Nejhorší bude začátek příštího roku. Šéf ŘSD popisuje proměnu největší dálniční křižovatky v Česku
Vizualizace křižovatky D1 a D2 v Brně. Foto: ŘSD

Podle Radka Mátla lze ve špičce čekat kolony až k Devíti křížům.
Podle Radka Mátla lze ve špičce čekat kolony až k Devíti křížům.
No neviem, za ten strateny cas v obmedzeniach + cenu vystavby to nie je az tak vyrazny posun k lepsiemu. Uz teraz ma ta krizovatka kolektory na D1 a aj na D2, nestacilo by dostavat kolektory na celu dlzku D1 v tejto krizovatke a vyriesilo by to tak 80% toho co nova krizovatka za zlomok ceny/casu?
Cože ? Víte vůbec o čem píšete ? Jaké kolektory na celou délku D1 ?
Kardinální problém je křížení a slučování kamionů od Ostravy na Vídeň (čili tady rovně od Ostravy) s proudem kamionů z D2 na Prahu. Nic než eliminace tohoto průpletu nepomůže v ničem. Další je obecně kapacita odbočení od Prahy na Bratislavu a kapacita samotné D2. Nějaké delší kolektory by jako řešily co ?
A co křižovatka s D52? Tam to bude taky maras…
Tohle je celé špatně. Více než dekádu zastaralé dnes již nedostatečné řešení, které znamená dekádu kolapsů v dopravě na jednom z klíčových míst české dálniční sítě. Řešení se jmenuje jihozápadní, jižní a jihovýchodní tangenta.
https://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r43-r52-brno.jpg
Ta jihozápadní už není předpokládána.
I když dopravně vzato by asi nejvíc dávala logiku, moc si nedovedu představit, co by na ni řekly Ostopovice, které by tak byly víceméně ze tří stran obklopeny dálnicí.
… ale pro zajímavost jsem se podíval do katastru a trasování té jihozápadní spojnice je dodnes v majetku ČR, tzn. případná realizace by nebyla o výkupu pozemků.
Ostopovice by asi řekly to stejné, co řekly obce a městské části na severu Prahy – postavte to v naší blízkosti v tunelu.
Hodně štěstí s vymýšlením napojení na křižovatku Bosonoh a Troubska (podzemní připojení I/73, křížení s VRT a konvenční tratí, blízkost zástavby…)
Ano Ta tangenta měla být postavena nejdříve a pak rekonstrukce dalších.
My jsme se kdysi smáli Pražákům, že mají dálnici přivedenou na Václavák, aby zahustili dopravu uprostřed města. Teď, nebo už delší dobu, je obdobná situace v Brně.
Jako hrdý Pražan se nemohu neohradit proti označení za největší křížovatku.
Myslím že největší je asi D5/Rozvadovská×D0×605/Na Radosti
viditelně větší než řešená jsou křižovatky: D0×D1, D11×I/35 (Plotiště), D1×I/56, D1×I/11×Polanecká
pak až následuje zde resema D1×D2 spolu s podobně velkými: D0×D11, D0×D4×102, D0×D6. D5×I/27
Nebyl jsem si jist zda do přehledu velkých křižovatek zařadit i I/24×I/34; je sporné zda to vzít jako krátkou peáž nebo jako MÚK, kde část směrů je řešena průpletu.
Jo a samozřejmě jsem na něco asi zapomněl, není to výčet definitivní, jen ukázka že označení „největší MÚK“ je poněkud nadnesené
Tak sis pohladil ego a bez zase spinkat
Smůla, jsem ještě vzhůru, a ještě alespoň hodinu budu.
Nešlo mi o to honit si své pražské ego (to dělám na MHD, ne na MÚK :D), šlo mi o to ukázat že titulek je nepravdivý. Jak jste si všiml, nepoužíval jsem jen příklady z Prahy
To je relativní, záleží totiž, co znamená největší. Součet délky větví? Součet vybetonované plochy? Celkový zábor? Největší křižovatka tohle určitě není ani v jednom ohledu.
Mám za to, že nevětší svým záborem je D46xD35 u Olomouce, té se něco jen tak nevyrovná.
Bral jsem to zhruba podle plochy.
Ta D46×D35 je velmi dobrej tip, i o ní vím, jen jsem na ní zapomněl
Nemůže být největší intenzitou provozu?
To bych řekl nejvytíženější, a i to si myslím že spíš nebude pravda. Respektive záleží jak se to počítá, ale jestli se započítávají i auta jedoucí rovně skrz křižovatku, tak bych to tipoval na D0×D1, čistě proto že je to zatím jediná MÚK s šestiproudem. Nebo, jestli počítáme i místní komunikace, tak možná Brněnská a Spořilovská v Praze. Ale tohle všechno jen střílím od boku, bohužel neexistuje přehledný zdroj pro intenzity provozu.
