Automobily Infrastruktura Silnice

Německá rada pro bezpečnost v dopravě je pro limit na dálnicích 130 km/h

Německá dálnice A5. Autor: Patrick Schmidt – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5895681
Německá dálnice A5. Autor: Patrick Schmidt – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5895681

Německá rada pro bezpečnost v dopravě (DVR) se po roční debatě shodla na případném omezení maximální rychlosti na dálnicích, a to na 130 kilometrů v hodině. Dnes o tom informovala agentura DPA. Zavedení dosud neexistujícího rychlostního limitu na dálnicích je v Německu dlouhodobým a kontroverzním tématem, v zemi ale v této záležitosti nepanuje politická shoda.

DVR, jejímiž členy jsou mimo jiné spolkové ministerstvo dopravy i obdobná ministerstva jednotlivých spolkových zemí, autokluby, výrobci aut či pojišťovny, od rychlostního limitu očekává nižší počet obětí na životech při autonehodách.

Dosavadní zákonná úprava maximální rychlost na německých dálnicích nestanovuje. Zároveň však platí obecné doporučení nepřekračovat 130 kilometrů v hodině. Kdo tuto rychlost překročí a stane se účastníkem dopravní nehody, musí počítat s tím, že může po posouzení případu určitou měrou ručit za škodu, která při nehodě vznikla.

Zavedení maximální rychlosti dlouhodobě podporují opoziční Zelení, kteří vedle bezpečnosti argumentují také ekologickými důvody. Loni ale parlament jejich návrh odmítl. Shodný názor na tuto otázku nemá ani vládní koalice tvořená sociálními demokraty (SPD) a konzervativní unií CDU/CSU kancléřky Angely Merkelové. SPD je pro limit, konzervativci proti.

Agentura DPA poznamenala, že na začátku roku se o rozruch postaral autoklub ADAC, který oznámil, že už principiálně není proti omezení rychlosti. Jednoznačně se k žádnému táboru nepřipojil, vyzval ale k věcné debatě na toto téma. Průzkum mezi členy autoklubu ADAC ukázal, že 50 procent jich je proti omezení rychlosti, 45 procent by limit určilo a pět procent na věc nemá názor.

ČTK

109 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Odpadlik

Jsem taky pro. Lidi jsou agresivní a neumí řídit. Např mě vždycky vytočí, když na dálnici předjíždím levým pruhem a jedu maximální povolenou rychlostí, ale vždycky se najde blbec co se na mě přilepí a problikává abych uhnul.
Už aby tu byla samořiditelná auta.

MichalN.

Minulou sobotu jsem žasnul, že jsem se na D10 dostal do „vzorového vláčku“, který udržoval konstantních cca 140 tacho až ku Praze. Nejbezpečnější jízda je, jak známo, ta, kdy jedou všichni tak nějak stejně. Na D10 pocit jak na rakouské dálnici, to se nestává často 🙂 Ani to nenarušovaly zdejší nebezpečné krátké připojováky, elegantně přejeto do levého a zpět (i když tohle pouštění není zrovna správné řešení). Ale přece jen občas to nějaký Odpadlík narušil, když to kvůli stařičké Felicii nebo dodávce s nákladem také on hodil do levého s pocitem, že 130 tacho je ukázkové dodržení předpisu a možná… Číst vice »

Martin

Muzete potkat prives nebo autobus s max. 80-100km/h, nebo ma nejaky duvod jet treba 120, to neni o vyucovani nebo poucovani,… 140 je jeste dobra, ale pokud to v pravym auta jedou 150, tak vam nemusi u plne nalozene feldy stacit nabrat v pripojovaku rychlost 150…
Jinak ano, nejbezpecnejsi je to, kdyz vsichni tak nejak dodrzuji rychlost a predpisy a jsou ohleduplni, Rakousko a Nemecko az na vyjimky je parada…

Petr766

Tady ti trollové jako vy, kde se pořád berou? To je zajímavý, že všichni vás problikávají a 99% jiných řidičů se to nestává nebo jen ojediněle. Mimochodem, když se v Německu omezí rychlost, jaký to bude mít vliv na problikávače v ČR, kde už 130 dávno platí? Ono nesmíš se táhnout v levým 10 kilometrů 120 km/h, že…

Pavel

Řídit neumíš ty, jestliže nevíš, že nemáš bránit v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu. A je úplně jedno, jak rychle jede a zda něco porušuje, tobě to totiž nepřísluší posuzovat.

