Největší dálniční staveniště. Do konce roku se řidičům otevře 32 kilometrů D35

D35 Janov - Opatovec, stav 3/2025. Foto: ŘSDD35 Janov - Opatovec, stav 3/2025. Foto: ŘSD

Už v létě se otevře částečně D35 u Olomouce.

Řidiči a cestující by se do prosince letošního roku měli dočkat v součtu 32,3 kilometrů nových úseků dálnice D35. Nová komunikace vedoucí v blízkosti stávající silnice I/35 výrazně zrychlí spojení z Čech na Moravu.

Zprovoznění celkem pěti různých staveb, které na sebe až na jednu výjimku zatím v prosinci nenavážou, potvrdil po sérii kontrolních dnů generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Intenzivní stavební ruch je vidět ze silnice I/35, v některých úsecích vede hned vedle nové dálnice. „Jsem přesvědčen, že se vše stihne. Osobně jsem všechny stavby v posledním měsíci navštívil a zhotovitelé harmonogramy drží,“ řekl Mátl.

Nejblíže ke zprovoznění je stavba části dálničního obchvatu Olomouce, tedy přes tři kilometry dlouhý úsek Křelov – Slavonín. V létě se otevře provoz v jednom jízdním pásu, do listopadu pak bude hotovo kompletně. ŘSD se již dříve se zhotovitelem domluvilo na urychlení stavby.

Dalších 36 km se staví

Takzvaný akcelerační doplatek ŘSD využije i na stavbě D35 z Hořic do Sadové, kde původně mělo dojít k dokončení až příští rok. Nakonec se bude otvírat před Vánoci. Ve stejný termín by se měla otevřít i 1,3 kilometrů dlouhá část úseku Sadová – Plotiště až k napojení na silnici I/35. Řidiče tak čeká téměř 12 kilometrů dálnice z Hořic za Sadovou, na dalších šest kilometrů až ke křižovatce s D11 si počkají do příštího roku.

V plánovaném termínu mají být i dva dlouhé úseky v Pardubickém kraji. Jde o šest kilometrů dlouhý obchvat Vysokého Mýta a 11,7 kilometrů dlouhý úsek z Janova do Opatovce. „Veškeré práce po trase probíhají tak, aby tato stavba mohla být uvedena do provozu nejpozději 22.12.2025,“ uvedl Mátl.

D35 je už nyní největším dálničním staveništěm v celé střední Evropě. Rozestavěné jsou další čtyři úseky o celkové délce 36 kilometrů. Jde o druhou etapu úseku Sadová – Plotiště a úseky Ostrov – Vysoké Mýto (včetně tunelu Homole jako samostatné stavby), Džbánov – Litomyšl a Litomyšl – Janov.

Ještě letos chce ŘSD začít se stavbou také 16 kilometrů dlouhého úseku Úlibice – Hořice. Ministerstvo dopravy již vybírá koncesionáře PPP projektu
na stavbu posledních dvou úseků mezi Opatovcem a Mohelnicí, jež by měla začít v roce 2026. Celá dálnice D35 by měla být hotová v roce 2029.

Letos dokončované úseky D35

Hořice – Sadová 10,5 km

Sadová – Plotiště 1,3 km

Vysoké Mýto – Džbánov 6 km

Janov – Opatovec 11,7 km

Křelov – Slavonín 3,2 km 

 

D35 Slavonín - Křelov, stav 3/2025. Foto: ŘSDD35 Slavonín - Křelov, stav 3/2025. Foto: ŘSDD35 Slavonín - Křelov, stav 3/2025. Foto: ŘSDD35 Janov - Opatovec, stav 3/2025. Foto: ŘSDD35 Janov - Opatovec, stav 3/2025. Foto: ŘSDD35 Janov - Opatovec, stav 3/2025. Foto: ŘSDD35 Janov - Opatovec, stav 3/2025. Foto: ŘSDD35 Vysoké Mýto - Džbánov, stav 3/2025. Foto: ŘSDD35 Vysoké Mýto - Džbánov, stav 3/2025. Foto: ŘSDD35 Vysoké Mýto - Džbánov, stav 3/2025. Foto: ŘSDD35 Vysoké Mýto - Džbánov, stav 3/2025. Foto: ŘSDTrasa D35 v úseku Hořice - Sadová. Foto: ŘSDTrasa D35 Plotiště - Sadová. Foto: ŘSDTrasa D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSDÚsek D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSDD35 Křelov - Slavonín. Pramen: ŘSD
Tagy D35 D35 Hořice - Sadová D35 Janov - Opatovec D35 Křelov - Slavonín D35 Sadová - Plotiště D35 Vysoké Mýto - Džbánov Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
53 komentářů