Nejdelší slovenský tunel by se měl otevřít 22. prosince, oznámil ministr Ráž
Tunel Višňové. Zdroj: NDS

Termín otevření tunelu Višňové ještě mohou ovlivnit potřebné zkoušky.

Termín otevření tunelu Višňové ještě mohou ovlivnit potřebné zkoušky.
Nejdelší? Já bych spíš řekl, že především největší tunel.
Jsem si jistý že v této kategorii je vítězem tunel Branisko.
Otázka, co pak řekne úzké hrdlo mezi Fatrama. Nyní prý dost lidí jezdí z BA směr Poprad přes BB a přes Nízké, nově to bude lepší přes ZA…
Děkujeme pánové Fico a Ráž. To Slovensko jde díky vám hodně nahoru.
Jako ironie dost dobrý.
Přesně tak, ještě že je už od roku 2010 D1 hotová až do Košic.
docela rychlá stavba ,jen 27 let od prvního kopnutí do země
Těch -15min platí za řídkého provozu pod Strečnem ne? Reálně to bude spíš 20-25min. Prostě bomba, takto si představuju posun vpřed.
Ještě 21.12. otevřou mega špunt Přerov (D1/D55) a na cestě do Tater, ale i do NP Fatra, Slov. ráje či Košic to máme víc, jak půlhodinu úsporu, super!
Koukám, když pojedu třeba Hradec-Poprad, resp. Tatry tak od jara už ani Ružomberok nebude problém. Škoda jen, že DZ Patrik a jeho křečci pořád ještě blokují D49. Ostuda, jak 1versus1milion rozhoduje. Dálnice hotová, ale kvůli „Patrikově ekologii, čti ideologii“ jezdí 13tis., naprosto zbytečně, skrze obce a po II. třídách!
Nad D49 už jsem zlomil hůl a těším se na D11-D35-D48-R3–D1 tam ne aspoň světlo na konci tunelu. Ta D49 má od Fryštáku do Púchova ještě hodně vody, co uteče.
Takže můžeme začít odpočítávat nižší obsazenost vlaku směr východ…
Kdo dneska chce jet autem, toho Žilina a Strečno neodradí. Stejně zůstává druhé úzké hrdlo v úseku Turany-Hubová.
A kdo dneska vlakem jede, tomu toto výrazně nezmění preference – navíc když konečně končí bolestivá přestavba uzlu Žilina.
Zvláštní, že vlaky jezdí na východ od Prahy narvané i v souběhu s dálnicí a SŽ vymýšlí Běchovice jako výchozí stanici kvůli vyčerpané kapacitě pražského uzlu. Ta poučka zjevně nefunguje.
Tak toho se vůbec neobávám. Kdo chce jet autem, jede autem už dnes, třeba jen kvůli tomu, že se se rodina chce krom pobytu v horách také cachtat v akvaparku Bešeňová, který je vlakem prakticky nedosažitelný. Viz moji kolegové z práce.
Termín 22.12.2025 je vysoko optimistický, ak sa nič nestane.
NDS sa dohodla so zhotoviteľom, že práce skončia o 60 dní skôr.
Zato dostane PPA Controll za každý deň skôr dohodnutú sumu navyše.
Má to však jedno ale…
Nikto ten termín negarantuje a ak nastanú nečakane okolnosti, termín neplatí. Štát žiadne sankcie nemôže uplatniť, lebo v takom prípade by im na to zhotoviteľ technológie nepristúpil.
Štát na to veľmi tlačí. Možno sa bude potom zatvárať Strečno kvôli potrebnej sanacii zosuvu.
Zdá sa, že dnes minister Raz uviedol, že jedna z tunelových rúr už úspešne prešla skúškami, a ak by náhodou druhá nevyhovela, bude možné sprevádzkovať aspoň tú prvú. V každom prípade musím konštatovať, že minister Raz je podľa môjho názoru najkompetentnejším ministrom dopravy, akého sme od vzniku samostatného Slovenska mali
Nie, nebude to možné…
Raz je majster v seba prezentovaní. Keď už, tak štátny tajomník Choma je kompetentný. Ráž sa nijako nelíši od Lancarica alebo Dolezala. To znamená, že na MD SR už máme 5 rokov celkom normálnych ministrov s rozumom. Ale že by sa Raz nejako vynímal si nemyslím. Zatiaľ iba žne výsledky predchodcov. No mohol sa tam dostať aj niekto, kto by to celé zničil. Takže kontinuita v pokračovaní toho čo začali predchodcovia je dobrá.
