Německé rychlovlaky začnou jezdit do Varšavy, DB už je v Polsku testuje
Jednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche Bahn

Kromě Polska plánuje dopravce nasazení jednotek ICE 3neo také do Francie.
Kromě Polska plánuje dopravce nasazení jednotek ICE 3neo také do Francie.
Mohli by to protáhnout až do Prahy .Určitě jsou v něčem rychlejsi než CESI.Je to krasne mít rychlovlak když tady jezdi jako v cizině kde je to již několik desítek let bezne a krasne.
Vysokorychlostní tratě ovlivní trh s nemovitostmi. Zdražit může bydlení mimo Prahu
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-vysokorychlostni-trate-ovlivni-trh-s-nemovitostmi-zdrazit-muze-bydleni-mimo-prahu-40528918
I když jedete rychlostí 160 km/h směrem východně od Frankfurtu/O, nemůže se nic moc pokazit. Proto bude moudré připravit připojení ICE před realizací PKP VRT – pak může být spojení posíleno po letech 2035-40.
Pokaziť sa môže to, že je to bez VRT extrémne nerentabilne‘.
Nejak realuzace moc dlouho než se i tady v cesku dočkáme moderní doby.Starsi si to moc neuziji.
Jaká je aktuální max. rychlost na trati Berlín- Varšava?
Stabilních 160 kromě tří oblouků na 120 😀
No o „stabilnich“ 160 se na polske strane mluvit neda, viz tabulka max.rychlosti na polske wiki. 160 je jen zhruba na tretine useku hranice-Varsava (490 km) zbytek je prevazne 140/120 s propady ve stanicich i na 60:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_3
Na nemecke strane je 160 z okraje Berlina az do Frankfurtu/O. (70 km)
EC jede z Frankfurtu do Varsavy 4h 10 min, se sedmi zastavkami – coz neni uplne spatne, ale buhvijak vetsi potencial ta stavajici trat uz asi nema…
Není to trochu staré?
Podle https://www.openrailwaymap.org//mobile.php?availableTranslations=%5Bobject%20Object%5D je 160 opravdu skoro všude.
Wikipedii neni rozumne brat prilis vazne (pise tam kdo chce, co chce, nebo nepise kdyz se nechce).
openrailwaymap taky může editovat každý…
Jak wiki tak osm mají spíš problém s tím, že to lidi upravují málo (a tím pádem je to časem zastaralé), než s tím, že by to upravovali blbě (ať už záměrně nebo ne).
Důležité jsou délky těch úseků na 160 km/h, namátkou kilometráž
83-122
131-174
232-290
311-373
422-475
„dokončení prvních certifikovaných vlaků v roce 2031“ – nebude uz tehdy aspon nejaka cast VRT (PL)?
Obávám se že ne, resp. pokud bude úsek z Varšavy do Lodže (což ale asi nebude), vlak od Berlína tudy stejně nepojede, protože to (asi) nebude do Lodže krosit přes Lowicz nebo Kutno. Pomůže až pak VRT z Poznaně do Lodže.
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Reg_przydzielania_tras/Regulamin_sieci_2024_2025/v.25/N_ZAL_2.1_20242025_20250627080256.xlsx
druha zalozka, trat c. 3.
Asi spíš DB věří Polákům než například nám, že zrealizují v budoucnu nějaké VRT tratě. Navíc si myslím, že nepůjde pouze o vlaky Warzsava – Berlín, ale tipnul bych si že pojedou někam dál. Porýní/Frankfurt/Munchen…
Přes Drážďany do Prahy není volná kapacita a DB InfraGo nám věří natolik, že budou investovat do ne zrovna levného tunelu, který tu kapacitu nabídne.
S propadem nákladní přepravy by se kapacita pro tyto vlaky našla, kdyby se chtělo.
A opravdu je i propad přes hranice?
