Nenáviděnou křižovatku na Pražském okruhu čeká rozšíření. ŘSD hledá firmu, která vyřeší každodenní kolony

Exit 1 z dálnice D5 ve směru od Berouna. Zdroj: Mapy.czExit 1 z dálnice D5 ve směru od Berouna. Zdroj: Mapy.cz

Přestavba umožní i následné rozšíření okruhu i dálnice D5.

105 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Je ostuda, ale typická pro tenhle stát, že nejvytizenejsi komunikace v republice je jedna z těch nejstarších a zároveň od doby vzniku beze změny v kapacitě.
Stejně tak je typické, že navazující úseky byly dostaveny take většinou jen čtyřpruh, přestože současné požadavky by vyžadovaly minimálně dvojnásobek.
Co se asi s penězi na výstavbu za ta desetiletí asi stalo?

Petr S.

Některé kolony jsou ale způsobené i vecpáváním se do kolon již správně zařazených vozidel, např. na příjezdu od Patočkovy do tunelů, před sjezdem z Novopacké do Kbelské…. Taky předbíháním přes odstavné pruhy a následná šrafování – např. po Cínovecké ve směru na křižovatku Liberecké s příjezdem od OC Letňany. Že se občas najde někdo, kdo úplně neví, kam jet, se dá pochopit. Ale že by TOLIK řidičů nevědělo kam jet, nebo by snad kvůli tomu měli potřebu jezdit odstavným pruhem a přes šrafování, TOMU PROSTĚ N E V Ě Ř Í M.

Petr

A furt to budou strkat přes Prahu. Až se připojí na D0 D3, tak se to stejně ucpe pžed D1. Ty kamiony mají jedinou trasu kudy objedou ucpanou D5 a D0 po bývalé I/30 (dnes II/118) a II/114, pak pokračují po I/18 a nakonec po kozích stezkách k D1. I/19 je pro ně neprůjezdná a I/20 je moc na jih.

Kolbaba

Jojo, bohužel vlastníci domů v tomto státě nemají žádné zastání. Pěkně po socialisticku všechny silnice všech a pak se našinec kvůli kamionům ani nevyspí, ani po těch silnicích nikam nedostane. A ještě se dozví od Česmadu, že je nelida, že šikanuje kamiony, kteří jsou unavení a vozí lidem toaleťák na zádelky, rohlíky a mlíko.

old

A jak byste byl naštvaný, kdyby ten toaleťák, rohlíky a mlíko v obchodě nebylo…

Kolbaba

Aha, takže výměnou za toaletní papír musím strpět kamiony dva metry od obyváku a příspívat z daní na opravy dvojek a trojek? A nechcete co zavést povinnost občanů platit kamionům naftu a pokuty? Klasické kamioňácké vydírání a braní si občanů jako rukojmí.

Jarda

Tohle je v drtive většině tranzit.
Žádné rohlíky ani mléko do škol.

Béďa Havránek

Stejně jako je běžné v jiných zemích, je zde potřeba dát zákazové značky na sjezdy z dálnice a další na strategicky vybraná místa na trase, a pak jim tvrdě šlapat po krku dokud je to projíždění neomrzí. Až budou obchvaty, pak bude možné tranzit umožnit za vysoké mýto.

Kolbaba

One more lane will fix it. V roce 1983 pomocí stávající D0 a křižovatky navždy vyřešili dopravu. Uběhlo 30 let a tehdejší řešení dnešní dopravu neřeší. Tak uděláme větší křižovatku s více pruhy, to by mohlo pomoci. Pokud to dopravu nevyřeší za dalších 20 let to rozkopeme znovu a přidáme další pruhy a větší křižovatku. Pak postavíme óbrkřižovatku, pak megakřižovatku. Počkat, co to? Příští rok dojdou prachy.

Martin Ježek

Trochu míň demagogie a trochu víc matematiky, pane Kolbabo. 2025-1983=42

Kolbaba

Ok. Ale stejně se mi nechce dotovat autíčkářům zábavu v podobě popojíždění po D0.

old

Takže vaše představa je přestat stavět veškeré dopravní stavby?