Přemek

Pro bezpečnost na silnicích a dálnicích je zásadní eliminace nebezpečných a neschopných řidičů (jde často o průnik těchto množin). Automobilky si již vyzkoušeli, jaké to je neprodávat taková kvanta aut i těm, co mají na nákup ale ne na bezpečné řízení.

Přemek

V posledních letech zjišťuji, že na německých dálnicích zásadně přibylo b*bců za volantem, tj, nelze se s nimi nepotkat. Svou b*bostí vytvářejí zácpy a nebezpečné situace (neumí se řadit do pruhů, nejedou plynule, překáží v levých pruzích…). Je to horší než u nás. Do takového prostředí se opravdu vyšší rychlosti nehodí, ale alespoň se tam nabízí řada 160 km/h úseků v rovinatých oblastech. Stejně je tam spousta omezení rychlosti…

Martin

Prave, ja se casto setkal na dalnicich se znackami 100-120-140km/h…

žlutý klandr

Stejný dojem jsem měl loni na dálnici v Rakousku při cestě z Brenneru. Taková ruská ruleta, nedodržování odstupu a těsné přejíždění mezi pruhy jsem u nás už dlouho neviděl.

Josef Trögl

Malá fyzikální úvaha. Google mi ukazuje cestu napříč Německem (modelově Teplice-Maastricht, v minulosti už jsem to i jel) 7:37, 737 km. Průměrně tedy 96,7 km/h. Když pojedu, kde o jde, 130 km/h, urazím 1 km za 27,7 sekund. Když pojedu 180 km/h, je to 20 sekund. Když budu mít BMW a pojedu 240 km/h, mám 1 km za 15 s. V celé trase je neomezeno tak na cca 500 km. Takže při variantě 180 km/h dělá úspora 500×7,7 = 64 minut, při variantě BMW 105 minut. Reálně to všude tak rychle jet nepůjde, možná v noci, takže opravdová úspora bude… Číst vice »

M H

Ono by možná smysl dávalo doporučených 120-130 km/h a limit někde na okolo 160 km/h. Tedy ti, co by jeli zhruba doporučenou rychlostí, byli by bez starostí…spěchající by mělo možnost jet rychleji…a pouze závodníci by měli smůlu.

Martin

160 uz je pomerne dost…

žlutý klandr

Jak kde, jak kdy a jak pro koho. Vždy záleži na okolnostech a úvaze řidiče. Proč by jinak existoval pojem přiměřená rychlost ?

Jan Šlezingr

Moje malá zkušenost Berlín – Praha.
Jel jsem se služební Octávií „co to šlo“, v Německu maximálně asi 190 km/h. Tak jako tak jsem před Prahou zjistil, že stojím v koloně se stejnými kamiony, které jsem předjížděl už za Berlínem.
Co z toho plyne: já jsem se cestou stavil vyčůrat, kamioňáci to dali na jeden zátah. Sebemenší přestávka na cestě, kolona, zůžení atd. absolutně setřou jakýkoli náskok, který se vytvoří rychlou jízdou…..

Jakub

Klidně ať to sníží, nemám s tím problém.

vh21

Děkujeme za názor, právě na ten Váš určitě čekají.

Přemek

Já s tím s ohledem na své argumenty výše také nemám problém a myslím, že jej nemá drtivá většina řidičů kteří tam jezdí. Jen by b*bci neměli dostávat řidičák, pak by řádově ubylo problémů.

Jakub

A na váš čekají?

Leinad

Existuje k nehodám nějaká statistika, kdy zavedení omezené rychlosti snížilo nehodovost nebo úmrtnost? 😀 Co vím, tak to při různých pokusech (160 v AT,…) vždycky bylo naopak.

žlutý klandr

Pokud se pamatuji, tak u nás je nepřiměřená rychlost příčinou asi 10% nehod. Takže ta obsese s omezováním rychlosti je jen zbytečný humbuk.

