Největší díra české dálniční sítě se zacelí. Po desetiletích tápání začala dostavba Pražského okruhu

Zahájení zemních prácí pro záchranný archeologický výzkum na Pražském okruhu. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZahájení zemních prácí pro záchranný archeologický výzkum na Pražském okruhu. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Archeologové odkryli na trase mezi D1 a Běchovicemi sídliště staré 7000 let. Nyní na úsek míří stavbaři.

139 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Největší díra je severní obchvat Prahy. Mluví se o něm snad půl století a pořád kde nic, tu nic.

Laďas

Přesně, pokud se tím nespojí D7 a D8, bude se pořád jezdit okolo Velvar. Ve špičce to tam nikomu nepřeju. A těch bouraček a s tím souvisejících uzavírek nebo omezení…

Tony

Největší díra je 10 km kolem Přerova, je tady doprava sever jih,, východ západ,, ale dálnice nikde a vše jezdí přes Přerov.To bude po 34 letech úspěch, až bude D 1 komplet.

Jiří

Až jsem slzu zamáčknul, ten špunt každé ráno na Štěrboholské… Ještě bych poznamenal jednu věc – tohle je absolutní nutnost když má být 2028 dostavěna D11 do Polska. Přibudou další kamiony a už teď jsou kolony několik km před Černým Mostem. Samozřejmě by to mělo jít ruku v ruce se zprovozněním tří pruhů před Prahou a zkapacitnění propojení Štěrboholská až Novopacká/D10 (místa tam je na pohled dost).

Pavel

Nojo. Ale severní obchvat Prahy je z vámi uvedených důvodů taky potřebný.

qwertz

Největší díra?
To už dostavěli D35?

ficus

Když mi bylo deset, chodili jsme s klukama na Suchdole do zahrádek na třešně. Zahrádky tam byly, páč tam byla letitá stavební uzávěra. Měl se tam stavět městský okruh, a babička říkala, že je to snad od války naplánovaný. To bylo v r.1974. Dneska se tam ještě nepřeložilo stéblo, a s dětí už se stáváme důchodcema….
To vám řeknu, téé teda fofr v tomdle banánistánu…
Ten Dubečskej tah už měl bejt aspoň deset let postavenej v šestipruhu. Kdoví, jestli se toho všichni mý ročníkové dočkáme. S tímhle kalupem to nevypadá, anebo už nebudem smět řídit…

PetrH

Holt málo platíte na daních.

Kebab

To opravdu není ten důvod. Stačí zavzpomínat, jak kolik let už běžely evropské dotace na infrastrukturu a třeba takové Portugalsko stavělo ostošest, zatímco my jsme teprve vítězoslavně uzákonili možnost vyvlastnění. Do té doby nešlo postavit prakticky nic, za jakékoliv peníze. S dálnicemi to bylo tehdy stejné jako dnes s cyklostezkami. Peníze jsou, ale není je za co utratit, nejsou pozemky a povolení, vyvlastňovat pro ně nelze. Čekám, že i tady se rozhoupeme nejdřív ve chvíli, kdy budou dotace do cyklostezek končit.

Renda

Lze někde dohledat harmonogram, tedy kdy budou které křižovatky zavírat? Snad tedy nebudou stavět všechny najednou, to bychom objížděli celý úsek kolem Váňovy hrušky.

Antonín Píšala

Aha, takže severní polovina už není taková díra? Co bych nazval expresívně díra v dálnici je chybějící D1 u Přerova. A velkou železniční díru VRT Praha-Brno-Ostrava. 😉

David

A co takove Brno?

Greta

Díra na Balkáně.

VanThomas

Brno? Co je to?

Michal Bartoníček

To je něco, kde končí vaše znalosti.

Náhodný Kolemjdoucí

Krom D8 spojí tenhle úsek D0 všechny ostatní dálnice okolo Prahy, ten chybějící úsek D1 se dá objet kolem Olomouce po D46 a D35.