Kolbaba

Ne, stavět jen ty smysluplné. Hlavně rychlé železnice. Do dálnic se za posledních 40 let nasypalo strašlivé množství peněz ale výsledek není vidět. U Brna i Prahy se jezdí 30km/h.

MP22

Počet obyvatel středočeského kraje roku 1985: 1 136 978, roku 2024: 1 466 215.

Počet obyvatel okresu Praha-západ 1991: 74 265, 2024: 161 920.

Mám pokračovat okresem Beroun? A jak už zde i padlo, za totáče byl zavřený stát, na západ nikdo nejezdil a neproudil tam ani tok zboží. Dneska jede na Rozvadov kde kdo několikrát do roka.

Milan

Kdy už někoho napadne postavit lávku pro pěší mezi ulicemi Za Teplárnou a Na Padesátníku?Ten přechod se semaforem na ctyřproudé silnici je strašný nesmysl.

old

A proč by tam stavěli lávku, když silnice povede v budoucnu jinudy?

Jan Š

Už když se uváděla D0 do provozu, říkal jsem si, který diletant plánuje 4 proudový obchvat kolem hl. města. U takových silnic se přeci projektuje dopředu.
Kdo nevěděl, že výpadovka např. na Mladou Boleslav nebo KV Brno bude potřeba více pruhů?
A toto nás čeká i na nově budované dostavbě okruhu na severu Prahy. Mě jen zajímá, komu tato salámová metoda prospěje?

PetrN

Zbytek chybějící D0 včetně již budované JV části se plánuje/staví 3+3, místy dokonce 4+4 v režimu 1+3/3+1 jako vzájemné propojení MUK přídatným pruhem. V režimu 2+2 tak zůstane jižní úsek od D1 po Lahovice resp. v opačném směru už od Slivence… Veškeré problémy tam aktuálně způsobuje přetížený 2+2 úsek Slivenec-Třebonice s intenzitami o 50% vyššími než na zbytku jižní novější části D0. Ten se budoval 1977-1983 v tu dobu nikdo opravdu ani omylem nepředpokládal jaké jednou budou intenzity, navíc socialistické hospodářství si velkorysejší stavbu ani dovolit nemohlo…

mimochodem

Nutno dodat, ze takhle vytizenej usek Trebonice-Slivenec je hlavne kvuli tomu, ze za sociku nestihli dodelat Radlickou radialu, takze vsichni jedou na jednu z mala radial, kterou se postavit podarilo…

fouss1

Zapomněl jste na kompletní rekonstrukci tohoto úseku před otevřením úseku Slivenec – D1. Již v té době bylo každému jasné, že dva pruhy v místě , kde se na okruh napojuje D5, D6 a D7 jsou naprosto nedostatečné. Důsledkem jsou každodenní kolony na D5 prakticky od Loděnice.

Jarda

Od roku 1983 uplynulo 42 let, to už se dalo stihnout s tím něco udělat.
Od 2004 jsme v Unii, to mohlo také napovědět o požadavcích na budoucí kapacitu tranzitu.
Nestalo se nic.

Petr S.

Ale za to můžou taky ti diletanti, co si hrajou na nějaký nadřazený, tak se pokoušej vynucovat si něco, na co nemaj nárok, a končí to bouračkou na nějaké důležité silnici, návazně se v kolonách šoupe div ne půlka Prahy. A aby to bylo ještě zajímavější,když už se bavíme o počtu pruhů nějaká parta „zklidňovacích“ pííííp vymyslí, že se na 4-proudovce bude jeden pruh věnovat výlučně odbočování vlevo bez ohledu na frekvenci odbočujících, takže v jednom pruhu kolona rovně jedoucích snad nekonečná a druhý pruh prázdný.

Ivan_pha

Není to tak dlouho, co se křižovatka upravovala a přidávaly se rampy. To to nemohli udělat najednou? Zase další omezení na okruhu.

old

Není to tak dlouho, jen deset let…

Jarda

Přetížené je to minimálně 20 let..

