Největší odpočívka na středočeské D3 prošla po čtyřech letech „zeleným“ procesem
Odpočívka Chotýčany na D3. Pramen: ŘSD

Na každé straně dálnice má odpočívka nabídnout 80 míst pro kamiony, 64 míst pro osobní auta
Na každé straně dálnice má odpočívka nabídnout 80 míst pro kamiony, 64 míst pro osobní auta
Už aby kopli…
Nic nebrání tomu, aby se z tohoto projektu nemohla stát „typová odpočívka“, která by se jen s místníma úpravama začala stavět na dalších potřebných místech české dálniční sítě. Jen od německé hranice D5 až na hranice se Slovenskem bychom jich potřebovali minimálně deset.
je tam jeden drobný háček, a to tuhý a mnohdy naprosto iracionální odpor obcí k odpočívkám obecně, ono je takových plánů na výstavbu nových odpočívek či rozšíření stávajících spoustu i na D1, ale nelze je prosadit. Typicky třeba zvažovaná odpočívka Smolín na D52 u Pohořelic se 100+ místy pro kamiony na každé straně, ale zřejmě bez šance. Jinak třeba u Vyškova se na D1 aktuálně staví obdobně velká na levé straně, na pravé straně rovněž bude… Brněnské Ivanovice se budou zásadně rozšiřovat
No tak jako z jistého pohledu dokážu odpor i pochopit, ono bohužel bez trvalého dohledu ruky zákona se taková odpočívka stává semeništěm takové té drobné kriminality, která se pak přelévá i do těch okolních obcí.
Mohli by ty odpocivky dát do gesce těch obcí. Ať si tam pronajimaji a zajišťují úklid a provoz. Třeba by na to nějaké slysely. Mohl by to pro ně být pěkný příjem do obecní kasy a práce pro místní nezamestnatelne obyvatele.
„speciální osvětlení, které nemá světelným smogem zatěžovat okolí“
Rád bych se tohoto dožil i na dráze.
Ale představa, že půjde sáhnout na drážní normy a paragrafy je asi dost naivní.
Super, ale co bude dělat ŘSD s absencí kapacitních odpočívek v trase D5-D1 po jižní části Pražského okruhu? Od odpočívky u Rudné je to na tu u Střechova rovných 80km, stejně tak opačným směrem. Pár mini odpočívek mezi se nedá počítat. A kamionová doprava je v tomto úseku asi nejsilnější v ČR.
Když mezi Střekovem a Rudnou je Praha a ta blokuje vše.
Prahou z těch 80km projíždí rovných 20 a to ještě ne vždy je území Prahy z obou stran dálnice, takže irelevantní komentář. Naposledy byla zamítnuta odpočívka Osnice po mohutném odporu Jesenické radnice…
Proč by to mělo řešit jen ŘSD, nějaký základ by tam měl být, Ale proč nefungují tržní principy poptávky a nabídky? Proč nevznikají soukromé komerční truck parky? Je to neochotou PČR řešit to parkování na sjezdech, neochotou MKD platit za doprovodné služby, špatné územní plánování obcí či neochota vybírat na těchto plochách pořádnou daň z nemovitosti pro obce, aby to i pro ně bylo zajímavé?