Ano, podívejte se na návrh příštího GVD, Regiojet dostal trasu pro 6 párů do Německa, který na 110% nevyjede, ale trasu dostal, kdyby se o tyto trasy přihlásilo DB, taky by je dostalo.
Řeči o tom, že není kapacita, to nechte pro jiné.
Než tu začnete šířit nějaké bludy, přečtěte si poznámku 97: „do uzávěrky Návrhu jízdního řádu nebyla trasa zahraničním přídělcem kapacity potvrzena“ 😉
Do toho tunelu investuji predevsim kvuli trati podel Labe, odkud chteji dostat nakladni dopravu… ale stavi se i pro budouci VRT, bez tlaku na vymisteni nakladni dopravy od Labe by mozna ten tunel neresili tak intenzivne…
CR uz nepotrebuji, spojeni Berlin-Mnichov a Mnichov-Viden maji vyresene mimo CR a Berlin-Varsava v budoucnu resi i napojeni na Rail Baltika… Varsava tak muze ziskat i napojeni dal na zapad napr. do Francie…
ČR potřebují docela hodně, když z ČR importují tolik zboží.
No samozrejme, CR je hodne zavisla na nemecke ekonomice, rada firem at uz nemeckych ci ceskych ma sve hlavni odberatele v Nemecku… ale do nemecka je jen jedna slusna trat pro nakladni dopravu a tou je prave trat kolem Labe… jinak je vse na kamionech… samozrejme jeste castecne k tomu je trat DMB, kterou Nemecko i CR ma v planu upravit…
Po silnici, i když VW zaplat pánbůh i po kolejích
Krusnohorsky tunel je politicky projekt v kontextu politik EU smerem k preshranicnim spojenim. To nema s normalnim investicnim rozhodovanim nic spolecneho, z hlediska DB InfraStopp je to proste splneni ukolu. Ja se obavam, ze tohle vsechno ve smeru DE -> PL nebo CZ ma vyssi souvislosti nez VRT. Polsko je hospodarsky rozjete uplne jinak nez my. Kam vedla prvni cesta noveho kanclere? Do Polska, ktere vyjadruje jasne ambice na to byt hegemonem prostoru CEE. Infrastrukturne to vyjadruje projekt CPK. Ekonomicky ma Polsko (na rozdil od CR) sanci ty VRT projekty uzivit. Ja tuto zpravu ctu tak, ze DB chteji mit… Číst vice »
Tak polaci a nemci spolu mluvi velmi casto, asi jako u nas byly takove cesty a uzka spoluprace se Slovenskem, tak polaci maji s Nemeckem… je to jejich nejvetsi obchodni partner…
Ja bych se nebál říci dokonce Brusel či Amsterdam.
Polske Pendolino 370 ma Vmax=250, tudiz DB Netz asi nebude mit moc chut poustet tyto „hlemyzde“ na trate s Vmax=300+.
Mohli by tam ale jezdit rychlejsi soupravy jinych dopravcu, nebo (pokud si je do tehdy obstaraji) i PKP.
Polske pendolino ma Vmax 250 pod 3kV SS… jinak se testovala rychlost a dosahlo rekordu 293 km/h, tech 250 resp. uvazovanem rekordu 275, je takovy spis limit…
Pokud polaci budou chtit na 300 a vic, budou muset jit na jine napeti…
Zaprvé polské Pendolino je třísystémové, zadruhé na trase Polsko – Amsterdam je nejvyšší rychlost právě těch 250 na části úseku z Berlína do Hannoveru (možná je tam trochu víc, ale jezdí tam i ICE 4 co může jen 250) a zatřetí tenhle článek je i zajíždění ICE do Polska 🙂
No ja mluvim o rekordu v Polsku …
A co ten s tím má společného?
Prispevek p. Adamse na ktery reaguji?
Vsude krome DE/AT jsou VRT na 25 kV, tak snad Polaci nebudou tak pitomi, aby delali VRT na 15 kV.