Jaroslav Pestrý

Ta nenáviděná křižovatka jestě v roce 1990 spolehlivě řesila kolony a dopravu. To je neùcta k betonování předků. Oproti tomu některé železnicní stavby jsou 120let ve stejném stavu a stále stíhají odbavit dopravu.

Dálnice

Ano, to bylo před čtvrt stoletím. Mezitím Schengen a volný pohyb osob i nákladu. Křižovatka patří do doby, kdy D5 končila za Berounem, na hranici byly dráty a na západ/ze západu jezdily denně desítky kamionů a ne tisíce jako dneska…

Jaroslav Pestrý

Ještě jste zapomněl na nejnižší mýtné ze států okolo. Pokud by se mýtné ještě snížilo, musela by křižovatka mít v každém směru 5 pruhů aby plnila svůj úkol.

old

Však taky D5 v té době končila v Bavoryni…

North

„Stavba se dotkne i mostů na dálnici D5 přes silnici II/605. Podle ŘSD nevyhovují budoucímu šířkovému uspořádání a budou vzhledem ke svému stáří a technickému stavu zdemolovány a znovu vystavěny.“

Tak to prr, ty mosty jsou skvělou ukázkou umu staveb dálničních mostů a musíme je za každou cenu dostat pod památkovou ochranu! Pak si můžeme třeba třicet let povídat, jak je opravit. 😀

Rezident

Jestli ony ty kolony nevznikaji spis kvuli tomu, ze to lidi objizdeji a napojuji se na D0 z Poncarovy a Orecha.

lojzik

jako že kolona vznikla tím že jí lidi objížděli??

Rezident

🙂 V zasade ano. Pokud se budou Poncarovou a Orechem valit auta smerem na dvouproudou D0 smer Slivenec, tak zadne zkapacitneni krizeni D5 s D0 nepomuze.

lojzik

Takže chcete tvrdit, že kdyby ty auta nazačaly objíždět v tu chvíli ještě neexistující kolonu na D5 přes Ořech, ale jeli přes D5,D0, tak na D5 žádná kolona nevznikne?

Rezident

Ano i ne. V inkriminovane oblasti bydlim, tak to vidim denne. Jakmile zacnou lidi najizdet ze Stodulek a z Orecha na D0 smer Slivenec, tak vznikne na D0 spunt. Lidi z D5 pak zacnou sjizdet v Lodenici/Rudne a to generuje jeste vetsi zaspuntovavani na Orechu az do vecernich hodin i kdyz by k tomu jiz nemel byt objektivni duvod. Proste D0 nemuze slouzit zaroven slouzit jak pendlerum tak i jako evropska tranzitni tepna. Vsak brzo uvidime jak se projevi zkapacitneni toho krizeni D5/D0.

Dachs

Spíš jde o to, jak se napojují. (Akorát to nejsou ti, co to objíždějí. Ti, co to objíždějí, jedou přes Řeporyje, nebo Ořech a K Austisu, který pak totálně zašpuntují. K šputnování zde bezvadně přispěl i výjezd z nové benzínky ONE+KFC, kterou někdo na tak debilním místě povolil.) Napojují se bez využití celé délky připojovacího pruhu. Jeden kamioňák přibrzdí, další víc, další zadupává na poslední chvíli…a hned je z toho ucpanost mezi km 23-21 dvanáct hodin denně. Levý pruh dtto, protože mnozí to hodí do levého bez podívání se do zrcátka. Jinak Pražáci to bohužel objíždějí, kudy se dá, protože… Číst vice »

Honza J.

Přesně. Ty průmyslové areály měly být rozprostřeny podél celé dálnice a ne to nahečmat na jedno místo.

