilie 810 nastříkala podle nového vizuálu PID (což je téměř otrocky obšlehnuto od DB regio……btw kolik to stálo?) zůstane to pořád jako pěst na oko, jako kriplkára v boxech F1 mezi monoposty
Trochu uctivosti k té legendě, pane kolego.
Až budou mět objednatelé zaplatit adekvátní cenu za něco „na úrovni doby“ nebo jen trochu novějšíhp, tak se netěšme na tu vlnu omezování provozu… Pořád lepší postarší „dvoukolák“ než trať zarůstající vegetací (rozuměj: bez objednávky VHD)
chápu že nového objednat „není co“ – adekvátní vozidlo obdobných parametrů a ceny neexistuje…a rozumím argumentu „jezděme radši šunkou než vůbec“
„kriplkára v boxech F1 mezi monoposty“
To je Alessandro Zanardi, seznamte se.
A vedle Dý Texis Tremvej!
Není DB Regio příznačná červená barva ?
Jak se dá krásně prodat i hov.o na kolejích. Podobně jako Unucka v MSk.
811 byl totální přestřel.. ale snad se 325 zadrátuje a budou tam jezdit pantery
Třeba jen Unucka počítal stejně jako Borecký: „Tyto jednotky dnes po středočeských lokálních tratích jezdí za ceny cca 95–130 Kč/vlakokilometr. Nové soupravy na tyto lokální tratě budou znamenat navýšení ceny za vlakokilometr , které se budou přibližovat k částce 160–190 Kč, jak můžeme vidět v krajích, kde je již pořídili.“ Na tratě, kde je nejvyšší rychlost 50-60 chcete nové kapacitní jednotky na 120? K čemu? Víc lidí tam kvůli toho či jiné barvě jezdit nebude. Jízdní vlastnosti se odvíjejí od dopravní cesty. Na děravé silnici také nenadáváte na autobus. Třeba na té zmíněné 325 je do Sedlnice „koridor“ a téměř… Číst vice »
Desira v Libereckém kraji rozhodně nejezdí za 190.
Do Studénky je stovka od sedlnice.pribor- Kopřivnice 80km/h ..rozdíl jde poznat..810 s vozem má otřesnou akceleraci ..
Patrně nepamatujete dobu žabotlamí, kdy na „posledním“ nočním vlaku z Kolína do Prahy, potažmo zpět jezdila „kolínská 810“ místo žabotlamu. Zatímco žabotlam na 100 akceleroval, jízdní dobu pro žabotlam samostatná 810 stíhala.
Sólo které ani nemusí otevírat dveře asi jo. Ropovod šukafonů, kde by v každé zastávce vlakvedoucí s průvodčí a strojvedoucím opisovali srdíčka a pusinky by měl delší pobyty. A žabotlam uměl zkracovat zpoždění.
Největší rána nastane, když to prostě nevyjde a vozidlo za 50-70 milionů většinu doby stojí a nikoho nevozí. Aby ujelo 8 + 8 km jednou za dvě hodiny? To je pak na kilometr dalekosáhle nejdražší.
Taky se v tom případě nemusí všude nakupovat nové autobusy popř. sorky, ale bude stačit zgenerálkovat staré Karosy.
Náhodou 811 je dobrá ukázka modrogumí logiky. Šukafon s vmax 80 (ale nejezdí na korydoru z kopce) dostane klimatizaci, aby jezdil ještě pomaleji.
Pardubické Honekry běžně jezdící 160 mají otevírací okna, protože to objednavatel exaktně nezakázal.
Nátěr by mohli nechat na jednom kusu na šotoušcích. Ať se předvedou. Pak stačí dosadit popisy. Pokud jde o dilema mezi 810 a autobusem/trolejbusem, tak to je jiná pohádka. Autobusy na vlaky nenavazují a nečekají. Tudíž je občas spojení jen teoretické. Dokonce ani MHD k některým pozdním /brzkým spojům nenavazuje. To je pak ten motorák často záchrana.
Když je alespoň trochu snaha, tak autobusy na vlaky čekají. Děje se tak na mnoha místech ČR…
Takže jen omylate šotodogma.
Tak to jim závidím. Zlínský kraj a často ani Jihomoravský kraj ještě tak daleko nejsou. Cestuju pravidelně a vím, o čem píšu. A se šotouši na mně, Prosím, vůbec nechoďte.
A kde máte problém v JMK větší , než je u přestupu vlak/vlak. Navíc tam máte číslo na dispečink Kordisu na každým JR. Zajímavý, kolik lidí v JMK prostě jezdí, ale tady mají všichni problém. ..
Číslo na Kordis mi zařídí, že se autobus vrátí a vezme mne? Ale jděte Vy teoretiku 😀
Ano. Takové situace jsou známy, kdy Kordis obracel autobus třeba i jen kvůli jedinému člověku, kterému ujel. Já jsem toho v JMK projel hodně a toto jsem zatím u autobusů využít nemusel. Oproti tomu, situací kdy návazný vlak ujede autobusu jsem zažil několik a v takovém případě vám ani Kordis nepomůže, protože na vracení vlaků nemá ani on páky. Tolik mé zkušenosti s přípoji v JMK.
Na co ten kordis potom je??pračka na prachy
Jako, nebudu předstírat, že jsem nějaký velký fanda Kordisu, naopak, často s ním mám problém, ale v tomto se jich zastat musím. Provoz na železnici řídí Správa železnic a co vím, tak vztahy mezi Kordisem a SŽ nejsou zrovna nejlepší. Takže když zodpovědný zaměstnanec SŽ rozhodne, že vlak odjede, i když návazný bus ještě nepřijel, tak vlak prostě odjede a Kordis se může stavět třeba na hlavu, ale nic s tím nesvede. Navíc, a tady se musím trochu zastat i SŽ, vracet vlak je mnohem složitější, než vracet bus a na železnici to může způsobit solidní chaos.
Takže pak je TO o tom, aby prostřednictvím KORDISU mezi sebou komunikovali zaměstnanci dopravců … takže strojvedoucí = „šéf“ vlaku dostane od dispečera KORDISu příkaz, že bude čekat na BUS (= smluvně to musí být dohodnuto mezi ČD a KORDISem a zaměstnanec ČD bude podřízen tomuto dispečerovi). Zaměstnanec to bude mít jako povinnost.
Dispečer SŽ na CDP v Přerově může vzteky skákat až do stropu ..
Argument ČD – jsme zákazníkem JMK (KORDISu), nikoli SŽ ….
A nebo tam ten dispečer, který vidí, že se Os nepohnul, pošle další vlak, nejlépe nějaký pomalý náklad a způsobí tak Os záměrné zpoždění a tím pádem i zpoždění všech návazných spojů, protože i takový lidé na CDP sedí.