Tony

A ostatní doprava vše jsme městem Přerov

Laďas

Severní obchvat spojí D7 a D8. Kapacitně. A taky se musí zrušit ten šílený přechod pro pěší za letištěm…

Vašek H.

Však kolem Přerova už bude v roce 2026 hotovo, tedy o rok dřív než D0. S VRT to bude na delší dobu, ale i tam příprava dost pokročila

Michal

12,6 kilometrů, termín 3 roky…. není to moc uspěchané…..?

Asd

Ne není. Je to zcela standardní doba výstavby liniových staveb jak v ČR tak i v zahraničí. Toto nejde uspěchat. Co by šlo urychlit tak proces povolování, ale to už je zcela jiná kapitola.

Franta Chcípák

Tu bude tím, že ru ještě nikdy nikdo nikomu nevysvětlil, že výstavba tři nebo třiceti kilometrů dalnics je z hlediska doby trvání naprosto totéž (pro pracovníky holdingu ČD, SZ a masturbanty nad „úžasnou rychlostí výstavby soukromé D4“ – míněno jako ironie, mluví se tu o tom pořád. Marně.)

Air Traveller

Čas výstavby opravdu tak úplně není přímo uměrný délce stavby…. 🙂

Lukas B.

některé věci nejdou zkracovat donekonečna. jako v tom vtipu, „jedna žena odnosí dítě za 9 měsíců, za jak dlouho odnosí dítě 9 žen?“ postavit tři kilometry dálnice trvá stejně jako postavit kilometrů šest. ale pak tady máme kapacity. jednak lidé a stavební technika, to je ještě relativně snadné, to se dá snadno přivézt stovky kilometrů daleko. ale pak je tady kapacita betonárek a obaloven (staví-li se dopravní tepna někde v odlehlém kraji nebo jedná-li se o velký kus dálnice a průměrná spotřeba je třeba 400 kubíků betonu každý den po dobu 2,5 roku, tak výstavbě musí předcházet výstavba betonáren a… Číst vice »

Topstar81

Včetně dvou tunelů? Ne, není…

Milan

A proč to kopou u prahy? Největší dálniční díra je mezi Mikulovem a Moravskou Třebovou. A ta je rozestavěná od roku 1938…

libor

na Moravě už je dálnic dost, teď je potřeba stavět i v Čechách…

beran

To je komik, co? Prej mezi Mikulovem a Třebovou….. Mě pobavil

Asd

Že by to bylo proto že se na danou stavbu vydalo platné stavební povolení které nikdo nezpochybnil?

VJY

Na stavbu Wien Wroclv vydali stavební příkaz už v 1941

Asd

To máte pravdu. Dost se i postavilo, ale pak jaksi přišla změna priorit a dopadlo to jak dopadlo. Třeba se dočkáme. Pro Poláky není problém dotáhnout jejich rychlostní cestu z Kladska až na hranici. To my s tím máme ohromný problém. Bohužel. Jedná se jen o pár km. Byť uznávám že v trošku náročnějším terénu.

Pavel Skládaný

Ano, po Stalingradu přišla pro Vůdce změna priorit. Ale i tak je prakticky celá spodní stavba hotová od Jevíčka až po Sobotovice, kus se dokonce využil pro dálnici D52 do Pohořelic.

Piškvor

„I přes obstrukce různých spolků“ – ÚMČ Dolní Chabry a Kolovraty jsou teď spolky? Zajímavý způsob, jak hledat mezi Obvyklými Nepřáteli Lidu, hlavně ne tam, kde ti obstruenti reálně byli.

Jinonic

Ti přišli až ke konci…

TondaP

Předčasné Vánoce. Letos Ježíšek celkem naděloval, tak rozbalujme dárečky 🙂

JirkaK

Díky bohu! Jen tak dále! 🙂

Petr

jsem zvedavy na realne srovnani praha – pisek – budejovice a praha – benesov – budejovice.

diky naprosto nesyslnym kruhacum u benesova se obavam ze asi zacnou vsichni jezdit pres pisek a trasa bude mensi zlo i kdyz asi citelne delsi

Koro

Citelně delší?

