umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Zprávy

Němci obnovili provoz vlaků mezí Hamburkem a Berlínem, končí tak i zpoždění u nás

Budova železniční stanice Berlin Hbf, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Budova železniční stanice Berlin Hbf, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Čtyři dny po silné bouři Xavier, která ochromila provoz na hlavním koridoru mezi Berlínem a Hamburkem i dalších tratích, se na část německé železnice znovu vrací provoz. Omezení provozu v Německu se promítla i do Česka, vlaky z Německa jezdí zpožděné.

Deutsche Bahn dnes obnovily částečně provoz na trati z Berlína do Hamburku. Ne ale zatím všechny. Vlaky jedou zatím odklonem přes  Stendal a Uelzen, vlaky tak nabírají zpoždění až hodinu. Téměř plně je obnoven provoz z Berlína do Drážďan.

České dráhy musely kvůli výpadku provoz v Německu některé vlaky zrušit nebo na ně nasadit jiné vozy, než běžně jezdí.  Dopravce současně na svém webu o mimořádnostech v dopravě varuje před možnými zpožděními. „Od 10. října bude provoz bez větších omezení, bude docházet ke zpožděním vlaků v úseku Dresden – Berlin – Hamburg,“ uvedly ČD. Například v době zveřejnění textu měl vlak EuroCity Robert Schumann zpoždění 42 minut.

Bouře Xavier vyřadila z provozu vlaky hlavně na severozápadě, severu a severovýchodě Německa. Provoz zastavily především popadané stromy či poničené trolejové vedení. Od zítřka mají začít jezdit vlaky také mezi Osnabrückem, Brémy a Hamburkem, dál zůstává zavřená trať z Leeru přes Oldenburg do Brém. Kdy se otevře, to DB neví.

Podle Deutsche Bahn mají cestující s jízdenkou na zrušený vlak v uplynulých dnech možnost jet zdarma do 15. října nebo si nechat vrátit jízdné.

2 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Šimral

No, nákladní doprava taky začala už jezdit 🙁 A budeme se z toho do konce měsíce vyhrabávat a to zase budou dvě výluky v Elbtálu.
Ach jo.

Rado

Možná je na čase začít lobbovat za alternativní trasu. Tedy než bude tunel pod Erzgebirge. Z Prahy na Všetaty nebo přes Nymburk (varianta přes Milovice je málo pravděpodobná), do Mladé Boleslavi. Odtud přes Českou Lípu, Rumburk, Jiříkov do Němec. Z Ebersbachu přes Löbau, Bautzen do Hoyerswerdy. Tam je již nový mezinárodní ( zejména nákladní) koridor (pl-de-Horka-Niesky-Hoyerswerda-Hosena). A dál na Falkenberg nebo přes Spreewald do Berlína. Osobně si myslím, že takováto alternativka měla být v provozu už před uzavřením tratě Drážďany-Berlín. Mám také za to, že sasové by slyšeli na takovouto alternativu. Když ve spolupráci se spolkovým ministerstvem dopravy, dokázali oživit… Číst vice »