Jirka

Stačilo by zvednout počet pruhů v úseku D5 až sjezd, Barrandov

Lukáš Chalupa

Tam je intenzita provozu taková, že si myslím, že i těch 3+3 už bude taky málo…

Hasler

Jasně, nehotový obchvat Mnichova má stabilně 3 pruhy s občas přídavným 4 pruhem když je větší provoz, ale tady u nás 3+3 stačit nebudou.

Ano 3+3 budou ve špičce třeba na 100/80/80, ale určitě to bude stačit. Pokud chce vždy a všude jet 130 tak Vám ani 10+10 nepomůže…

MP22

Obchvat Mnichova je v některých místech 4+4 ale zásadní je to, že tam nejsou křížení dálnic řešena tak fatálně špatně jako třeba tady D5xD0

Pan Ruka

Obchvat Mnichov se rozšiřuje na 4 pruhy, v některých kritických bodech má 5 i 6 pruhů. Ty tři pruhy jsou už dnes velmi problematické.

PO v úseku letiště – sjezd na Barrandov by měl být ve 4 + 4 uspořádání, aby se za 10let nemusel opět rozšiřovat.

Antonín

Podle mě by tam jen stačilo naučit/přinutit řidiče trochu šlápnout na plyn. Jezdím tam každý den. K Ořechu tu kolonu ještě jakš takš chápu, z Poncarovy a z Ořecha najíždí dost aut a na vznik kolony stačí jeden tydýt, který to tam pošle v padesátce ze začátku připojováku. Ale ne, ta kolona se vždycky táhne minimálně až k Barrandovu, i když tam už skoro nikdo směrem na jih nenajíždí, o Lochokovu ani nemluvě. Fakt mi přijde, že ty kolony jsou tam hlavně proto, že lidi odmítají trochu přidat. Beru, že naloženému kamionu se do toho kopečka nechce, ale normální osobák… Číst vice »

mimochodem

Zde se slusi jeste jednou pripodotknout, ze pripojovakum, ktere na to maji adekvatni delku, by jedine sluselo zmenit znaceni a dat prerusovanou caru az k jeho konci, at to psychologicky ridice vede k vyuziti jeho plne delky.

Se mi strasne libi ten ~dvoukilometrovej pripojovak od Barrandova k D5 (aneb jak pridat jeden pruh dalnice bez reseni extra Papierkramu 🙂 )… polovodici chteji tvrdnout v delsi zacpe, okej, klidne se zaradte, ja si dojedu hezky az na konec.

v.sp

Řešením kolon je plynulá jízda, ne rychlá jízda. Spíš by pomohlo dynamické řízení, klidně zpomalit i na 80 či 60.

Hasler

Jenže lidi dynamické řízení nechápou a neumějí podle něj jezdit. Ono to je spočítané dobře, ale když pojedete dle dynamického řízení 80/60 dle značek tak bohužel i třeba v Německu budete z velké části samoten.

M1M2

Když ono je to úplně naopak. to co píšete je dokonalý nesmysl a řidiči jako Vy ty komplikace ještě zhoršují. Dynamika dopravy hovoří opačně – směrem ke zvyšující se hustotě provozu plynule snižovat rychlost a ono by to potom jelo. Sice pomaleji, ale jelo.

Jenda

Ta kolona se tahne az k Batrandovu proto, ze na nej sjizdi velke procento dopravy. A tedy se z leveho musi prodrat ke ktatkemu djezdu. Vubec nechapu, proc se na tak vytizenych mistech neudrla 1-2km sjezdovy pruh.

Luboš Beneš

Ono by pro začátek stačilo protáhnout ten připojovací pruh z D5 na D0 aspoň k nájezdu od Chrášťan.

PavelM

Nějak mi u těch přestaveb D5/D0 a D1/D2 chybí informace, že se začátkem přestavby dojde také k navýšení mýta pro balkánský tranzit, aby se alespoň trochu snížily intenzity umožňující přirozený tranzit přes ČR a vnitro dopravu. Ale my jsme přeci ten specifický trh 🙂 . Moc tomu nerozumím, když prostředky na rozvoj a údržbu sítě evidentně chybí.

