Největší německá výluka začala. Cestující vozí autobusy z Vysokého Mýta a Libchav

Práce na modernizaci koridoru Berlín - Hamburk. Foto: DB InfraGOPráce na modernizaci koridoru Berlín - Hamburk. Foto: DB InfraGO

Hlavní trať mezi největšími německými městy otevřou znovu za devět měsíců.

Na německé železnici dnes odstartovala největší výluka v její historii. Na devět měsíců se přeruší kvůli opravě a modernizaci provoz na hlavním koridoru mezi Berlínem a Hamburkem. Dálkové vlaky kvůli tomu musí odklonem po delší trase. Omezení skončí 30. dubna příštího roku.

Výluka má i výraznou českou stopu: 170 autobusů pro náhradní autobusovou dopravu je z Česka, konkrétně od SOR Libchavy a z vysokomýtského závodu Iveco.

Práce se týkají celkem 130 různých míst na trati. Správce železniční infrastruktury DB InfraGo se rozhodl i po zkušenostech z loňského uzavření Riedbahn pro takzvaný nickolejný provoz, kdy je železniční doprava z trati zcela vyloučena.

Infografika k výluce Berlín - Hamburk. Foto: DBPráce na modernizaci koridoru Berlín - Hamburk. Foto: DB InfraGOPráce na modernizaci koridoru Berlín - Hamburk. Foto: DB InfraGOPráce na modernizaci koridoru Berlín - Hamburk. Foto: DB InfraGOPráce na modernizaci koridoru Berlín - Hamburk. Foto: DB InfraGOPráce na modernizaci koridoru Berlín - Hamburk. Foto: DB InfraGOPráce na modernizaci koridoru Berlín - Hamburk. Foto: DB InfraGOPráce na modernizaci koridoru Berlín - Hamburk. Foto: DB InfraGODB InfraGO - Generalsanierung Hamburg-Berlin Ein Bus von etwa 200 der Ecovista für die Durchführung des Schienenersatzverkehrs (SEV)Autobus SOR NS 18 pro Ecovistu. Foto: Ecovista

Železniční trať mezi Hamburkem a Berlínem je dlouhá 278 kilometrů, denně zde projede 470 vlaků. Během devíti měsíců dojde k obnově 165 kilometrů trati a výměně 250 výhybek. Součástí modernizace bude výměna zabezpečovacího zařízení a příprava na ETCS. 28 stanic projde úpravami pro větší komfort cestujících.

Během stavebních prací budou mezi Hamburkem a Berlínem i nadále jezdit dálkové vlaky, musí ale odklonem přes Uelzen a Stendal. V praxi tak pojedou o zhruba 45 minut déle než po koridorové trati. I z toho důvodu budou všechny vlaky EC Berliner z Prahy nyní končit v Berlíně. Výluka výrazně omezí také nákladní dopravu.

Nejrozsáhlejší německá výluka děsí nákladní dopravce. Hrozí přetížení tratí a zpoždění zásilek

Místo regionálních spojů vyjedou náhradní autobusy. Dopravu zajišťuje společnost Ecovista, která si pro náhradní dopravu pořídila nové autobusy od SOR Libchavy a Iveco. Celkem jde o 208 autobusů.

SOR dodal první autobusy pro velkou německou výluku, jde pro něj o největší jednorázovou zakázku

Tagy DB InfraGO výluka Berlín - Hamburk
19 komentářů