Petr766

No jo, ale dost se vybere do kasiček 😉

Karel Jezbera

Tomu se říká posun Overtonovského okna. Před takovými 20 lety nebyla tato diskuse na toto téma ani přijatelná. Nyní se o tom již běžně diskutuje, ačkoliv zatím to vždy dopadne tak, že zvítězí příznivci tradiční neomezené rychlosti. Ale jak jde čas, postupně v mladé generaci přibývá debilů podporujících Zelené a Die Linke, takže je pouze otázkou času, kdy se to přehoupne na druhou stanu. Největším zabijákem je čas. Ale ona je ta diskuse na téma neomezené rychlosti na německých dálnicích stejně irelevantní. Protože s elektrickými auty, která budou do roku 2030 povinná stejně žádných závratných rychlostí nejpůjde dosahovat, to za… Číst vice »

Daniel Mach

S elektrickými auty nelze dosahovat jakých závratných rychlostí? Tesla už dnes má modely s max. rychlostí až 210 km/h. To mi přijde dost i na německé dálnice, kde se většinou rychleji než 160 km/h. nejezdí. A současná benzínová i dieselová auta už bonzovací technikou prošpikovaná jsou, takže je to poznámka mimo mísu.

Přemek

Na mých autech bonzovací technika není, neb se starám.

ABC

to sice možná má, ale dojezd potom jaksi rapidně klesá

Přemek

No, Overtonovo okno platí ceteris paribus, což není tento případ, zde se dálnice obecně zahuštují o majitele/řidiče vozidel, kteří nikdy neměli dostat řidičák a o zbytečné kamiony se zbytečným nákladem (opravdu kromě čerstvých potravin potřebujeme něco každodenně, aby to museli špeditéři zavážet?) Dále, suverenizace zemí omezí všechny cesty, které nejsou nezbytné a současně oboustranně výhodné, budeme myslet globálně a jednat lokálně. Vypálit karbon ve spalovacích motorech lze i jinak a méně nákladně než maximálkou na dálnici. Ergo, 160 km/h kde to jde a zbytek 130 km/h a je klid. Na zkrácení jízdní doby má zázračný účinek plynulá jízda…

Jan Šlezingr

Nemusíme do fabriky zavážet každodenně, akorát u té fabriky musíme postavit o to větší sklad. A pak už to znáte, zábor zemědělské půdy atd atd….

Hanzi

To je v klidu. Tihle zelení magoři už to zkoušeli nejednou a nejen tento ,, skvostný,, nápad. Německo je bašta automobilismu a tyhle nápady tam dikybohu nemají moc šancí na přežití.

Jirka

Časy se mění.

Nějaký Ostravák

Německo sice je bašta automobilismu, ale do koronavirové krize rychle stoupal počet cestujících ve vlacích, některé vysokorychlostní vlaky uzemnily i vnitrostátní letadla. Takže tak

žlutý klandr

Bohužel je Německo také baštou marxismu, komunismu, nacismu a ekologismu. Uvidíme, kdo nakonec vyhraje :-(.

Georg

tak to je krasny, vozit si prdele dvoustovkou a pak se strasne moc divit, ze je sucho jako blazen. holt kazdy ma ty priority jinde.

nevim, proc uz davno neni myto zohlednujici objem emisi vasi plechovky, imisni citlivost oblasti a cas prujezdu a misto toho se stale hraje na tenhle automobilovy socialismus…

Hanzi

Jak sucho souvisí s rychlostí v dopravě?

Jirka

Pokud chcete snížit teplotu planety, tak existují efektivnější způsoby než snižování CO2. Třeba zvýšení odrazivosti. Energie se tak vyzáří zpět do vesmíru. Natírat na bílo, …

Hojakar

Ty plechovko víš kolik emisí vypustí jedna nákladní loď v průběhu plavby? Co tak se zaměřit na tohle?

pzag

Ne, že bych se chtěl nějak zastávat lodí, ale jestli je něco problém, tak energetika. Uhelná elektrárna je takový kanón, že se jí nic nevyrovná.

Nekdo

A proto si zeleni vsude na svete vynucuji odstavovani jadernych zdroju, ktere zadny CO2 nevypousti…

Jan

Zelení vynucují hlavně odstavování uhelných elektráren, jaderné mají až jako druhé v řadě, pokud tedy vůbec. Spíš jsou proti stavbě nových, ony se taky ekonomicky dnes ani nevyplatí stavět.

