Nesmrtelný motorák. Dráhy dokončují prototyp vozu 811 pro severní Moravu
České dráhy finišují s první přestavbou motorového vozu 810 na vylepšený typ 811 pro Moravskoslezský kraj. V drážním měsíčníku Železničář
České dráhy finišují s první přestavbou motorového vozu 810 na vylepšený typ 811 pro Moravskoslezský kraj. V drážním měsíčníku Železničář to uvedl člen představenstva Michal Kraus. O podrobnostech se dráhy nechtějí bavit až do představení prototypu v červenci.
„Po dohodě s Moravskoslezským krajem je dceřiné společnosti DPOV zadána zakázka na celkovou modernizaci motorového vozu řady 810. Ve Veselí nad Moravou se staví prototyp. Součástí je dosazení klimatizace na stanoviště strojvedoucího i do oddílu pro cestující,“ uvedl Kraus.
Dodal, že po absolvování homologačních zkoušek zamíří zmodernizovaný motorák do provozu a bude se pokračovat se stavbou dalších vozidel. „Předpokládáme, že podrobnosti zveřejníme na začátku července,“ sdělila mluvčí drah Vanda Rajnochová.
Podle dřívějších informací by se motorový vůz měl vedle klimatizace dočkat i nového motoru, wifi, zásuvek a větší rozteče sedadel na úkor jejich počtu. Záchody by měly zůstat i po modernizaci gravitační, tedy exkrementy budou padat na koleje. Celkem má jít o 19 vozů.
Modernizace pro Moravskoslezský kraj bude další reinkarnací nesmrtelného motoráku. Dráhy dosud evidují 212 provozních vozidel řady 810. Tato vozidla byla vyráběna v letech 1973 až 1984. Téměř každé z dosud provozních vozidel už prošlo nějakým stupněm úprav. Šlo především o výměnu či přepolstrování sedáků, výměnu příček a podobně.
„Celkem 105 z těchto vozidel dostalo nový spalovací motor a prošlo výraznější modernizací. Ta zahrnuje především dosazení polospouštěcích dvojitých oken místo jednoduchých s vyklápěním, revitalizaci interiéru a WC,“ doplnila Rajnochová.
České dráhy modernizují vozy řady 810/809 od roku 2012, vozům po zásadnější modernizaci daly dráhy obchodní jméno RegioMouse.