Nejkrkolomnější železnice světa. Vlak kolem Ďáblova nosu jako jízdenka do prezidentského paláce

Lokomotiva zaparkovaná pod Ďáblovým nosem. Mašina v roce 2011 poté, co dojela na konec 14 kilometrové vyhlídkové trasy. Foto: Tomáš NídrLokomotiva zaparkovaná pod Ďáblovým nosem. Mašina v roce 2011 poté, co dojela na konec 14 kilometrové vyhlídkové trasy. Foto: Tomáš Nídr

Jak se jihoamerická vysokohorská železnice vyhnula privatizaci a opět začala vozit turisty.

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
knedlo

Zaujímavý článok aj diskusia. 🙂

tiburon

Jel jsem ještě na střeše až z Riobamby. Už je to dávno, ale přeměřování rozchodu svinovacím metrem, čekání před náhodně padajícími kameny, aby mašinfíra předvedl průjezd Enza Ferrariho, a podobné momenty se nezapomínají. Jeden z vrcholných, ne-li ten nej, vlakových zážitků v mém životě. Díky Tomovi a redakci za moc hezký článek.
Podobných zpestření by mohlo být na zdopravy.cz více.

ficus

Byl jsem tam, a mohu doporučit. Leta to byla nejvyšší železnice světa. Několik set km ve výšce okolo 2.500m.n.m Také jít na nějaký trh ve městě v horách, krásný město Cuenca s českou restaurací a pivem vařeným dle českých standardů, Projeli jsme z Guayaquil až skoro ke Quito, mohutné hory, výstupy na sopky do 5000 tis metrů, pečená morčata, lázně u sopek, místní káva pražená v malých kavárnách ….Je toho hodně. Říká se, že v každém údolí je jiné podnebí…. Ďáblův nos jsme projeli až napodruhý, 2 roky předtím při první dovolené v Ekvádoru jízdu dopoledne zrušili… Jedou dvakrát za… Číst vice »

Dejf

Koukám že jejich slovník ještě neobohatil pojem karťák.

Tomáš Záruba

To je ta dráha, co o ní psali Hanzelka a Zikmund v kapitole “Upadly dveře”? 🙂 Už si přesně nevzpomínám na kontext, je možné ze podobných míst je v jižní Americe vícero.