Nejdelší český dálniční tunel čeká generální oprava za tři čtvrtě miliardy, zvýší v něm rychlost
Tunel Panenská na D8. Foto: Jarba / Wikimedia Commons
Téměř tři týdny bude dálnice D8 tunely u hranic neprůjezdná.
Téměř tři týdny bude dálnice D8 tunely u hranic neprůjezdná.
Člověk by čekal, že ty dva tunely jsou udělané jako své úplně samostatné stavby, které při opravě není nutné nikdy uzavřít oba naráz.
Tunel již dávno není Panenský 🙂
😂😂😂
Ano, přes 3 měsíce je zde povolená rychlost max. 60 km/hod. To musí být fakt hodně špatný😆. Kocourkov.
Jít že 60 až na 100? Se divím, že tam rovnou nemají někde v maringotce připravené faráře a na na odpočívadlech neprodávají ochranné amulety a svaté obrázky.
změna jména ti nepomůže, fňukale
EPS je elektronická požární signalizace, nikoli elektronická požární situace.
EPS je elektrická požární signalizace, nikoli elektronicka požární signalizace když už😄
Uff tak to bude brutalni kolaps..provozu je tam v tydnu vice nez dost, hlavne LKW
Co zázračného potřebuje betonová roura v ČR, aby se jí dalo projet 130 km/h?
nikde v Evropě se nejezdí 130km/h v tunelu kromě starých italských tunelů stavěných a kolaudovaných podle staré normy. V těch novějších i v Itálii (podle nové normy) se už jezdí 100km/h stejně jako je dlouhodobým standardem všude jinde v Evropě…
„Nedělá se to, protože se to tak nedělá.“ Některým lidem takové vysvětlení postačuje, vlastně jsou v životě nejspíš i šťastnější.
Ovšem jiným lidem se mohou vtírat určité otázky. Jako například, jaký armageddon se odehrával v italských tunelech při 130 km/h, že musela být rychlost snížena na 100 km/h. A když už tedy musí v Evropě být omezení na 100 km/h, proč u nás je 80 km/h. Jakým mechanismem se zvýší rychlost z 80 km/h na 100 km/h, když pouze vyměním značení a přeinstaluji EPS. A jestli všechna ta čísla nakonec nejsou jen vycucaná z prstu nějakého byrokrata…
Dosavadní plošná 80km/h je samozřejmě úlet, proto dojde postupně k úpravám na 100km/h na všech dálničních tunelech, bohužel za podle mě neúměrně vysoké náklady. Nechápu proč bychom měli v něčem celosvětově vynikat a zavádět v tunelech 130? Dost že na pár úsecích budeme populisticky za zbytečně vyhozené miliony zvyšovat rychlost na 150km/h, zatímco zbytek Evropy jde spíše opačným směrem (i v Německu se zvažuje omezení na 130) Tunel je všeobecně rizikovější místo, jakákoliv nehoda může mít větší následky kvůli uzavřenému prostoru, navíc v tunelech chybí běžně odstavný pruh (a to i napříč Evropou), jehož realizace by logicky znamenala výrazně vyšší… Číst vice »
Dovoluji si tvrdit, že pokud jde o zvýšení rychlosti v tunelech v ČR z 80 km/h na 100 km/h, je jakýkoliv náklad přesahující cenu za výměnu svislých dopravních značek B20a před tunelem neoprávněný.
Achjo. V obou tunelech o kterých je článek, se nebude jen měnit značení a EPS. Bude provedena celková údržba, rekonstrukce staveb a povrchů.
Buď je to údržba, a pak to se zvýšením rychlosti nesouvisí, a nebo je to nějaká změna navíc, a pak je to zbytečné. Když stavbu necháte, jak je, a pouze přepnete značky, aby zobrazovaly 100 km/h, tak se nic zlého nestane. Na to bych klidně vsadil boty.
Aneb když se nějakého absurdního pravidla drží všichni ostatní, tak my musíme taky. Abychom byli in a nevybočovali. Argumentum ad populum.
Na to mi maminka říkala:“ Když Péťa vyskočí z okna? Ty skočíš taky? “ Ano 80 dodávám já.
Ad „na pár úsecích budeme populisticky za zbytečně vyhozené miliony zvyšovat rychlost na 150km/h“ – není problém náhodou v tom, že u nás výměna cedule vyžaduje úřednické orgie se sedmimístnou cenovkou a nikdo za to není hnán ke zodpovědnosti?
