Dopravci Železnice

Německé rychlovlaky ICE byly loni nejvytíženější v historii, DB chystají další rozšíření

Jednotka ICE 4. Foto: Siemens
Jednotka ICE 4. Foto: Siemens

Deutsche Bahn loni zaznamenaly u svých rychlovlaků ICE největší vytížení v historii. Obsazenost vlaků byla v průměru 58,5 %, což je nárůst o tři procentní body.

Uvedl to německý deník Handelsblatt. DB přitom věří, že se podaří do rychlovlaků přilákat letos ještě více lidí, především po startu nového konceptu spojení mezi Berlínem a Mnichovem.

Nárůst zájmu o vlaky ICE se ale promítl v nižší poptávce po cestování v pomalejších vlacích InterCity, kde naopak obsazenost klesla z 49,7 na 48,3 %. Celkem dálkové vlaky DB loni svezly 141 milionů cestujících. Celkem 78,5 % dálkových vlaků dojelo loni v Německu včas, firma se chce dostat nejméně na 82 %.

Německá železnice už zastavila pokles počtu cestujících po velkém nástupu autobusů.

DB chtějí od nového jízdního řádu ještě rozšířit spojení mezi Berlínem a Mnichovem. Namísto tří nejrychlejších vlaků ICE Sprinter chtějí jezdit pětkrát denně. Měsíc po zahájení provozu DB uvedly, že počty lidí ve vlacích mezi oběma městy stouply na dvojnásobek.

Štítky

1 komentář

Klikni pro vložení komentáře
  • Stejne vysledky by byly i u nas,kdyby byly dokoncene koridory a vysokorychlostni zeleznice. Trend je jasny. Vlaky mohou diky rychlostem a nadrszim v centrech mest nahradit osobni dopravu. A samozrejme diky nizsim cenam na jednu osobu.

Newsletter

Partneři


Výběr editora