Saljack

Tam si člověk taky moc nepomůže protože I/20 je na tom podobně jako I/3 a navíc se začala předělávat. Plus zaústění D4 do Prahy je taky od ideálu dost daleko.

DavidS

Já myslím, že to bude stejné jako doposud. Když potřebujete jet na východ Prahy, tak pojedete přes Tábor, když na západ, tak přes Písek a nebo třetí možnost je, kam vás hodí Waze.

Petr

Hurá, hurá, hurá! Snad se pohne i severní část, blanka 2, radlická a 4 proudá vestecká spojka místo nesmyslné 2 proudé

Petr

+ hlavne d3 pres posazavi jeste!

MP22

Psal sem na správu silnic Sčk a dozvěděl sem se, že to bude navždy 1+1 nedělený s plno OK, protože se tam na té části u budoucí MÚK s D1 plánuje obří komerční a průmyslová zástavba a že neexistuje jediný plán, který by měl tu silnici v budoucnu nějak zkapacitnit…

kober

Už je to rok, co jsem z peněženky vyhodil fotku rodiny a místo toho tam nosím fotku pana Mátla <3

Luboš

Jenom to „rrrrr“ mu moc nejde… Chtělo by to jiného logopeda než měl Václav Havel.

František

Mátl nosí lepší dárky než Ježíšek!

Dálnice

Krasa strida nadheru. Snad v 2027 prejedou bagry na sever Prahy a bude se pokracovat 518+519+520. Tenhle dluh vznikal historicky uz od 70.let, kdy se postupne zacaly stavet dalnic ven z Prahy ale nepropojovaly se kolem Prahy. Spojit Prahu, Brno a Bratislavu byl jasny politicky úkol. Ale u dalších dalnic se vždy dbalo na to, aby se stavelo smerem na krajske město a nikoliv propojovalo kolem Prahy. V tu chvili by totiž regiony zacaly namitat, ze si Prazaci stavi jen pro sebe a do regionu se zadna nestavi. S Schengenem ovšem padla kosa na kamen. Z Prahy se dalo dojet… Číst vice »

Francimorka

Já mám jiné díry na které čekám.

MP22

Na to nesmíš čekat ale aktivně je vyplňovat Franci 😉

Michael

Fantastická zpráva!!!

libor

už padlo v diskuzi slovo INDUKCE? nebo jsem první 😀

Jirka

Ondřej reagoval na Jana Nováka a indukoval tam… 😀

rzc

Ještě zřejmě nepadlo kapacita a odpor, abychom to měli komplet Fyzika 1.

Pavel

Snad se podaří do roku 2027 rozjet i stavbu 518+519 na severu Prahy, která je podle mého názoru ještě důležitější. Tam totiž neexistuje ani alternativa v podobě komunikace jako Jižní spojka a z jedné strany Vltavy na druhou se dostanete buď přes Blanku, nebo až dal na sever v Kralupech.

Sch

A 518+519 se již musí stavět spolu s 520. Jinak alternativa k ním existuje je to buď D7 Obchvat Slaného D8 a Kbelská, nebo celá jižní část D0. Každopádně na ty už dnes bylo pozdě, tak snad se to podaří, protože to je druhá největší mezera. D35 už se staví, nebo k tomu má blízko, daleko blíž než D0.

dizgrafy

Alternativa je D0. Po dokončení 511 budou všechny dálnice s výjimkou D8 propojeny okruhem.