Podmínkou rychlosti 150km/h je výstavba telematickych zařízení s proměnnými značkami pomocí kterých se bude rychlost snižovat na 130km/h v případě nepříznivých podmínek. Což mi zrovna na poloprazdné D3 v Jihočeském kraji přijde jako vyhazování peněz. Taková telematika s liniovým řízením má význam na silně zatížených dálnicích kolem Prahy či Brna a celé D1 mezi…
Z čeho ta podmínka plyne? O fyziku tu rozhodně nejde, že i bez toho může jet auto 150 km/h experimentálně ověřili v Německu už dávno. Z právního hlediska mi to taky nepřijde nezbytné – povinnost přizpůsobit rychlost jízdy podmínkám máme už dávno i bez drahých cedulí. Vylučovací metodou mi z toho vychází podmínka čistě úřednická, motivovaná pravděpodobně potřebou vykázat činnost, nafouknout rozpočet, dokázat si vlastní důležitost a tak… Přesně tahle byrokracie pro byrokracii nás tu táhne ke dnu.
Což je jen další zhovadilý výmysl prohlášený za fakt.
Rychlost 150 km/h by byla stanovena jako maximální. V případě zhoršení podmínek řidič rychlost přizpůsobí sám, to je jeho povinnost!
Proměnným značením docílíte pouze vyhození peněz a pravděpodobně i zhoršení bezpečnosti, neboť řidič bude spoléhat na čísla na cedulích a regulovat rychlost podle nich, místo bedlivého sledování reálných podmínek.
Objížďka pro kamiony se mohla využít stará I/8 přes Cínovec, kdyby se vyjednala s německou stranou.
No nevím, kvůli 6 km uzavřeného úseku dělat objížďku cca 70 km, to by Vám všechny dotčené obce poděkovaly a že jich tam je.
Jakých 70 km? Pro dálkovou přepravu je vzdálenost de facto stejná, jenom cestovní rychlost by po I/8 byla podstatně nižší. A pro ty, kteří chtějí jenom někam za hranice, není problém využít stávající silnice nižších tříd. Vše je to jenom o poklesu rychlosti, nikoliv navýšení vzdálenosti. Pokud tedy úřady nezačnou blbnout a nerozmístí všude zákazy vjezdu.
Asi jste mě nepochopil. Nepsal jsem, že by auta najely o 70 km více, ale že je lepší když jedou 60 km po dálnici a mimo 10 km, nežli celých 70 km mimo dálnici. Ten provoz aut a kamiónů na celém úseku by byl kritický. Nejde o řidiče, ale o ty lidi, co tam bydlí.
Na na to rovnou zapomeňte..Co je Němcům do českýho tunelu?
Teda 100kmh! To už aby tam v rámci rekonstrukce postavili nějakou dočasnou márnici pro všechny co to bude stát život!
Valík u Plzně je taky na 100 a žádný tragédie se nekonají, pokud nepočítám flastrovani kamionaku za 81km/h
Měl byste jíst častěji maso.
Valík není tunel, ale podjezd….
fňuk vláčkaři fňuk
a úředníci nebudou mít co žrát
Tak pojedou objížďkou přes Tisou a Petrovice
Mě by jenom zajímalo jak došla policie k oněm špičkovým 70tis/den, vždyť to by bylo za hranou kapacity a hlavně u Prahy by pak muselo být přes 120tis což je nesmysl..
Podle dat z detektoru na hranicích byl průměr za rok 2024 cca 18tis. a nejvyšší denní intenzity v průběhu roku byly kolem 24-26 tis.
Instalace vah? Když už bude stát provoz. Nic?
Tam nejsou potřeba – jezdit přetížený do Německa si mnoho firem netroufne.
WIM jsou instalované na 47.km D8, tj. před sjezdem na Lovosice
U Lovosic jedou všechny kamiony a náklaďáky do Německa?
ne nejedou, ale většina z těch co jedou z Německa po D8 asi projíždí kolem Lovosic na Prahu, navíc sám jste psal že na hranicích nejsou potřeba, tak nerozumím smyslu vašeho komentáře?
Přetěžovaná nákladní auta jezdí v drtivé většině vnitro. Domníval jsem se, že z věty „… jezdit přetížený do Německa si mnoho firem netroufne.“ celkem jasně vyplývá, že ani z Německa přetížené auto obvykle nepřijede.
Z tohoto pohledu je instalace váhy u Lovosic logická a v pořádku 🙂
Neni Blanka delsi?
To je soubor tunelů, těsně na sebe navazujících 🙂
Teď koukám do wiki, že jedna součást Blanky – Bubenečský tunel – je delší, než Panenská. Proto pan Sůra píše, že nejdelší samostatný tunel 🙂 Je to zmatek.
Mělo být zřejmě napsáno „nejdelší dálniční tunel“
Vždyť to máte v nadpisu: Nejdelší český dálniční tunel čeká generální oprava za tři čtvrtě miliardy, zvýší v něm rychlost
Blanka není dálniční tunel. To není žádná dálnice, tam nesmí ani kamiony.
Rano se psalo o silnicnim tunelu. Asi ten titulek opravili.
Je Blanka dálničním tunelem?
článek je upraven, psalo se o silničním tunelu