Tipujem ze intenzitou provozu bude najvytazenejsia krizovatka v CR Barrandovsky most X Strakonicka X K Barrandovu
Pozrite sa na MUK Prievoz v Bratislave:
D1×R7×I/61-Bajkalska×Pristavna
alebo v MUK Vydumanec v Presove:
D1×R4×I/18-Levocska×II/546
ked chcete vidiet poriadne krizovatky :))
Pořádné? spíš nesmyslně, přehnaně a zbytečně komplikované 🙂
Pořádné ? Spíš přehnaně, nesmyslně a zbytečně komplikované.
Největší plochou určitě ta brněnská nebude, proto jsou na ní obecně problémy, protože by ji chtělo mít o dost větší. Bude rozhodně největší intenzitou nákladní dopravy a hlavně ODBOČUJÍCÍ nákladní dopravy. To je tady ten problém. Myslím, že s přehledem zde budou vyšší intenzity v průjezdu na rampách křižovatky než na jakékoli křižovatce pražského okruhu. Jinak největší křižovatka plochou budou asi Modletice D0xD1. Jde o to, jak počítáme plochy takových těch složených křižovatek s kolektory s propojením s další MÚK.
V pondělí byla krásná kolona až do Vyškova. Pro kamiony opravdu na dlouho.
Opět 2+2 zúžené? Neříkal minule pan Mátl nebo možná někdo z JMK ŘSD, že se to neosvědčilo? Snad budou pruhy širší, protože umělci co jedou v levém a pak se bojí projet podél kamionu, to byla síla.
No jako neosvědčilo, ale co mají dělat? 1+2?
Treba to meli zacit stavet vse najedou az bude vse pripravene a ne to mit rozkopane do roku 31.
Chápu že ta stavba je potřeba, ale proč se chvilku nepočkalo až bude hotová D35. Takto nás čeká opravdové dvouleté dopravní peklo.
Protože potenciál přelivu provozu z D1 na D35 je poměrně zanedbatelný. Jasně tu dominují jiné dopravní proudy…
A to co se přelít může (Praha – Ostrava), to se z podstatné části přelije už před dostavbou
Důsledek chybných politických rozhodnutí, kdy cena za mýto D2, D1 a D5/8 je v součtu SK +CZ na 2/3 mýta přes Rakousko. Uměle. Proto tady máme kamionový balkánský koridor.
Naprosty souhlas, kamiony z balkanu, byt jedou do francie, spanelska, beneluxu, jedou lanzhot-rozvadov, i kdyz pres AT je to kratsi… ale drazsi, mame co jsme chteli, rumunskou okupaci praveho pruhu D1/D5
Peníze od rumunských a maďarských kamionů nechceme. Peníze nejsou všechno. A teď se češi rozdělte a přispějte cizím kamionům na novou křižovatku.
PS. A nový sjezd z D1ve Slatině se dělat nebude, bo nejsó love.
Já myslím, že když je někde problém, tak i ty peníze mohou mít regulační efekt. Třeba i dočasně.
No a kdo by si řekl, že to nějak dva roky vydržíme a potom bude zase na D1 u Brna dobře, tak ne. Hned v r. 27 začne přestavba od Holubic po Kývalku vč. podobného křížení D1 x Vídeňská. A ne, Jižní tangenta u Rajhradu ještě nebude hotová. Jo a u Mikulova taky budete pořád stát v koloně.
A tohle není „od Holubic po Kývalku“?
Tuším, že ne.
Tušíte špatně.
Vzhledem k tomu jak dlouho přestavba MÚK D1xD2 má trvat, lze předpokládat, že některé další úseky budou zahájeny ještě v souběhu, při nejmenším mosty 219-223 a 227 a MÚK Černovická terasa.
Tranzitní země a země milionu skladu, takže víme proč, V pondělí přes Brno 2 hodiny s kamionem směrem na Prahu
Do Brna chce každý, proto se na něj stojí fronty.
„kolony kamionů možná až od Devíti křížů“??
Pán je asi optimista. V minulé etapě nebyly úplně neznámé kolony od sjezdu na Velkou Bíteš.
Já viděl několikrát kolonu až k Velkému Meziříčí.
Když máš pech, tak se zařadíš do kolony hned na Spořilově.
Však také proto má D1 prvenství jako nejdelší parkoviště v ČR (a kdo ví, možná i v Evropě…).
Ano, toto bývalo např. v týdny se ctvrtečním státním svátkem v Nemecku, kdy se ten navrat kamionů na východ musí nahustit do méně dní, a je z toho pak na D1 kolaps v ten čtvrtek