kober

Prakticky ano, ale pochybuju, že někdo z Líbeznic pojde do Slanýho okolo Prahy…

Jakub P

To samozřejmě ne, ale furt se přeci opakuje, že D0 je nutný postavit kvůli tranzitu. A něco mi říká, že Slaný-Líbeznice nebude nejsilnější zdroj tranzitu kolem Prahy… Pokud vezmem jako hlavní proudy to, co přijede po jednotlivejch dálnicích, budou vzhledem k jejich napojení na okruh (některé se těsně před Prahou celkem stočí) logický tranzitní směry propojený po dostavbě tohoto úseku slušně kombinací D0 a Vysočanské radiály+Kbelské mezi D8 a D10. Jediný, kde by cesta dokola přes jih po D0 byl opravdu šílenej závlek je mezi D7 a D8, ale tam to pro dálkovej tranzit celkem slušně supluje relativně nedávno komplet… Číst vice »

Pavel

Nejen mezi D7 a D8.Treba tranzit z D6 na D10 bude vice nez 2x delsi jihem D0.

Jakub P

Jasně, ale to se furt pohybujeme v těch nejhorších kombinacích a absolutně to bude navíc kolik, 20 km? Jak moc je to rozhodující? Na dlouhých tranzitech. Plus to taky je triviálně možný objet po té I/16, byť je pravda, že narozdíl od komplet mimo obce přeloženého úseku mezi D7 a D8 tady ještě I/16 tři obce projíždí. Což by se ale asi taky dalo vyřešit výrazně snáz, než ta severní část D0.

Pavel

Z D6 na D10 je to pres mesto 27km . Jihem pres D0 a Jizni spojku je to ted 63km ( po dostaveni aktualne rozestavene casti D0 to bude 52km ).

Z D5 na D8 je to pres mesto 23km. Jihem pres D0, Jizni spojku a Kbelsku je to 70km ( po dostaveni aktualne rozestavene casti D0 to bude 60km ).

Z D7 na D11 je to pres mesto 29km. Jihem pres D0, Jizni spojku a Kbelsku je to 61km ( po dostaveni aktualne rozestavene casti D0 to bude 51km ).

I/16 tranzit D5D8 nebo D7D11 nijak neresi.

Jakub P

S tím nijak neřeší bych si v některých těch případech nebyl tak jistej. U té D5/D8 dost záleží, kam na D8 jedete, pokud do Kralup nebo dál od Prahy, ta I/16 může pomoct. D7-D11 to samý, pokud po D7 přijíždíte z větší dálky od Prahy než je Slaný – I/16-D8- Kbelská a Vysočanská radiála jsou řešení. A to mluvíme jen o kamionech, osobáky to můžou vzít po MO. Určitě se tam v těchto relacích taky najdou. Ale pochybuju, že to budou extra silný směry, D5-D1/D11 a D8- D1/D10/D11 budou IMO mnohonásobně silnější směry a těm poslouží i ten na severu… Číst vice »

Pavel

Posílat tranzitující osobní auta do města na MO není dobrý nápad, obzvlášť v případě, že už dnes je MO regulovaný a není dokončený.

V případě dokončení staveb 518+519 se tam odhaduje intenzita 90 tisíc vozidel za 24 hodin (z toho 10 tisíc nad 3,5 t), což přibližně odpovídá i jiným úsekům D0.
Také se očekává o 10 tisíc méně vozidel na Evropské a 14 tisíc méně vozidel v Blance.

Přesná čísla máte v dokumentu „SOKP 518 RUZYNĚ – SUCHDOL Dopravně inženýrské podklady“.

Jakub P

To záleží na počtech. Když těch tranzitujících osobáků nebude moc, v pohodě je MO snese (respektive nebude stát za to kvůli nim stavět další okruh). Problém ucpávání MO není v tranzitu, ale v tom, kolik lidí jezdí autem do Prahy, z Prahy a po Praze. Což je potřeba řešit, ale DO na severu to tak, jak je navrhovaný, spíš zhorší, než aby tomu pomohl. Co by skutečně pomohlo by byl rozvoj alternativ. Skutečně se opřít do tangenciálních směrů MHD, zřídit v Praze a kolem ní skutečnej S-bahn s dostatečnou kapacitou a spolehlivostí tratí. Přestat blokovat bezmotorovou dopravu, aby se na… Číst vice »

ficus

Počítáte km, a vůbec vám nedochází, že už dnes je to na jihu i několik hodin zcela neprůjezdný.
Propojení severu je zásadně a primárně rozhodující. Jediné, o čem diskutéři vašeho typu mohou plkat, je počet pruhů. ( dle zkušenosti je potřeba stavět hned 6). Tajtrdlíci budou potřebovat jen 4, aby se pak za 500miliard mohlo tuatam něco dosmolit…

