Němci otevírají novou silnici u hranic s Českem, zrychlí spojení Liberce s Drážďany
Nový úsek B178 u Žitavy. Foto: Zittau.eu

K dokončení plynulého spojení zbývá pět kilometrů, Sasko pro něj nemá stále povolení.
K dokončení plynulého spojení zbývá pět kilometrů, Sasko pro něj nemá stále povolení.
Opravdu je už nová silnice otevřená?
Je 27.5. a Google-provoz tam stále nic neukazuje.
Google Maps is just very bad. Bur mapy.com also needs a few days till it’s updatet.
Nejvíc silnice pomůže Němcům dojiždějícím do LBC na zápasy Bílých tygrů
Nevíte někdo, na čem vázne ta dostavba u Wiessenbergu?
Je vybraná finální varianta. Příští rok snad povolení. Start snad 2027 aby se to stihlo do plánovaného roku 2030. Viz článek zde:
https://www.msn.com/de-de/nachrichten/panorama/b178-nordanschluss-baustart-bis-2027/ar-BB1o890v
Jde o přechod silnice přes údolí Sprévy, kde jsou kolize s chráněnými územími nebo intravilány obcí.
It isn’t the Spree/Spréva, but the Löbauer Wasser.
Pravda, jde o přítok Sprévy.
Už jsem myslel, že se toho nedočkám. Moc to ale neřeší – chybí konec u Weisenbergu.. taky to napojení na A4 je zvláštní – chybí nějaké to pokračování ve směru na Forst/Cottbus..
V mapce je zakreslen i netopýří most (Fledermausbrücke), tak jsem hledal, co taková stavba obnáší, a na Wiki jsem našel toto povídání: https://de.m.wikipedia.org/wiki/Fledermausbr%C3%BCcke
Díky, to je super zajímavé! Taky jsem se nad tím podivoval, ale myslel jsem si, že Netopýří most bude nějaký pomístní název.
Ještě B177 by bodla. Ty radary v těch vesnicích jsou šílený.
Jen tak pro shrnutí, od CZ/D hranice po Lobau má tato silnice uspořádání 2+1 (bez dělícího středního pruhu, maximálka 100kmh, úsek délka přes 25km), od můk B178 x S148 dále směrem k A4 (něco přes 15km, část nehotová) pak je to „úsporná“ 2+2, má dělící střední pruh cca.1,5m a odstavné pruhy minimální cca.1m
Tak jen když tu občas někdo prohlašuje „to nikde nestaví“ tak není to pravda, Německo, Francie… se takové úseky staví, i aktuálně nově, a není to samo o sobě špatné uspořádání (tedy, obě) jde jen o to kde se použije.
A snad jen bych dodal že na CELÉM úseku nemá tato silnice ani jednu úrovňovou přižovatku, ani jediný kruháč… a to při rychlosti 100kmh, ani na obchvatech sídel!
Přesně tak, tady vše mimoúrovňově!
Zdravíme Náchod, Novou Paku, budoucí Frýdlant a všude jinde, kde to takhle „nejde“.
Je šílené že v dnešní době někdo naprojektuje (a někdo schválí) na jedničkovou cestu kruháč nebo úrovňovou křižovatku. Pak se najdou i tací co tomu tleskaji…
Ano, protože prostě je lepší postavit více levnějších staveb než méně dražších staveb. Není jednička jako jednička a kruhák je vždy lepší jak pruaečná křižovatka. I na české straně je tato silnice docela exkluzivní a ty dva kruhaky jsou na správných místech, kde by bylo zbytečně to řešit přes MUK.
Jistě, protože každej brzdí rád a s můk by to většina prostě „jen“ projela… ti Němci fakt musejí bejt blbí že taky takhle krásně nešetří!
A říct že kruhák je pořád ještě lepší než průsečná… jo, ale je to jako říct že jedna amputovaná noha je pořád ještě mnohem lepší než obě. To bylo snadné vítězství!
Nic šíleného to není, malá okružní křižovatka je absolutně nejbezpečnějším typem úrovňové křižovatky (umožní bezpečné připojení obce na obchvat bez vzniku nových tzv. křižovatek smrti). Jen samozřejmě jich nesmí být na tahu moc, pokud chceme dosáhnout vyšší cestovní rychlosti; ne všude je možná realizace mimoúrovňových křížení (a též finance nejsou neomezené), nehledě na jejich zpravidla neestetické betonové řešení.
Ale i naopak .. jsou silnice, kde prostě kruháč nemá absolutně co hledat, protože jde na hlavní trase tak nějak spíš o dálniční provoz. Tam by mělo být připojení vedlejších silnic buď zrušeno bez náhrady nebo jedině jako mimoúrovňové.
Není problém s tím, že se směrem od (lokální) metropole případně od bodu zájmu snižuje počet pruhů v souladu s intenzitami dopravy. Viz třeba Vídeň-Hatě, nejprve 2+2, pak 2+1, pak 1+1. Problém v ČR je v tom, že navrhované uspořádání komunikací nadává hlavu a patu. Co stavba, tak jiný přístup a postup, mnohdy zcela protichůdný. Na dvou podobných místech s podobnými intenzitami se v jednom koutě ČR postaví plnotučná D26,5, v druhém koutě 1+1 s okružními křižovatkami po kilometru.
Přesně přesně přesně. 3-pruh je dobrá kategorie, ale musí se dávat tam, kam patří. Zatím jsou v přípravě v převaze 3-pruhy, kde jsou zvoleny špatně. Ale už naštěstí NE JEN TY, někde jsou už navrženy smysluplně. Příklad za všechny nesmyslné, je např. navržený 3-pruh na I/38 u D11 na Kolín. Tam jsou intenzity pomalu na dálnici, minimálně však na 4-pruh. A nová přeložka je navržena ve 3-pruhu, na části dokonce směrově dělený (pár km, takže úplně k ničemu). Absurdita na n-tou.
Sláva, konečně. V českém příhraničí dále upozorním na polskou S1 u Wegierské Górky, silniční část je hotova a dokončují se tunely. Otevření na podzim (Poláci nebudou muset na Slovensko přes Jablunkovsko)
Je to tak, jakmile bude dostavěna i S1 pod Katowicemi (zřejmě poslední úsek až 26/27), tak lze očekávat dost významný pokles intenzit tranzitní nákladní dopravy na I/68 kolem Třince a Jablunkova
Mimochodem, je možné že tento úsek https://mapy.com/cs/zakladni?x=18.9761918&y=49.5145877&z=15 nemají mapy aktualizované? Při satelitním pohedlu jsou na silnici vidět auta, ale při zadání trasy do navigace mě to žene na tu paralelní silnici.
Pošlete to na Mapy.cz přes Nástroje — > Chyba v mapě.
Mají to správně. Loni tam došlo k sesuvu půdy a zřítila se opěrná gabionová zeď. Dodnes je tam objížďka.