Autobusy

Nejluxusnější autobus v Evropě. Nobless Line ho nasadí na novou linku do Lucernu

Horní patro v uspořádání 2+1. Foto: Nobless Line
Horní patro v uspořádání 2+1. Foto: Nobless Line

Společnost Nobless Line dokončila téměř devět měsíců dlouhou přestavbu autobusu Setra na vozidlo, které bude svými parametry nejluxusnějším v Evropě. Od 23. srpna ho nasadí na novou linku z Prahy do Lucernu. Cestujícím na trase kromě extrémně velkého prostoru nabídne například speciální sedadla s vyhříváním či toaletu s teplou vodou.

Do dvoupodlažní setry jsou někteří dopravci schopni pojmout více než 70 cestujících, v případě Nobless Line to bude 36 sedadel. Všechna místa pro cestující budou na horní palubě, spodní bude sloužit jako restaurant.

Asi nejviditelnější změnou je konfigurace 2+1, s tou nikdo nejezdí. Každé sedadlo je speciálně upraveno a má tak vyšší opěrák a delší sedák. Současně je vybaveno vlastními područkami a tříbodovými bezpečnostními pásy,“ popsal úpravy interiéru Michael Zelenka z Nobless Line. Úplně jiná je i prostorná toaleta se standardní keramickou mísou a umyvadlem, zrcadlem a teplou tekoucí vodou.

Autobus si odbyl premiéru minulý týden, kdy vezl klienty české banky do Berlína na atletický evropský šampionát.

Nobless Line se od počátku své existence zaměřuje na provoz autobusů s méně sedačkami, než je běžné. Nový autobusu s registrační značkou Nobless 4 má 36 míst, dosavadní setry ve flotile firmy jich mají 52.

Naše společnost se snaží odlišit. Jsme přesvědčeni, že cestování autobusem nemusí být jen nutností přesunu z bodu A do bodu B, ale příjemným zážitkem. Proto nabízíme nejen luxusní výbavu autobusů, jedinečný přístup ke klientům, ale také mnoho dalších služeb,“ vysvětluje filozofii odlišnou od většiny autobusových dopravců Zelenka.

Nobless Line od 23.8. spouští novou denní linku do Švýcarska, na kterou bude nasazovat právě tento autobus. Dosud jezdí každý den přes noc z Prahy do Bernu, nově bude jezdit dvakrát týdně přes den z Prahy do Lucernu. Na rozdíl od nočního spojení zastaví i v Mnichově. Jízdenky za jednu cestu až na konečnou vyjdou na 1 900 Kč.

23 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Mel jsem to stesti jezdit s nim na vychod Slovenska do Michalovcu.Porad na to vzpominam.Pohodli fajn,misto pro nohy nic moc.(starsi varianta busu).A v te restauraci,vam ridic maximalne ohreje parek…

  • Nádhera, jednou to vyzkouším a ta restaurace v autobusu krása

  • Paráda, s něčím obdobným jsem jel v turecku, tam se řidiči předbíhají kdo to má lepší

  • wow, tomu fandím. Mám to vyzkoušené z malajsie. A dává to cestování uplně jiný rozměr.

    • Jen co mi trochu vadí, je ta 2 patrová varianta, která se občas kýve.

  • Jsem zvedavy, jak moc se tento koncept vyplati, kdo bude jejich klientela. Precejen si myslim, ze v tomto pripade souperi hlavne s leteckou dopravou. Cílová klientela tak asi bude cestujici, ktery se bud boji letat,nebo je dostatecne chudy na to, aby mu bylo lito vyhodit 3tis. za letenku, ale zaroven si vysoce ceni pohodli na to, aby zvolil flixbus. Typicky takovy clovek, ktery je zvykly vsude jezdit autem, ale z nejakych duvodu zrovna ted nemuze.
    To by me zajimalo, kolik lidi splnujicich tyto predpoklady, se mezi Ceskem a Svycarskem najde. Spis nez na stalou klientelu bych to videl na obcasne zvedavce. Do kategorie „letenka nebo flixbus“ podle me spada dobrych 90% cestujicich.

    • Kdyby letenka stála 3000, tak by to tak bylo. Jenže letenka stojí 3000 jen mimo sezonu, bez zavazadla, při koupi s velkým předstihem a jen do Curyhu, protože jinak tam naskakuje velmi vysoká cena švýcarské hromadné dopravy. Když jsem tím jel, tak mi přišlo, že podstatná část klientely jsou expati a jejich rodiny, byly tam i nějaké nedoprovázené děti…což je v autobuse mnohem jednodušší než v letadle. A tito logicky příliš nekoukají na cenu (navíc bacha, ve srovnání s konkurencí není Nobless niijak zásadně dražší, možná vůči nějaké akci Flixbusu, ale běžně nikoliv).

    • Neví, podle mě to je ideální koncept na kratší vzdálenosti, kde je dálnice.. Je to pak pohodlnější než IAD. Pokud nemáte mercedes.

    • Dvakrát týdně 36 míst – tolik jízdenek může, myslím, dopravce klidně prodat: otázkou je, zda mu to při té ceně zaplatí aspoň provozní náklady.

      • Tak, už jen Švýcarská dálniční známka je 1000. K tomu bude německá skoro 1000..