Ale proč se ten autobus vracel. Proč neměl řidič informaci o zpoždění vlaku ? Proč nemá řidič povinnost – v situaci, kdy v době předpokládaného příjezdu vlaku vlak nedojede – sám kontaktovat dispečera a dotázat „kde je ten“ vlak …. Podobně, proč nemá dispečer KORDIS páku na neodjetí vlaku …. bez přípoje BUS. Samozřejmě, pokud je takt 15 minut, nemá smysl se tím zabývat, pokud je takt 30 minut a čekáním na zpožděný bus / nebo vlak by se dostalo zpoždění na nějakých 15 minut, pak taky nemá smysl čekat … za 15 minut pojede další spoj … U 60… Číst vice »
Každý přípoj v JMK má svou čekací dobu. Autobusy se zpravidla vrací pouze pokud řidič prokazatelně nedodržel čekací dobu a k jejímu nedodržení nedostal pokyn od dispečera, který může takový pokyn udělit např. v případě, kdy je jasné, že přípoj tak jako tak do konce čekací doby nepřijede.
Jak píšu, u vlaků je problém v tom, že do toho vstupuje třetí článek, tedy SŽ. A dokud nebude ochota Kordisu se se SŽ dohodnout na nějakém systémovém řešení, a momentálně se obávám, že ta ochota není, tak se prostě těžko něco změní.
Jakých barevných kombinací se ještě dočkám?!
Retro ODSka?
http://pshzd.xf.cz/810/810-247-myslibor.jpg
„součástí prací bylo mimo jiné dosazení nového vznětového motoru, bočních oken s dvojitými skly, nových sedaček či informačních tabulí vně i uvnitř vozu. Rekonstrukcí prošel i záchod (zůstal gravitační) a topení“
Zabudli do toho dosadiť ešte pár kilogramov výbušniny a odápilť to do pekla, kam to patrí. Ideálne aj s ľuďmi, ktorí šukafony stále dávajú „modernizovať“.
Zbytečně demonstrativní použití trhavin. Odstavit u sběračů kovu, oni už to zrecyklují. Železa je v tom na 2 autobusy.
Vy na Slovensku se v tom přece vozit nemusíte.
810 v Čerčanech to bude na trať 212.Ta je sama zakletá. Obsazenost slušná jen o víkendu, cestovní rychlost zoufalá, ale okolní silnice takové, že náhrada busem prakticky vyloučena. Aspoň o to. Víkendu by na ní mohlo jezdit něco jiného než 810+010. Občas jezdila Regína, ale poslední dobou zase jen 810, teď tedy v nových barvách. Pokrok nezastavíš.
Regíny jezdí o víkendu furt. Náhrada busem je prakticky vyloučena jen pokud by měl tu trasu bezezbytku kopírovat, což je otázka nakolik by to bylo účelné. Zvlášť kopírování řeky do Čerčan ve stylu „jdu na jih a jdu zas na sever“. Jinak jsou ty silnice v běžném standardu okrsek STČ kraje ….
čerčanské 810 jezdí krom Pacifiku i Vlašimku a Sedlčanku
Předvedený nátěr si mi líbí.
Odpovídá barvám státní vlajky a zvolený odstín červené – teplé barvy – doplňuje „studenou“ modrou barvu a neutrální bílou ….
Vypadá jako papoušek. Dvě barvy a dost!
Na státní vlajce jsou tři barvy ….
Něco mi uniklo a je 810 státním symbolem?
Dejte tomu pár let a spolu s T3 to dotáhne až na státní znak.
Jestli ne už dnes, tak jí brzo vymění za její zásluhy. Třeba místo nějakého toho ptáka ve znaku.
Jak by zrovna Vám mohlo něco uniknout! Národní dopravce by ale mohl jezdit v národních barvách.
A proč hokejová nebo fotbalová repre mají dresy v barvách vlajky. Proč holky na FC a kluci na DC měly oblečení v barvách vlajky …. proč fandové jezdí mávat českými vlajkami, často (z hlediska zákona protiprávně) „popsaných“ …
Furt lepší než unylá modrá nebo „šedá“ mající jedinou výhodu v tom, že na šedé barvě není tak vidět špína …
Papoušek je modrej 🙂
Nešlo by do toho dát baterky, elektromotor, smeták na dobíjení (Všechno ostatní vytáhnout), a hurá na koridor. 🙂
Nestrašte, nebo to někdo fakt udělá LOL
Už se připravuje i verze na vodík, bateriový se smetákem a čistě elektrická bez baterií. První pokus byla slovenská 811, teď se jen řeší, jak přidělat smeták a kam trafo. Jen se čeká až u nás proběhne konverze na 25kV 50Hz, protože nemá smysl dělat verzi na 3kV na ss a potom to předělávat na střídavinu. Jo a nové verze budou mít zvýšenou rychlost na 100km/h.
naopak jediná správná varianta je rekonstrukce na 3 kV a poté druhá na 25 kV, lepší by snad bylo rekonstruovat nejprve na 15 kV, potom na 3 kV a do třetice na 25 kV,
čekat rovnou na 25 kV by nebyla malá domů, ale jen min domů 😀
Duben už byl
Zavolejte do Tesly že potřebujete dvě baterie 100kWh a dvě pohonné jednotky. to bude stačit na to aby se s tím dalo jezdit. Na střechu panely a pro kontinuální dobíjení a pětikolík na nabíjení ve stanicích.
To bude teda perla vrakoviště tento stroj.
politoci si dělají PR skrz různé omalovánky na vozidlech…
Podle mne, zdařilé barevné řešení. Daleko hezčí, než studený Najbrt na prt.
Poslední verze najbrtu ujde
Studený Najbrt skoro není vidět např v mlze. Až pak člověk pochopí výhody nástřiku např ÖBB, DB atd.
Řekl bych, že bílá vozidla DB se v mlze docela ztratí.
Červená na „kastli“ vám uniká ????
Bílá barva na kastli vám uniká?
https://www.bwegt.de/bwegt/ueber-bwegt/die-neuen-zuege
Koukám, že mne opalcovalo celé studio.
S 810 na věčné časy a nikdy jinak 👏😄
Ano. Až do prvního Trvalého jízdního řádu.
Tam budou 810, 814 + 814.2 nahrazovány produkty některé zahraniční firmy – nejpravděpodobněji buď Pesa Link, nebo Alstom Coradia Lint (bude záležet na ceně a symbióze s českými podmínkami)
Jo, ony jsou výhodné jako sinobusy jenže jde o to jak byly modernizované! Pokud v nich jsou po rekonstrukci pořád ty pidisedadla v pravoúhlém provedení a ve 2+3 uspořádání, nezlepší to nic!;! Stejně tak pokud se ty neschopné sklápěcí okna, které nic nevetraji, nevyměni za polospousteci, jak je to vidět na foto, tak veškeré sebe náročnější rekonstrukce jsou JEN VYHOZENÉ peníze!!! První, kdo musí rekonstrukci poznat, jsou cestující! A ty nezajímá, jaký je tam motor a podobně blbiny!!!
….. a ani o minutu déle ….
Je to pořád dokola…už dávno se mnel vyrábět nástupce 810ky..na věky tu nebudou.
…a nabízí ho někdo v Česku, nebo v Evropě?
Zatím ne. Ale když si uvědomím kolik je 810 a „Regionov“, tak by to byl dobrý kšeft (400-500 ks je 400-500 ks). Prostě by se vzal některý velký motorák a zkrátil se…
Jako ta dlouhá lokomotiva od pana Zababy? Přeříznout pilou A je to?
