Největší zakázka na bateriové vlaky. 63 dvouzdrojových jednotek dodá do Porýní CAF
Díky nástupu bateriových vlaků dojde k vyřazení dieselových jednotek.
Španělský výrobce dopravních prostředků CAF má již jistý zatím největší kontrakt v Evropě na dodávku bateriových (dvouzdrojových) jednotek (BEMU), Pro dopravní svaz Rýn-Rúr (VRR) a Nahverkehr Westfalen-Lippe vyrobí celkem 63 jednotek typu BEMU.
Organizátoři soutěže vyhlásili vítěze už loni v červnu, minulý týden došlo k podpisu smlouvy. Součásí zakázky je i 30 let údržby vozidel.
Nové jednotky budou znamenat vyřazení desítek dieselových motorových jednotek z provozu, konkrétně řady 648, 643 a 632. První nové jednotky budou jezdit od roku 2025, dodávány budou postupně do konce roku 2028. Nové vlaky budou financovány úvěrem od Evropské investiční banky a NRW.Bank.
Zakázka počítá s dvěma typy vozidel: patnácti menšími jednotkami pro 120 sedících cestujících a 48 delšími pro 160 sedících. Dojezd na baterii je specifikován ve smlouvě podle typu tratí od 90 do 220 km. Součástí plánu nasazení nových vlaků jsou i některé stavební úpravy tratí a také oživení provozu na trati Kamp-Limfort.
Nové jednotky budou jezdit na těchto tratích, dopravce budou objednatelé teprve hledat.
RE10 Kleve – Geldern – Krefeld – Düsseldorf
RE 14 Essen – Bottrop – Dorsten – Borken/Coesfeld
RB 31 Xanten – Moers – Duisburg
RB 36 Oberhausen – Duisburg-Ruhrort
RB 37 Geldern – Krefeld – Neuss
RB 43 Dortmund – Herne – Dorsten, and
RE 44 Kamp-Lintfort – Moers – Duisburg – Oberhausen – Bottrop.