Nekonečný příběh s nákupem autobusů pro Ústecký kraj. Soud zakázal plnění smlouvy, vozy dávno jezdí
Nové autobusy Scania Citywide pro Dopravní společnost Ústeckého kraje. Foto: Doprava Ústeckého kraje
Spory běží už přes tři roky. Krajský soud nyní musí záležitost posoudit znovu a zohlednit při tom právní názor Nejvyššího správního soudu.
Založení ,,národního podniku,, DSUK byl opravdu velký omyl. Je to pomník minulého vedení kraje.
Dostanete taky čočku. Jako já… Tady se komerčním subjektům moc nefandí…
Jasný důkaz dvou věcí:
1/ kraj nemá co zřizovat dopravní firmu, to má být komerční záležitost. Pak je výběr autobusů na dopravci.
2/ Je zcela absurdní, aby byly nastaveny podmínky soutěže tak, že je SOR (bez ohledu na to, co si o něm jako o výrobci myslíme či nemyslíme) nesplňuje, pokud jinak jeho autobusy jezdí po celé republice. To jsou Ústečáci tlustší než ostatní občané ČR? Ne. Spíše to smrdí účelovým jednáním, tj. účelově byly nastaveny podmínky tak, aby se do nich SOR nevešel.
To ještě bude sranda.
Nemáte pravdu. Není nic absurdního. Je to úplně stejné, jako např. s nákupem osobních aut. Proč Policie pořizuje BMW na dálnice, když tu samou službu jim udělá např. ostrý Hyundai I30 N ??? „Konkrétně šlo o stanovení minimální délky autobusu, minimální šířky dveří, minimálního objemu palivových nádrží a minimální kapacity akumulátorových baterií“ délka autobusu? Proč ne, pokud to plní další výrobci ( MAN, Scania, Iveco, Irizar) šířka předních dveří? Ano, na sorech jsou v předu velmi úzké… Ostatní výrobci opět nemají problém Velikost palivové nádrže? Všichni mají několik variant… Min kapacita baterek? To je takový problém zakoupit baterie s větší… Číst vice »
Policie se na komerční bázi udělat nedá. Veřejná doprava ano. To je něco úplně jiného.
No to byste se možná divil… Jen bych nechtěl v takovém státě žít…
Policie že ne? Proč tedy dělají veřejnou soutěž?
Teď jste se odkopal – nerozumíte tomu!
Maximálně jste se odkopal vy, že nerozumíte psanému textu. Já nepíši o tom, že nedělají veřejné zakázky, ale že to nemůže být na komerční bázi, což v dopravě jde. Většina firem je soukromého, komerčního charakteru, že? I v dopravě, že?
Navíc, policie zcela zřejmě veřejné zakázky dělat umí, protože bez problémů nakupuje nové vozy a nikdo to nenapadá. Zatímco Ústecký kraj prokazuje opakovaně jen svou neschopnost a jezdí už několik let s vozy pronajatými. Je zajímavé, že sousední Liberecký kraj ten problém nemá, nebo ano?
Milej zlatej, ale vždyť Vám to tu píšu. Proč policie chce Bavoráky a koupí si je? Ikdyž jsou několika násobně dražší? Můžou mít levnější auta, ale výběrovku napsali tak, že může být pouze Bavo…
A u Ústeckého kraje Vám to vadí… Nechápu.
Nechte si laskavě to milej zlatej od cesty, nejsem na to zvědavý. To, co píšete, je lež. V soutěži byla ještě Škoda a Wolksvagen.
Tak proč tu lezete? V diskusi musíte počítat, že s Vámi lidé budou diskutovat. A co je lež? Vy jste dobrá naivka…
Lež je prostě lež. To neokecáte. Domluvil jsem.
No, je zřejmé, že si to možná myslíte vy, ale soud si zcela zřejmě myslí něco jiného. A to je ten, kdo tu o tom má kompetenci rozhodovat.
Kdyby bylo české soudnictví co k čemu, tak neřeší VŘ, kde dávno došlo k plnění a vozidla jezdí… Ale řeší kdo to tak napsal a k čemu. Kdo měl důvod to udělat takhle, kdo byla ta osoba tahající za nitky??? Hm?
Kdyby byl Ústecký kraj co k čemu, tak neuzavře smlouvu, jejíž uzavření bylo jasně zakázáno. A padla za to pokuta. Uzavírat smlouvy u řízení, které není pravomocné, může jen naprostý debil. Kdo byla ta osoba „tahající za nitky“ fakt nevím, nevím, kdo takto postupoval, ale zjistit, kdo smlouvy podepsal, je asi dost snadné.
Řekněte mi, vy jste nějak s tím brajglem propojen (např. pracovně), že jste tak jednostranný?
Já nejsem jednostranný, já se vyjadřuji k tématu. A tím není založení krajského dopravce, ale VŘ na busy… Které někdo pitvá, místo toho, aby se věnoval proč to tak nesmyslně někdo zadal. Rozumíme si?
Pokud by to byla pravda, tak zaslouží místo pokuty metál.