Největším problém na cestě do Tater není Žilina, ale reálně neexistující dálniční spojení ČR a SR, přičemž řešení je bohužel v nedohlednu. (D2 je pro většinu cest nepoužitelná, to je dálnice jen do Blavy a do Maďarska)
Aktuálně je to Žilina – Strečno a Ružomberok. Po vybudování obchvatů Žiliny a Ružomberku to bude asi to neexistující dálniční spojení severu ČR a SR. Po ČR až do Svrčinovce je silnice už přijatelná s tím, že se pracuje na dokončení D48. Potom na Kysucích jsou mezery.
Slováci ale svou dálniční síť nebudují primárně pro Čechy 😉
Vy tu dálnici hodnotíte jen z pohledu ČR.
Přesně. Ta 100km černá díra od Hrozenkova až po Jablunkov desítky let nikomu nevadí. Opravdu nechápu tento paradox, dvě údajně době nejbližší země na světě a nemají k sobě přímou a slušnou silnici
Zaujímalo by ma, že ako to bude vychádzať pri ceste z východu smer Čadca/CZ/PL a opačne. Či trasa bude stále cez Strečno alebo obkľukou k Hričovskému Podhradiu po D1 a potom na D3.
Nic moc, dokud se neco neudela s I/68 kolem jablunkova. I kdyz jsem sam zvedav, jestli to castecne nevyresi polska S1
Polská S1 to vyřeší velmi vyrazně. Přes 60% z veškeré těžké nákladní dopravy na I/68 totiž tvoří tranzit PL-SK. Neříkám že všechno, ale většinu ta kompletní S1 zřejmě odvede… Ono něco z toho tranzitu využívá i přechod Starý Bohumín/Chalupki (pro trasy více od západu) a tato relace asi nezmizí…
Uvidíme ako sa to vyvinie.
Ale podľa mňa väčšina NAD cez Jablunkov, sú kamióny pendlujúce medzi Kia Slovakia a Hyundai Nošovice, ktoré zabezepčujú just-in-time dodávky. V oboch závodoch na tom stojí celá výroba.
Není to tak, naprostá většina je opravdu tranzit PL-SK, to jsou data z mýtného systému…
Žeby z juhu EÚ (balkánu) bol taký tranzit PL kamiónov do PL. Z celej západnej EÚ mi to vzdialenostne cez SK nevychádza. A mýto na SK mi taktiež nevychádza oveľa lacnejšie ako v CZ.
kam pokračují dále na Slovensku netuším, jen konstatuji fakty, že po I/68 projíždí na Slovensko v průměru denně cca 4000 kamionu v součtu obou směrů, z toho 2700 je tranzitní z Polska
Před tunelem Žilina sjedete a kolem Metra po Rajecké směrem na Budatin.
Ani jedno. Nejlogičtější, nejrychlejší a nejkratší trasa bude po projetí tunelu Višňové sjet na Lietavské Lúčke a po I/64 na sever přes Žilinu na Čadcu…
Jo, to bude najrýchlešia trasa.
Takže Žilina sa aj tak úplne tranzitnej dopravy nezbaví :D.
Přesně tak, jenom se od ČR změní trasa dopravního proudu. Nejspíš zmizí kolony od Tesca, protože všichni pojedou po Rajecke.
Tak ještě obchvat Ružomberku, prosím.
bude ale asi až na jar. Opäť komplikácie zo sadaním mosta…
V prvej polovici roka.
Najskôr musia vyriešiť zosuv svahu. Do konca roka…
Až potom bude nasledovať asfaltovanie. V zime asfaltovat nebudú
Huráá