Kalanis

A svítit si budete pak doma jak? Petrolejkou? Na sdílení informací na internetu můžete v tom případě totiž rovnou zapomenout.

žlutý klandr

Proti lodní dopravě jsou uhelné dnešní evropské elektrárny vzorem čističek vzduchu :-).

Zbyněk

Nákladní lodě jezdí po ulicích plných lidí?

Dalibor

dálnice vede „po ulici plný lidí“?

žlutý klandr

Nad mořem není atmosféra ? Zeměkoule netvoří jednotný ekosystém ?

Nějaký Ostravák

No nákladní loď určitě má vysoké emise. Jenže když spočítáš emise na tunu a kilometr u lodi a u kamionu, loď vyhrála. Jediné, co by v tomto mohlo loď porazit, je plně naložený vlak poháněný elektřinou z bez-emisní elektrárny

Dalibor

můžete naznačit, jak souvisí such s maximální dovolenou rychlostí na dálnici?

Přemek

Kolik asi topí elmag vlnění v prostředí? Fyzik by utrousil něco o mikrovlnce ve velkém…

Petr766

Bez auta by sis ani neuprdnul

David

S tou bezpečností bych si nebyl tak jistý. Nějaké nehody určitě ubudou, ale nějaké i přibudou. Sám za sebe mohu říct, že když jedu v Německu na prázdné dálnici rychle, tak jsem víc koncentrován než když přejedu hranici a na té prázdné D5 musím jet 130.

Pavel P.

Je to tak, když v Rakousku zkoušeli 160 km/h na některých úsecích, tak jim tam nehodovost klesla natolik, že se lekli a experiment raději předčasně ukončili.

ABC

jenom 140 ….

...

Nene, v těch Korutanech to tehdy bylo 160.

Aleš

Tak nějak. Když jedu v Německu 180, tak vím o každém autě, které je kolem mě, protože každý omyl může být fatální. Pokud je přikázaná stovka, vytáhnu svačinu a víc se zabývám svačinou, než provozem kolem mě.

Bývalý autobusák

Pokud vím, tak Německo je jediná země v Evropě, kde je neomezená rychlost na dálničních. A pokud vím, mají statisticky nejbezpečnější dálnice. Takže všichni ti zelení magoři ať jdou s těma kecama o bezpečnosti někam. A co se týče ekologie, řekl bych z vlastní zkušenosti, že v Německu jezdí rychlostí do 130 km/h víc aut, než u nás. Protože ví, že když budou chtít, můžou jet klidně rychleji. A to už vlastně tolik neláká. Už to není adrenalin. Takže naopak, rychlostní limity by bylo (s výjimkou konkrétních rizikových úseků) nejlepší zrušit všude.

Georg

tak jste zafilozofoval, ale trochu v tom neco nesedi. nizsi pocet umrti neni dany neomezenou rychlosti, ale vetsim dodrzovanim a vymahanim pravidel silnicniho provozu. tuhle jsem u pruhonic uzasle pozoroval, jak strejce v prostrednim pruhu dalnice, ktery jel 100, dojelo a predjelo auto z praveho pruhu. ne po cesku podjetim zprava jako prase, ale korektnim predjetim pres stredni a levy pruh zleva (!) ziral jsem – dokud jsem si nevsiml nemecke znacky. tato udalost ilustruje rozdil mezi vychodni evropou a nemeckem a pokud by se k soucasnemu bordelu a stavu silnic uvolnila i maximalni rychlost, tak je to dobre leda… Číst vice »

ABC

po cesku podjetim zprava jako prase

BTW v USA je to zcela legální. A v Neměcku by si to ten strejc v prostředku nejspíš nedovolil.

Aleš

Dal jsem Vám sice plus, ale když v USA spěcháte a ve všech pruzích jedou pět mil pod limit, tak je to dost šílená jízda, zlaté Německo, kde se prostě vpravo jezdí a vlevo předjíždí. Ale také mi vadí, že v Česku při podjíždění policajti spíš sejmou toho, co podjíždí, než toho, co jede jako prase ne v pravém pruhu.

...

V ČR je to podjetí zprava taky legální, protože se nejedná o předjíždění.

