Nejzápadnější část D35 má povolení, stavba začne na přelomu let 2025/2026

Vizualizace obchvatu Úlibice. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Úlibice. Foto: ŘSD

Hlavní stavbou bude spirálová turbookružní křižovatka s průměrem 60 metrů.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Iaro Stgo

Absolutně nechápu ten malý kruháč před a po 4 pruhu.. Všude mimoúrovňové a tady najednou prásk kruhák… Ono toho z map nejde pochopit víc..

Fiko

No v letáku se píše že ve 2Q. 2025 se bude teprve dělat výběrko a stavba začne až v roce 2026. Příští rok se zahájí stavba Úlibice – Hořice, což ale nebude obchvat Úlibic.

Zbynek

Vi nekdo jak bude vypadat stezka pro chodce a cyklisty, kde ma vest? Na infoletaku neni a kilometraz take ne.

Vznikne dalsi bariera v krajine, nebo bude aspon stezka i podel I/16?

Jiří Urban

Jedná se o slepý podchod pod silnicí od zastávky autobusu.
Viz. obrázek z vizualizace: https://imgur.com/YQBkWum

Lukáš Kníže

Škoda. Mohla by tam být hezká cyklostezka až do Jičína.

Jiří Urban

V okolí je dostatek silnic, které to nahrazují, například tato kolem bažantnice. https://mapy.cz/s/hobolevare
Jediný problém bude dostat se přes ten turbokruháč na Radim.. k tomu by stačilo tento slepý podjezd k zastávce jenom kousek protáhnout. To tedy mohlo být klidně už v tomto projektu…

Démon

Tohle bude ještě komedie, obchvat Jíčína se předělá na 4-pruh a pak se postaví (doufám) 3-pruh na Liberec a ze 4-pruhu ubyde denně 9-10tisíc vozidel. Prakticky pak bude k ničemu, protože nemluvím o atraktivitě D11 po dostavbě do Trutnova. To už ten Špindl bude blíže a odvede auta z obchvatu Jíčína zase jinam.

kix

ano do budoucna to velký význam mít nebude, ale ono než bude pokračování na Turnov ještě nějaký pátek bude trvat a jestli vůbec..ale 16 má provoz i nejen na Krkonoše, on se ten 4pruh neztratí, spíš akorát to zabití kruháčem je úplná šílenost (kvůli dvou vesnicím), ale tahle stavba řeší jen protažení už existujícího 4pruhu o nějaký pár set metrů k novému kruháči, 4pruh na zbývající části obchvatu je jiná stavba, ale až bude úsek Úlibice – Plotiště komplet dálniční, což vypadá, že by nemuselo dlouho trvat, tak pak ten provoz na obchvatu Jíčina naroste a chudáci budou v obcích… Číst vice »

Míša

Kdy že? 2025/206? Takže asi nikdy 😀

Michal R

Na DESÚ je dokument zveřejněn od 9.9.

Standa

Nejzápadnější část to rozhodně není a nebude.. těším se na prozření ekologů až se budou za tímto úsekem tvořit čmoudící kolony a ustoupí plnohodnotný dálnici až do Liberce

mic

Taky jsem podle nadpisu očekával, že si počtu o obchvatu Turnova… No tak snad někdy … již brzy…

Jiří Urban

Plnohodnotnou dálnici, ale neblokovali ekologové. Třípruh v úseku Úlibice – Žernov je koncenzus úplně všech stran, které o tom rozhodovaly. V roce 2014, kdy tak bylo učiněno, byla vypracována technicko ekonomická studie, kterou jsem tenkrát při studentských letech měl čas si přečíst celou, a tři pruhy tam vyšly jako jasný vítěz s poznámkou, že intenzity na dálniční kategorii podle modelů nedosáhnou ani v roce 2050. Dnes je tam v pracovní den 9000 vozidel denně a z toho pouze 100 kamionů.

218

Na D6 je v nejslabším úseku 8000 a ta dálnice se tam staví..

Jiří Urban

Ale tamtudy jezdí politici na festival..

Standa

Jak můžete vědět jak bude vypadat doprava v roce 2050? To samí 2+2 na dálnici D1 u Přerova . Jako vážně? Hlavně že se staví dálnice Olomouce, Fryštáku a od Bzence to bude úzké hrdlo.. tam mělo být min 3+3 už teď a tak je to se vším v ČR..

