Nejvyšší správní soud po letech shodil žalobu Vody z Tetčic kvůli D52
Dálnice D52 u Pohořelic. Autor: User:My Friend – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8303906
Spor pochází ještě z doby, kdy se silničáři snažili připravovat stavbu 23 kilometrů dálnice od Pohořelic k rakouským hranicím po jednotlivých úsecích.
Zbytečná stavba. Kolik by se ušetřilo napojením na D2 okolo Břeclavi, kde má stejně stát obchvat.
Jen kdybyste teda nevěděli, kde jako šetřit…
Nechcete si o tom něco nejprve zjistit než tu začnete psát blbosti?
Doporučuji se nejdříve lépe informovat, nebudete pak vypadat, že jste právě vylezl z jeskyně.
Jo, známej to evergreen. Nečekal jsem ani tak dlouho, kdy se tato „oblíbená písnička“ zde objeví.
Hurá
Jen upřesnění. Ta dálnice se začala stavět již ve 30.tých letech minulého století jako spojnice Vídně a Vratislavi. Škoda, že největší rozestavěnost od němců je až za Brnem.
2025?? 🙈
Dobrá zpráva. Už aby se začalo stavět.
Vyhověl stížnostem a zrušil zrušení výjimky… právníci to taky nemaj lehký 🙂
Rakusane nic nedokoncili, jejich dalnice konci 9 km před hranicemi, obchvat Drasenhofenu je jen obycejna 2pruhova silnice. Na moravske strane zbyva od Pohorelic na hranice 23 km. Coz není nijak drasticky daleko, co je ovšem uzky profil je ten obchvat Mikulova. Kdyby to debilci nezasekali kruhacema a vykrizili to mimourovnove, bylo by to snesitelne. Coz nic nemeni na tom, ze D52 je potřeba a před dvaceti lety bylo pozde!
Hádejte, proč Rakušáci nedokončili ten jediný úsek k hranicím.
Nápověda: nechtějí čekat desítky let, než se my Češi rozhoupeme se k nim napojit.
U nich bych problém fakt nehledal..
Ale ja neresim proc Rakusane svuj usek nedokoncili. Ja polemizuji s tvrzenim clanku, cituji: „Rakušané už přitom svoji stavbu dokončili.“
Ano, konec dálnice je u Hernnbaumgartenu, pak se jede k hranicím po staré a pak je půlka dálnice kolem Drasenhofenu, kde se bude stejně překopávat začátek i konec. Obchvat vznikl jako reakce na zdržení u nás a má přípravu na pozdější „zdálnicovatění“. Hotovo není, to je pravda.
Rakušáci mají hotovo, stačí umět číst. Ještě před 10 lety nebyl problém průtahem Mikulova, až na občasné problémy, v klidu projet. Kdyby tam ty kruháče nebyly nedostalo by se tam z přilehlých ulic jediné auto. Dálnice měla být už dávno a nebyl by problém…
Presne, staci umet cist! A proto se podivuji, proc tehdejsi obchvat Mikulova nevykrizili mimourovnove, snadno by se pak dostala na/pres obchvat i auta z prilehlych ulic a pritom by neblokovala dopravu na hlavnim tahu jako je tomu v pripade kruhacu. Blik?
Proč asi v Mikulově nadělali kriháče a kolem silnice jsou supermarkety. Protože nehctěli čekat, až bude D52 a celou dobu jezdit až do Břeclavi.
Zkuste, prosim, tuto kosatou myslenkovou konstrukci vysvetlit. Diky
Nevíte roky, kdy se začalo ze zástavbou tohoto území?
Prosím znova: Rakušané už přitom svoji stavbu dokončili. Pouze koncový úsek je zatím dvoupruh a čtyřpruhem se stane až ve chvíli, kdy i Češi se svojí stavbou pokročí. Já to chápu tak, že dokončili to co chtěli. Teď čekají. Nemám potřebu za každou cenu tady „polemizovat“.
Dalnici bych na rakouske strane povazoval za dokoncenou, kdyby vedla az k tomu kruhaci severne od Drasenhofenu. Ale ukoncit ji 9 km pred hranicemi, obchvat Drasenhofenu, na jehoz zacatku a konci jsou kruhace, vydavat za SMV a jeste tam pozadovat vinetu je tedy ponekud bizarni. To nic nemeni na tom, ze na nasi strane je ostudne zpozdeni…
Ano, rozumím.
Vzduch ze Zastávky.
Super.
Je blbé že máme takto nastaveny zákony. Takovéto infrastrukturní stavby by měly být před zákonem prioritní. To znamená že Vodě z Tetčic by bylo řečeno, že sice mají možná pravdu, ale nebude to mít žádný vliv, protože dálnice je důležitější než jejich názor.
To jako že kdyby kdokoliv měl validní argument „dálnice by způsobila ekologickou tragédii“, soud by musel říct, že je to sice pravda, ale dálnice je důležitější, než ekologie?
To snad ne..
Správně má být výrazné zjednodušení a zrychlení procesu s možností podat námitky od kohokoliv, ale jen jednou. S rychlým vyřízením námitek.
Ano máme špatné zákony. Ale nejde je ohýbat podle toho jak se to hodí. Jediné správné a systémové řešení je zjednodušení legislativy, aby k něčemu takovému nemohlo docházet.
Byl bych rad, kdyby tato neuveritelne moc chybejici dalnice do konce roku 2030 stala, 100% dokoncena, s odpocivkami na obou stranach a az na hranice s Rakouskem.
Bohuzel jsem realista a nepovazuji to za aktualni situace a stavu stavebniho zakona za mozne.
Já pořád nerozumím tomu, proč se v devasesátkách neudělala prostá dálniční křižovatka mezi Hustopečemi a Břeclaví s přípojem směrem na Poysdorf.
A kudy byste tu spojku chtěl vést – přes nádrž Nové Mlýny kolem Strachotína (rezervace fóglů), tunelem pod Pálavou, nebo přes lednicko-valtický areál zapsaný do UNESCO?
Tamtudy, kudy stejně povede obchvat Břeclavi?
Ten je plánovaný z druhé strany tj. za Břeclavou směr SK. Víme