Nejzápadnější část D35 má povolení, stavba začne na přelomu let 2025/2026
Vizualizace obchvatu Úlibice. Foto: ŘSD
Hlavní stavbou bude spirálová turbookružní křižovatka s průměrem 60 metrů.
Hlavní stavbou bude spirálová turbookružní křižovatka s průměrem 60 metrů.
Ponechání okružní křižovatky u Úlibic je nesmysl, který úplně devalvuje tuto stavbu. Kdo tudy jezdí, ví, že největším špuntem mezi Jičínem a Hradcem je právě tahle okružní křižovatka, která způsobuje kolony až k Robousům. Přestože bude upravena na turbookružní, omezení to bude. Přitom by úplně stačila skromná mimoúroveň typu Mrač nebo Olbramovice na I/3
a co protažení D35 až do Turnova?
Prý se začne 2029, Úsek Úlibice – Turnov (varianta E1, severní obchvat Rovenska a tunel pod Turnovem), letos konečně dostal EIA, tzn. veškeré námitky by měly být vypořádány. Bohužel úsek Rovensko – Úlibice bude vystřídáný 2+1
Bude na ten podchod u vesnice architektonická soutěž s x komisemi, odborníky atd.?
Manželky ministra kultury a dopravy osobně vyberou, která betova zkruz se jim líbí nejvíce!
Absolutně nechápu ten malý kruháč před a po 4 pruhu.. Všude mimoúrovňové a tady najednou prásk kruhák… Ono toho z map nejde pochopit víc..
Celkově je to divné. Čtyřpruh od Hradce a oni tam vrazí křižovatku přes 2 protisměrné pruhy. Autobusová zastávka jako vystřižená z těch rádoby dálnic za Prahou apod…
Třeba to bude dobré pro ty, co se chtějí vrátit že si doma něco zapomněli, anebo když vjedou omylem do protisměru, populace stárne …
No nejvíce zmatenych řidičů na kruhácích bych řadil do sorty 20-30 let, vidím to skoro každý den z kola na východním okraji Prahy …
Od Radimi , minimální provoz – veškerý tranzit 3,5t plus se ve směru na Lomnici nad Popelkou stáhl na obchvat Jičína .. proč musíme plynulost ostentatnine ničit kruhaky kde by to bylo hratelny mimourovnovou křižovatkou , úplně stejný paskvil je plánován na počátku obchvatu Náchoda . I z pohledu “ekologie” je efektivnější nezastavovat na kruhaci ach jo..
Když se to projektovalo, tak tam ještě žádný obchvat na Lomnici nebyl.
Je to strasny tohle. Me uz napadlo podat nejakou „pripominku/napadeni/stiznost“ toho reseni. Treba by slo s tim neco delat kdyby obcane souhlasili. Ale to uz asi je pozde, ani nevim jestli by to slo.
Chce se mi z toho brecet. To je jak ten kruhac u te Olomouce (ktery ted rusi).
No v letáku se píše že ve 2Q. 2025 se bude teprve dělat výběrko a stavba začne až v roce 2026. Příští rok se zahájí stavba Úlibice – Hořice, což ale nebude obchvat Úlibic.
Vi nekdo jak bude vypadat stezka pro chodce a cyklisty, kde ma vest? Na infoletaku neni a kilometraz take ne.
Vznikne dalsi bariera v krajine, nebo bude aspon stezka i podel I/16?
Jedná se o slepý podchod pod silnicí od zastávky autobusu.
Viz. obrázek z vizualizace: https://imgur.com/YQBkWum
Škoda. Mohla by tam být hezká cyklostezka až do Jičína.
V okolí je dostatek silnic, které to nahrazují, například tato kolem bažantnice. https://mapy.cz/s/hobolevare
Jediný problém bude dostat se přes ten turbokruháč na Radim.. k tomu by stačilo tento slepý podjezd k zastávce jenom kousek protáhnout. To tedy mohlo být klidně už v tomto projektu…
Jak by měla být cyklistům užitečná stezka končící na druhé straně silnice u zastávky?