    • To vam mohu rict. Shodou okolnosti zrovna sedim na palube nobless line z prahy do bernu. Samozrejme radeji letam, o tom zadna. Primy let praha-zeneva muze stat 1500 ale i 5000. pokud mate extra zavazadlo tak si jeste pridejte cca 500.

      Pro me je podstatna vyhoda take to, ze bus vyjizdi vecer a dorazi do bernu po 7 rano. Tzn ze mam cely den dovolene v CR, cestou v buse se prospim a v praci jsem rano na cas. Kdybych letel ranim letadlem musel bych brzo vstavat abych se dostal na LVH vcas a stejne bych promeskal cele dopoledne nez bych se dostal do prace. Plus standardni letistni buzerace a stres.

      Flix Bus a regio jet jsou fajn ale ne na takto dlouhe cesty.

  • Při delší jízdě pro mně přestává být jakékoliv sedadlo ať už ve vlaku, autobusu či automobilu komfortní. Takže jsem odsouzen pořídit si Mercedes Maybach s řidičem.

  • Když tak chtějí dělat luxus, proč nejdou (třeba s nějakým partnerem, je to o dost nákladnější) radši do vlaků? Autobus mi moc luxusní nepřijde, a může mít míst kolik chce.. 😀

    • To je ako povedať: „Prečo tento dopravca jazdí len do Brna, keď by radšej mohol do Tokia?“
      Z kapitálového pohľadu je autobus a osobná železničná doprava niekde úplne inde. Náklady a logistika sú niekde úplne inde, a hlavne vlaková linka vyžaduje určitú veľkosť trhu. Autobus v tomto dokáže byť flexibilnejší a umožňuje otvoriť linku tam, kde by sa vlak neuživil. A s porovnaním komfortu nesúhlasím – stačí si skúsiť napr. business class u LUX Expressu v Pobaltí a potom porovnať.

      • Lux Express je boží, měl jsem to štěstí se s ním svézt, když odcházel z trhu z Prahy do Krakova za 1 Euro 🙂

    • Běžte se jich zeptat, co obnáší začít jezdit „luxusním vlakem“ z ČR do Švýcarska a pak sem nebudete dávat takto hloupé dotazy…
      Pro vás je jistě větší luxus sedět v „kupéčku“ s dalšíma 5 lidma bez možnosti nemít pokrčený nohy, hlavně, že je to vlak.

      Tím nechci shazovat všeobecnou výhodu vlaků , co se prostornosti týká, aby mě tu zase nějaký Molochovec nenapadal…

      • No vidis a vedle v diskuzi o tech 90 novych vozech pro CD nekdo chce misto velkorostoru kupecka pro 8 lidi. Inu jsou i taci, kteri si pohodli bez mackani nedovedou prestavit 🙂

    • Vlakem by stála jízdenka odhaduji více jak dvakrát tolik + přestupy.

      • Vlakem na sedáka s jedním přestupem 1926Kč do Zürichu.
        Včasná jízdenka + lůžko vychází dokonce na 1441Kč do Zürichu.
        Takže to není tak horké (dvojnásobné).

    • Vlaky jsou nejen o dost nákladnější, ale především složitější. Druhá věc je, že to pohodlí člověk ocení právě při delší cestě a naplnit vlak z A do B, tak aby to bylo alespoň tak 6 hodin, není v našem geografickém prostoru příliš možné. Částečně se o to snaží LeoExpress s tou svou Premium class.
      Tedy Nobless tady konkuruje spíše ledadlu na relacích, kdy z nějakých důvodů letadlo může mít vysokou cenu/nevyhovující letový řád/vysokou cenu hromadné dopravy mezi letištěm a destinací/nevyhovující váhové omezení zavazadel. To vše platí jak pro Užhorod, kamž Nobless jezdil dříve, tak pro Švýcarsko.
      A na závěr: já jsem milovník cestování vlakem, ale Noblessu jsem byl schopen opakovaně dát přednost před lehátkem/lůžkem v nočním vlaku. Protože ona ta pojízdná restaurace v přízemí má něco do sebe a pak se člověk vyspí i na sedadle dobře 🙂

      • Spíš než LEO bych jako příklad uvedl Business class v ÖBB railjet 😉 případně italské vlaky. Ale těch railjetů je hromada a jezdí všude kolem Rakouska.

  • Jen pro zajímavost – konfigurace 2+1 s velkým místem podélně je celkem běžná v Iránu na dálkových spojích. Jedná se ale o jednopatrové autobusy, občerstvení je podáváno formou balíčků, které jsou v ceně jízdenky.

    • Ona konfigurace 2+1 je běžná i ve Španělsku. Tamní Alsa nabízí i tzv. Alsa Supra Economy, kde nabízí právě jen tři sedačky v řadě, kožené sedačky, obrazovku pro každou sedačku, polohovací sedačku s takovým tím spodkem co vyjede nahoru když se sedačka dá do spací polohy, takže to člověku podepírá nohy a navíc při nástupu každý dostane lahev s vodou, celkem kvalitní sluchátka a při cestě přes noc spací balíček (nafukovací polštářek a taková ta maska přes oči). A oproti standardním autobusům v rámci Alsa je to jen zhruba o 20-25% dražší. Dále také nabízí Supra+ a Supra Premium, které nabízí i hostesku, catering a speciální menu a další vymoženosti. A všechno jsou to také jednopatrové autobusy.

Newsletter

Partneři