Nevěřím, že by si krajský dopravce něco takového dovolil. Jako cesujícímu zajišťuje DSÚK perfektní slubžbu, kterou komerční firmy cca. od roku 2000 neměly. Kraj na to má plné právo a ukazuje se, že vlastními silami si obslužnost zajistit umí. Navíc, vidíte snad, že by někde měli nějaké volné místo? Právě vůbec, místo u DSÚK je mezi řidiči autobusů v kraji META č. 1.
A že to v ostatních krajích republiky naprosto bezproblémově funguje, že? Všude tam dělají dopravu komerční dopravci. A levněji. A bez roky se táhnoucích sporů. To jen ukazuje na neschopnost Ústeckého kraje, na nic jiného. Plzeňský kraj, Jihomoravský kraj, Královéhradecký kraj, Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj…
No, Busline bezproblémový nebyl ani v Libereckém kraji. A tam mají vlastní dopravní společnost také. Není to tedy důkaz toho co uvádíte. Je třeba znát i příčiny atd. Pak lze teprve něco analyzovat a vyvozovat.
A já někde zmiňuji Liberecký kraj jako příklad? Ne. Navíc, tam zcela zřejmě nejsou tak neschopní, nakupovat autobusy se jim daří.
Ale jaké kvality…
A to se také mýlíte. Byste se divil, jak dopravci natahují ruku a dosypává se… Jenže to pak není vidět.
Hodnotit to celé můžete až po skončení celého desetiletého tendru. Kde si vezmete platby dopravci a skutečně odjeté KM a celé to podělíte. Pak se dostanete k reálné ceně za ujetý KM.
V základu máte pravdu, bordel to je. Ale on bude vždy. Jsme v Čechách.
Jezdíte vy vůbec VHD? Nebo o ní jen čtete na internetu?
Čau hrdinný anonyme.
Zajímavé je, že úplně stejně postupoval JMK aby výběrové řízení na vlaky vyhrála ŠT místo ve všech parametrech lepšího i levnějšího stadlera a nikomu to nevadilo.
Najděte si, co to je whataboutismus. A ne, žádný případ není naprosto stejný.
Pokutu by měl v tomto případě zaplatit SOR a nejen tuhle. Kde se v některých lidech bere ta drzost cpát se s žebřiňáky do soutěží o autobusy? Už teď jsem si vzpomněl na to, čím pravděpodobně pojedu v pondělí a mám chuť MHD vynechat.
Přesně tak.
Co to je za argument, že zákazník požaduje „nějaké“ minimální rozměry a já – výrobce vozidel – se do toho tendru nemůžu přihlásit, protože takové vozidlo nemám ve výrobním programu, přesněji řečeno nejsem schopen operativně ten výrobní program upravit … a splnit požadavek.
SOR zřejmě neslyšel nic o marketingovém sloganu „náš zákazník – náš pán …“
Zákazník má nějaké požadavky a je na soutěžícím, zda je schopen ty požadavky splnit … zřejmě ten slogan nezná ani ÚHOS …
Měly by příslušné úřady a soudy správně rozlišovat požadavky bezdůvodně znevýhodňující nebo zvýhodňující některé dodavatele (např. nasazení některých kritérií naschvál kus nad/pod obvyklé parametry určitého výrobce) od kritérií odůvodněných (např. šířka dveří, aby např. umožňovala pohodlný dvojstup). Toto rozhodování jim nezávidím, zvláště v případech, které jsou „na hraně“.
Problém je, že tady si kraj vybíral bez soutěže
Tak proti čemu SOR protestoval, když nebyla soutěž ? Tomu nějako nerozumím …
No, vždyť je to tam jasně napsáno. Právě proti tomu, že nebyla soutěž. A to, že nebyla, si svou neschopností kraj zavinil sám.
Tohle není žádný „zákazník“, který si může vybírat, co chce. Tohle je veřejný subjekt, který nenakládá se svými prostředky, ale s prostředky z daní. A pro něj platí jiná pravidla.
Zajímavé, že lidé běžně s autobusy Sor jezdí. Bohužel nemáte žádné argumenty.
Tolik znaků sem nevejde, takže po letech praxe i na údržbě jsem u toho zaznamenal jedinou výhodu pro mechaniky v tom, že s menšími koly SOR se líp manipuluje. Což je zároveň nevýhodou pro cestující i např pro tlumiče. Někteří řidiči si pochvalují nižší posez, jiní třeba u mhd 4 dveře použité i u trolejbusu. Což je něco, co cestující naopak neocení – není si kam sednout, lepší by bylo použít 3 širší dveře. A proč některé hrbáče časem ztrácejí výkon je asi lepší nevědět. Dynamika celkově nic moc. Ústecký kraj není úplně plochý. Oproti tomu je řada výrobců s… Číst vice »
Mají počkat na Lepší bus, když žádný jiný a lepší nepojede?
A mají na výběr?
Jak bylo řečeno není na výběr a je to jednoznačně nejhorší autobus co u nás jezdí i stará 9xx Karosa je dost pohodlnější. V Brně díky těmto žebřiňákům i popeláři mají lepší vozy jak cestující v MHD.