Německé rychlovlaky začnou jezdit do Varšavy, DB už je v Polsku testuje

Jednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche Bahn

Kromě Polska plánuje dopravce nasazení jednotek ICE 3neo také do Francie.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

I když jedete rychlostí 160 km/h směrem východně od Frankfurtu/O, nemůže se nic moc pokazit. Proto bude moudré připravit připojení ICE před realizací PKP VRT – pak může být spojení posíleno po letech 2035-40.

Jirka

Jaká je aktuální max. rychlost na trati Berlín- Varšava?

danaceks

Stabilních 160 kromě tří oblouků na 120 😀

MPE

No o „stabilnich“ 160 se na polske strane mluvit neda, viz tabulka max.rychlosti na polske wiki. 160 je jen zhruba na tretine useku hranice-Varsava (490 km) zbytek je prevazne 140/120 s propady ve stanicich i na 60:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_3

Na nemecke strane je 160 z okraje Berlina az do Frankfurtu/O. (70 km)

EC jede z Frankfurtu do Varsavy 4h 10 min, se sedmi zastavkami – coz neni uplne spatne, ale buhvijak vetsi potencial ta stavajici trat uz asi nema…

ruzian1

Není to trochu staré?
Podle https://www.openrailwaymap.org//mobile.php?availableTranslations=%5Bobject%20Object%5D je 160 opravdu skoro všude.

Petr Dobrovolný

Asi spíš DB věří Polákům než například nám, že zrealizují v budoucnu nějaké VRT tratě. Navíc si myslím, že nepůjde pouze o vlaky Warzsava – Berlín, ale tipnul bych si že pojedou někam dál. Porýní/Frankfurt/Munchen…

N.N.

Přes Drážďany do Prahy není volná kapacita a DB InfraGo nám věří natolik, že budou investovat do ne zrovna levného tunelu, který tu kapacitu nabídne.

Cargo

S propadem nákladní přepravy by se kapacita pro tyto vlaky našla, kdyby se chtělo.

Zapa

A opravdu je i propad přes hranice?

Nocni_spoje

Ja bych se nebál říci dokonce Brusel či Amsterdam.

Janči

V akom stave je trať v Poľsku, po ktorej by išli?

Alibaba

Pokud pojedou přes Poznaň, tak je trať velmi pravděpodobně ve slušném stavu (a rychlost 160), Poláci s opravami hlavních tratrích docela pokročily.

Zao

Vlaky chteji mit 2031+ … tj. to vypada spise na moznosti, ktere da infrastruktura vznikla v souvislosti s CPK.

MPE

Aktualni stav je maximalka 160 na cca 1/3 ze 490 km z Varsavy do Frankfurtu n. O. Zbytek 140/120, ale jsou tam i (kratke) propady nize. Zrovna VRTka to tedy neni, ale ani uplna tragedie… EC to v soucasnosti mezi Frankfurtem n.O. a Varsavou dava za 4h 10min.

troglj

Prahu by to chtělo. Prodloužit současná ICE Frankfurt-Dresden do Prahy by vytvořilo velmi zajímavé spojení do západní Evropy v prokladu s EC do Berlína. Problém je kapacita mezi Děčínem a Pirnou. Pomůže kapacitě ETCS?

Movia

Taky si dokážu představit třeba ICE-T do Prahy, jejich naklápění by možná zrychlilo cestu.

Zao

Naklapeni pri rychlosti 0 km/h moc nepomaha … ICE-T by se u nas vzhledem k absenci napajeni ani nerozjelo.
Prvni ICE-T jsou prave vyrazovany a naklapeni je provazane se zabezpecovacem, pod ECTS nefunguje.

Zrzek

A v Polsku se rozjede? Stejný napájecí systém 3kV.

Air Traveller

ICE T se nerovna ICE 3 (o kterem je rec v clanku)

zatimco ice-t ma jem nemecky system napajeni, tak ice 3 (rada 406) umi i dalsi, vcetne 3 kV

KrizeVychodniSpolecnosti

Je sice hezké, že 406 umí i 3kV, ale ty rozhodně na testech v Polsku nebyly.

Air Traveller

408 umí 3 kV také.

takže ano, omlouvám se za překlep v řadě.

Zao

BR406 (ICE3 MS) je vyrazena, na jare byla rozlucka.
Clanek je o BR408 (ICE3neo)
Mezi je jeste BR407 (Velaro D), ktere aktualne jezdi Pariz, protoze ma TVM.

Air Traveller

To je vcelku jedno. 408 ty 3kV umí taky.

takže se omlouvám za překlep v řadě.

Zao

Ta aktualni zprava je o ICE3neo, ktere je ctyrsystemove … uz dneska jezdi AMS a BRU. Polske VRT (2032+ CPK projekty) budou 25kV AC.

Nose Peak

ICE je trochu drahá hračka na to, aby se to někde plazilo 90kou…

Twix

Zrovna na té trase Dresden – Frankfurt nejsou ty traťové rychlosti zase tak odlišné od koridoru do Prahy… resp. zlepšilo se to až s otevřením VRTky z Lipska do Erfurtu.

Petr

To i ten comfortjet

Ex ČD

Ne, ETCS kapacitě nepomůže, té pomůže pouze tunel.