Dopravci Železnice

Německé rychlovlaky ICE byly loni nejvytíženější v historii, DB chystají další rozšíření

Jednotka ICE 4. Foto: Siemens
Jednotka ICE 4. Foto: Siemens

Deutsche Bahn loni zaznamenaly u svých rychlovlaků ICE největší vytížení v historii. Obsazenost vlaků byla v průměru 58,5 %, což je nárůst o tři procentní body.

Uvedl to německý deník Handelsblatt. DB přitom věří, že se podaří do rychlovlaků přilákat letos ještě více lidí, především po startu nového konceptu spojení mezi Berlínem a Mnichovem.

Nárůst zájmu o vlaky ICE se ale promítl v nižší poptávce po cestování v pomalejších vlacích InterCity, kde naopak obsazenost klesla z 49,7 na 48,3 %. Celkem dálkové vlaky DB loni svezly 141 milionů cestujících. Celkem 78,5 % dálkových vlaků dojelo loni v Německu včas, firma se chce dostat nejméně na 82 %.

Německá železnice už zastavila pokles počtu cestujících po velkém nástupu autobusů.

DB chtějí od nového jízdního řádu ještě rozšířit spojení mezi Berlínem a Mnichovem. Namísto tří nejrychlejších vlaků ICE Sprinter chtějí jezdit pětkrát denně. Měsíc po zahájení provozu DB uvedly, že počty lidí ve vlacích mezi oběma městy stouply na dvojnásobek.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vláďa
Host
Vláďa

Stejne vysledky by byly i u nas,kdyby byly dokoncene koridory a vysokorychlostni zeleznice. Trend je jasny. Vlaky mohou diky rychlostem a nadrszim v centrech mest nahradit osobni dopravu. A samozrejme diky nizsim cenam na jednu osobu.

Partneři



CSCARGO