Jan Š

Ono stačí prvotně pořádně kontrolovat přetížené kamiony.

Oldřich Sládek

Nestačí. Jsme v součtu SK+CZ na 2/3 mýta přes Rakousko a zároveň máme nejvyšší sazby (bez specifických slev) za DC na železnici. Ten balkánský kamionový nákladní koridor musíme řešit.

Jméno

Jestli tahle přestavba vyřeší kolony, tak sním svoje boty.

Jestli je vyřeší aspoň následující etapy, tak taky sním svoje boty.

Jestli něco pomůže, tak možná severní část D0 (proud aut přijíždějící z D5 se pak rozdělí na 2 směry).

A rozšíření D5 na 3+3 to pak zaseká do stavu horšího než teď.

Lukáš Novák

Pomohlo by hlavně zdražení mýta na úroveň Rakouska, abychom přestali být za hlupáky, co natahujou veškerý kamionový tranzit.

Oldřich Sládek

Přesně.

M.D.

A klasický argument indukce od jména tu dlouho nebyl. Radši tedy nebudeme dělat nic.
Provoz se zvýší tak, jako tak. Bez ohledu na to, jestli se rozšíří dálnice nebo ne.

Jiří Urban

Ono by hlavně bylo dobré kdyby pochopil, že toto je (dokonce se ta stavba v dokumentacích i tak přímo jmenuje) NULTÁ (číselně 0.) etapa všech akcí, které popsal. Bez nich by se totiž proud z obou směrů D0 stejně cpal do jednoho připojovacího pruhu na D5 jako to je dnes.. Ale komu není rady…

Jméno

Však já neříkám, že to nemáme postavit. Ale říkám, že to nepomůže. Však si na mě za 5 let vzpomenete.

M1M2

Vyřeší zčásti, samozřejmě k řešení je třetí pruh minimálně po Barrandov. A když je 3+3 na D5 špatně, co je tedy v reálném čase dobře? Jen neříkejte čtyřpruh ve stopě I/19, to je pro ŘSD běh na sto let. A také ne používání bizardní drážní dopravy na 171.

Martin Verner

Jenže zrovna ta hypotetická „D19“ je to, co by pomohlo nejvíc.
Když už ne úplně nová transverzála (ne, taky nevím, kudy by vedla).

M1M2

To samozřejmě ano, ale bavme se o řešení v reálné době a ne za sto let. To je k ničemu.

Jméno

To správné v reálném čase už jsme promeškali. To bylo nezastavení přípravy berounského tunelu. Teď není žádné dřívější řešení než ten tunel. 3+3 na D5 může pomoct v případě, že bude splněno následující: 1. Bude nejpozději současně rozšířena D0 k Barrandovu 2. Bude rozšířena ta křižovatka Třebonice 3. Nezvýší se dojížďka do Prahy po D5. 4. Dostaví se RR (auta do centra pojedou z D5 rovně a ne přes Barrandov) Teoreticky to tedy možné je, prakticky velmi obtížně. Automobilová doprava funguje tak, že jí je v okolí velkých měst tolik, dokud nebudou nesnesitelná zdržení. Tohle je tak zatížené křížení, že… Číst vice »

XXX

Na D0 by to chtělo hlavně 3 pruhy od Zličína do tunelů, pak by se vyřešiloa i ta D5.

Hasler

2027 Mlho. V článku je to i zmíněno. 🙂

Jiří Urban

Výkres s finálním uspořádáním (vzhledem k velikosti nutno kliknout pravým na obrázek a dát Otevřít obrázek na nové kartě)

https://imgur.com/i4YoLk0

Dusanh

Na tom obrázku, dole vlevo, kde se větev D5-D0 napojuje do hlavní trasy D0 – vychází tam potom úprava té větve při budoucím rozšíření úseku Třebonice Slivenec na 3+3? Díky.

MP22

Mě přijde, že se D0 přes MÚK s D5 jako třípruhové neplánuje.

