Nejlepší rok v historii katovického i krakovského letiště. Obě odbavila dosud nejvíce cestujících

Letiště Katovice. Zdroj: Katowice AirportLetiště Katovice. Zdroj: Katowice Airport

Pro krakovské letiště byl poslední víkend roku nejnáročnějším v jeho novodobé historii.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Jo Polsko obecně jede.. Už to dávno není ten chudší soused…

Paolo

No, pořád ještě o něco málo jsou. Máme vyšší průměrné čisté mzdy. Zadlužení máme taky nižší.

Nemel

Navíc jim zanedlouho dojdou štědré EU fondy a budou na tom výdajově stejně, jako my. Pak se ukáže.

Souhlas

Souhlas. Léta jezdím na hory / wellness do Polska a vidím jak se to mění. Už asi nebudu jezdit protože i když všechno je nové tak ceny už dohnaly Česko ale hlavně počet lidí (Polaku) pořád roste a už začíná všechno přesahovat rozumnou kapacitu. A to je všechno protože Poláci bohatnou a střední třída začíná utrácet a jezdit na zájezdy které před pár lety nejezdila. I za pět let rozdíl je ohromní pro člověka který tam jede trikrat za rok.

Avoda

Takže jediné polské letiště, které nerostlo a dokonce spadlo o 18% (z 3,4 mil. na 2,8 mil pax), je Modlin.

A to z důvodu rušení linek a omezení kapacity ze strany FR po tom, co mu vypršela velmi výhodná desetiletá smlouva a vedení letiště se začalo chovat komerčně.

https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/modlin-wzrost-oplat-wynagrodzil-spadek-ruchu–23032.html

Dominic

Ono se zaměření především na Ryanair, respektivě Wizz Air může v dlouhodobějším časovém horizontu vymstít i letišti v Krakowě nebo Katowicím. Ano, oproti Modlinu tam letají tam i jiné společnosti, ale stále je RYR nebo WZZ v drtivé převaze a jednou může jedna nebo obě společnosti přijít s požadavkem na podporu/snížení poplatků (viz nedávno v Bratislavě) a když se s letištěm nedohodnou tak oba jsou schopni hned lety výrazně zredukovat nebo i letiště opustit.

Jarda79

No musí si samotné letiště spočítat, jestli se jim vyplatí dávat pobídky a díky tomu růst, nebo ne, pak ale přijde útlum. Kde je ta správná rovnováha. Protože nastavení cen „levných“ letenek, které generují růst cestujících je samozřejmě u RYR, či WIzz jasně daný pobídkami z letiště. A nebudeme si nalhávat, že velká část cest u nízkonákladovek je cest zbytných, takže po zdražení by prostě cestující nikam neletěli. Jedno bázované letadlo je pro letiště 3, nebo i 4 rotace, což už je pěkný balík cestujících denně. Kdežto nějaká dálkovka 2* za týden tolik kšeftu pro letiště rozhodně nepřinese. Takže máte… Číst vice »

Petr

95 % cest u všech aerolinek je zbytných. Za covidu nelítalo skoro nic a zeměkoule se točit nepřestala.
Chápu kam míříte, ale zase není potřeba se tvářit, že tam teď ty nízkonákladovky dělaj nějakou charitu. Dejít z letiště, kde mají 10 letů za den asi nebude tak jednoduchý jako odejít z letiště, kde mají 3 lety za týden.

Dominic

Odejít z letiště, kde mají 10 letů za den je pro ně strašně jednoduchý, protože je velký nedostatek letadel a dlouhé prodlevy v dodávkách, že ty letadla ihned uplatní někde jinde a smlouvy pod polskou pobočkou jsou pro personál nevýhodné (nejsou to jejich zaměstnanci) – buďto se přesunou jinám, nebo končí. Ryanair i Wizz především provozují 2 typy linek: 1. Ziskové linky do dovolenkových destinací nebo velkých měst a 2. Linky které balancují mezi lehkým ziskem a ztrátou a létají se jen díky dotacím/pobídkám/nízkým poplatkům a někde dělají tyto linky i třeba polovinu provozu a skončí hned co se přísun… Číst vice »

Jarda79

Odejít z letiště, kde nebudou výhodné podmínky bude brzy možná opravdu jednoduché. Nezapomeňte že (doufám) brzy bude konec války na Ukrajině a Ryanair i Wizz si na ukrajinský trh již brousí zuby teď. Již se nechal slyšet, že na Ukrajinu může přesunout až 30 strojů ze základny Buzz, takže omezení Polska je samozřejmě asi i první na řadě.

Jirka

Budiž jim přáno.
Nejlepší rok, co se týká počtu odbavených cestujících, měla ale i regionální letiště v ČR. Brno a Ostrava určitě. I když se samozřejmě bavíme o jiných počtech cestujících.

Avoda

Přání pseudo-ekologů o tom, jak COVID na dlouhé roky změní cestování a lidé téměř přestanou létat, se evidentně nevyplnily nikde na světě.

Viz například z veřejného prostoru kompletně zmizelý „flygskam“.

Jan

V Ostravě by měli přestat utápět nesmyslné peníze za dotace Ryanairu a smířit se s tím, že jejich letiště je prostě v KTW. Ale to jim asi provinční mindrák nedovolí.