Nejdelší slovenská estakáda rychle roste, řidiči se po ní projedou ještě letos
Nejdelší slovenská estakáda ve výstavbě. Zdroj: Ministerstvo dopravy SR

Estakáda bude mít na délku pět kilometrů, výška bude až 45 metrů.
Estakáda bude mít na délku pět kilometrů, výška bude až 45 metrů.
Tak nás Slováci zase předběhli, protože vědí, že estakády jsou levnější i provozně bezpečnější než tunely. U nás je mocná tunelářská lobby, která ždímá peníze ze státní pokladny.
Tedy tohle Slovakum nezavidim. Teren jak v Rakousku ale statni rozpocet nikoliv.
Takyže tunel Višňové staví už 28. rok a náklady jsou obrovské. Být tam mýto jako u některých tunelů v Rakousku, průjezd stojí tak 40 euro.
Je fajn, že sa konečne niečo pohlo, no dúfam, že na novom úseku sa výrazne zvýši kvalita asfaltového zvršku. Ten, čo tadiaľ nešiel asi nepochopí. Asfalt je tak zvlnený, že máte pocit, že máte niečo zle vy s autom. Ale človek tam aspoň nezaspí za volantom…. Hlavne úsek od Zvolena po Detvu je taký. Chcel by som sa však vyjadriť k niečomu, čo v článku bolo spomenuté len okrajovo a to mesto Zvolen a jeho obchvat. Ja som bol ešte dieťa keď sa vyberala trasa, dnes som dospelý a trasa snáď ešte stále nie je vybratá. Priznám, že som to… Číst vice »
Údržba tohto úseku bude naozaj zaujímavá. Vzhľadom na stav starších úsekov slovenskej diaľničnej siete mám z toho až priam strach. A v zime to bude tiež sranda.
Nezbývá, než našim východním sousedům popřát, aby tato mostní megastavba, po jistém čase nenásledovala osud mnoha dálničních mostů, zejména v Severním Porýní-Westfálsku.
V každém případě by bylo obezřetné, z preventivních důvodů (dopravní nehody v důsledku námrazy/ náledí), udržovat stávající pozemní komunikaci, i po otevření nové 5 km estakády, ve velmi dobrém stavu.
Co se stalo v Severním Porýní-Westfálsku.?
Kdysi bylo hlavní německé město Bonn, který leží v NRW. To prý mělo, mimo jiné, i pozitivní vliv této spolkové země na přístup ke spolkové kase, a tak se tam stavělo „o 106“. Tuto domněnku jsem slyšel od Němců, nemohu jí nijak dokázat. Pravdou ale je, že: – 2 440 dálničních mostů a mostů na hlavních silnicích (Bundesstraße) v Severním Porýní-Vestfálsku je zchátralých – zatímco 30 procent dálničních mostů v Severním Porýní-Vestfálsku spadá do dvou nejhorších kategorií, v Bavorsku je to méně než 10 procent. – v Severním Porýní-Vestfálsku by bylo potřeba renovovat o 600 dálničních mostů více než v… Číst vice »
Zrovna 2 týdny zpátky jsem údolím projížděl linkovým autobusem a žasl nad tím jak velká, složitá stavba to je. Jen mně teda nepřišly intenzity dopravy na stávajících silnicích až tak závratné aby se to vyplatilo stavit ve čtyřpruhu. Ale pro ten rozmanitý region (stavil jsem 24 hodin v Lučenci, uff) to bude mít nejspíš v dlouhodobém horizontu určitě pozitivní dopad.
V budoucnu to bude součást alternativy k povážské severní spojnice do Košic. Dimenzování je na místě.