Největší silniční stavba Jihomoravského kraje. Kolem Blučiny vznikne miliardový obchvat

Část budoucího obchvatu Blučiny. Foto: Jihomoravský krajČást budoucího obchvatu Blučiny. Foto: Jihomoravský kraj

Stavba má trvat tři roky.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
daja

Čím více aut, tím více obchvatů a přitom to není nikde vidět….

Lubas

Pokud je tento obchvat Blučiny největší stavba JM kraje, tak je to smutné zjištění.

HK~

Jedním tam na kole od Brna, je tam super cyklo kolem řeky, čekám že to s novou silnicí skončí, protože poslední co potřebuju je vykouřit krabičku cigaret za pár kilometrů jízdy.

Škoda.

M M

Ano, frekventovaná cyklostezka Brno-Vídeň určitě skončí, protože ji mimoúrovně protne obchvat silnice 3. třídy

mgr.pavel

No zrovna ta cyklostezka podél Litavy je v nic moc stavu.. Nicméně obchvat ji překříží jen na jednom místě, jinde bude vliv minimální.

Vladimír

Samotná D52 má vést od Rajhradu k D2, tak je to v plánu ŘSD tak proč ty kecy v souvislosti s obchvatem Blučiny. To jako pojedou kamiony přes Židlochovice a po rozbité silnici k Žabčicím aby se pak u Pohořelic mohly napojit na D52? Geniální nápad nebo spíš politická obhajoba investice i když obchvat obec potřebuje tak jako tak.

PetrN

přesně tak, relevantní by bylo spíše uvést že se jedná o součást strategického spojení na krajské úrovni v JV segmentu od Brna převážně pro místní a regionální dopravu ve stopě silnice II/416 od Pohořelic přes Blučinu, Měnín, Újezd a Křenovice ke Slavkovu na I/50. V této trase se mj. plánují i další obchvaty výše zmíněných obcí a přeložky

Koro

Jde o napojení Židlochovic na dalnici, nic víc.

Jirka_M

Je potřeba dokončit pak ještě to napojení na obchvat Hrušovan, počítá se s tím pro Dukovany. V Blučině jsou opravdu místa, kde dva kamiony se nevyhnou…

Koro

3 roky?

Tom V

Asi tomu moc nerozumím. Chápu, že obec Blučina bude vyřešena, ale co ostatní? Nepomohlo by víc propojení D52 a D2?

jbcb

Nebylo by účelnější vybudovat dálniční spojku mezi D2 a D52? Tahle nová cesta akorát stáhne víc dopravy do Vojkovic, Holasic a Rajhradu.

Zbynek

Ucelnejsi by bylo nestavet dálnice.

M M

Ani ne, auta co sjíždí z D2 na 11. km a pokračují přes Blue Chinu míří z naprosté většiny směr Židlochovice, Žabčice, Nosislav.

Happy

No ne. JMK taky něco buduje😁

Rkosak

Jeden nový pidi obchvat bychom měli. Ale na údržbu zbytku toho tankodromu v JM kraji asi opět nic nezbude.

mgr.pavel

Mno zrovna teď se začne opravovat Kníničská ulice v Brně (4proudovka z Brna do Bystrce), ta imho spadá pod kraj. Takže na tu údržbu zbytku „něco zbyde“.

Ondra K.

Podle dění na území Brna by si člověk dokonce mohl začít myslet, že SUSka snad začala provádět i nějakou viditelnou činnost. Aktuálně se opravuje povrch i na Jihlavské a pokračuje loni započatá oprava části Černovické. Na jaře byla dokončena přestavba okružky Bedřichovická, se kterou souběžně proběhla oprava povrchu části Hviezdoslavovy. A někdy loni nebo už předloni proběhla oprava části Jedovnické, a před tím se dělal povrch na Bělohorské včetně mostů přes TT a vlečku do Zetoru.

David

Odkud kam těch 8k aut jezdí? Vždyť pro cesty od Židlochovic na sever mi přijde přirozenější použít silnici přes Holasice. Proč jezdí přes Blučinu? A nevyřešila by to spíš propojka D52 – D2?

Elvis

Ono když se jedna dálnice zacpe, což v poslední době není vyjímkou, tak pak všichni sjíždí D2 exit 11/D52 16, případně přes Rajhrad. A je to peklo.

Rkosak

Pokud někdo pracuje ve východní části Brna, je spíš přirozenější najet na dálnici u Blučiny a necrcat se přes Holasice a Rajhrad. Ráno je to celkem masakr směrem ven, odpoledne opačně – jak kruháče, tak nájezd/sjezd z D52. Nezapomínejte, že Komárov, Černovice i Slatina jsou plné fabrik i kanclů. Nehledě na to, že občas dálnice stojí.

M M

Přes Holasice se crcáte dědinama, přes Blučinu se jezdí často – např. když potřebujete do Olympie, do Ikey, nebo směr Olomouc a Zlín.

Jakub

důležitý teda je v tomto případě, aby to navazovalo na obchvat Hrušovan a pak už to bezpečně téměř mimo zástavbu jde na D52

zemko

a ta propojka D2-D52, ktera na D52 dosahne jedine zajizdkou zpet do Rajhradu se dela kvuli kamionum ze Syrovic?

nebude se kvuli tomu ucelu budovat spojka Rajhrad-D2 kolem Popovic?

Jakub

ona je to spíše taková spojnice D2 případně vše co tam okolo leží a Pohořelice nebo silnice na Znojmo. D2-D52, která bude u Rajhradu bude mít úplně jiný smysl…

Martin Verner

Ještě můžete projet Vojkovice a pak kolem Hrušovan, křižovatkou smrti u Ledců a jste tam. Taky ideální spojnice dvou dálnic.

zemko

tak to uz se muzeme rovnou bavit o propojeni u Nemcic a I/40, ten zebrik z toho bude krasne vypadat

Tomáš Veselý

Nevím proč není na současné silnici v Blučině provoz kamionů omezen. Ty škody na nemovitostech a místní silnici od vibrací a zátěže nikdo nikdy neuhradí. A určitě jsou nižší než zisk dopravců za průjezd obcí.

Jirka_M

Jakmile bude obchvat, určitě bude.

Ondřej Sedlák

Když sjedete u Blučiny z D2, tak jak na Blučinu, tak i na Měnín jsou zákazové značky vozidlům nad 12t. Bohužel to policie nijak nehlídá. Jak je to na Blučinu směrem od Židlochovic, to nevím.

Jarda Dlabka

Policie to hlídá. Zastavuje většinou místní kamiony parkující v Židlochovicích, mají na to místečka na 425 v Nosislavi nebo v Holasicích. Mezitím, co místním řidičům poradí jet přes daleko „bezpečnější“ Blučinu, projede kolem nich patnáct rumunských a maďarských kamionů. Pomáhat a chránit…

Rkosak

Nijak, tam žádné omezení není. Každopádně by mě zajímalo, zda někdy dojde i k oprave ujíždějící vozovky mezi Blučinou a Židlema. Už teď je tam 50 a čeká to na pořádný karambol na D2 po pár dnech dešťů, až se ta silnice pod váhou souvislé řady kamionů urve nadobro.

Ad Policie: ta si s velkou slávou zařídila v Holasicích u toho „slavného“ radaru co měřil 50 asi 5 metrů od značky „70“ vyhrazené kontrolní stanoviště pro kamiony. Od otevření se tam neukázali. Člověk je potká mnohem častěji u Billy v Rajhradě, jak se něčím cpou.