Tohle bude ještě komedie, obchvat Jíčína se předělá na 4-pruh a pak se postaví (doufám) 3-pruh na Liberec a ze 4-pruhu ubyde denně 9-10tisíc vozidel. Prakticky pak bude k ničemu, protože nemluvím o atraktivitě D11 po dostavbě do Trutnova. To už ten Špindl bude blíže a odvede auta z obchvatu Jíčína zase jinam.
ano do budoucna to velký význam mít nebude, ale ono než bude pokračování na Turnov ještě nějaký pátek bude trvat a jestli vůbec..ale 16 má provoz i nejen na Krkonoše, on se ten 4pruh neztratí, spíš akorát to zabití kruháčem je úplná šílenost (kvůli dvou vesnicím), ale tahle stavba řeší jen protažení už existujícího 4pruhu o nějaký pár set metrů k novému kruháči, 4pruh na zbývající části obchvatu je jiná stavba, ale až bude úsek Úlibice – Plotiště komplet dálniční, což vypadá, že by nemuselo dlouho trvat, tak pak ten provoz na obchvatu Jíčina naroste a chudáci budou v obcích… Číst vice »
Kdy že? 2025/206? Takže asi nikdy 😀
Do 20 ti let bude hotovo
Na DESÚ je dokument zveřejněn od 9.9.
Díky za upozornění, nějak mu zapomněli dát název a uniklo mi to.
Nejzápadnější část to rozhodně není a nebude.. těším se na prozření ekologů až se budou za tímto úsekem tvořit čmoudící kolony a ustoupí plnohodnotný dálnici až do Liberce
Taky jsem podle nadpisu očekával, že si počtu o obchvatu Turnova… No tak snad někdy … již brzy…
Plnohodnotnou dálnici, ale neblokovali ekologové. Třípruh v úseku Úlibice – Žernov je koncenzus úplně všech stran, které o tom rozhodovaly. V roce 2014, kdy tak bylo učiněno, byla vypracována technicko ekonomická studie, kterou jsem tenkrát při studentských letech měl čas si přečíst celou, a tři pruhy tam vyšly jako jasný vítěz s poznámkou, že intenzity na dálniční kategorii podle modelů nedosáhnou ani v roce 2050. Dnes je tam v pracovní den 9000 vozidel denně a z toho pouze 100 kamionů.
Na D6 je v nejslabším úseku 8000 a ta dálnice se tam staví..
Ale tamtudy jezdí politici na festival..
A kdyby někdo nadnesl, že D6 bude v 3-pruhu, tak by byl oheň na střeše, že stát neskutečně zabíjí ten upozaďovaný, zaostalý, ve všem nejhorší a nijak se nelepšící kraj Karlovarský.
Protože D6 slouží zejména napojení Karlovarska na Prahu. U tohoto spojení není ani tak problém, že by I/6 byla ucpaná, ale že je pomalá.
Jak můžete vědět jak bude vypadat doprava v roce 2050? To samí 2+2 na dálnici D1 u Přerova . Jako vážně? Hlavně že se staví dálnice Olomouce, Fryštáku a od Bzence to bude úzké hrdlo.. tam mělo být min 3+3 už teď a tak je to se vším v ČR..
Podle Ing. Patrika z Dětí Země (cituji z rozhovoru před dostavbou D8) „.. v roce 2050 už přece jezdit nebudeme a zbydou nám tady vybetonované silnice a zničená příroda.“
A ví pan Ing. Patrik, kudy D1 vede? Já jen, že o D52 tvrdil, že vede do Polska. Už je to dědek pomatenej.
To vzniklo tak, že oni ty odvolací dokumenty jenom kopírují, a přepíšou číslo silnice v hlavičce…
D1 ve 2+2 bude mezi Přerovem a Hulínem naprosto v pohodě dostačovat, tam není důvod mít 3+3, rozhodně se tam nedají očekávat intenzity vyšší než na úseku Vyškov-Hulín (vazby Brno-Zlín/SK jsou rovněž silné a to co ubyde z D1 směr D49 či D55 tak maximálně to z těchto směrů přibyde na D1 směr Přerov, více fakt ne. Nová D55 nepřivede na D1 novou dopravu, to jen odkloní na Břeclav dopravu která už dnes jede na jih přes Brno (nyní po D46, zanedlouho přes Přerov) Pokud někde na Moravě dává smysl 3+3 tak na D1 od Brna až po Vyškov, D1… Číst vice »
Možná ještě 3+3 na D1 protáhnout od Brna až k Velkému Meziříčí.
Tam samozřejmě ano, kvůli množství kamionů to chce na D1 3+3 na celém úseku až do Prahy, pokud nevznikne nějaká jiná dálnice pro vazby na západ. PetrN zajisté měl Moravou na mysli střední Moravu a okolí, čili místa o kterých psal Standa.
Otázka, co s tím udělá dostavba D35.
Na D1 jsou intenzity na 3+3 už od Velké Bíteše … až do Vyškova.
Dnes se to taky často různě objíždí, protože ta cesta je naprosto příšerná. Takže dnešní intenzity nutně nemusí být až tak směrodatné.
