Nejen velké nákladní lodě. Komora u Mělníka má nová čekací stání i pro rekreační lodě

Dalby propojuje ocelová lávka délky 20 metrů, která není spojena s břehem.
Plavební komora Hořín na vltavském Vraňansko-hořínském kanále u Mělníka je od tohoto týdne uživatelsky přívětivější k malé rekreační plavbě. Ředitelství vodních cest (ŘVC) zbudovalo v horní i dolní rejdě nová čekací stání pro malá plavidla. Doplnilo tak stávající čekací stání pro velké lodě.
„Hořínským zdymadlem proplouvají jak velké nákladní lodě, tak čím dál častěji i ty rekreační. Hořínské plavební komory byly pro čekání na proplavení doposud vybaveny jen masivními dalbami pro velké lodě, ke kterým se ale malé lodě mohly vyvázat jen velmi komplikovaně. Část velkých daleb proto byla upravena a doplněna subtilnějšími dalbami v menších rozestupech, což umožní bezpečné vyvazování i malým plavidlům,“ uvedl šéf ŘVC Lubomír Fojtů
Dodal, že v příštím týdnu budou zprovozněna nová úvaziště také u plavební komory Dolánky, s novými stáními pro rekreační lodě se počítá také na zdymadlech v Miřejovicích, Modřanech a Štěchovicích.
„Stavba čekacích stání na Hoříně je součástí komplexního projektu zlepšení podmínek pro rozvíjející se rekreační plavbu na českých vodních cestách. Možnost pohodlného vyvázání při čekání na proplavení má velký vliv i na bezpečnost plavebního provozu,“ doplnil Fojtů.
Čekací stání v horní i dolní vodě na Hoříně jsou tvořena řadou vždy devíti ocelových daleb, které jsou od sebe vzdáleny 2,5 metru. Dalby byly instalovány vždy na vzdálenějších krajích původních čekacích stání pro velká plavidla, aby bylo minimalizováno riziko kolize velkých a malých lodí. Dalby propojuje ocelová lávka délky 20 metrů, která není spojena s břehem.
Stavební náklady činily 37,4 milionu korun.