Nejen občané. Zájem o ojetiny roste u firem a živnostníků
![Pobočka sítě AAA Auto v Plzni. Pramen: Aures Holdings](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/01/Acka_Plzen.jpg)
Prodeje firemním zákazníkům táhne český a polský trh.
Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, v loňském roce prodala rekordní množství ojetých a zánovních aut zákazníkům z podnikatelského a firemního sektoru. Meziročně se zvýšily o 8,5 %, prodeje táhly český a polský trh.
„Největší růst jsme v B2B segmentu zaznamenali u prodejů firmám. Ty rostly nejvíce v Polsku, a to o 16 %. Zájem živnostníků byl nejvyšší v Česku, kde vzrostl o 17 %. Pokud jde o konkrétní vozy, pak si podnikatelé a firmy v tuzemsku a na Slovensku nejvíce pořizovali vozy Combi, SUV a hatchbacky. Ty byly naopak nejoblíbenější v Polsku. Prodej užitkových vozů vzrostl o 14,5 %, jejich celkový podíl byl 12 %,“ uvedl generální ředitel AURES Holdings Petr Vaněček.
Pokud jde o modely, v česku jednoznačně vede značka Škoda, s vozy Octavia, Superb a Kodiaq, Na Slovensku jsou to Škoda Octavia a Superb a VW Passat. V Polsku je to tradičně Opel Astra, Škoda Octavia a Toyota Corolla.
Prodeje B2B zákazníkům byly v AURESu rekordní ve všech čtvrtletích. „K rekordním výsledkům přispěla nová B2B strategie, v rámci které
jsme provedli změny prodejního procesu, nastavili pro podnikatele a firmy specializovanou komunikaci a také zvyšování a pravidelné měření zákaznické spokojenosti. Takzvané Net Promoter Score bylo u podnikatelů dokonce vyšší, než u řadových zákazníků, a to 46 bodů na prodeji a 51 bodů na výkupu,“ zdůraznil Vaněček. Za růstem prodejů vidí také schopnost poskytnout B2B zákazníkům kompletní řešení jejich vozového parku a speciální nabídku balíčku služeb, od přihlášení vozu, přes satelitní monitoring až po řadu slev.