Nejen Taurus, České dráhy znovu otestovaly spojení Railjetu s Vectronem
Spolupráce lokomotivy a jednotky byla prověřována v taženém i sunutém režimu.
České dráhy otestovaly tento týden spojení lokomotivy Vectron s netrakční jednotkou Railjet. Cílem bylo především otestování softwaru. Spolupráce lokomotivy a jednotky byla prověřována v taženém i sunutém režimu.
„Díky ověření spolupráce lokomotiv Vectron a jednotek Railjet můžeme v budoucnosti pružně reagovat na provozní potřeby například při závadě plánované řady lokomotiv 1216 nebo při nasazení jednotek Railjet jako náhrad za Pendolina nebo InterJety do Ostravy a Chebu,“ uvedl ředitel odboru provozu osobní dopravy Tomáš Mohr.
Pro testování byla přistavena lokomotiva 193.683 Siemens Vectron pronajatá od společnosti RSL a souprava Railjet č. 01. Nejprve se uskutečnily statické zkoušky v depu Praha jih, následně byla souprava nasazena na vlaky Západní expres.
V běžném provozu nasazují České dráhy na Railjety ve spolupráci s ÖBB lokomotivy Siemens ES64U4 nazývané Taurus. Spojení Railjetů s Vectrony už dráhy zkoušely před čtyřmi lety, následně se také Vectrony se soupravami Railjet několikrát objevily v provozu. Podle mluvčího Petra Šťáhlavského měly aktuální testy prověřit vyšší úroveň softwaru. „Výsledky se nyní analyzují, první dojmy jsou ale pozitivní,“ uvedl mluvčí.
Jednotku Railjet mohou tahat i další lokomotivy, České dráhy zkusily už provoz s lokomotivou řady 362 a 380 z produkce Škody Transportation. Jde ale pouze o klasické propojení jako u běžné soupravy. Lokomotiva musí být vždy v čele.