Kalanis

Podjet lze jen pokud jedete vzájemně v koloně (3 a více aut na pruh). V každém dalším případě je to o pokutu. To že se za tohle normálně nedává (natož tomu strejci za brždění vlevo) je jiná věc.

...

http://www.ifleet.cz/aktualni-cislo-1/fleet-4-2018/podjizdeni-prestupek-s-posvecenim-policie.html

TL;DR> Pokud auto jede ve svém pruhu a nemění-li pro minutí pomalejšího vozidla směr jízdy a jízdní pruh, nejedná se o předjíždění.

ABC

odešel od správního řízení s desetitisícovou pokutou, ročním zákazem řízení a sedmi body. Takto totiž platná legislativa tento nebezpečný přestupek trestá

tak to je ovšem taky kvalitní blábol. pán z Dopravní akademie (co to vlastně je?) by měl asi jít do pr … tedy dopravní akademie.

https://www.autoweb.cz/predjizdeni-zprava-pohledem-pravnika-hrozi-za-podjizdeni-zakaz-rizeni/

Aleš

Před pár lety jsem na D1 na krávu jedoucí 120 v levém pruhu po několikátém problikání troubil několik minut. Bez výsledku. Musel jsem jí podjet.

„Jaký je správný postup? Zařadit se v bezpečné vzdálenosti za vozidlo, které chceme předjet, a případně jej upozornit světelným nebo i zvukovým výstražným znamením, aby jízdní pruh vyklidil. Nebo zůstat v pravém jízdním pruhu a snížit rychlost jízdy tak, aby k předjetí nedošlo.“

ABC

dvě stačí

Aleš

Byl ten manévr bezpečnější, než kdyby toho strejce podjel s očima na stopkách a připraven to vzít do odstavného (kdyby ten strejc chtěl přejet do pravého pruhu)?

Tomáš V.

Jen slyším o imbecilech typu strejc, a už se mi zvedá tlak. Ale budu se klidnit, slovník vulgarismů je dohledatelný i jinde. Opravdu miluju, když musím s HTP při 115 km/h provádět právě takové manévry kvůli takovým ignorantským sobcům, kteří jsou navíc schopní tvrdit, že pravý pruh je určen jen pro jízdu nákladních vozidel.

Lemmy

Tyhle modely většinou ještě k tomu telefonujou nebo žerou při řízení, případně opravdu mají fixní ideu, že pravý pruh je pro kamiony.

Anglican

Tak nebezpecnejsi urcite ne. Dle dat, ktera lze najit celku jednoduse. Vstupuje zde hodne faktoru, kazdopadne dlouhodobe nejbezpecnejsi z pohledu umrtnosti na silnich jsou skandinavci a britove. Je to dano urcite chovanim na silnici, mezi coz patri i dodrzovani rychlosti, ale i nizsi rychlosti – Britove 112kmh, Norove 110kmh, 120 ve Svedsku a Finsku. Nemci na tom nejsou spatne, ale to ani mi nejsme buhvi jak za nimi v zebricku. Hraje zde urcite roli chovani a zodpovednost daneho naroda nebo i kvalita silnic. Ja zase z vlastni zkusenosti mohu rict, ze rychle v nemecku jezdi hodne lidi, je to pro… Číst vice »

Tomáš Gottschalk

Tohle přes Autoindustrie neprojde. Nedovedu si představit, že by se v tomto nespojila velká trojka (Mercedes, BMW, koncern VW) a nezařízla tento debilní nápad. Zatím jsou v klidu, protože ví, že současná koalice drží pohromadě a nebude se sama rozhádávat. Po příštích volbách, jestli výrazně uspějnou zelení, tak ten tlak může narůst. V AT měli pilotní projekt na 140, výsledkem bylo dokonce snížení nehod. Argumentovat bezpečností je zcestné – čím dál víc asistenčních systémů a budeme jezdit pomaleji?

Renda

Ano budeme jezdit pomaleji. Roste provoz, agresivita, nepozornosti řidičů a počet méně smýšlejících lidí, kteří berou asistenční systémy jako zázrak a spoléhají na ně.

Leinad

Nepozornost řidičů, to je třeba když místo na provoz koukají na tachometr?

Jakub

kdo neumí sledovat provoz a současně si hlídat rychlost, nemá na silnici co dělat.

Lemmy

Tak takoví lidé by asi neměli mít řidičák.

