Nekonečné snahy o obchvat Znojma. ŘSD žádá znovu o první razítko na většinu trasy až na hranice
Vizualizace obchvatu Znojma. Foto: ŘSD

Některé části obchvatu mají souhlasné stanovisko 20 let, ŘSD raději žádá o nové.

Některé části obchvatu mají souhlasné stanovisko 20 let, ŘSD raději žádá o nové.
Mě by zajímalo proč se tedy nestavělo z druhé strany obchvatu a ta ty roky se nevybudoval od hranic směr kde to do dnes stojí …
Před necelým měsícem jsem asi poprvé v životě jel přes Znojmo a to od Rakouska. Když jsem ho před sebou v dálce viděl, tak jsem si řekl, jak je to hezké město. A pak jsem do něj vjel přímo za nějakou velkou cisternou – a bylo po dojmu.
A vlak 4 – 6 hodin. Je mi jasné, že do Znojma na víkend hned tak nepojedu. Ale je mi teprve 51, tak snad se to zlepší než zapomenu, že to město existuje.
Mesto je krasne. Teda velke historicke centrum. Urcite se vyplati si udelat vylet – trebaze dopravne je na tom tak mizerne…
Rozumím tomu správně, že obyvatelé Chvalovic se pak pro cestu do Znojma budou muset vracet na kruhů směr Hatě? To se mi teda nezdá vymyšleno ideálně.
Nerozumíte tomu správně, stará silnice samozřejmě zůstane, jen v prostoru MÚK Znojmo-jih bude přeložena, vidět je to dobře v článku na obrázku: „Obchvat Znojma, úsek III.“
Ne, stará silnice nadále povede do Znojma (na most u Kauflandu) obchvat ji bude křížovat…
Edit: Bylo v jiné části stavby, přehlédl jsem.
Je sice krásné , že se řeší další části, ale ty jsou v nedohlednu a dokončit obchvat jen na ulici suchohrdelska je šílenství. Umíte si představit já to tam bude vypadat a to nedej bože jestli opravdu udělají u Monfildu ten kruhac. Už teď jsou ty ulice zasekané pokud bude obchvat jen po suchohrdelska spodni část Znojma totálně zkolabuje to nikdo nevidí?
Jak to tam asi bude vypadat? Hůř než na Mariánském náměstí?
Tohle samozřejmě nebude ideální, ale holt se ta čtvrť obchodů a skladů rozrůstala 25 let tak to znamená že s tím provozem ligicky počítali a považovali to za OK…?
Jako sorry ale smést to ze stolu stylem „buď celých 15km nebo nic“ je brutální…
https://mapy.com/s/lesazutezo
Jo a spodní část Znojma na tom bude stejně, jestli ty auta přijedou na Dukelských hrdinů po Vídeňské nebo po Brněnské vyjde víceméně nastejno…
Ten obchvat jen po Suchohrdelskou bude hlavně pro průjezd od Pohořelic na Moravské Budějovice. Tranzit po I/38 pojede předpokládám stále kolem centra do doby než bude obchvat kompletní. Kruháč u Baumaxu se má předělávat na turbo-okružní s dvoupruhovými vjezdy i výjezdy na severní i jižní větvi
Nekonecny pribeh…
Když to tak chtějí, rád jim i v budoucnu jezdit přes centrum … nebo když pojedu do Třebové, tak kolem zámečku v Litomysli, třeba v tom místní nějaký důvod vidí.
Video super. Ale realizace je na hodně hodně dlouho. Jo a kde je nějaké parkoviště pro kamiony tak jako to je na rakouské straně!
Čím dříve, tím lépe.
Minulý rok jsem se snažil pochopit, proč stále není obchvat Znojma hotový a narazil jsem sdružení Obchvat. Vážně je to sdružení pár lidí, kteří se chovají šíleně arogantně k ostatním, kteří se je snaží přesvědčit argumenty, že obchvat je důležitý. Členové (respektive jeden člen) sdružení ostatním nadává do debilů a ksindlů…. Je to vážně nechutné a doufám, že ten obchvat postaví stůj co stůj!!!
Znojemský obchvat se začal řešit už na přelomu 70. a 80. let, jenže v poslední chvíli si tehdejší předseda MěNV vzpomněl, že tam má zahradu. Další přípravy začaly až po revoluci a s nimi jedna velká blokáda od OS Obchvat. Nejvýraznější je jedna paní, dnes již v důchodu, která má v trase obchvatu zahradu s domkem. Druhým významným odpůrcem je jeden věrný volič republikánů Miroslava Sládka, který se prý skrze obchvat mstí státu za to, že neochránil jeho peníze v kampeličkách. OS Obchvat místo toho prosazuje velkou trasu obchvatu, která je cca 2-3 km dál od města, kilometricky delší a… Číst vice »
Znojmu přeju, ať se jim obchvat brzy podaří a po něm ať odvezou tu náplavu nepřizpůsobivých, kteří se rozlézají po centru města. Jedná se o turistické zděšení to tam vidět…
Tak samozřejmě, 2-3km dál od města především znamená krajem lesa a pole pod kopcem Deblínek, katastrem jiných obcí – ať se starají oni… jo to je oblíbené téma. A obchvat Prahy aby byl pokud možno na Vysočině…
Ale jako jo, dlouhodobě ať to tam klidně projednají, může se tam třeba někdy ten úsek „posunout“, a ze současného (v úseku Únanovská – Suchohrdelská) může být celkem normální komunikace 1+1 okrajem města, podél které se dál může rozvíjet…
Diky moc za jasne a informativni vysvetleni!
