Německé rychlovlaky začnou jezdit do Varšavy, DB už je v Polsku testuje
Jednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche Bahn

Kromě Polska plánuje dopravce nasazení jednotek ICE 3neo také do Francie.
Kromě Polska plánuje dopravce nasazení jednotek ICE 3neo také do Francie.
I když jedete rychlostí 160 km/h směrem východně od Frankfurtu/O, nemůže se nic moc pokazit. Proto bude moudré připravit připojení ICE před realizací PKP VRT – pak může být spojení posíleno po letech 2035-40.
Jaká je aktuální max. rychlost na trati Berlín- Varšava?
Stabilních 160 kromě tří oblouků na 120 😀
No o „stabilnich“ 160 se na polske strane mluvit neda, viz tabulka max.rychlosti na polske wiki. 160 je jen zhruba na tretine useku hranice-Varsava (490 km) zbytek je prevazne 140/120 s propady ve stanicich i na 60:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_3
Na nemecke strane je 160 z okraje Berlina az do Frankfurtu/O. (70 km)
EC jede z Frankfurtu do Varsavy 4h 10 min, se sedmi zastavkami – coz neni uplne spatne, ale buhvijak vetsi potencial ta stavajici trat uz asi nema…
Není to trochu staré?
Podle https://www.openrailwaymap.org//mobile.php?availableTranslations=%5Bobject%20Object%5D je 160 opravdu skoro všude.
Asi spíš DB věří Polákům než například nám, že zrealizují v budoucnu nějaké VRT tratě. Navíc si myslím, že nepůjde pouze o vlaky Warzsava – Berlín, ale tipnul bych si že pojedou někam dál. Porýní/Frankfurt/Munchen…
Přes Drážďany do Prahy není volná kapacita a DB InfraGo nám věří natolik, že budou investovat do ne zrovna levného tunelu, který tu kapacitu nabídne.
S propadem nákladní přepravy by se kapacita pro tyto vlaky našla, kdyby se chtělo.
A opravdu je i propad přes hranice?
Ja bych se nebál říci dokonce Brusel či Amsterdam.
V akom stave je trať v Poľsku, po ktorej by išli?
Pokud pojedou přes Poznaň, tak je trať velmi pravděpodobně ve slušném stavu (a rychlost 160), Poláci s opravami hlavních tratrích docela pokročily.
Vlaky chteji mit 2031+ … tj. to vypada spise na moznosti, ktere da infrastruktura vznikla v souvislosti s CPK.
Aktualni stav je maximalka 160 na cca 1/3 ze 490 km z Varsavy do Frankfurtu n. O. Zbytek 140/120, ale jsou tam i (kratke) propady nize. Zrovna VRTka to tedy neni, ale ani uplna tragedie… EC to v soucasnosti mezi Frankfurtem n.O. a Varsavou dava za 4h 10min.
Prahu by to chtělo. Prodloužit současná ICE Frankfurt-Dresden do Prahy by vytvořilo velmi zajímavé spojení do západní Evropy v prokladu s EC do Berlína. Problém je kapacita mezi Děčínem a Pirnou. Pomůže kapacitě ETCS?
Taky si dokážu představit třeba ICE-T do Prahy, jejich naklápění by možná zrychlilo cestu.
Naklapeni pri rychlosti 0 km/h moc nepomaha … ICE-T by se u nas vzhledem k absenci napajeni ani nerozjelo.
Prvni ICE-T jsou prave vyrazovany a naklapeni je provazane se zabezpecovacem, pod ECTS nefunguje.
A v Polsku se rozjede? Stejný napájecí systém 3kV.
ICE T se nerovna ICE 3 (o kterem je rec v clanku)
zatimco ice-t ma jem nemecky system napajeni, tak ice 3 (rada 406) umi i dalsi, vcetne 3 kV
Je sice hezké, že 406 umí i 3kV, ale ty rozhodně na testech v Polsku nebyly.
408 umí 3 kV také.
takže ano, omlouvám se za překlep v řadě.
BR406 (ICE3 MS) je vyrazena, na jare byla rozlucka.
Clanek je o BR408 (ICE3neo)
Mezi je jeste BR407 (Velaro D), ktere aktualne jezdi Pariz, protoze ma TVM.
To je vcelku jedno. 408 ty 3kV umí taky.
takže se omlouvám za překlep v řadě.
Ta aktualni zprava je o ICE3neo, ktere je ctyrsystemove … uz dneska jezdi AMS a BRU. Polske VRT (2032+ CPK projekty) budou 25kV AC.
ICE je trochu drahá hračka na to, aby se to někde plazilo 90kou…
Zrovna na té trase Dresden – Frankfurt nejsou ty traťové rychlosti zase tak odlišné od koridoru do Prahy… resp. zlepšilo se to až s otevřením VRTky z Lipska do Erfurtu.
To i ten comfortjet
Ne, ETCS kapacitě nepomůže, té pomůže pouze tunel.