Německo přidá peníze na železnice, částečně z peněz z mýtného od kamionů
Podle vlády je potřeba dohnat dlouhodobý vnitřní dluh německé železnice.
Německá vláda výrazně posílila objem peněz, který zamíří od modernizace železnice. Ministerstvo dopravy a digitalizace (BMDV) oznámilo, že z Klimatického a transformačního fondu přesune celkem 12,5 miliardy eur na železnici. Důvodem je větší podpora dráhy jako klimaticky šetrnějšího způsobu dopravy.
Podle ministerstva jde o krok, který je nutný k dohnání vnitřního dluhu na německé železnici. Celkem má jít do roku 2027 do železnice 45 miliard eur navíc. V návrhu rozpočtu na příští rok počítá německá vláda s 11,5 miliard eur navíc oproti letošnímu roku. Část peněz půjde z úvěru Deutsche Bahn. Velký podíl na financování má podle ministerstva také větší výnos z mýta na silnicích.
Podle ministra dopravy Volkera Wissinga přinesou dotace navíc přesun železnice do centra „moderní a udržitelné sítě dopravy“. V září chce ministerstvo se zástupci železnice a stavebních firem řešit, jak rekordní objem peněz do kolejové dopravy využít.
Deutsche Bahn uvedly, že již letos v první polovině investovaly do modernizace rekordní objem peněz. Práce na železnici mají velký vliv na přesnost vlaků, která se naopak blíží rekordně nízkým hodnotám. Za první pololetí šlo do železniční infrastruktury 6,3 miliard eur.