Ono kdyby to bylo 200 napevno a nějaká opce, tak to asi zvládne kdokoliv, od Pesy přes Stadler po Siemens.
Kdo to tam dá??? Ducháček to asi nebude…
Ano, pořád dokola. Takže znovu. Proč? Tam kde jezdí sólo 810, tam se vlak platit nevyplatí a náhradou za 810 je autobus, ať se to lokálkovým fanatikům líbí nebo ne. A tam, kde jezdí 810 s přívěsnými vozy, případně Regionova, Tam se jistě uživí i něco většího, jako třeba RegioShark a pokud ne, tak bohužel opět autobus. Kraje si nemohou dovolit takto plýtvat penězi, zvlášť pak ne teď v době Covidové, kdy se každá koruna hodí a co se vyhodí za takovéto zbytečné lokálky, to pak bude chybět jinde v kraji, kde je to důležitější.
který autobusový dopravce vás platí? 😀
Dovolím si připomenout, že autobusy jezdí v so ne a o svátcích podstatně, velmi podstatně méně než vlaky…
Což ovšem není jejich fyzikální vlastnost. Autobusy mohou i o víkendech a svátcích jezdit stejně často, ba i častěji, než vlaky. Ostatně, třeba mezi Šakvicemi a Hustopečemi před elektrifikací vlaky o víkendu nejezdily vůbec, zato autobusy ano, z Hustopečí prakticky ke každému vlaku v Šakvicích. Takže tuto obhajobu vlaků nepřijímám, je mi líto.
To je jednotlivost.
Podivejte nahodne do JR…
Kde přesně?
Třeba v Jihomoravském kraji jezdí na integrovaných linkách osobní vlaky zpravidla přesně stejně často, jako ty autobusy, co na ně navazují.
Tak se podívejte např. Na JMK nebo HK.
„Mohou“. Jenže „nejezdí“. Viz výše.
A proč nejezdí? Protože kraje musejí platit zbytečné lokálky a na víkendové autobusy jim už nezbývá. Sorry jako, ale sám jste si o tento argumentační faul řekl. Případy, kdy to o víkendech funguje vám tady už také jinými byly vyjmenovány.
A jízdní řád autobusů je neměnný, v SO + NE nelze objednat více spojů. Jinak bude stávka!
Jenže stále existuje (nejen) tady v Česku mnoho tratí, kde mimo sezónu stačí 810 a v sezóně jezdí nacpané ropovody či velké soupravy s dieselovou lokomotivou.
Pak je taková trať vhodná pro sezónní provoz. Objednávat tam mimo sezónu sólo 810, když stačí autobus a někdy dokonce i minibus je ukázkové plýtvání veřejnými financemi.
Druhá věc ale je, jak zabránit SŽ aby takovou sezónní lokálku nenechala cíleně zničit, jako se už bohužel v minulosti také stalo. Bohužel, SŽ je stát ve státě na který neexistují žádné páky 🙁
Jaká je operativa autobusového dopravce v případě zvýšené frekvence … železniční dopravce přidá přívěsný – umí si poradit i v případě, že jezdí jen strojvedoucí s kasičkou – případně „nakomanduje“ na přívěšák revizora ….
Autobusák „vlečku nepřidá“ – bývávalo za socíku, než se zrušily, druhý autobus nepřidá taky ….
Třeba v JMK kraj po dopravcích požaduje operativní zálohy, které v případě zvýšeného provozu, ale třeba i výpadku jiného vozidla, vyšlou. Naopak, takové ČD v případě zvýšené frekvence třeba InterPantery na R13 neposílí, protože prostě nemají čím. Zažito osobně mnohokrát! Takže opět, toto není fyzikální vlastnost a naopak to může být i vlastnost vlaků.
autobus.. haha.. kde dáte kočárky a kola? Ten váš autobus má mnohdy horší jízdní doby.
Kočárky se v moderním NP busu přepravují snadněji, než v 810. A kola jsou už dnes také řešitelná, počet cyklobusů po celém Česku stoupá. Ještě nějaký laciný argument tam máte?
Nemám moc rád lidi, co rozbíjejí systém veřejné dopravy. Neříkám, že autobus nemůže jet, ale musí být předem nějaký garantovaný systém, přestupy hned na vlakovém nádraží hlavní trati, trochu garantovaná návaznost. Po tom byste měl spíše volat, namísto těchto likvidačních podpásovek.
Vyčitá se 810 jejich naprostá morální i technická zastaralost…..tak doporučuji se podívat do autobusů na spojích v regionech. K charakteristice by byly výstižné stejné pojmy…. „totální šrot, huť už volá,… “ navíc mnohdy stroje „každý pes jiná ves“, zažil jsem nedávno i období kdy v prvním ranním spoji na zavazadlové polici spacák pana řidiče a pod ním se povalovala lahev od kořalky a i odér v busu potvrzoval, že ji pan řidič nenašel už prázdnou. Jinak řečeno….ta láce busů není zadarmo
Tak to by mě zajímalo v které oblasti to takto funguje. Tady v JMK je často jediný nepříjemný odér v autobusech zápach cigaret a i tento nešvar postupně mizí. Pravda, technický stav některých autobusů, zejména u jistých firem, je sporný, ale šroty bych to, až na některé výjimky, většinou už záložní, nenazval. Pár opilých řidičů jsme tu měli, většinu od jedné firmy, ale dlouho jsem už o ničem neslyšel a policajti tady dělají zátahy na řidiče autobusů často, takže dnes už si snad dávají pozor. Jediný problém je tak hnusný nový krajský nátěr (který ale brzy bude i na vlacích)… Číst vice »
Jistě jsi mi ihned zavolal policii, že?
Mnel od slovesa mnout ? Nebo měl od slovesa mít ?
Ono by se toho „mnelo“….
Jen tak pro osvěžení paměti:
https://zdopravy.cz/nahrada-za-810-ceske-drahy-zvazuji-nakup-200-vozu-na-baterie-pro-50-lidi-64909/
https://zdopravy.cz/bateriova-nahrada-za-motorove-vozy-810-pro-ceske-drahy-zajima-11-vyrobcu-70438/
Proč není nový nátěr PID
Asi jim došla šedivá barva…
Zatím se ladí a testuje. I když to taky moc nechápu…
Proto to nikdo na Moravě neobjednal.
Koukám, že podle šotoušů a „odborníků“ na vše, je největší problém naší veřejné dopravy motorák 810. Přitom největší paradox je, že běžným cestujícím tento vůz vůbec nevadí, samozřejmě za podmínky, že je průběžně modernizován a nasazován na odpovídající výkony. Pokud je mi známo, tak se tak děje a potkat 810 na R/Sp už fakt patří minulosti. Představa, že těch průměrných 17 lidí přesadíte do Sorky je naprosto naivní a všichni, včetně babičky z husou v košíku sednou do auta. A co takový akt udělá na silnicích mnozí vnímaví znají, včetně toho, jak ona 80 letá babička za volantem machruje.
To teda vadí a mnozí ani neuvažují , že by něčím tak strašným odjížděli např. do práce. Ale na druhou stranu, některým tratim nepomůže ani lepsi vozidlo.