Čím dříve, tím lépe.
Minulý rok jsem se snažil pochopit, proč stále není obchvat Znojma hotový a narazil jsem sdružení Obchvat. Vážně je to sdružení pár lidí, kteří se chovají šíleně arogantně k ostatním, kteří se je snaží přesvědčit argumenty, že obchvat je důležitý. Členové (respektive jeden člen) sdružení ostatním nadává do debilů a ksindlů…. Je to vážně nechutné a doufám, že ten obchvat postaví stůj co stůj!!!
Ideálně SPMV z Jihlavy až na Hatě. I to by trochu odlehčilo Brnu v relaci Praha-Vídeň…
A kdyz uz ne SPMV, tak alespon obchvaty a 2+1, coz tedy treba u pripravovane prelozky jihlava – stonarov zatim bohuzel nevypada … a pritom tam by to chtelo jako sul.. no a obchvat pavlic, gresloveho myta a vranovske vsi je uplne v nedohlednu… kocourkov
Rozdíl (v krajině) mezi 2+1 „normální“ a 2+1/110 je 13,5m vs 15,25m, a je to aktuálně v normě takže to lze bez cirátů navrhovat a stavět… „o trochu víc“ a několik bonusů!
Oproti tomu SPMV v „klasické“ 2+2 má 22,5m a to už je o hodně víc… mj. i v ceně a o tu jde jak známo až na prvním místě…
Jo a FAKT by to chtělo tu NOVOSTAVBU Ji-Stonařov ještě na poslední chvíli přehodnotit, zejména proto že to budou stavět na poli jako novostavbu tak ať to není v té nejhorší kategorii z těch co připadají v úvahu (1+1)…
Tam to pravděpodobně už 1+1 definitivně bude. Správa Jihlava to připravuje snad 10 let, ale povýšení na 2+1 nebyli schopni. Dnes mají teprve územní řízení a stavět se má až za cca 4 roky, což je naprosto tragické tempo přípravy. Žel bohu ani tak nechystají změnu kategorie a nebylo a ani dnes není s nimi k hnutí. Na dalších stavbách se snad 2+1 prosadí. Zrovna v této době probíhá nebo bude probíhat velké schvalování celé studie na MD na úsek Jihlava-hranice s Rakouskem na ten plnohodnotný 3-pruh S 15,25/110. Držme si palce !!!
Ovšem i kdyby se na krásně schválil, Jihlava-Stonařov už doběhne určitě v 1+1.
Je nutné ale uznat, že zrovna na této stavbě by to do budoucna nemuselo vadit úplně tolik, protože tahle jako jedna z mála vede opravdu kompletně v nové stopě. Tudíž tady bude moci být někdy vyznačena SMV s 90kou a pomalá doprava tady rovněž zakázána. Pak by 1+1 nemusel být už takový problém, pokud bude od severu navazovat 2+2 a na jih 2+1.
Ve stylu raskouské S3
Což znamená především – múk (žádné kruháče v hlavní trase). To ostatní jsou bonusy, jmenovitě rychlost 110kmh a střídavě pruh k bezkoliznímu (bez jízdy protisměrem) předjetí. Za daných okolností rozumný kompromis, i s ohledem na podobu na rakouské straně…
Ale bez toho obchvatu Znojma to fakt nemá cenu. Sice ten už existující kousek (cca. třetina) má jen 1+1, ale pořád je to o jiném než světelné křižovatky a chodci v centru…
Právě staví kruhac na znojemském návrší na I/38. Takže na MUK kašlou…
Pokud to vidím správně tak součastí nové trasy 38 je i spojka mimo tento kruháč…
Pokud myslíte kruhák na kasárenské křižovatce, tak ač bych tam radši viděl MÚK, buďme rádi za ten kruhák. Na té křirovatce už bylo mnoho smrťáků a je velkou ostudou, že se to staví až teď.
Viděl jsem mapu budoucích vizí a v budoucnu se plánuje obchvat Kasáren ze západní strany a spolu s tím přestavba té křižovatky na MÚK. Jenže v českých reáliích bude úspěch, když ta stavba začne ještě v tomto století.
Ano, tou S3 bych se inspiroval. Bohužel, stejně pak člověk skončí ve Vídni na nábřeží a Praterbruecku a nevypadá to, že by se mělo v dohledné době něco zlepšit…
Praterbruecke sám o sobě je celkem v poho, bohužel na jižní straně navazuje A23 a to je dlouhodobé bolavé místo… spojení tranzitu a místní/cílové dopravy.
Poslední pokud „odlehčit“ tomu zajížďkou okolo letiště nebyl moc úspěšný, holt spousta lidí není úplně padlých na hlavu aby si najela kilometry extra a stejně nakonec skončila na stejné křižovatce nad Donaukanalem…
Chybí to co zařizla zelená frau Gewessler, tj. překročení Dunaje kdekoliv níže po proudu od Praterbruecke, níže už je až Hainburg téměř na hranicích…
Ještě to není oficiální, ale prý se to má opravdu přehodnotit od Jihlavy ke Znojmu
To přehodnocení by bylo záhodno. Stačí se projet po novém obchvatu Ji. Úrovňové křížení s místní komunikací a kruhové křižovatky.