Německé rychlovlaky začnou jezdit do Varšavy, DB už je v Polsku testuje

Kromě Polska plánuje dopravce nasazení jednotek ICE 3neo také do Francie.
Německý dopravce Deutsche Bahn (DB) připravuje rozšíření mezinárodní dálkové dopravy do Polska a Francie. Pro provoz v těchto zemích upraví až 32 moderních vysokorychlostních jednotek ICE 3neo od Siemensu.
„V budoucnu chceme propojit Berlín a Varšavu vlakem ICE. Proto děláme z ICE 3neo ještě mezinárodnější soupravu. I tímto způsobem pokračujeme v posilování propojení Evropy po železnici. Boom v mezinárodní dálkové dopravě ukazuje, že naše růstová strategie je správná,“ uvedl člen představenstva DB Michael Peterson.
Aktuálně jsou jednotky ICE 3neo nasazovány pouze na vnitrostátních spojích a na trasách z Frankfurtu nad Mohanem do Bruselu a Amsterdamu. Po dokončení úprav se seznam zemí rozšíří.
„Plný potenciál evropské dálkové železniční dopravy však využijeme teprve tehdy, když dojde i k potřebným infrastrukturním rozhodnutím,“ dodal Peterson.
Zakázku na potřebné technologické úpravy vlaků získala firma Siemens Mobility, investice si vyžádá na 200 milionů eur. Výroba jednotek proběhne v závodě Siemensu v Krefeldu. Dopravce očekává dokončení prvních certifikovaných vlaků v roce 2031. Předcházet mu bude intenzivní testování a schvalovací jízdy.
V minulých dnech už jeden z vlaků ICE 3neo dorazil na zkušební trať v polském Żmigródu. Cílem bylo zmíněné testování pro budoucí možnost využití jednotek na trase Berlín-Varšava. Jestli dopravce alespoň analyzuje variantu nasazení vlaků do Česka, redakce Zdopravy.cz zjišťuje.
Celkem si DB u Siemens Mobility objednaly 90 jednotek ICE 3neo, z nichž již bylo dodáno 29. První vlak byl uveden do provozu s cestujícími v listopadu 2022.
V červnu 2024 nahradil ICE 3neo starší soupravy ICE na mezinárodních linkách z Frankfurtu do Amsterdamu a Bruselu.