Prosím vás, zde v diskusi šotoušků, kteří se večer modlí k ČD jako bohu, proklínají Arrivu jakožto satana a 810 berou jakožto ježíše, říct, že 810 lidem vadí je dost nebezpečné… Ono z těch argumentů co zde jsou k dispozici, že je lepší, když jede prázdnej vlak než když nejede, že železnice je jen pro lidi bez auta a „železničáře“ se člověku zvedá kufr…
To jo…mě třeba vadí 814…
Presne tak.
No to ne no…třeba Mochovce pomůže její propojení řekněme do Č. Brodu.
Nepochybně by vzrostla obsazenost i přepravní výkony, avšak investice na překročení D11 by (hádám) byla tak astronomická, že by to nikdo soudný nezainvestoval. Něco podobného jako nedávno zde zmiňovaná trať Bechyně – Týn n/V.
Šoťoušem nejsem, odborníkem se necítím, ale 810 mi vadí (i když je fakt, že co se týče hluku, vadí mi míň než 814) a pokud je možnost jet něčím jiným, radši si počkám. Vždyť ten vlak je šílenej, sedačky jsou v něm, jak kdyby vás na ně někdo posadil za trest, sedět na nich je nepříjemné, člověk si neopře ramena ani hlavu, celá konstrukce toho vlaku se při jízdě třese, původní okna nejdou pořádně otevřít, takže když jede víc lidí, člověk chcípá vedrem, vůbec už nemluvím o hluku a už vůbec ne o stavu, v jakém se většina osm set… Číst vice »
Za trest…
Jakýsi důmyslný jedinec vymyslel vagonzak…víte jak by to bylo ekologické, vézt některé naše potentáty na doživotní zaopatření do TNP Šanov? Víte kolik by se ušetřilo zplodin, když by jelo na těch dřevěných lavicích vz. Be/Ce 64 vězňů v jednom vagoně místo autobusem?
Chlape bídná, válku na vás, kdy byste byl vděčný, že vlak vůbec jede … a neřešil byste, v čem sedíte … a že nemusíte jít pěšky ….. Dneska jsem si udělal výlet na Hvozdnický expres z Opavy do Svobodných Heřmanic …. jak jsme si libovali ve stařičkém voze s dřevěnými lvicemi z dob c.k. mocnářství, kdy tento vůz jezdil na „tramvaji“ mezi Vídní a Prešporkem …. Pro kolaře tam byl slovenský přívěšák 011, soupravy táhl malý Hektor 097, výroba L.P. 1961 „po Kristu“ …. Buďte si jistý, že v Evropě jsou nebo donedávna byla místa, kde by za 810 byli… Číst vice »
Nejdřív totalitu a pak válku.
Když nemáme argument, vytáneme válku a výlet. Válka není, výlet si dělat nechci, chci se dostat pohodlně z bodu A do bodu B, výletit si můžu autem. A jinak samozřejmě, někde v Evropě by asi za 810 byli rádi. Třeba na Balkáně možná tak (a po mých loňských zážitcích pochybuju dost i o tom). Jinde, v bohatších státech Evropy, by 810 skončila s rokem 2000 v hutích. Beze slávy, bez potlesku. Přesně tak, jak si zaslouží. Pokud se budeme neustále chlácholit, že jinde se mají hůř, nikdy se nebudeme mít líp.
V bohatších státech Evropy – v zahnívajícím kapitalismu – nepotřebovali vozidlo podobné konstrukce pořizovat jako – v socialistickém ráji – kde na čtyřnápravová vozidla nebyly peníze nebo – po vyhoření motorárny na Smíchově – nebyla kapacita na motory pro uvažované čtyřnápravové motorové vozy. Proto se vyprodukovaly další 810 (Ex M 152.0) a ty se dostaly na trati, kde by za „normálního“ stavu neměly co dělat …. Na trati 238 se jimi dokonce nahradily klasické soupravy mezi PU a HB …. Tudíž v hutích by v západní Evropě nemělo co skončit …. Mimo jiné, Maďarsko jich pořídilo desítky, dokonce v provedení… Číst vice »
Tesať do kameňa!
….ste kluci oba nepochopili nadsázku….byla teda „jako Brno“ 😀
Pokud někdy není z Prahy místo a musím si sednout do těch Bee s 10-místnymi hybridy kupé a velkoprostoru, co řadí ČD na Brod, tak Vás ujišťuji, že sedačky v 810 po přestupu v Čáslavi mi přijdou o generaci lepší.
Kde vezmete ty busy s klimatizací? Zdaleka ne všude jsou samozřejmostí. A co bychom taky chtěli za těch pár Kč doplatku za bus/kilometr?….
Konečně to tu taky někdo napsal. Většině cestujících je jedno, jestli pojede 810 nebo třeba RS1, byť samozřejmě moderní vozidla jsou lepší. Ale do autobusu z auta fakt nikdo nepřesedne. Takže tvrzení „náhrada za 810 je jedině autobus“ je nesmysl všech nesmyslů a pravda to prostě není. Autobus nikdy adekvátní náhradou za vlak není, to je už jen z principu nesmysl.
Hele, Jelen: je dost míst, kde po nahrazení vlaku busem lidí ve veřejné dopravě naopak přibylo. Např. Vejprty, Jevicko, Hevlin…
Takže to tady můžete pořád opakovat, ale většinově to pravda není!!
Je to vaše šotopřání , nic víc..
A já naopak znám i trasy, kde násilné přeazení lidí do vlaků vedlo k úbytku cestujících. Ukázkovým příkladem je Hodonín – Brno, kde se cestující začali znovu do veřejné dopravy vracet až po nasazení InterPanterů a i tak to pořád není na číslech, jaká byla před prosincem 2008, kdy Kordis, svým necitlivým zásahem, tuto relaci, kde před tím počet cestujících naopak setrvale stoupal, zdevastoval.
„Ale do autobusu z auta fakt nikdo nepřesedne.“
Chete tedy říct že žádný cestující v autobus nemá a nikdy neměl osobní automobil? Protože jinak by vaše tvrtzení pozbylo platnost.
Pravedepodobnosť, že z auta prestúpim do autobusu, ktorý považujem za menejcenný dopravný prostriedok, je vyššia než že by som prestúpil do šukafonu. Lebo Šukafon je to najhoršie čím som sa kedy viezol (a nie raz).
Tak tím prostě nejezdi. Nutí tě do toho někdo?
Pro mě byl nehorší zážitek električkou Užgorod – Sjanki, ale tady šlo o zážitkovou cestu.
Vlak není adekvátní náhradou za mé auto, vlak je dopravním prostředkem 2. až 3. volby.
Už si na ty livreje sežeňte někoho třeba na Patreonu, klikat to v MS Paintu je hrozně 2005 😀
Něco takového by vypadalo mnohem víc cool
reddit. com/r/trains/comments/o7zoa3/alien_train_is_coming_for_you/
1995.
To mě se víc líbí toto: https://www.youtube.com/watch?v=-ww3RkOyUok
Teda, až na ty přelepené okna na posledním voze, to si mohli grafici JR West odpustit. Ale jinak to byl hezký vláček a možná by se tady mohli české kraje či dopravci trochu inspirovat.