Jakub P

Nebojte, nedělám si iluze, že by diskutérům vašeho typu těch 6 pruhů stačilo. Když vám je někdo postaví, budete za chvíli za nezbytně nutné považovat 8. Zkušenosti ukazují, že „one more lane will fix it“ (už jen jeden další pruh a bude to vyřešené) se dá jet do desítek pruhů každým směrem a furt se jim přezdívá parkoviště.

Lukas B.

ony ty pruhy navíc nejsou tak rozhodující v okamžiku, kdy všechno jede, ale jsou rozhodující při údržbě a opravách, a to nejen v hlavní trase, ale i na navazujících komunikacích.

jo a když se jedná o vyšší násyp nebo hlubší zářez, tak prostor pro další pruhy nestojí „skoro nic“.

Jakub P

Jak píšu, šest je málo, aspoň 8. Každým směrem. To to určitě vyřeší.

Most

Bude to kratší než přes Novou Ves.

MartinS.

A proč by nejel? Přes Prahu, tedy Blankou, asi nepojede a proč by jezdil až za Kralupy?

Pavel

Např. z D5 na D8 to bude po D0 téměř 3x km delší než přes město a Blanku. Proto také téměř každý den stojí na Patočkově před Blankou policisté a zastavují tranzitující kamiony.

Antonio

Kilometrově určitě delší, ale časově nesrovnatelně rychlejší.

Pavel

To určitě rychlejsi nebude.

Teď je to z D5 na D8 přes město a Blanku v ideálním provozu 25 minut.

V ideálním provozu je to jen z D5 na křižovatku D0/D1 20 minut, a to jste teprve v polovině cesty. Ještě musíte projet zbytek aktuálně rozestavěné D0, Novopackou a Kbelskou, což bude minimálně dalších +25 minut.

Samozřejmě můžete argumentovat, že ve městě je více provozu a zácpy, ale i teď už jsou zácpy na D0 u Barrandova, na Černém mostě a na Kbelské. Někdy jsou regulovány Lochkovský a Komořanský tunel, a navíc se ještě bude D0 rekonstruovat.

Jakub P

Před Blankou se dá 30 minut skákat posledních pár set metrů Patočkovy, nemluvě o zbytku cesty z D5.

Pavel

Zacpa na D0 pred tunelem, na Cernym moste a napojeni z Novopacke na Kbelsku vam taky klidne udela 30 minut.

Jakub P

A tak to bude do té doby, než dokáže město zajistit fungující alternativy k IAD v tangenciálních směrech. Který nebudou v těch zácpách váznout taky.

Pavel

Akurat teda az na to ze pravy pruh v te zacpe na D0 pred tunelem, na D0 Cernym moste a napojeni z Novopacke na Kbelsku jsou skoro jen kamiony a ne IAD.

Jakub P

Pravda, ale kde ty kolony kamionu zacinaj? Neni to casto v mistech pretizenych premnozenou IAD.

Druha stranka mince je velkej nedostatek kapacity pro naklady na kolejich. Coz ma zase reseni v pridavanni kapacity koleji spis nez silnic, to je sakra draha a malo resici naplast.

Danny

2027 je dle mého nereálné. K této stavbě se schylovalo tak posledních 5 let a staveb na severu rozhodně nejsme tam, kde jsme byli v případě této tak v roce 2020.