Rekord je dobry na 2 veci
– musi byt vytvoren pro homologizaci soupravy
– pro propagaci
Pro bezny provoz ovsem vyznam nema. Kdyz vyrobce napise „provozni rychlost 250 km/h“, tak dopravce zrejme rychleji nebude chtit jezdit.
Oprava: DB InfraGO. (K cemu je dobry to porad prejmenovavat ?)
V akom stave je trať v Poľsku, po ktorej by išli?
Pokud pojedou přes Poznaň, tak je trať velmi pravděpodobně ve slušném stavu (a rychlost 160), Poláci s opravami hlavních tratrích docela pokročily.
Vlaky chteji mit 2031+ … tj. to vypada spise na moznosti, ktere da infrastruktura vznikla v souvislosti s CPK.
Aktualni stav je maximalka 160 na cca 1/3 ze 490 km z Varsavy do Frankfurtu n. O. Zbytek 140/120, ale jsou tam i (kratke) propady nize. Zrovna VRTka to tedy neni, ale ani uplna tragedie… EC to v soucasnosti mezi Frankfurtem n.O. a Varsavou dava za 4h 10min.
Udaje jsou stare – neaktualni.
160 je tam temer v celem useku, vyjma prujezdu mesty, kde vlak stejne bude vetsinu zastavovat…
„dokončení prvních certifikovaných vlaků v roce 2031“ – nebude uz tehdy aspon nejaka cast VRT (PL)?
Prahu by to chtělo. Prodloužit současná ICE Frankfurt-Dresden do Prahy by vytvořilo velmi zajímavé spojení do západní Evropy v prokladu s EC do Berlína. Problém je kapacita mezi Děčínem a Pirnou. Pomůže kapacitě ETCS?
Taky si dokážu představit třeba ICE-T do Prahy, jejich naklápění by možná zrychlilo cestu.
Naklapeni pri rychlosti 0 km/h moc nepomaha … ICE-T by se u nas vzhledem k absenci napajeni ani nerozjelo.
Prvni ICE-T jsou prave vyrazovany a naklapeni je provazane se zabezpecovacem, pod ECTS nefunguje.
A v Polsku se rozjede? Stejný napájecí systém 3kV.
ICE T se nerovna ICE 3 (o kterem je rec v clanku)
zatimco ice-t ma jem nemecky system napajeni, tak ice 3 (rada 406) umi i dalsi, vcetne 3 kV
Je sice hezké, že 406 umí i 3kV, ale ty rozhodně na testech v Polsku nebyly.
408 umí 3 kV také.
takže ano, omlouvám se za překlep v řadě.
BR406 (ICE3 MS) je vyrazena, na jare byla rozlucka.
Clanek je o BR408 (ICE3neo)
Mezi je jeste BR407 (Velaro D), ktere aktualne jezdi Pariz, protoze ma TVM.
To je vcelku jedno. 408 ty 3kV umí taky.
takže se omlouvám za překlep v řadě.
Ta aktualni zprava je o ICE3neo, ktere je ctyrsystemove … uz dneska jezdi AMS a BRU. Polske VRT (2032+ CPK projekty) budou 25kV AC.
ICE je trochu drahá hračka na to, aby se to někde plazilo 90kou…
Zrovna na té trase Dresden – Frankfurt nejsou ty traťové rychlosti zase tak odlišné od koridoru do Prahy… resp. zlepšilo se to až s otevřením VRTky z Lipska do Erfurtu.
Já myslím, že Bavoři by Národnímu dopravci ty zázraky pro NIM i rádi prodali. Německý papíry to má, tak by to mohlo lítat po vlastní ose z Berlína do Bad Schandau. Dál do Prahy by to mohl táhnout Bastard…
To i ten comfortjet
Ne, ETCS kapacitě nepomůže, té pomůže pouze tunel.
DB rado pojede s ICE do Prahy po VRT.
Ale to už budu důchodce, jestli vůbec.