Nojo, ale asi si umíme představit jak by to dopadlo, EVA 001 je super cool, ale co na to plácnout u nás? To by byl nějaký photoshop s pohledy na krajinky nebo něco podobného. žádný legendární seriál se světovým dosahem tu nemáme a v krtečkovlaku fakt jezdit nechci.
Pro neznalé, je to z tohoto seriálu youtube. com/watch?v=nU21rCWkuJw)
No, on už stejně nejezdí. V druhé polovině roku 2018 ho předělali na Hello Kitty Shinkasen a ten se mi tedy vůbec nelíbí. Troufnu si říct, že i s tematikou Hello Kitty, když už to tedy musí být, se dá vymyslet něco lepšího, než nudný růžovo-bílý vlak.
Jinak, ktečkovlak by se mi docela líbil. V okolí Jičína si zase umím představit Rumcajsovlak 😉 Na jižní Moravě by zase mohly fungovat vinařské motivy, nebo třeba tradiční slovácké motivy. Česko má bohatou historii, ze které je možné vybírat. Jen chtít a mít trochu kreativity.
Škoda…Proč zrovna Hello Kitty? To tam nemají v zásobě něco epičtějšího? Nebo se tam zrovna zase objevila vlna kawaii? To co mi na tom EVA 001 polepu přišlo právě zajímavé je že to není jenom tak jednoduché prvoplánové plácnutí obrázku a barviček, ale jakoby v to celý ten vrak transformovali. Obávám se že vinařské motivy na jižní Moravě jsou natolik ohrané že už začínají místním lézt krkem. V Rakvicích jak je kulaťák u Škarka chtěli nějakou sochu, raději tam dali koňskou mohylu než aby tam byl další lis, nebo megahrozen. A dát tam zase motivy ze Slovácka naštvete zase jiné… Číst vice »
500 Type Eva bylo komerční promo k 20. výročí Evangelionu v roce 2015 a bylo předem promováno jako limitované, původně do roku 2017, nakonec to protáhli do května 2018, údajně kvůli nějakému modelu v tomto nátěru, který právě v tom roce 2018 měl vyjít. Víc nevím. Stejně tak je komerční promo to Hello Kitty. Prostě si u JR West zaplatili reklamu na Šinkansenu, víc v tom není. A ano, vinařské motivy jsou profláklé, ale prostě to k regionu patří. Slovácké motivy jsem myslel spíš pro oblast Slovácka, zhruba mezi Hodonínem, Kyjovem a Hradištěm. Tam by se to hodilo. A že… Číst vice »
Pokud by měly jít slovácké motivy na Vláru, tak budiž, to by smysl jaksi dávat mohlo, ale to je tak pro provoz na pětníku. Ale to by mělo přijít až se to kompletně doelektrizuje a až se zavede nějaká regionální stabilita vozidel. Takové čarování kdy o Kútů jezdí 810 pražského S-Bahnu jakýkoliv regionální polep činí nesmyslným. Možná až budou krajské vlaky, tak to bude o něčem jiném. Než vinařské motivy, to by snad dávalo větší smysl tam dát siluetu Pálavy. Ale to by si pak někteří mohli plést s vlakem VaK Břeclav. 😉 Jenže jak tu grafickou úroveň pozvednout když… Číst vice »
V zásadě souhlas. Jen poznámka, že co je komerčně úspěšné, ještě nemusí být umělecky hodnotné. Zůstaneme-li u anime, pak za posledních 5-10 let byly komerčně úspěšné zejména pokračování populárních sérií, jako Dragon Ball Super, nebo Boruto a upřímně, umělecké perly to rozhodně nejsou. Naproti tomu, umělecky hodnotná anime zpravidla komerčního úspěchu nedosahují, i když výjimky se najdou. Třeba populární Yuri On Ice, který byl jak úspěšný, tak i umělecky povedený. A to neplatí zdaleka jen u anime. Tak to jen taková poznámka na okraj.
Ten pocit, když chceš najbrt a zároveň původní červený nátěr, ale spleteš si odstín barev.
Představte si kdyby jezdil autobusový vrstevník ŠL 11 v barvách PID.
Jsem pro ŠL je pořád pohodlnější než sor.
Co má společného 810 a Sl 11 ? Jen motor..takže co
A to ještě jen minorita vozů…třeba v Krnově a okolí jezdí 810 pouze s novějšími motory…
hodně 810 už má motor tedom a většinou i vyměněné okna a sedačky.. Ony ty puvodní Liazky už to mají většinou za sebou
Motor a prevedovku včetně ovládání té převodovky.
Jsou to vrstevníci, ještě si k nim můžeme šoupnout Š100.
Adekvátní nástupce ŠL existuje, nástupce 810 nikoliv.
Pravda, tolik schodů nevede do žádného autobusu.
Trolejbus Škoda Sanos byl výškou podlahy i těmi schody na tom podobně. Už nejezdí.
Novější motorové vozy jsou. Není jen takový trakař, protože si ho už nikdo neobjednal. Ostatně 810 je náhrada nespolehlivé 820, která měla nahradit 801 (M131.1)
Škoda, 810 je věc co právě lidí odláká od železnice a tím vlakem jede jen pravdu ta hrstka, která se jinak nemůže přemístit (bus/auto), kdyby tam dali raději 841, tak věřím, že do roku, by díky mnohem lepším službám, mohli jezdit dvě jednotky ve špičce a za pár let možná i RegioSharky… A paradoxně by se na tom vydělalo i více, vzhledem k mnohem vyšším tržbám z jízdného, ale to nedojde nikomu v této zemi, neboť se to tak nikdy nedělalo a neboť „Viva la 810!“.
Podle mě je vozidlo jen část „lákadla“. Další jsou služby ve vlaku (wifi, zásuvky), čistota, umístěný zastávek a jízdní řád (jízdní řád vzor noty na buben lidi nenaláká).
Ano je. Právě proto říkám, nasadit zde vozidlo typu 841 (WiFi, klimatizace, normální WC, dveře na tlačítko, skoro vždy čistější, bezpečnější) by mohlo donutit mnohem více lidí. Ano, poloha zastávek a jízdní řád je také velká část, ale mnohdy, pokud máte geniální jízdní řád a i polohu zastávek, tak vám nikdo vyhřátou 810 s otevřenými okny v létě nepojede, v zimě zase naprosto zmrzlou z těch co se mohou přemístit jiným způsobem (auto/bus) nepojede… Navíc jízdní řád se dá vyřešit a nová vozidla s lepší akcelerací mu mohou i pomocí. Pokud máte trať, kde ty zastávky jsou naprosto mimo obec,… Číst vice »
V zásadě se shodneme. Ale studenou 810 jsem dlouho nezažil. Možná je to tím že u nás v královehradeckém kraji je většina po opravách a mají polospouštěcí okna a teplovodní topení.