Jiří Urban

Vidítě nevšiml jsem si, že je připojení na D5 na jiném výkresu. Tady jsou lepší skeny z obou.

https://imgur.com/a/IStYnJJ

MP22

Výborně, tady už je D0 na jih jako třípruhová, takže asi jsou to výkresy stavu i po rozšíření D0 ke Slivenci?! V tom případě fakt nerozumím tomu, proč jsou 3 pruhy až od nájezdu z Třebonické ulice a ne hned od nájezdu z D5. Tam vznikne naprosto nesmyslný špunt kdy to bude vše svedené do dvou pruhů a budou se tam tvořit dlouhé kolony jak na D5, tak D0.. Nechápu, proč ŘSD vždy musí nějaký takový špunt vyrobit

PetrN

ne toho bych se nebál, podle mě má být Exit 23A Chrášťany zrušen, protože je nadbytečný od doby co je připojení ulice Na Radosti.
Ten sdílený výkres mi přijde jako nějaká divná kombinace, rozhodně ŘSD neuvažuje zde zobrazenou variantu že by se stahovala doprava jen do dvou pruhů kvůli připojení Chrášťan…

MP22

Se zrušením toho nájezdu je to spekulace nebo fakt? Ono se bude nemálo stavět v okolí Třebonic a aby nebyla z Prahy žádost o jeho zachování především kvůli zátěži Řevnické ulice. Jinak i z mapek v informačních letácích to vypadá tak, že 3+3 bude až od nájezdu 23A a rozšíření křižovatky 0.etapa končí právě před mostem tohoto nájezdu. To hluché místo tam prostě je

Jiří Urban

Ano, teď se to bude sbíhat. Po rozšíření 515 na 3+3 bude mít MÚK Třebonice buď vlastní připojovák, nebo bude zrušena.

Jiří Urban

(tipl bych si, že dostane vlastní připojovák, protože pro její zrušení by bylo potřeba zbudovat jiné napojení Třebonic a Chrášťan na D5 což bude v koordinaci s magistrátem a samosprávami značně komplikované vyjednat)

PetrN

Proboha jaké napojení na D5?? Vždyť ten exit řeší jen jednosměrné napojení z/na D0 od jihu. Třebonice se velmi snadno napojí přes MUK Jinočany. Chybějící napojení oblasti na D5 se stavělo právě před cca 10 lety zde: https://mapy.com/s/hogedosofe pomocí kterého se napojí zbytek Chrášťan i na D0…

Jiří Urban

Jenže žijete v Česku a když zazoomojete mapu, tak zjistíte, že zcela záměrně není MÚK Jinočany připojena na Jinočany… Projděte si dokumentaci k této zakázce, pokud Vás téma zajímá.

https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/597737

PetrN

Jak souvisí zatížení Řevnické ulice s tímto sjezdem?? Vždyť jde čistě jen o napojení Chrášťan a Třebonic ve směru na jižní D0 (je to jen jednosměrný sjezd/nájezd), to pojme exit Jinočany, případně pro Chrášťany nájezd v ulici Na Radosti…

MP22

Tak se raději podívejte na metropolitní plán, ať víte, o čem je řeč a jak to tam bude se zástavbou vypadat. Pak si položte otázku, zdali bude vhodné všechno z Třebonic tahat přes Řevnickou nebo Poncarovu

PetrN

ok, díky za objasnění. Nevěděl jsem že se v Třebonicích chystá masivní zástavba

MP22

A to je ještě celý tento prostor v rezervách pro rozšiřování Prahy (https://mapy.com/s/manunenanu), prozatím se v metropolitním plánu nenachází, ale do max 20 let už nebude kde stavět a na tento prostor dojde, na Stodůlkách je nachystaná i odbočka z metra, už komunisti to zde plánovali zastavět. Pak bude tento nájezd pravděpodobně potřeba obousměrně a prodloužit kolektory z křižovatky.

