Nesmrtelný motorák: První „osmsetdesítka“ dostala barvy Pražské integrované dopravy

Motorový vůz 810 v barvách PID. Pramen: České dráhyMotorový vůz 810 v barvách PID. Pramen: České dráhy

Vůz ovšem paradoxně dostal starý kabát PID, neodpovídá tak nedávno představenému novému vizuálnímu stylu.

České dráhy převzaly koncem června první modernizovaný motorový vůz řady 810, který je proveden v barevném provedení Pražské integrované dopravy (PID). Dráhy o tom informovaly ve svém měsíčníku Železničář.

Vůz byl modernizován v DPOV v Přerově, součástí prací bylo mimo jiné dosazení nového vznětového motoru, bočních oken s dvojitými skly, nových sedaček či informačních tabulí vně i uvnitř vozu. Rekonstrukcí prošel i záchod (zůstal gravitační) a topení. Vůz „bydlí“ v Čerčanech, odkud bude nasazován na výkony v regionální dopravě.

Vůz ovšem paradoxně dostal starý kabát PID, neodpovídá tak nedávno představenému novému vizuálnímu stylu Pražské integrované dopravy.

Motorový vůz 810 v barvách PID. Pramen: České dráhyMotorový vůz 810 v barvách PID. Pramen: České dráhyNové barvy pro Pražskou integrovanou dopravu. Vizuaalizace. Foto: Superlative.worksCity Elefant připomíná vznik PID v roce 1992.
Autor: Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Dráhy dosud evidují přes 200 provozních vozidel řady 810. Tato vozidla byla vyráběna v letech 1973 až 1984. Téměř každé z dosud provozních vozidel už prošlo nějakým stupněm úprav. Šlo především o výměnu či přepolstrování sedáků, výměnu příček a podobně.

Více než polovina z těchto vozidel dostala nový spalovací motor a prošla výraznější modernizací. Ta zahrnuje především dosazení polospouštěcích dvojitých oken místo jednoduchých s vyklápěním, revitalizaci interiéru a WC.

Tagy České dráhy motorový vůz řady 810 PID Pražská integrovaná doprava
276 komentářů