No…a třeba v 843 bývá i v zimě dokonce vedro (ale bohužel i celkem kravál – ale stačí sednout do Btn nebo Bftn a obojí je OK…)
Mě třeba WiFi a zásuvky u vlaku na pár desítek minut jízdy moc nezajímají. Zajímá mě klimatizace, záchod, sedačky, nástup s kolem/kočárkem atd. Ve všem 810 selhává a neodpovídá 21. století.
Asi tak. Pro některé je navíc vlak to jediné místo kde se mohou „legálně odpojit“.
ono klimatizace či topení je dost problém v dnešní době, dopravci na to kašlou… topení ve starých vozech aspoň funguje…
Že jo…kdyby místo staré 810 jezdily „Regiomyši“ 2x častěji, tak by se taky zaplnily…
Pak by se vyměnily buď za 841, Linty 27, nebo Linky I…
A jaký je rozdíl původní 810 od regiomouse kromě nátěru v stylu Najbrt ?
A když bude do Mšena jezdit 810 každých 20 minut, ta polovina spojů pojede prázdná, 0 cestujících.
Pouze do Mšena do bude „na draka“ vždy.
Pro český lid je důležitá cena. Když bude jezdit 810 za pětikorunu, bude plná. Na kvalitu nikdo nekouká. Stačí si stoupnout před Penny .
Opravdu nebude, 810 už i dnes jezdí prakticky za 5 korun, ale nikdo tím nechce jezdit, protože za ty služby co „nabízí“ by vám měli platit… Lidem záleží na službách a 810 žádné nemá od WiFi, přes kvalitní WC až po klimu… Nyní je 810 doslova jenom pro lidi co nemají auto nebo jim nejede autobus, naposledy když jsem v ní jel, tak z těch 10 lidí, byla většina studentů bez auta a ten zbytek byly místní trosky co měli v žíle přes pár promile…
Ne, problém je v tom, že za těch 5 korun jedete i autem, když už ho máte.
A jak je teda možné, že lidi parkují auta u nádraží a pak jedou dál vlakem?
Jasně, proto každý pije Argus za 4,90 a všechny ostatní pivovary zavřely. Lahev za 15 Kč (3x dražší!!) si nikdo nekoupí.
Kde a s kým to žiješ, Kocourku? Takový socky, který nemají na pořádný pivo. Zajímavý, že všude jsou malý pivovary, které za cenu 5Kc rozhodně pivo nemají a je tam plno.
Na některých tratích vám moderní vozidlo nepomůže když kolem trati skoro nikdo nebydlí. Krásný příklad kde dřív jezdily 810 jsou Milovice a Mochov, kdy jedna je elektrifikovana a na druhé chtějí zastavit provoz. Sám za sebe můžu říct že i když jsem měl rezijku raději jsem z Mníšku pod Brdy jel vždycky autobusem.
Ano, to je ten druhý zmíněný příklad, jestliže ta trať nevede lidským obydlím, pak se má zrušit, neboť je zbytečná…
Proč hned zrušit? Nějak jste se zapomněl zeptat, jestli tam náhodou nejezdí nákladní vlaky. Tovačov například.
Protože nejste fanatik.
Zajímavé, že jeden kolega z Mníšku dojíždí vlakem do Prahy každý den.
Zrovna v Mníšku je nádraží z centra skoro 3 km ledaže by dotyčný bydlel blízko něj.
A nebo je tady ještě jedna možnost. Šotouši si ji sice neodákou představit a ultras by vystříleli celý vagon, jen aby měli jistotu, že ho potrestali.
Parkuje u nádraží: https://mapy.cz/s/nurulosezo
A to se ve světě nenosí, taková možnost pro ně neexistuje.
On ale taky musí být použitelný jízdní řád..a jízdní doby.810 na některé výkony stačí.. samozřejmě že jejich počet bude klesat..ještě se dovezou nějaké rs1 z Německa
No…třeba na S6 by to pomohlo. Zvlášť, když by úhrada mohla být zvýšena za peníze ušetřené zrušením linky 380 (1x 000 000 je moc!).
Za 810 není adekvátní náhrada, za jak dlouho se objeví na kolejích s polopantografem?
Do 20 let to budou muset stihnout. Pak je už (protože se najdou peníze) nahradí v té době nová vozidla a české lokálky budou odpovídat 21.století (nízkopodlažní nástup, klimatizace…)
NAD neexistuje?
To vypadá jak kdyby přijel cirkus. 🙂
Skôr pojazdná mučiareň. Každý normálny človek sa na to vykašle a pôjde autobusom alebo autom, ak bude mať tú možnosť. Modrogumkáči nechápu že obhajovaním šukafonov vo zvyšku spoločnosti iba podporujú nenávisť voči železnici, najmä regionálnej. Šukafony, vrátane ich obdivovateľov, robia železničnej doprave doslova medvediu službu.
Erik se probudil a rozhodl se zdejší diskusi trošku okořenit a rozproudit….
Tak který z kamarádů dostane zakázku na další přemalování? 💰💰💰
PID zamrzla nekde okolo roku 2005, zakladni alfa a omega vydavana za neco revolucniho jsou casto 20ti lete 471 a zbytek 810.. jine kraje chteji klimu i do 810, okolo Prahy to neni potreba .. 😀
Je takový anachronismus, starý vůz v moderním nátěru. Ale pořád to vypadá líp než nový standard PID. Vodorovné pruhy a barevné schema jsou evidentně lepší než náhodné svislé červené pruhy.
Tak to teda nevím. 😅
Má-li člověk alespoň ty nejmenší základy estetického vzdělávání, pak musí dospět k naprosto opačnému závěru. Tento cirkus Humberto je ve srovnání s novou identitou PID naprosto zoufalý.
A to jste si nevsiml, ze vetsina sotousu proste vkus nema? Staci otevrit jejich fotky pod diskuzemi na FB. To je fakt peklo..
Všiml. Samozřejmě všiml. Jen zkouším, zda se najde některý, který alespoň po podrobném vysvětlení dokáže pochopit, že i v oborech zabývajících se tvorbou a uměním mohou existovat mezinárodně uznávaní odborníci. Zatím všichni šoutouši tuto skutečnost tvrdošíjně popírají. Když jsem jednou kdesi poukázal na to, že paní Marešová už dvakrát obdržela Red Dot Design Award, tak se na mě doslova vylila žumpa oplzlostí a nevkusu na adresu vibrátorů a skutečnost, že druhý Red Dot získala za T3 Coupé jí u té spodiny ještě přitížila. 🤣 Já s šotouši na fujbůku nediskutuju ani omylem. To bych musel jen neustále dokola vyvracet fantasmagorické… Číst vice »
Copak se té hrůzy se nejde zbavit…..
Nejzákladnější otázka. Kdo to tam dá???
Asi víte kdo tam dá peníze na nove motorové vozy, ale já to nevím… Asi Ducháček to zařídí…
Pokud dojde ke zrušení všech lokálek, které vezou méně lidí, než uveze autobus (tedy cca 45 osob), tak se otevře velká šance dostat z provozu 810 a jejich modifikace.
A nad počet těch cca 45 osob se již vyplatí nové jednotky pro 120 osob, které vyrábí téměř všichni výrobci.
