Nejdelší slovenská estakáda rychle roste, řidiči se po ní projedou ještě letos

Nejdelší slovenská estakáda ve výstavbě. Zdroj: Ministerstvo dopravy SRNejdelší slovenská estakáda ve výstavbě. Zdroj: Ministerstvo dopravy SR

Estakáda bude mít na délku pět kilometrů, výška bude až 45 metrů.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vortata

Tak nás Slováci zase předběhli, protože vědí, že estakády jsou levnější i provozně bezpečnější než tunely. U nás je mocná tunelářská lobby, která ždímá peníze ze státní pokladny.

Dálnice

Tedy tohle Slovakum nezavidim. Teren jak v Rakousku ale statni rozpocet nikoliv.

Pavel

Takyže tunel Višňové staví už 28. rok a náklady jsou obrovské. Být tam mýto jako u některých tunelů v Rakousku, průjezd stojí tak 40 euro.

Jaroslav

Je fajn, že sa konečne niečo pohlo, no dúfam, že na novom úseku sa výrazne zvýši kvalita asfaltového zvršku. Ten, čo tadiaľ nešiel asi nepochopí. Asfalt je tak zvlnený, že máte pocit, že máte niečo zle vy s autom. Ale človek tam aspoň nezaspí za volantom…. Hlavne úsek od Zvolena po Detvu je taký. Chcel by som sa však vyjadriť k niečomu, čo v článku bolo spomenuté len okrajovo a to mesto Zvolen a jeho obchvat. Ja som bol ešte dieťa keď sa vyberala trasa, dnes som dospelý a trasa snáď ešte stále nie je vybratá. Priznám, že som to… Číst vice »

Janči

Údržba tohto úseku bude naozaj zaujímavá. Vzhľadom na stav starších úsekov slovenskej diaľničnej siete mám z toho až priam strach. A v zime to bude tiež sranda.

Karl vB.

Nezbývá, než našim východním sousedům popřát, aby tato mostní megastavba, po jistém čase nenásledovala osud mnoha dálničních mostů, zejména v Severním Porýní-Westfálsku.
V každém případě by bylo obezřetné, z preventivních důvodů (dopravní nehody v důsledku námrazy/ náledí), udržovat stávající pozemní komunikaci, i po otevření nové 5 km estakády, ve velmi dobrém stavu.

Padre M.

Co se stalo v Severním Porýní-Westfálsku.?

Karl vB.

Kdysi bylo hlavní německé město Bonn, který leží v NRW. To prý mělo, mimo jiné, i pozitivní vliv této spolkové země na přístup ke spolkové kase, a tak se tam stavělo „o 106“. Tuto domněnku jsem slyšel od Němců, nemohu jí nijak dokázat. Pravdou ale je, že: – 2 440 dálničních mostů a mostů na hlavních silnicích (Bundesstraße) v Severním Porýní-Vestfálsku je zchátralých – zatímco 30 procent dálničních mostů v Severním Porýní-Vestfálsku spadá do dvou nejhorších kategorií, v Bavorsku je to méně než 10 procent. – v Severním Porýní-Vestfálsku by bylo potřeba renovovat o 600 dálničních mostů více než v… Číst vice »

Jakub

Zrovna 2 týdny zpátky jsem údolím projížděl linkovým autobusem a žasl nad tím jak velká, složitá stavba to je. Jen mně teda nepřišly intenzity dopravy na stávajících silnicích až tak závratné aby se to vyplatilo stavit ve čtyřpruhu. Ale pro ten rozmanitý region (stavil jsem 24 hodin v Lučenci, uff) to bude mít nejspíš v dlouhodobém horizontu určitě pozitivní dopad.

BND 30

V budoucnu to bude součást alternativy k povážské severní spojnice do Košic. Dimenzování je na místě.