MP22

Nojo, jenže v roce 2020 byl Radek Mátl ve své funkci teprve pár měsíců.

šotouš

Na mapy.cz jsou již všechny letos otevírané úseky zaneseny…radost pohledět..až slza málem ukápla 🙂

Petr

Huráááá

JirkaK

Já jsem si poplakal….🙂😂

Jan Novák

Nedávno jsem tuto trasu jel bez dopravy. Cca 20 minut cesty se zkrátí na 3-5 minut a tranzitní doprava přestane obtěžovat tisíce Pražanů v okolí aktuální trasy. Zní to až neuvěřitelně a všichni počítáme dny, až to bude hotové.

Jedinné z čeho mám strach je to napojení na D1. Tam se nakumuluje doprava z obou směrů D0 a ještě se střetne se sjezdem na Modletice / Říčany. Jestli bych si mohl vsadit, tak tam bude každý den tak 30 minut zdržení na napojení.

Ondřej

30 minut bych neřekl, ale kolony vznikat budou určitě. Tomu se předejít nedá.

Osobně si myslím, že ještě horší to bude na Černým mostě, kde to stojí denně už teď + se tam po tomhle přelije většina kamionů z průmyslového polookruhu (+doprava z přeložky I/12 včetně indukované).

lvy

Dá, ale to by se museli inteligentně řešit nájezdy, sjezdy, odbočení a připojení. Bohužel u nás je to často paskvil nejvyššího zrna, který je již předem dělaný se záměrem co nejvíce dopravu zkomplikovat s možnou maximalizací dopravních nehod.

Lukáš Kníže

Veliký souhlas. Už dnes je křižovatka D0+D11 velmi úzké hrdlo (až špunt). Pruhy 3+3 by tady měly být na obou těchto dálnicích samozřejmostí…. o tom ostatně už nějaký pátek čtu…. ale zkapacitnění této křižovatky jsem nikde nezaznamenal. 🤔

Lukáš Kníže

A až se dostaví D35, což bude plnohodnotná varianta k D1, bude to úplná katastrofa.

Martin

Musíte brát v potaz, že jak bude středočeská D3, tak na D1 po Mirošovice odpadne tak třetina dopravy, která zůstane na okruhu a bude pokračovat k nové D3.

Francimorka

No a až bude severní část D0, tak z D11 a D10 to bude na D5-D7 rychlejší severní trasou.

Petr

Záleží jestli se dožijeme Vestecké spojky se 4 pruhy. Bez ní se bude muset z d3 na d1 a ta bude dál přetížená

Frantisek

MUK na D1 pomuze az D3, kdy cast lidi nepojede na jih zbytecne pres Benesov

Adam Ř

nemělo by pomoci i otevření velkého kusu D4?

Tomáš Jirák

ano, budějičáci budou jezdit tam tudy, vždycky jezdili…

Tomáš Jirák

Doplnil bych, že nejen tranzitní, např. moje každodenní cesta do práce Čelákovice – Nupaky přes 12 „vesnic“ přestane obtěžovat též (i mě), zpátky už jezdím přes Jiždní spojku, ale ráno tam – to se nedá.

Petr

Brutální budou ty nesmyslné kruháče na sjezdu na Říčany. Tam to chtělo klasické sjezdy do pruhů bez křížení a bariér a ne kruháče

MP22

Nojo jenže tam se plánuje všude okolo výstavba a jednou za desítky let, až se propojí zástavba Říčan a Kolovrat, bude z toho spíše městská ulice, nežli pletenec větví…

DKo

Já se obávám toho samého, 3 pruhová D0 ze směru Černý most a 2 pruhová D0 ze směru Lahovice se musí vejít do 1 pruhu sdíleného s odbočujícím provozem z D1 na Říčany. Z Lahovic je tam sice možnost samostatné odbočky, ale podle mě tam i tak vznikne velký (a asi neřešitelný) špunt, protože už teď to ta přípojka nezvládá. Souhlasím s tím, že D3 tomu pomůže, ale ta je zatím ve hvězdách a i v těch hvězdách se píše o roku 2031, tzn. nejlépe 4 roky, kdy se ten provoz bude muset připojovat na MÚK Modletice. Já se opravdu… Číst vice »

laska

Uvidíme. Ale jak píšete, z Lahovic je na D1 samostatné připojení a na Říčany z D1 myslím bude lepší nově sjíždět z D0 na exitech Lipany a Kolovraty (podle toho kam jedete).