Ano, proto se dělá ta prognóza. Jeden z argumentů pro třípruh oproti čtyřpruhu například byl, aby se koridor D35 nestal nejlepším tranzitním spojením trasy Hamburk – Istambul a nepřitáhlo to do Českého ráje tisíce zbytečných kamionů navíc. (to není z mojí hlavy, takhle opravdu v roce 2014 ta diskuse vypadala, a proto píši, že třípruh byl koncenzus VŠECH stran.. )
Ruku na srdce, to by na to opravdu nemělo nikdy vliv. Osobně si myslím, že se stejně stane i tak výhodnější trasou než D8+D0+D1+D2. Až někdy až bude postaveno vše na trase včetně D43. Protože se tento koridor vyhýbá Praze a výškové převýšení bude velmi znatelně menší, i když to bude po B178 a přes Liberec a po D35 kilometrově trochu delší. Ale pro náklad určitě výhodnější. Na to v praxi nemá tak kratičký úsek 3-pruhu nebo 4-pruhu vliv. Snad jedině že by šlo o „efekt“ dálnice vs silnice, ale zrovna nákladní doprava nevím, jestli na toto úplně hledí ..
sice nevím, kde je na trase Turnov ˇUlibice „Žernov“ a tak se nechám nasměrovat. Ale na této trase jezdí rozhodně víc kamionů než 100 a ani těch 9tis. vozidel nevidím reálně, dle mého to bude násobně víc.
Žernov je křižovatka, kde se odpojí od Turnova odpojí směr na Semily a silnice přejde ze čtyřpruhu na třípruh. viz oficiální leták https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/720/infoletak_s35-valdstejnsko-cimysl-A5.pdf?t=2024-06-24%2016:24:54.705
Údaje o intenzitách jsou oficiální čísla ze sčítání dopravy na webu, ŘSD pracuje s průměrem, já naschvál beru nejvyšší intenzitu ve všední den. https://scitani.rsd.cz/
Těch kamionů tu jezdí přes 500 jen klasických tahačů s návěsem, plus další těžké. Něco zůstane pochopitelně na staré I/35, ale většina tohoto se přesune. Takže řekněme 10.000 aut, z toho cca 700-800 kamionů. Když se přičte další přesun dopravy, který dnes na I/35 vůbec není, pak budeme myslím si na intenzitách, pro které se dnes dálnice staví. To však nic nemění na tom, že 3-pruh zde kapacitně stačit nejspíš bude a hlavně bude jen na kousku, tak se to snad přežije. Ovšem je to při pohledu na mapu nesmysl, dělat v jinak souvislém tahu přes celou republiku takovou díru… Číst vice »
přesně tak, třípruh stačit bude, ale ten úsporný čtyřpruh v S21,5/110 by bylo hezké mít v celém úseku Turnov-Úlibice aby byl čtyřpruhový tah ucelený od Chrastavy až po Lipník, ale rozhodně tam ale není nutné stavět plnohodnotnou dálnici… Vždy to bude přecejen nejméně zatížený úsek tahu „35“ protože ve směru od Hradce se v Úlibicích budou intenzity dělit na Mladou Boleslav a právě Turnov/Liberec a část ještě na Novou Paku a Krkonoše
A ty nejnovější data jste čerpal, kde? Samo ŘSD přiznává, že podle studií z roku xxxx měla být intenzita dopravy na takové úrovni v roce 2030 a ona už byla v roce 2020, příkladem je úsek Chrastava – Liberec. Tady se bavíme o roku 2014, kdy byla zveřejněna studie, na které se určitě nějakou dobu pracovalo. Tím říkám, že mi ty čísla nějak nesedí, protože za patnáct let co tu trasu pravidelně jezdím ta doprava narostla minimálně o polovinu.
Kez by to aspoň od Ulibic k Turnovu postavili s moznosti jednoduchého budoucího rozsireni na plny profil. Preci jenom se to stane po dobudovani I/73 a B178 alternativnim tahem do Saska a dále na Berlin. A na I/16 dusledne dobudovat obchvaty a zrusit prejezd a urovnova krizeni…
Co do Liberce…. Až na st. hranice s Polskem !!
