Česká strojírna CZ LOKO uspěla v tendru srbského státního dopravce Srbija voz na dodávku posunovacích lokomotiv. V prvním čtvrtletí 2021 do Srbska zamíří dva stroje typu EffiShunter 300. Jde o nejmenší zástupce rodiny posunovacích lokomotiv od CZ LOKO.
Srbský dopravce je využije ve stanicích a depech k posunu vozidel a řazení souprav. „Neustále hledáme nové příležitosti na trhu. K nim vedou dvě cesty: přes vývoj nových lokomotiv a teritoriální rozvoj. To neznamená jen otevřít nový trh, ale také na něm upevňovat pozici. A o to nám na Balkáně jde především,“ uvedl vedoucí obchodního týmu Ľubomír Dlábik.
Společnost Srbija voz ale nebude prvním uživatelem českých effishunterů v Srbsku. Už v březnu tam odjedou dva EffiShuntery 300, které si loni objednal státní správce tratí Infrastruktura železnice Srbije. Ten je využije při vozbě lehčích pracovních vlaků, nasazovaných k údržbě železniční infrastruktury. Součástí obou zakázek je instalace národního zabezpečovače Indusi.
„Právě pozitivní reference u správce tratí nám významně pomohla k vítězství v soutěži u státního dopravce,“ dodal Dlábik.
EffiShunter 300 je dvounápravová lokomotiva poháněná spalovacím motorem CAT C13 o výkonu 328 kW s elektrickým přenosem výkonu AC/DC a maximální rychlostí 60 km/h. „Třístovku“ vlastní rovněž České dráhy, ČEPRO, VÚŽ a polské Metro Warszawskie. V Polsku má za sebou testovací zkušební dobu, nyní se čeká na finální schválení do pravidelného provozu při technologické obsluze mezi halami pro údržbu souprav u stanice Kabaty.
Tušíte někdo, jaký je způsob dopravy lokomotiv do Srbska? Díky
Rozeberou se na části, ty se naloží na kamion, který je doveze do Bulharska, kde se smontují, naloží na říční loď a po Dunaji se dovezou do Srbska.
Ještě jste zapomněl na mořský transport do Moldávie a odtamtud letecky.
Nepotrvá dlouho a podle mého názoru začne CZ Loko vyrábět i nové elektrické nákladní lokomotivy. Zatím jeden typ el.lok.rekonstruovali. Jejich lokomotivy jsou podle mě fakt dobré, protože hodně utáhnou i v prudkých stoupáních.
Ty si šoutouš?
Přeju jim to, ale nevím z vlasti ho doslechu, kamarád co to měl v ruce (má na to papír) řekl že lego je prostě lepší. Ale jak se říká nechvalal den před večerem
Hodně vysoko míříš.
Super zpráva. každé vítězství českého strojírenství je pozitivní. Jen tak dál.
No, tak to je slapnuti do pekneho ho***!
CD si akorat rvou vlasy, co to je za ludry. Aktualne jezdi jen 3 stroje a zbytek stoji v garancich. Tim se CZtko nema cim chlubit!
Joo v Letohradu.jestli neměli radši ČD zmodernizovat r.704 a 714.pry tohle nenafouka ani tři vozy jak to má slabý kompresor..a mašina bez elektrodynamické brzdy ,hoši z cz loka to nemyslíte vážně? Jinak cz loko by mohl být úspěšný výrobce nebo je ?
ČD si ty lokomotivy s těmito parametry koupily dobrovolně, nemá smysl osocovat CZloko, těm lze maximálně gratulovat.
Nejen že koupily dobrovolně, ony tu EDB aktivně nechtěly, aby lokomotivy byly levnější.
Má to EDB v základu, nebo pro „specifické“ balkánské podmínky je možnost verze i bez?
Nevím, jak je u této řady definován základ, ale stroje ČD EDB nemají…
Možná kdyby si to ČD dalo do podmínek, tak by tam to EDB bylo.
Tak jasně, co si objednaly, to dostaly…
Buď hrd, Čechu. 😘
Tahle koťata mají opravdu spoustu možností využití při nízkých TCO.
S tím komínem vypadá jak parní lokomotiva 🙂
To neznáš, že pořádná mašina má kotel a komín?
a pořádná baba? 😜
Fakt je že vizuálně vypadá stejně, jak posunovací lokomotivy z roku 1960. 😀
A to je dobře nebo špatně? Vzhled jako loko 772 z Martinské psychiatrické by vyhovoval více?