Jiří Urban

Podle Ing. Patrika z Dětí Země (cituji z rozhovoru před dostavbou D8) „.. v roce 2050 už přece jezdit nebudeme a zbydou nám tady vybetonované silnice a zničená příroda.“

PetrN

D1 ve 2+2 bude mezi Přerovem a Hulínem naprosto v pohodě dostačovat, tam není důvod mít 3+3, rozhodně se tam nedají očekávat intenzity vyšší než na úseku Vyškov-Hulín (vazby Brno-Zlín/SK jsou rovněž silné a to co ubyde z D1 směr D49 či D55 tak maximálně to z těchto směrů přibyde na D1 směr Přerov, více fakt ne. Nová D55 nepřivede na D1 novou dopravu, to jen odkloní na Břeclav dopravu která už dnes jede na jih přes Brno (nyní po D46, zanedlouho přes Přerov) Pokud někde na Moravě dává smysl 3+3 tak na D1 od Brna až po Vyškov, D1… Číst vice »

Kebab

Dnes se to taky často různě objíždí, protože ta cesta je naprosto příšerná. Takže dnešní intenzity nutně nemusí být až tak směrodatné.

Jiří Urban

Ano, proto se dělá ta prognóza. Jeden z argumentů pro třípruh oproti čtyřpruhu například byl, aby se koridor D35 nestal nejlepším tranzitním spojením trasy Hamburk – Istambul a nepřitáhlo to do Českého ráje tisíce zbytečných kamionů navíc. (to není z mojí hlavy, takhle opravdu v roce 2014 ta diskuse vypadala, a proto píši, že třípruh byl koncenzus VŠECH stran.. )

petr

sice nevím, kde je na trase Turnov ˇUlibice „Žernov“ a tak se nechám nasměrovat. Ale na této trase jezdí rozhodně víc kamionů než 100 a ani těch 9tis. vozidel nevidím reálně, dle mého to bude násobně víc.

Dálnice

Kez by to aspoň od Ulibic k Turnovu postavili s moznosti jednoduchého budoucího rozsireni na plny profil. Preci jenom se to stane po dobudovani I/73 a B178 alternativnim tahem do Saska a dále na Berlin. A na I/16 dusledne dobudovat obchvaty a zrusit prejezd a urovnova krizeni…

Standa

Co do Liberce…. Až na st. hranice s Polskem !!

Jan

Průměr je u turbokruháče nejzásadnější. Na staré křižovatce ČKD u H. Králové byl příliš malý a skoro nikdo vnitřní pruh nevyužíval. U Opatovic nad Labem má průměr asi 200 m a je využívaný správně…

Jan

Teď jsem to přeměřoval a ČKD má vnitřní průměr 74 m, takže ten nový se asi bude zasekávat…

PetrN

turbokruháč je od toho aby se využívaly oba pruhy, což tak v reálu bude v přímém směru po I/16 v obou směrech jízdy bez ohledu na průměr kruháče, budou tam dvoupruhové vjezdy i výjezdy, naštěstí, takže by se to ucpávat nemělo, takový kruháč zvládne o dost větší intenzity obzvlášť když odbočujících vozidel bude velmi málo… Nic to ale nemění na tom že tam měla MÚK a ne taková prasárna

Kebab

Ta prasárna obzvlášť vynikne při pohledu na tu luxusní přímou rampu Hradec – Jičín, která k tomu kruháku vede.

Kebab

Přitom u Opatovic to ani není turbo a vlastně ani u toho ČKD.

Tomáš

To máte pravdu. Tady na tom čtyřpruhu je ale jakákoli okružka prostě úplně špatně. měla tam být MÚK.

TTop

U Opatovic správně? A jak prosím Vás, že většina jezdí vnějším pruhem🙂? Jako ostatně na většině takových kruhacu, kde není beton přes vnější pruh.

218

Právě,že je tak velký,že se na něm všechna auta pohodlně vejdou do pravého pruhu:)

Jiří Urban

Kruháč u ČKD ani u Opatovice nejsou turbo-OK. Tahle bude vypadat takto https://imgur.com/3unP9IB

Navíc v porovnání s dnešním (a budoucím) stavem z něj zmizí oba kolizní směry Nová Paka – HK a HK – Jičín čili, tak 95% aut pojede vždycky rovně. O tom že to měla být MÚK se bavit nemusíme..

Tom

Zrovna ten kruháč u Opatovic, kde se brzdí ze 130 na nulu mi přijde úplně na hlavu a plýtvání veškeré kinetické energie. Kruháče patří do měst a ne jako zakončení sjezdů z dálnice…

Jiří Urban

Co teprve MÚK Plotiště, kde kruháčem končí hlavní směr.. nikoliv sjezd..

TTop

Přesně tak. Dvoupatrový kruhac s jednopruhovymi větvemi, kde prakticky nikdo do vnitřního pruhu ani nepachne.

Lysimachia

Já bych si dovolil tvrdit, že hlavní stavbou bude ta MÚK, TOK (ač s neobvyklým průměrem 60 m) je druhotná.