mimochodem

Skoda, ze se coby nejake provizorium neuvazuje nejake opatreni skrze kybl barvy…

Treba zmena razeni v pruzich tak, at jdou z D0 na D5 dva pruhy a Rozvadovskou spojku po odbocce na D0 stahnout do pruhu jednoho, aby to odpovidalo intenzitam…

PetrN

Ještě bych doplnil že tato stavba je označena jako 0.etapa zkapacitnění, která hasí ty největší problémy. Současně se ale do budoucna připravuje i velká přestavba celé křižovatky. Ona například rampa od jihu z D0 na D5 je dost utažená, a pro tento extrémně vytížený směr je do budoucna potřeba mít rampy úplně o jiných parametrech…

Ddd

Toto je už několikáté hašení největších problémů na této křižovatce od zprovoznění úseků 512-514. Kolik peněz to už stálo. Nebylo by lepší rovnou upravovat rampy do finální podoby. Klidně po etapách. Ale to, co píšete zní tak, že plánujeme úpravu, o které už teď víme, že nebude dostatečná.

Podobně to bylo u křižovatky k letišti na d7. Kolikrát ta se za posledních 20 let upravovala. Zatímco „přechod přes dálnici“ (vím, značka je záměrně až za) se dodnes vyřešit nepodařilo.

MP22

Nic o další etapě se nikde nedá moc dohledat, takže to je výhled za X desítek let ne?

PetrN

na fóru ceskedalnice.cz něco málo je

Luboš Beneš

Dá se v pohodě jet 90km/hod…jen se zatáčky musí jet volantem a ne brzdou

Martin

Křižovatka mi přijde úplně v pohodě. Mnohem horší jsou sjezdy z Pražského okruhu do Jesenice a z D1 do Říčan díky kruhový objezdům které vytváří nekonečné kolony

PetrN

ne není v pohodě, je jedním z důvodů každodenních kolon na D0 a D5. To že se dvě jednopruhové rampy z obou směrů D0 na D5 ještě před připojením na D5 stahují do jednoho pruhu prostě v tomto provozu nemůže kapacitně vycházet, plus ta geometrie rampy od jihu je šílená, ale s tím se teď nic dělat nebude, až v budoucnu u celkové přestavby…

M1M2

No Vy jste tedy úplně ale úplně vedle. Myslíte třeba že tranzit D1-D5 je jednosměrný? Z D1 je na okruh rozplet 2 km dlouhý, tady je z D5 obyčejný odbočovací pruh. Ta Vaše pohoda v reálu vypadá tak, ze D5 téměř denně stojí od Lodenice, tedy 7-10 km, samozrejme další problém je okruh. Měl by jste si dát denní ježdění od Berouna, Vaše teorie od klávesnice jsou mimo real. . A klidně střídejte D5 a vlak, obojí je díky MD stejný bizard.

PetrN

2km dlouhý rozplet na D1 před D0 je silné slovo, uspořádání 2+1, kdy na posledních 150metrech přibude druhý odbočovák je naprosto nedostatečné. Drtivá většina co sjíždí na okruh je totiž už dávno nasáčkovaná v tom jednom pruhu. Po otevření stavby D0 511 to absolutně nemůže kapacitně stačit. Tam musí být režim 2+2 minimálně 500m před odbočením, lépe i více dle západního vzoru u takových důležitých křížení

MP22

Klid, Martin je prostě z Říčan a za kopcem už to není jeho svět a nezajímá ho nic.

Lukáš Chalupa

Zajímalo by mě, jestli D5tce pomůže, až se kompletně dostaví D6.
Ale myslím, že část tranzitu může převzít D6…

MP22

To málo co převezme D6 vznikne na D5 nárůstem počtu obyvatel a logistických a výrobních hal podél dálnice.. Určitě v dohledné době intenzity na D5 klesat nebudou.

Oldřich Sládek

Paradoxně začíná být nejspolehlivější (a někdy ani ne nejpomalejší) jet z Berouna do Prahy Liškou po Hrbaté. Z Nučic bez debat.