Petr Suchý

Ten úsek má přes 12 km. Abyste ho ujel za 3 minuty, musel byste jet 250 km/h. Aby to bylo za 5 minut tak cca 150 km/h.
Je super, že se staví, ale ten čas je reálně tak 6-8 minut.

Mašinka

Já osobně považuji za největší díru dálniční sítě nedokončenou a stále více chybějící D 35, která by D 1 odlehčila jistě alespoň o 30-40 procent.

hor411

Tolik ne, D11 je plná už teď, takže pak bude loterie, jestli jet po D1 nebo D11+D35. Já bych to viděl tak na 20% ani ne (což je ale furt dobré)

troglj

D11 je přecpaná jen u Prahy. Dal na východ pohoda.

hor411

No vždyť jo, takže bude jedno, jestli budete na zarvané D11 u Prahy a nebo na zarvané D1 u Prahy… Já vím, že dál už je to pohoda, já jezdím „vrchem“ už dlouho, pokud teda jedu autem

Frantisek

Bezte si nekdy projet D35, proti D11 je docela prazdna a uz ted je pro auta z Olomouce rychlejsi nez kolony u Brna.

Roman

Ta je už ve výstavbě

Francimorka

Ne všude.

PetrN

To chcete tvrdit že z těch 40-50 tis. aut co projíždí denně po D1 přes Vysočinu hned 15-20 tis. jede od Ostravy/Olomouce/Polska na Prahu a naopak? 😀
Velmi naivní představa… Hotová D35 odlehčí v reálu D1 mezi Prahou a Brnem naprosto minimálně, resp. max v řádu jednotek tisíc vozidel, což na průběžně rostoucím provozu prakticky nepoznáte…
Ze všech kamionů co přes Vysočinu projíždí hned polovina jede z/na D2, zatímco od Ostravy sotva 15% jen tak mimochodem, u osobní dopravy ten podíl bude ještě o dost menší.. Hlavně už v současnosti se Praha-Olomouc-X jezdí hodně po severní trase 35…

Couler

Můžete ho tu mínusovat jak chcete, ale má naprostou pravdu předsedo.
Že by D35 odlehčila D1 tak, aby to bylo v reálném provozu poznat, je chiméra. Hned jak to půjde, tak to chce na D1 6-pruh.

Jakub P

Hlavně to chce VRT do Brna i Ostravy (a kapacitu kolejí kolem Brna a Prahy, jak je na tom Ostrava nevím, ta by nějaké rezervy mít mohla) a uvolnit tím na stávajícím koridoru místo pro náklady. To by D1 pomohlo výrazně víc než D35 a rozhodně víc než šestipruh.

MP22

No ale v tom stavu v jakém je před Olomoucí to tam bude opravdu žůžo.

Air Traveller

To je na metal. Konecne.

VRTjecesta

Domnívám se, že Mátl by měl dostat Řád Bílého lva nejvyšší občanské skupiny. To, co se teď děje není samozřejmě dílem ani ANO, ani ODS. To je především jeho práce.
Pan Bc. Manekýn MBA je vedle něj… no výpravčí z Horní Dolní.

Jirka

Souhlas. Pan Mátl je nejlepší GŘ ŘSD. Stanovil si cíle a vypadá to, že z nich neuhýbá a zpoždění jsou minimální. Samozřejmě myslím zpoždění od doby, kdy si je stanovil. Za své předchůdce nemůže.

