Německá rada pro bezpečnost v dopravě je pro limit na dálnicích 130 km/h

Německá dálnice A5. Autor: Patrick Schmidt – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5895681Německá dálnice A5. Autor: Patrick Schmidt – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5895681

Německá rada pro bezpečnost v dopravě (DVR) se po roční debatě shodla na případném omezení maximální rychlosti na dálnicích, a

Německá rada pro bezpečnost v dopravě (DVR) se po roční debatě shodla na případném omezení maximální rychlosti na dálnicích, a to na 130 kilometrů v hodině. Dnes o tom informovala agentura DPA. Zavedení dosud neexistujícího rychlostního limitu na dálnicích je v Německu dlouhodobým a kontroverzním tématem, v zemi ale v této záležitosti nepanuje politická shoda.

DVR, jejímiž členy jsou mimo jiné spolkové ministerstvo dopravy i obdobná ministerstva jednotlivých spolkových zemí, autokluby, výrobci aut či pojišťovny, od rychlostního limitu očekává nižší počet obětí na životech při autonehodách.

Dosavadní zákonná úprava maximální rychlost na německých dálnicích nestanovuje. Zároveň však platí obecné doporučení nepřekračovat 130 kilometrů v hodině. Kdo tuto rychlost překročí a stane se účastníkem dopravní nehody, musí počítat s tím, že může po posouzení případu určitou měrou ručit za škodu, která při nehodě vznikla.

Zavedení maximální rychlosti dlouhodobě podporují opoziční Zelení, kteří vedle bezpečnosti argumentují také ekologickými důvody. Loni ale parlament jejich návrh odmítl. Shodný názor na tuto otázku nemá ani vládní koalice tvořená sociálními demokraty (SPD) a konzervativní unií CDU/CSU kancléřky Angely Merkelové. SPD je pro limit, konzervativci proti.

Agentura DPA poznamenala, že na začátku roku se o rozruch postaral autoklub ADAC, který oznámil, že už principiálně není proti omezení rychlosti. Jednoznačně se k žádnému táboru nepřipojil, vyzval ale k věcné debatě na toto téma. Průzkum mezi členy autoklubu ADAC ukázal, že 50 procent jich je proti omezení rychlosti, 45 procent by limit určilo a pět procent na věc nemá názor.

ČTK

Tagy německé dálnice rychlostní limit
109 komentářů