to je naprosto nereálné, ono ani ten třípruh je dost na vláskách jestli bude vůbec. Jako na rovinu je to nějakých 20-25 km, má to být směrové oddělený třípruh – což je pro bezpečnost asi to nejzásadnější S15,5 tzn. i rychlost 110, myslím že si budeme pískat jestli se vůbec někdy tohle postaví..ani 4pruh by byl lepší a nebyl by ani o moc dražší postavit ho v úsporné variantě S21,5 (jako úsek Ohrazenice-Žernov). Podle mě největší nevýhodou 3 pruhu jsou mimořádné situace a opravy, které to nemilosrdně pošlou na starou silnici. Jinak i kdyby tam provoz narostl na dvounásobek současnosti,… Číst vice »
Na to, že bude dříve I/73 než I/35 do Turnova bych si osobně nevsadil. Ale jinak souhlasím s celým pohledem. Prostě 3-pruh stačit kapacitně bude, při omezeních to bude opravdu nic moc a prostě to bude díra v jinak souvislém 4-pruhovém dlouhém tahu. Kategorie S 21,5 by tomu slušela rozhodně více a přesně jak píšete, nebyla by o moc dražší. S 15,25 zde už nikdo na 4-pruh rozšiřovat nebude. Ale kdybych si měl vybrat mezi tímto luxusním 3-pruhem a nějakým obyčejným nebo nedejbože 2-pruhem jako polovičním profilem, beru rozhodně ten již vybraný luxusní 3-pruh s betonovým svodidlem.
I/73 by mohla být od Bořitova po D35 přibližně ve stejnou dobu jak Jičín-Turnov, tam věřím v dodržení plánovaných harmonogramů, Kuřim-Bořitov spíš ne, ale je tam furt určitá šance k zahájení 2030, Od D1 přes Bystrc do Kuřimi je aktuálně spíše scifi:/
Prosím, a tihle ekologové, jsou s námi teď v místnosti?
Průměr je u turbokruháče nejzásadnější. Na staré křižovatce ČKD u H. Králové byl příliš malý a skoro nikdo vnitřní pruh nevyužíval. U Opatovic nad Labem má průměr asi 200 m a je využívaný správně…
Teď jsem to přeměřoval a ČKD má vnitřní průměr 74 m, takže ten nový se asi bude zasekávat…
turbokruháč je od toho aby se využívaly oba pruhy, což tak v reálu bude v přímém směru po I/16 v obou směrech jízdy bez ohledu na průměr kruháče, budou tam dvoupruhové vjezdy i výjezdy, naštěstí, takže by se to ucpávat nemělo, takový kruháč zvládne o dost větší intenzity obzvlášť když odbočujících vozidel bude velmi málo… Nic to ale nemění na tom že tam měla MÚK a ne taková prasárna
Ta prasárna obzvlášť vynikne při pohledu na tu luxusní přímou rampu Hradec – Jičín, která k tomu kruháku vede.
Ano, tohle je největší diletantství celého tohoto projektu. Postavit obří křižovatku s polopřímou rampou pro primární směr na I/16, a hned za tuto rampu nasr*t kruháč. Tohle může vymyslet jen úplný deb*l. Ještě horší ale je, že máme na ministerstvu dopravy komisi, která rozhoduje a schvaluje smysluplnost projektů a rozhoduje, na co se dají peníze. Jak tohleto mohli tito úředníci schválit rozumný člověk nemůže nikdy pochopit. Myslím, že to tam funguje tak, že „na, na, tady máte papír, pro toto ruku zvedněte .. tak díky, jsme pro, jdeme na další“ . Smutný to pohled, a tyto lidi si platíme. A… Číst vice »
Přitom u Opatovic to ani není turbo a vlastně ani u toho ČKD.
To máte pravdu. Tady na tom čtyřpruhu je ale jakákoli okružka prostě úplně špatně. měla tam být MÚK.
U Opatovic správně? A jak prosím Vás, že většina jezdí vnějším pruhem🙂? Jako ostatně na většině takových kruhacu, kde není beton přes vnější pruh.
Právě,že je tak velký,že se na něm všechna auta pohodlně vejdou do pravého pruhu:)
Kruháč u ČKD ani u Opatovice nejsou turbo-OK. Tahle bude vypadat takto https://imgur.com/3unP9IB
Navíc v porovnání s dnešním (a budoucím) stavem z něj zmizí oba kolizní směry Nová Paka – HK a HK – Jičín čili, tak 95% aut pojede vždycky rovně. O tom že to měla být MÚK se bavit nemusíme..
Zrovna ten kruháč u Opatovic, kde se brzdí ze 130 na nulu mi přijde úplně na hlavu a plýtvání veškeré kinetické energie. Kruháče patří do měst a ne jako zakončení sjezdů z dálnice…
Co teprve MÚK Plotiště, kde kruháčem končí hlavní směr.. nikoliv sjezd..
Přesně tak. Dvoupatrový kruhac s jednopruhovymi větvemi, kde prakticky nikdo do vnitřního pruhu ani nepachne.
Ano směr praha-pardubice měl mít vlastní pruh mimo kruháč ale není to bohužel nejslabší místo české silniční sítě…
Já bych si dovolil tvrdit, že hlavní stavbou bude ta MÚK, TOK (ač s neobvyklým průměrem 60 m) je druhotná.