Nejvýše postavený Čech ve strukturách Arrivy končí

Radim Novák, zdroj: ArrivaRadim Novák, zdroj: Arriva

Generální ředitel Arrivy pro střední a východní Evropu Radim Novák (39) skončil ve funkci. Důvodem je reorganizace nadnárodní skupiny, jejíž

Generální ředitel Arrivy pro střední a východní Evropu Radim Novák (39)
skončil ve funkci. Důvodem je reorganizace nadnárodní skupiny, jejíž
vedení zcela zrušilo Novákovu divizi. Střední a východní Evropa nově
spadla pod manažery o úroveň výš, kteří řídí divizi jižní, střední a
východní Evropy.

Novák se tak stal obětí reorganizace, kterou evropská Arriva aktuálně
prochází. Ve struktuře Arrivy byl přitom nejvýše postaveným
Středoervopanem a zároveň nejvýše postaveným Čechem v mateřské skupině
Deutsche Bahn. Novák zároveň skončil jako předseda představenstva
tuzemské Arriva Transport Česká republika, jeho nástupce zatím firma
tají.

Kariéru v dopravě začal jako analytik u francouzské skupiny Keolis, v
roce 2005 přestoupil do skupiny Veolia Transport, kde se o čtyři roky
později stal ředitelem pro Českou republiku a Slovensko. Po spojení
Veolie a Arrivy v roce 2013 převzal zodpovědnost za celou oblast střední
a východní Evropy, kam vedle ČR, Slovenska, Maďarska a Polska v
posledních letech spadlo i Slovinsko, Chorvatsko a Srbsko.

Kam se bude ubírat jeho další kariéra, není zatím jasné. Novák je podle
vyjádření pro server Zdopravy.cz po několik dalších měsíců vázán
mlčenlivostí. „Žádných nepříjemných změn, které by najednou začali
propadávat z Británie či odkudkoli až do regionálních dep, bych se teď
opravdu nebál. I náš odchod z Arrivy je přátelský a v dobrém. Není v tom
nic jiného, než že se majitel v centrále rozhodl změnit strukturu firmy
v Evropě. To se může stát,“
uvedl ve firemním časopise. Generálním
ředitelem české Arrivy dál zůstává Daniel Adamka.

Arriva patří mezi největší osobní dopravce v České republice. Poslední
zveřejněné výsledky jsou z roku 2015, kdy firma přepravila 107 milionů
cestujících a hospodařila se ziskem 203 milionů při tržbách 4,3 miliardy
korun. V českých zemích provozuje přes dva tisíce autobusů, 35
trolejbusů, pět vlaků a zaměstnává téměř 3500 lidí. I v tuzemsku prošla
Arriva v červnu proměnou, zanikly značky Probo Bus a Osnado, nově
vznikla například Arriva City.

Tagy Arriva Radim Novák
Žádné komentáře