Tom Matto

uff, tak urcite, krizovatka je tak skvela, ze kolikrat ve spicce sjizdi ve smeru na D0 vic aut v Lodenici, aby se na okruh probojovaly nekudy pres SČ kraj, nez pokracovaly po D5 do skoro nehybne kolony na hodinu.
Prestoze RSD posledni roky exceluje, tohle je naproste selhani, kde D0 meli od napojeni D5 aspon premalovat na 3 pruhy zabranim odstavneho nebo D0 pred pripojenim D5 stahnout do 1 pruhu a sjezd z D5 by sel rovnou do praveho. Uznavam, ze to jsou reseni zoufala, ale alespon nejaka.

Jiří Urban

Když ale většinou stojí i D0 ke Slivenci tak tím stejně nic nevyřešíte.. řešením je dostavba severní části D0, zkapacitnění 515.. výhledově jižní propojení D5 a D1 přes Tábor nebo obdobně (D19 nebo D20)

Ddd

Dílčím řešením by byl i kolektor, který by už za sjezdem na Rudnou rozdělil směry na okruh a do Prahy. Běžně se stává, že za křižovatkou směrem na Prahu už provoz ujde. Sjezd blokují osobní auta, která se snaží objet kamiony a pak se zařadit těsně před odbočením.

M1M2

Ano, to jste dokonale vystihl podstatu problému. Já osobně bych byl ještě radikálnější, doplnil bych to co píšete ještě proměnným rychlostním značením s dohledem a dle intenzity provozu již před Rudnou. Ale celé toto bych bral jako provizorní řešení dnešní katastrofální situace na D5. Kdo zná dynamiku provozu pomohlo by to, leč významná část řidičů by to nedávala a raději dobržďovala do nekonečných kolon.

mimochodem

Vzpominate na ne az tak davne opravy mostu u Chrastan a u D0, kdyz sel smer D5 > Zlicin do protismeru a D5 > D0 zustal vpravo?

Vcasne fyzicke oddeleni techto proudu melo velmi blahodarny vliv na to, ze auta jedouci na Zlicin v tom strudlu proste nezkejsla.

Lukáš Chalupa

Stejné řešení bych udělal i na severu D16 coby propojkou D6, D7, D8, 1/9, D10 a D35…

Jiří Urban

Asi tak, jako je to na vizi dálniční sítě 2050?
https://i.imgur.com/t0PXXVC.png

Lukáš Chalupa

Jak je to v té vizi, tak mi to přijde blbě.
Pořád kopírujeme ten tangenciální model a okruhy.

Lepší by bylo, kdyby to vedlo v současné stopě silnice 1/16 z Řevničova (D6) přes Slaný (D7), Novou Ves (D8), Mělník (1/9), Mladou Boleslav (D10) do Jičína (D35).

Tohle by mělo potenciál ten tranzit od Prahy odklonit.
Navíc ta propojka mezi D6 a D5…

PetrN

Na 3 pruhy bez odstavného to nejde přemalovat ze dvou důvodů. Tento úsek je ve starší kategorii D26,5 a zde šířka zpevnění neumožňuje, abyste mohli mít alespoň 3,50m pruhy. Novější jižní část D0 je na každé straně o 75cm širší (kat. D27,5), kde by to už možné bylo s pruhy 3x 3,50m.
Druhým důvodem jsou tři mezilehlé MÚK, kde fakt nemůžete mít připojení na STOPku.

Dusanh

Obě Vámi kritizované křižovatky budou výrazně odlehčené – ta modletická po dokončení D0-511 (odpadne minimálně to všechno, co bude moci jet na křižovatku D0 / I/2) a ta jesenická po dokončení D3-0301 (z kruháčů zmizí frekvence směr Psáry/Jílové/Týnec atd.)

Dusanh

Pravdou nicméně je, že by „modletickému kruháči“ perfektně prospěl takovýto minimalistický bypass za kolik? 10-20milionů?

https://mapy.com/cs/letecka?mereni-vzdalenosti&rm=9hdJhxXOhZ4xDg&x=14.6127863&y=49.9729019&z=19