Historicky platilo, že pokud je průměrná obsazenost nad 4 osoby objednává se autobus, pokud nad 15 osob objednává se vlak. Bohužel na některých spojích tato čísla dosažena nejsou.
Jojo, odvozovat všechno od současné poptávky je skutečně cesta pokroku…
To byla úvaha, jak by šli vyřadit 810 z provozu. Reálná poptávka se samozřejmě musí sledovat dlouhodobě a znát přepravní proudy.
plánování na pětiletky jsme tady už měli
A naprosté neplánování ničeho taky. Poděkujte Klausovi.
Všimněte si prosím nesrovnalosti ve vlastní větě: „průměrná obsazenost“ versus „na některých spojích“. „Bohužel“ sedí, ale nikdo nějak moc neřeší, proč tomu tak je, protože hlavním cílem je přece stavět silnice a rušit koleje.
Ono to není splněno ani na řadě linek.
A to dokonce ani na jednom spoji během dne.
Proč? Protože obec má 300 obyvatel. Ikdyby jeli vlakem všichni, tak se 810 nezaplní. A tak tam jezdí 10m midibus se spotřebou 3x menší.
Bláboly a žádné reálné fakta že.kdyz už tak zastavení provozu .jo.na regionálních tratích existuje i nákladní doprava.
810 se vyřadí nejpozději v roce 2050, ale výměnou za v té době vyráběné motoráky 818. Ty nabídnou i to, co nemají ani některé dálkové autobusy…
vodotrysk? nebo přímo hodiny s vodotryskem?
Navrhněte, vyrobte a zaplaťte srovnatelného nástupce a máte po starostech…
Presne toto ma motivuje nechat auto doma a nasadnut do modernej verejnej dopravy.
Jaké emisní normy splňuje tohle socialistické vozítko a jakou má spotřebu? Kolik stála „modernizace“ a proč nemá jinak naprosto standardní výbavu, jakou je klimatizace?
Je v tom nový TEDOM, ten emisní normy splňuje. Spotřeba dle trati a případného vlečňáku.
Klíma by znamenala reko na 811. Asi to objednavatel nechce. A zrovna u 810 pokud má polospousteci okna je to celkem snesitelny. A pokud řešíte spotřebu, tak klimatizace ji zvyšuje. 😉
Jiná možnost zatím(důležité slovo) není než pořád dokola modernizovat…nejsou peníze na nové , není kde koupit, účetně odepsáno po 40ti letech, jezdí za kýbl nafty a trochu údržby, ideální velikost na lokální tratě a nakonec i úžasná konstrukce a počet vyrobených kusů. O povedenosti konstrukce svědčí počet provozních kusů i nasazení.
tak Trabantů se taky vyrobilo nespočet….
Však taky Trabant bylo genialní auto a doposud nejlepší jaké jsem měl. Tím samozřejmě nemyslím výbavu ani výkon, ale celkový pocit a dojem. A to jsem těch aut vystřídal dost včetně třeba Golfa nebo Škoda Yeti. Většina těch nepřátel a posmívačů Trabanta s ním nikdy nejela a nebo jen prostě nevědí, že pravá genialita je v jednoduchosti 🙂 .
Vyrobilo se několik milionů Trabantů, ale žádný není v plném nasazení jako 8xx, leda tak jako veterán!!
Protože měly kapacitně i hmotnostně odpovídající náhradu a nebyl tlak je nahradit autobusy. 🙂 Jiná věc je, že dnes leckdo pořizuje pomalu náklaďák, co do hmotnosti a spotřeby. Stejně tak ty těžké vlaky i na lehké výkony… Ty mají ale smůlu, že je nenadnáší taková vlna přízně.
Protože o nákupu osobního auta rozhoduje budoucí majitel a za svoje peníze.
Porovnávat životnost aut a vlaku je trochu mimo.
A některé jsou dodnes provozuschopné…
ten emisní normy splňuje
Nějaké normy bezpochyby splňuje, otázka zněla jaké. Je-li stejně nový jako v 811, tak to už dneska velká hitparáda nebude (zřejmě Stage IIIA).
Pořád lepší relativně moderní TEDOM než přes 40 let stará LIAZka.
A ještě lepší je to co splňuje aktuální normy.
No reinkošukafon to nebude.
Ikdyby to bylo na elektřinu… pořád to nesplňuje požadavek nízkopodlažního vstupu.
Pokud chcete řešit spotřebu tak vězte, že hospodárnější vozítko na naftu snad neexistuje. Jiná věc jsou jízdní vlastnosti a pohodlí cestujících.
Takže by z toho nakonec zbyla dohromady jen kastle…
Takže by z toho byla řada 811, jako na Ostravsku.
Ale dobře. Nejde to, nejsou na to peníze.
Ta převodovka mně i zamrzela. LIAZ nahradil Tedom, Pragu tam nechali. Jasně, cena.
A proč to tedy není nalakováno dle toho nového schváleného korporátu.? Vždyť platí už minimálně rok. Neřeším teď, který z nich je dle čího osobního názoru hezčí či hnusnější, o to tu vůbec neběží…
Jelikož ho řada SČK schválila před pár týdny. A vozidlo je již minimálně přes měsíc nalakováno. To stejné, jako když dobíhají dodávky Crosswayů k ASČ ve starém (normálním) PID nátěru.
Díky.
No on paradoxně neodpovídá ani tomu starému 😆 např. Dveře mají být černé, nikoliv červené, spodní červený pruh by měl být asi vyšší atd..
Hm, tak ještě, že tak. Nevím, proč je taková touha mít na vozech čím dál více černých ploch na úkor „systémových“ barev; i když, vzhledově pořád lepší než kýbl šedé metalízy. 🙂
Když České dráhy tento vůz přesunou třeba do Děčína, bude se přemalovávat? Jeden dopravce by měl mít jeden nátěr. Bohužel se na dráze zabývají nesmyslnostmi. Na nátěry byla jednotná směrnice a podle ní se natíralo.
Tak se vozidlo prostě nebude každý rok stěhovat, aby strejc na O12 měl práci. Tohle každoroční stěhování, kus za kus sem nikdy nepochopil.
Je za tím touha zvýšit počet vozidel. Takhle se to dělalo s koňmi, aby se promíchala krev a nezparchantěli. A u koní to mělo ten bonus, že kobyla přivědla na svět hříbě. Stejně tak se mění samci v králíkárně. A přibývají králíci. Jen u těch 810 to ne a ne zafungovat.
Že jo – vrátíme se barvami k ČSD a bude zase dobře.
Akorát s tím, že vlaky pro rychlost vyšší než 200 km/h (tedy ne R ale Ex) budou tmavě fialové, aby se to v depu nepletlo
A aby v tom ten bordel nebyl, tak krátké vagony (Aee, Bpee apod.) vždy 160 km/h, dlouhé (Bmz, Ampz apod.) vždy max. 200 km/h.
