Největší odpočívka na středočeské D3 prošla po čtyřech letech „zeleným“ procesem

Odpočívka Chotýčany na D3. Pramen: ŘSDOdpočívka Chotýčany na D3. Pramen: ŘSD

Na každé straně dálnice má odpočívka nabídnout 80 míst pro kamiony, 64 míst pro osobní auta

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Béďa Havránek

Dálnice sama o sobě je obrovský zásah do krajiny a života v ní, takže odpor k odpočívkám a čerpacím stanicím naprosto chápu a podoruju. Chápu potřebu odpočívek pro kamioňáky na hlavních tazích, ale tato je podle mě postradatelná. Vždyť do Chotýčan je to kousek.

PetrN

Prosím? 😀 vždyť Chotýčany jsou přes 90km daleko! Základ by měl být velká odpočívka každých 60km proložené jednou menší, na nejvytíženějších nákladních dálnicích ty velké i častěji (D1, D2, D5). Viz třeba plánované oboustranné rozšíření odpočívek Brněnské Ivanovice a Vyškov 30km od sebe… Jinak ty kamiony budou stát všude možně na nájezdech, v nouzových zálivech apod, jak to známe právě ze zmíněných dálnic.

Fred Rooks

Hodina jízdy. To je kousek.

Dejf

je fascinující, jak člověk, co o ježdění kamionem ví evidentně tužku a o povinných přestávkách a tom, že kamiony „kempují“ na nájezdech dálnic, protože prostě nemají kde jinde pauzu udělat ví taky kulový nám tady káže. kdyby vám ve vaší práci dali takový pracovní podmínky, tak by vám asi vypadly oči. bez kamionový dopravy se momentálně fakt neobejdeme a dát těm řidičům aspoň trochu důstojné podmínky považuju za to nejmenší, oni jsou to překvapivě taky lidi a v druhé čtvrtině 21. století je nechat kálet u nájezdu do křoví nepovažuji za optimální. a to píšu jako kancelářská krysa, co s… Číst vice »

Fred Rooks

Kamionaci můžou plánovat a jinak ať se jdou vycpat.

Dejf

Oni se vycpou, ale nakonec to zaplatí konečný spotřebitel. Dneska je problém si spolehlivě naplánovat i jízdu osobákem přes půl republiky…

Luboš

Už aby kopli…

RJD

Nic nebrání tomu, aby se z tohoto projektu nemohla stát „typová odpočívka“, která by se jen s místníma úpravama začala stavět na dalších potřebných místech české dálniční sítě. Jen od německé hranice D5 až na hranice se Slovenskem bychom jich potřebovali minimálně deset.

PetrN

je tam jeden drobný háček, a to tuhý a mnohdy naprosto iracionální odpor obcí k odpočívkám obecně, ono je takových plánů na výstavbu nových odpočívek či rozšíření stávajících spoustu i na D1, ale nelze je prosadit. Typicky třeba zvažovaná odpočívka Smolín na D52 u Pohořelic se 100+ místy pro kamiony na každé straně, ale zřejmě bez šance. Jinak třeba u Vyškova se na D1 aktuálně staví obdobně velká na levé straně, na pravé straně rovněž bude… Brněnské Ivanovice se budou zásadně rozšiřovat

Dejf

No tak jako z jistého pohledu dokážu odpor i pochopit, ono bohužel bez trvalého dohledu ruky zákona se taková odpočívka stává semeništěm takové té drobné kriminality, která se pak přelévá i do těch okolních obcí.

Martin V.

Mohli by ty odpocivky dát do gesce těch obcí. Ať si tam pronajimaji a zajišťují úklid a provoz. Třeba by na to nějaké slysely. Mohl by to pro ně být pěkný příjem do obecní kasy a práce pro místní nezamestnatelne obyvatele.

Béďa Havránek

Tohle je docela dobrý nápad.

Sonachys

Teorie hezká, v praxi nesmysl. V těchto věcech se jednak musí dodržovat zákon o pozemních komunikacích, musíte rozlišovat státní správu a místní samosprávu a také vybudování funkční odpočívky není otázka pár milionů, ale spíš nižších stovek. A myslím, že byste se měl nějakých silničářů, když je tam potkáte, zeptat, co taková údržba obnáší. Navíc jsou i lokality, které překrývají katastrální území obcí. A pak máte lokality bez ČSPH a tam je provoz už jen v červených číslech. Velkých červených číslech.

Pražec

„speciální osvětlení, které nemá světelným smogem zatěžovat okolí“

Rád bych se tohoto dožil i na dráze.
Ale představa, že půjde sáhnout na drážní normy a paragrafy je asi dost naivní.

MP22

Super, ale co bude dělat ŘSD s absencí kapacitních odpočívek v trase D5-D1 po jižní části Pražského okruhu? Od odpočívky u Rudné je to na tu u Střechova rovných 80km, stejně tak opačným směrem. Pár mini odpočívek mezi se nedá počítat. A kamionová doprava je v tomto úseku asi nejsilnější v ČR.

Otakar

Když mezi Střekovem a Rudnou je Praha a ta blokuje vše.

MP22

Prahou z těch 80km projíždí rovných 20 a to ještě ne vždy je území Prahy z obou stran dálnice, takže irelevantní komentář. Naposledy byla zamítnuta odpočívka Osnice po mohutném odporu Jesenické radnice…

PavelM

Proč by to mělo řešit jen ŘSD, nějaký základ by tam měl být, Ale proč nefungují tržní principy poptávky a nabídky? Proč nevznikají soukromé komerční truck parky? Je to neochotou PČR řešit to parkování na sjezdech, neochotou MKD platit za doprovodné služby, špatné územní plánování obcí či neochota vybírat na těchto plochách pořádnou daň z nemovitosti pro obce, aby to i pro ně bylo zajímavé?

Béďa Havránek

Přejete si divoký západ pokud jde o územní plánování?

PavelM

Zatím tu máme divoký východ. Mimochodem krize bydlení je způsobena naopak nefunkčností územního plánování. Územní plánování je velmi nepružné a obce to z hlediska přijmu nenutí s tím cokoli dělat. Můžeme se bavit o odpočívkách, ale klidně i o bytové výstavbě. Zkratka i ta obec v tom musí vidět prospěch a udržitelný rozvoj ve všech oblastech.