Největší letoun na světě přistál ve Varšavě s nákladem zdravotnického materiálu

Antonov An-225 Mrija v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comAntonov An-225 Mrija v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Největší letadlo světa má po více než rok a půl trvající pauze za sebou první let s nákladem. Letoun Antonov

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

„převážela například sovětský raketoplán Buran“
To je poněkud nedoceněný popis. Hlavní důvodem návrhu a výroby tohoto monstra bylo převážení raketoplánu Buran a bloky rakety Energia. Zmiňuje se často vnitřní nosnost 250 tun, ale už se něříká, že na střeše umí nést až 200 tun při délce až 70 metrů. Nevím jestli je toho schopen i dnes, nicméně konstrukce k tomu uzpůsobená je již od začátku, ostatně nosné výstupky jsou nahoře vidět stále.

Oproti tomu americké raketoplány byly převáženy upravenými Boeingy 747, nosnost byla kolem 100 tun, a vevnitř ještě muselo být letadlo vyvžováno několika tunami balastu: https://www.nasa.gov/news/special/747_Shuttle_Carriers.html

Zdeněk

Při politické orientaci Polska mě překvapuje, že Mrija nepřivezla zdravotnický materiál ze spřátelených USA, ale z nenáviděné nepřátelské Číny.

Milan

Trapný příspěvek. Čína je jediná země na světě, která momentálně ve velkém (a za těžké peníze) prodává zdravotnický materiál. Je proto logické, že tam nakupují všichni.

Y.K.

Z Číny se to nevozí kvůli přátelství, ale kvůli tomu, že Čína prodává. Nebo snad svůj oblíbený supermarket považujete za přítele a spojence?

Milan

Je s podivem, že Polsko dokázalo nakoupit v Číně takové množství zdravotnického materiálu, když nemají Zemana s jeho „unikátními“ kontakty.

Rosťa

Protože v Polsku se chovají jako standardní samostatná země. Kdežto u nás si mnoho lidí za koblihu stvořila vůdce, který musí vše s tichým souhlasem prezidenta podepsat, aby z toho byla provize pro firmu, kterou vubec nevlastní, když je v svěřeneckem fondu.

Y.K.

Nebyl bych moc překvapen, kdyby ty unikátní kontakty (ale spíše šedé eminence za Zemanem) byly za házením vidlí do dodávek i odjinud nebo postáváním českých letadel v Novosibirsku a vyčkáváním na čínské letadlo.

Honza

Užásné, že se streamoval přílet AN 225ky!!!! Děkuji taktéž Veliteli letadla za Lowpass Over, to bylo úžasný sledovat, takový menší Demo Air. A to mávání křídly, prostě skvělý, palec na horu. Skoro jsem doufal, že ještě udělá Touch and Go, ale to by byl již extrém 🙂 Mám ale dotaz, nemáte náhodou někdo staženou ATC??? Díky moc.

Donny

vidíte Kefalín, takové velké lietadlo nedokázali vyrobiť ani americký sůdruhovia …. 🙂

Nekdo

mně baví věta „Mrija vznikla v roce 1988,“ úplně si představuji, jak mužici navezli součástky do haly, zapečetili, ožrali se jak dobytci, pak otevřeli vrata a tam, v hnízdě malinká Mrija, pěkně ji napájeli leteckým petrolejem a podstrojovali ji všelijak a ona jim takhle narostla. DOkonce překonala i největšího trpaslíka na světě a nejrychlejší hodiny na světě!

Filip

Nedokázali, protože koukali na efektivitu motorů třeba 🙂

Jiří Kocurek

A prečo by ho vyrábali v 80. rokoch keď Hughes H4 vzlietol už vo štyridsiatom sedmom?

žlutý klandr

A tak veliký prodělek taky ne :-))).