Nerad to říkám, ale než toto naprosto nepovedené šotoušské barevné schéma, tak buď korporátní nátěr ČD, nebo nové barevné schéma PID. Je velký rozdíl, když na designerskou práci sáhne šotouš – amatér a když na ní sáhne profík…
No by to vypadalo v tom starém nátěru možná i dobře, kdyby to bylo podle něj, takhle to je jak kdysi nové sorky pro Kladno.. když zkurvíš novej nátěr pid nebo ČD, taky bude vypadat hrozně
Přesně tak. Tohle je fakt příšernej paskvil, vypadá to, jak kdyby to navrhla nějaká sekretářka, jejímuž nadřízenýmu se zdálo, že holka nemá následující hodinu do čeho píchnout.
A nadřízenému píchnout nedala, tak to dostala za trest 🤭🤭🤭
….to nešlo nezvednout, že….? 😀
Máte rád v ústech slovo „šotouš“….že jo? Pozná se to podle gusta, s jakým ho použííváte a kontextu, do kterého jej dosazujete…. 😀
Vrchol nevkusu. Holt Ropid.
Možná, kdyby nebyly ty svislé bílé pruhy podél dveří a mělo to lépe rozvržená, možná i menší loga… Jo, není to poslední výkřik módy, je to utilitární nátěr, ale o módu už tady stejně dávno nejde.
Jojo…to pak bude ušetřený majlant…
A bude mít kde jezdit, když tu chce Borecký tolik výkonů zrušit?
Ne,nebude. 810 jsou věčné stroje,co se nemusí opravovat, vydrží až do konce světa a jejich výrobní nátěry jakbysmet.
Borecký sice připravuje totální likvidaci železnice,ale šotoušci mu v tom jistě zabrání. Do útoku!
Já to tady musím opět zopakovat. Borecký by mohl mít peníze, pokud by zrušil bezplatnou přepravu pro důchodce v autobusech PID a mohl tak inkasovat kompenzace od státu za slevu 75 %. Když se jenom ukazuje občanka a nevydává se žádná jízdenka, není žádný doklad, na jehož základě by stát zaplatil kompenzaci.
Já bych šel ještě dál. Státní slevu pro školáky jenom na cestu do školy. Teď o prázdninách, nebo o víkendu jenom běžnou dětskou slevu.
To je jiná věc. V tuto chvíli stát nastavil pravidla slev 75 % tak, jak jsou teď, kraj to nenastavuje. Kraj by měl využít všechny zdroje, které aktuálně využít může.
Jestli se pravidla stanovená státem změní, záleží na výsledku podzimních voleb.
Že by děcka jezdily za plné jízdné, když jedou jinam než do školy? Máte děti?
A kolik by tím získal? Borecký by mohl mít peníze, kdyby si zákonodárci neprosadili zrušení superhrubé mzdy a nepřipravili tak státní kasu o 130 mld a s tím související přerozdělení daní pro kraje (středočeský kraj přišel o miliradu). Holt má průměrný čech na pásce o 2000 Kč navíc, ale nesveze se vlakem do Dobříše. A bude to ještě horší, protože ten schodek 400 mld bude muset někdo splácet a bude potřeba ho snižovat rychleji, než si myslí ANO.
Poděkujme ODS a SPD, jak makají „pro lidi“.
Prootže snížení daní zamestněnům jde proti lidem. Kdyby jim daně zvýšili, měli by pak méně peněz a tím pádem by si mohli koupit víc jízdenek.
Počkat, není v tom něco špatně?
Pane kolego,
Mechanismus kdy vláda zrušením superhrubé mzdy „ušetřila“ ty pověstné 2000 na výplatě řadového pracovníka a připravila stát, kraje a obce o příjmy přes 100 giga je přeci všeobecně znám….co na tom je nejasné?….kdyžtak dovysvětlím😊
A za ty 2000 navíc si zaplatí benzín, zatímco kraj bude mít další výdaje na už tak rozbité silnice. Holt (nejen) tenhle stát už hraje také jen na to, jak věci vypadají, ne jaké jsou.
Na jiném webu vyšel článek, podle kterého by Středočeský kraj mohl získat na kompenzacích 120 mil. Kč ročně. Odhad vychází z předpokladu, že autobusovou dopravu využije 20 % důchodců v kraji jednou týdně pro cestu tam a zpět, a že nejčastější cesta je v rámci dvou tarifních pásem PID.
Ty pytle…770 milionů úspora za nadbytečné autobusy a 120 milionů za důchodce – to už je skoro miliarda!
Hmm, a kolik mu chybí těch peněz na dopravu?
Já jsem za 2 hodiny našel úspor za 770 mil. Kč…tak je potřeba procentuálně odečíst pokles přijmů…
Borecký by se měl snažit, aby kraj nemusel dotovat stát ….
Jedná se o RegioMouse, pouze v barvách SID, nebo tam jsou, kromě nátěru, i nějaké další odlišnosti od verze pro Moravskoslezský kraj?
https://zdopravy.cz/obrazem-na-okruhu-v-cerhenicich-krouzi-vylepseny-motorak-pro-severni-moravu-55765/
Pro MSK jsou to rekonstrukce označené jako 811,maji klimatizaci například.
Tohle je pořád 810, jen opravená.
Děkuji. Takže pouze navoněná bída. To znamená, že v Moravskoslezském kraji jezdí lepší modernizované Orchestriony, než okolo Prahy.
Tak to je. V Praze a okolí jezdí mimo Elefantů nejhorší vlaky v zemi.
No…tak pak ČD dostanou až 179 Kč/vlkm pod podmínkou, že na všech lokálkách v kraji nasadí 811 stejně jako v MSK.
A že budou obecně nasazovat pouze klimatizovaná vozidla.
No není 811 jako 811. Ty slovenské by po schválení u nás nejspíš dostaly jinou řadu,neboť 811 už je v ČR obsazená,a to vozidlem technicky zcela rozdílným.
Ech tak třeba 811.2 Mezi 753.x je taky rozdíl.
A ty „moravskoslezské“ mají informační tabule…
Lepší nesmrtelný motorák, než žádný motorák jak plánuje Borecký třeba na Dobříš.
Nesmrtelný motorák?
Výstižnější termín je (možná) – neusmrtitelný.
etcs to dá.
Ona hodina a půl v tom už je taky docela opruz. Před týdnem jsem byl rád, že jel brejlovec s inovovanými patráky. 🙂 Zase ale, Mníšek o přímé kolejové spojení pro náklady i osoby přišel (zrušená vlečka až téměř do města), kolejový objezd Dobříše (mezi sídlištěm a rybníkem a pak dosud volným pásem mezi vilkami) by byl pravděpodobně pro 85 % lidí, kteří železnici vůbec nevyužívají, něco zbytečného a obtěžujícího (na rozdíl od kolon automobilů, které velká část z nich na úkor všech užívá teď), takže tam se dále v obsluze také nedostaneme, o spojení dále do Příbrami nemluvě. Malá… Číst vice »
(Ten volný pás je navíc dán jen vedením vysokého napětí, jež by bylo možná také nutné přeložit – až téměř k sanatoriu? – nebo lépe v tomto úseku trať zahloubit.)
Neříkám, že v pracovní den je to přepravní zázrak, ale o víkendu si trať svojí klientelu najde.
Přebarvenou 810 proti kamionům! Žádá další kolej do Německa nebude potřeba, 810 do Dobříše je nahradí.
Čokoľvek je lepšie než šukafon!