Panoramix

Kdyby to opravdu mysleli vážně s ekologií, tak vrátí limity někam na 100-110 km/h. Při takových rychlostech je spotřeba moderních vozidel nejnižší, s každým dalším kilometrem za hodinu navíc roste spotřeba téměř exponenciálně. Ale tady evidentně o ekologii nejde, spíše o buzeraci a o výběr dodatečných prostředků za překračování maximální povolené rychlosti.

pzag

Ještě tak vědět, co to je exponenciálně, co? Navíc i u takového omezení stačí, aby se zatáhlo, Němci přiloží uhlí, aby měli elektriku a veškerá úspora je ta tam. Ano, přesně lidi jako vy a váš styl myšlení je problém.

Dalibor

Zkuste alespoň nažnačit, jak jste na tu exponenciálu přišel. Tření smykové je konstanta, valivé tření je konstanta, a aerodynamický odpor roste z druhou mocninou rychlosti. Nebo se mýlím?

ABC

nejspíš na pateční klimademošce

Aleš

A není ta druhá mocnina rychlosti u aerodynamického odporu právě ta exponenciála? Aniž bych byl zelený nebo příznivec lehkého plynu, tak má pravdu.

Dalibor

já teda nevím, ale mi zatím vždy vyšla parabola…. x na druhou není totéž co něco na xitou…

Petr

Exponenciálně 😀 Jo, dálnice jsou plné aut, co za sebou táhnou hadici od pumpy, protože jim to při 120 kilometrech žere přes 5000 litrů.

Nekdo

Kdyz oni zeleni a komuniste tak radi ovladaji lidi a drží je ve strachu. To pak jde jakakoliv rozumna argumentace stranou, kdyz jde o moc a kontrolu…

Dalibor

nejen zelení a komunisté. Zastrašování jako nástroj pro snadnou maipulaci s lidma mají v repertoáru všichni politici.

Petr766

Jsem si nevšiml, že by mi to při 110 žralo okolo těch 6,5 a při 130 třeba přes 20 😀 😀

libcha

Neomezená nebo 130 je debilní dilema.

V první řadě je potřeba říct, že už teď je na spoustě úseků omezená rychlost na 130, 100 či 80 km/h.

I při neomezené rychlosti se dá většinou spolehnout na to, že řidiči zvolí rozumnou rychlost. Pokud ne, byl bych pro omezování, ale různě podle povahy daného úseku, a třeba i podle denní doby či dokonce stavu provozu v daný moment. Příliš plošná a jednoduchá pravidla jsou totiž vždy hloupá, což se ukazuje v různých odvětvích lidské činnosti a regulovanosti.

ABC

pořád je ten neomezený zbytek podstatně větší než celá slavná dál-nic síť u nás. a je to tak, že i tam vetšina zvolí nějakou rozumnou rychlost. jen se samozvaní školitelé nemůžou vymlouvat já jedu 130 tak může bejt každýmu jedno že porád v levém, stejně nikdo rychleji nesmí.

Eduard

Doufejme, že Němci si zachovají zdravý rozum a zůstane v Německu neomezená rychlost na dálnicích.

Georg

minimalne na tretine site neomezena rychlost neni…

Petr766

Zelení, no. Vždycky něco s křikem a oslavami zavedou a když se pak v praxi ukáže, že to (zase) nefunguje, tak jsou potichu a škodí zase jinde… Klasika.

ABC

bohužel to většinou neznamená návrat k původnímu stavu

Josef

To s tou bezpecnosti je takovy diskutabilni, jiste to prinese nejaky drobny snizeni obeti, ale vzhledem k tomu, ze na dalnicich je obecne nejmensi sance zemrit a to i v tom Nemecku, tak nevim jestli by nemeli resit neco jinyho. To ze zemrete na dalnici v Nemecku je min pravdepodobny nez tady u nas, kde ten limit mame, nehlede na to, ze kdyz je vetsi provoz, tak se stejne vic jet neda, u Mnichova je stejne standardni rychlost nekde kolem 60-80 ve spicce, takze zavedenim limitu se toho nejspis moc nezmeni.