Petr

A co Kupka?

Adam Ř

Mě se zdá, že zásluhy asi patří spíš Mátlovi. Kdyby byl schopnej Kupka, tak bychom viděli nějaké tempo rozvoje železnice.

Frantisek X

Že by ODS zadávala podřízeným organizacím zlepšování kolejí? To bych se tedy dost divil. Ostatně vizitku MD jako nadřízené organizace je stav jak železnic, tak silnic. A výsledky vidíme.

beran

Ale jo, my na Moravě to tempo rozvoje železnice opravdu vidíme. No řekněte, Liberečáci.

Jirka

Pan Kupka je dobrý ministr dopravy, ale GŘ Mátl má tu výhodu, že ho snesou všechny strany (byl tam v době ANO i nyní) a je v něm určité kontinuum. Což politika, z podstaty věci, všichni nesnesou.

VRTjecesta

Kupkův „přínos“ je v tom, že nezařízl finance. Jinak nic. Že nebyl schopen vyházet celou Dlážděnou a dosadit tam někoho schopného. Stejně jako rozbít monopol železniční mafie.
Ve výsledku, Kupka PR.

Dálnice

Tady bych tedy vzacne priznal zasluhy obema poslednim ministrum dopravy – Rosatomovi i Kupkovi. Prachy sehnali a z dalnic udelali silne tema. Kdokoliv prijde po nich, bude muset v trendu pokracovat a pokud ne, ceka ho peklo a zatraceni v jednom kotli s Bartou. A Radka Matla samozrejme ceka nanebevzeti. Ale jeste ne!!! Jeste ne tak 50 let!

Frantisek X

Budou-li všichni po nich v trendu pokračovat, můžeme železnice v podstatě rovnou zrušit, tohle fakt nemá cenu. Jakkoli si už léta přeji opak, i s ohledem na zdraví.

Couler

Před nanebevzetím bych prosil tak 30 let práce RM na dobré správě. 🙂

intrus

Jakože estakáda údolím dvou řek a dva tunely byly lacinější, ju?

Kubrt

Šlo by to konkrétně?

haxor

To jsou ovšem dvě stavby 513 a 514.

intrus

No, to je fakt. Ale i tak mě to překvapuje, že to je dražší než 514

Kubrt

Já si myslel, že míříš tímto směrem; srovnávat náklady z let 2006-2010 se stavbou zahájenou 2024?

Dusmor

Úsek 514 zahájení stavby v roce 2006. Průměrná cena zlata v roce 2006 byla 13638 Kč/oz.
Úsek 511 zahájení stavby v roce 2024.
Průměrná cena zlata v roce 2024 (leden až listopad) byla 54728 Kč/oz.
Takže si ceny z roku 2006 vynásobte čtyřmi a až pak porovnávejte.

Michal M

A OZ je přesně co? 🙂

Dusmor

Trojská unce. Nejvhodnější velikost pro drobného držitele. 1 oz = 31,1 g.

ficus

Ano, za tyto informace je potřeba minulé, předminulé a historicé vlády nakopat do potřebných míst, že nezačaly stavět, když bylo lacino.
Ale co s tím ??? Já daně pomalu ale jistě přestávám platit, a zanedlouho mi začne stát naopak vyplácet, takže je to mladí pánové na vás, kdo a jak naloží s daňovou porcí…..

Lysimachia

Použitím částice „ju“ se člověk z inteligentní debaty tak nějak vylučuje sám…

Aussiger

Lépe pozdě nežli později…

VJY

Sláva bohu. Už se nemohu dočkat, až to zprovozní. Čekám na to bezmála 30 let.

VJY

Sláva bohu. Už se nemohu dočkat, až to zprovozní. Čekám na to už skoro 30 let.

Kanil83

Kdyby za to mohl ten kterého velebíte , už to 30 let je postaveny …

Greg

Hurá!!! 🙂

Tom

Stavte, stavte, stavteeeeeeeeeee