Nejen velké lodě. Plavební komora Hořín dostane čekací stání pro malá plavidla

Podobná čekací stání loni vznikla ve Vraném nad Vltavou, před dokončením jsou čekací stání pro rekreační lodě na zdymadlech Dolánky a Roztoky.
Ředitelství vodních cest (ŘVC) spustilo práce na vybavení dalšího zdymadla úvazišti pro malá plavidla. Nová čekací stání dostanou plavební komory Hořín na vltavském Vraňansko-hořínském kanálu u Mělníka. Hotovo by mělo být před koncem roku.
Hořínské komory jsou dnes vybaveny pouze čekacím stáním pro velké lodě s mohutnými dalbami. Malé rekreační lodě nemají možnost se před komorami při čekání na proplavování bezpečně vyvázat. „Posádky malých rekreačních plavidel se kvůli absenci možnosti vyvázání v rejdách potýkaly s komplikacemi při čekání na proplavení. To se nyní mění nejen na Hoříně, ale i na dalších vltavských komorách,“ uvedl šéf ŘVC Lubomír Fojtů
Podobná čekací stání loni vznikla ve Vraném nad Vltavou, před dokončením jsou čekací stání pro rekreační lodě na plavebních komorách Dolánky a Roztoky.
Většina prací na Hoříně bude probíhat z vody. Čekací stání v horní i dolní vodě budou tvořena řadou vždy devíti ocelových daleb, které budou od sebe vzdáleny 2,5 metru. Na každé z daleb budou umístěny úvazné prvky pro malá plavidla a vzájemně je propojí ocelová lávka o délce 20 metrů. Přístup na lávku je pouze z lodí. Na obě čekací stání bude umístěno komunikační zařízení pro kontakt s velínem plavební komory.
Práce vyjdou na 28 milionů korun, provede je společnost Metrostav DIZ.