Eduard

Právě, že to žádné zvýšení bezpečnosti nepřinese. Navíc neomezená rychlost má dlouhou tradici. I u nás byla svého času v obcích neomezená rychlost. Co se týče omezování rychlosti tak s tím se začalo za první ropné krize v 70. letech minulého století, aby se šetřilo drahé (vzácné) palivo. Jakmile krize odezněla, tak limity zůstali, protože to byl velice dobrý příjem pro stát.
Jak už jsem řekl, ať Němci mají rozum a zachovají si na dálnicích neomezenou rychlost, kterou my ostatní jim jen a jen závidíme.

pzag

Doufám, ale ten tlak zelených ve spojení s levicí proti všemu, je obrovský. Navíc oni jsou velmi aktivní a zapálení, masivní kampaně, hra na city (jeden lidský život, myslíte na děti, co 30 000 budoucích generací), oni tohle umí.

...

Zapálení, bohužel, nejsou. Kdyby byli, byl by problém s nimi vyřešen.

...

Tady vůbec nejde o bezpečnost, ta je až na posledním místě. Je to inherentní potřeba různé progresivistické verbeže iritovat ostatní a dokazovat sobě i ostatním svou moc, co za tím stojí. V tomto kontextu nepřekvapí, že to chtějí zelení a socani…

left-libertarian

Jsem jediný kdo při pohledu na současnou politickou reprezentaci v Evropě i doma vidí jen jména jako: Omezil, Zreguloval, Zakázal, Přinutil, Uzavřel, Ukončil, Zrušil, Hlídal, Nařídil, Zaznamenal, Zpřísnil…?

ABC

Zharmonizoval, Zklidnil!

Zdeněk

Zviditelnil se, vytloukl klín klínem, vyhnal čerta ďáblem…

Jirka B.

U nas spise Oklonil, Odvolal …

pzag

Jenom otázka času, než na ně dojde. To bude pro EU další krůček k tomu, aby auta povinně měla omezovač na velmi nízký limit. Potom ty limity půjdou ještě níž, k tomu se přidají „černé skříňky“. A reálně se dojezdí, protože se všude nahážou takové limity, že bude lepší chodit pěšky.

Eduard

Doufejme, že se tak nestane. Vše mají v rukou němečtí voliči. Snad budou mít dost rozumu ve svých hlavách a neomezená rychlost na dálnicích zůstane zachována.

...

Naštěstí je v Německu koncept „freie fahrt für freie bürger“ v těch lidech dost hluboko. Bohužel u nás ne, byť by technicky nic nebránilo tomu, aby tady ta neomezená rychlost na dálnicích byla taky.

Dalibor

to by mne zajímalo, jak ten omezovač do mého vozu dostanou :-))

ABC

nijak, ale u nových už bude povinně z výroby. a ještě si ho uživatel sám zaplatí.

Milan

Uplne stejne jak do nakladaku,
Nechaji prechodne obdobi a potom si jej budete muset povinne nechat namontovat

Dalibor

Tak to chci vidět. A halvně jak bude probíhat kontrola zda je/není „funkční“ :-)).

Dáda

A ono je povinný nyní mít ve všech náklaďácích omezovač? Opravdu? Páč já ho ve stroji nemám a přesto s ním jezdím.

Aleš

Nechci bejt zlej, ale až nějakému politikovi, co rád reguluje, při předjíždění v protisměru vyrazí auto (které tam prostě z nějakého důvodu neočekával) a on nebude moci předjížděcí manévr urychlit, aby to stihl, protože má povinný omezovač a zahyne při tom, tak jak se k tomu postaví jeho straničtí kolegové?

Leinad

Zákaz předjíždění protisměrem, předjíždět jenom na víceproudovkách 😀

Nekdo

Dalsi omezeni rychlosti! A rozsirena prava pro jizdu s majackem a vic majacku pro politiky! Jak lehke je videt temhle lidem do hlavy…

Broge

Omezovače rychlosti ve městech by byly super. To, co předvádí čeští řidiči je na zastřelení…

Leinad

Ale houby. Buď řídí stroj nebo člověk, odpovědný vždycky musí mít možnost přebit asistenta(lineasist – vezmu volant, tempomat – vždycky můžu šlápnout na plyn/brzdu……).
Korektní verze toho příspěvku: To, co předvádí někteří neumětelé, je na zvážení podmínek kdo všechno má mít řidičák.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO