regio-vlak

Nejdelší český dálniční tunel čeká generální oprava za tři čtvrtě miliardy, zvýší v něm rychlost

Tunel Panenská na D8. Foto: Jarba / Wikimedia CommonsTunel Panenská na D8. Foto: Jarba / Wikimedia Commons

Téměř tři týdny bude dálnice D8 tunely u hranic neprůjezdná.

Odebírat
Upozornit na
guest
50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Šlezingr

Člověk by čekal, že ty dva tunely jsou udělané jako své úplně samostatné stavby, které při opravě není nutné nikdy uzavřít oba naráz.

Sáček

Tunel již dávno není Panenský 🙂

Harry

😂😂😂

Pavka

Ano, přes 3 měsíce je zde povolená rychlost max. 60 km/hod. To musí být fakt hodně špatný😆. Kocourkov.

David

Jít že 60 až na 100? Se divím, že tam rovnou nemají někde v maringotce připravené faráře a na na odpočívadlech neprodávají ochranné amulety a svaté obrázky.

Sáček

změna jména ti nepomůže, fňukale

Olda

EPS je elektronická požární signalizace, nikoli elektronická požární situace.

Pepa zdepa

EPS je elektrická požární signalizace, nikoli elektronicka požární signalizace když už😄

Pavel

Uff tak to bude brutalni kolaps..provozu je tam v tydnu vice nez dost, hlavne LKW

krteček

Co zázračného potřebuje betonová roura v ČR, aby se jí dalo projet 130 km/h?

PetrN

nikde v Evropě se nejezdí 130km/h v tunelu kromě starých italských tunelů stavěných a kolaudovaných podle staré normy. V těch novějších i v Itálii (podle nové normy) se už jezdí 100km/h stejně jako je dlouhodobým standardem všude jinde v Evropě…

hroch.obojzivelny

„Nedělá se to, protože se to tak nedělá.“ Některým lidem takové vysvětlení postačuje, vlastně jsou v životě nejspíš i šťastnější.

Ovšem jiným lidem se mohou vtírat určité otázky. Jako například, jaký armageddon se odehrával v italských tunelech při 130 km/h, že musela být rychlost snížena na 100 km/h. A když už tedy musí v Evropě být omezení na 100 km/h, proč u nás je 80 km/h. Jakým mechanismem se zvýší rychlost z 80 km/h na 100 km/h, když pouze vyměním značení a přeinstaluji EPS. A jestli všechna ta čísla nakonec nejsou jen vycucaná z prstu nějakého byrokrata…

PetrN

Dosavadní plošná 80km/h je samozřejmě úlet, proto dojde postupně k úpravám na 100km/h na všech dálničních tunelech, bohužel za podle mě neúměrně vysoké náklady. Nechápu proč bychom měli v něčem celosvětově vynikat a zavádět v tunelech 130? Dost že na pár úsecích budeme populisticky za zbytečně vyhozené miliony zvyšovat rychlost na 150km/h, zatímco zbytek Evropy jde spíše opačným směrem (i v Německu se zvažuje omezení na 130) Tunel je všeobecně rizikovější místo, jakákoliv nehoda může mít větší následky kvůli uzavřenému prostoru, navíc v tunelech chybí běžně odstavný pruh (a to i napříč Evropou), jehož realizace by logicky znamenala výrazně vyšší… Číst vice »

hroch.obojzivelny

Dovoluji si tvrdit, že pokud jde o zvýšení rychlosti v tunelech v ČR z 80 km/h na 100 km/h, je jakýkoliv náklad přesahující cenu za výměnu svislých dopravních značek B20a před tunelem neoprávněný.

Sáček

Achjo. V obou tunelech o kterých je článek, se nebude jen měnit značení a EPS. Bude provedena celková údržba, rekonstrukce staveb a povrchů.

hroch.obojzivelny

Buď je to údržba, a pak to se zvýšením rychlosti nesouvisí, a nebo je to nějaká změna navíc, a pak je to zbytečné. Když stavbu necháte, jak je, a pouze přepnete značky, aby zobrazovaly 100 km/h, tak se nic zlého nestane. Na to bych klidně vsadil boty.

PavelX

Aneb když se nějakého absurdního pravidla drží všichni ostatní, tak my musíme taky. Abychom byli in a nevybočovali. Argumentum ad populum.

Luboš Beneš

Na to mi maminka říkala:“ Když Péťa vyskočí z okna? Ty skočíš taky? “ Ano 80 dodávám já.

Ivan

Ad „na pár úsecích budeme populisticky za zbytečně vyhozené miliony zvyšovat rychlost na 150km/h“ – není problém náhodou v tom, že u nás výměna cedule vyžaduje úřednické orgie se sedmimístnou cenovkou a nikdo za to není hnán ke zodpovědnosti?

PetrN

Podmínkou rychlosti 150km/h je výstavba telematickych zařízení s proměnnými značkami pomocí kterých se bude rychlost snižovat na 130km/h v případě nepříznivých podmínek. Což mi zrovna na poloprazdné D3 v Jihočeském kraji přijde jako vyhazování peněz. Taková telematika s liniovým řízením má význam na silně zatížených dálnicích kolem Prahy či Brna a celé D1 mezi…

Ivan

Z čeho ta podmínka plyne? O fyziku tu rozhodně nejde, že i bez toho může jet auto 150 km/h experimentálně ověřili v Německu už dávno. Z právního hlediska mi to taky nepřijde nezbytné – povinnost přizpůsobit rychlost jízdy podmínkám máme už dávno i bez drahých cedulí. Vylučovací metodou mi z toho vychází podmínka čistě úřednická, motivovaná pravděpodobně potřebou vykázat činnost, nafouknout rozpočet, dokázat si vlastní důležitost a tak… Přesně tahle byrokracie pro byrokracii nás tu táhne ke dnu.

hroch.obojzivelny

Což je jen další zhovadilý výmysl prohlášený za fakt.

Rychlost 150 km/h by byla stanovena jako maximální. V případě zhoršení podmínek řidič rychlost přizpůsobí sám, to je jeho povinnost!

Proměnným značením docílíte pouze vyhození peněz a pravděpodobně i zhoršení bezpečnosti, neboť řidič bude spoléhat na čísla na cedulích a regulovat rychlost podle nich, místo bedlivého sledování reálných podmínek.

Michal

Objížďka pro kamiony se mohla využít stará I/8 přes Cínovec, kdyby se vyjednala s německou stranou.

Fujtajblik

No nevím, kvůli 6 km uzavřeného úseku dělat objížďku cca 70 km, to by Vám všechny dotčené obce poděkovaly a že jich tam je.

Panoramix

Jakých 70 km? Pro dálkovou přepravu je vzdálenost de facto stejná, jenom cestovní rychlost by po I/8 byla podstatně nižší. A pro ty, kteří chtějí jenom někam za hranice, není problém využít stávající silnice nižších tříd. Vše je to jenom o poklesu rychlosti, nikoliv navýšení vzdálenosti. Pokud tedy úřady nezačnou blbnout a nerozmístí všude zákazy vjezdu.

Miki

Asi jste mě nepochopil. Nepsal jsem, že by auta najely o 70 km více, ale že je lepší když jedou 60 km po dálnici a mimo 10 km, nežli celých 70 km mimo dálnici. Ten provoz aut a kamiónů na celém úseku by byl kritický. Nejde o řidiče, ale o ty lidi, co tam bydlí.

Aussiger

Na na to rovnou zapomeňte..Co je Němcům do českýho tunelu?

František

Teda 100kmh! To už aby tam v rámci rekonstrukce postavili nějakou dočasnou márnici pro všechny co to bude stát život!

Michal

Valík u Plzně je taky na 100 a žádný tragédie se nekonají, pokud nepočítám flastrovani kamionaku za 81km/h

hroch.obojzivelny

Měl byste jíst častěji maso.

Luboš Beneš

Valík není tunel, ale podjezd….

Sáček

fňuk vláčkaři fňuk

rodilyslavkovak

a úředníci nebudou mít co žrát

Lubomír

Tak pojedou objížďkou přes Tisou a Petrovice

PetrN

Mě by jenom zajímalo jak došla policie k oněm špičkovým 70tis/den, vždyť to by bylo za hranou kapacity a hlavně u Prahy by pak muselo být přes 120tis což je nesmysl..
Podle dat z detektoru na hranicích byl průměr za rok 2024 cca 18tis. a nejvyšší denní intenzity v průběhu roku byly kolem 24-26 tis.

Hans N.

Instalace vah? Když už bude stát provoz. Nic?

Dusanh

Tam nejsou potřeba – jezdit přetížený do Německa si mnoho firem netroufne.

PetrN

WIM jsou instalované na 47.km D8, tj. před sjezdem na Lovosice

Dusanh

U Lovosic jedou všechny kamiony a náklaďáky do Německa?

PetrN

ne nejedou, ale většina z těch co jedou z Německa po D8 asi projíždí kolem Lovosic na Prahu, navíc sám jste psal že na hranicích nejsou potřeba, tak nerozumím smyslu vašeho komentáře?

Dusanh

Přetěžovaná nákladní auta jezdí v drtivé většině vnitro. Domníval jsem se, že z věty „… jezdit přetížený do Německa si mnoho firem netroufne.“ celkem jasně vyplývá, že ani z Německa přetížené auto obvykle nepřijede.
Z tohoto pohledu je instalace váhy u Lovosic logická a v pořádku 🙂

Pavel_H

Neni Blanka delsi?

Kubrt

To je soubor tunelů, těsně na sebe navazujících 🙂

Kubrt

Teď koukám do wiki, že jedna součást Blanky – Bubenečský tunel – je delší, než Panenská. Proto pan Sůra píše, že nejdelší samostatný tunel 🙂 Je to zmatek.

PetrN

Mělo být zřejmě napsáno „nejdelší dálniční tunel“

Fujtajblik

Vždyť to máte v nadpisu: Nejdelší český dálniční tunel čeká generální oprava za tři čtvrtě miliardy, zvýší v něm rychlost

Fujtajblik

Blanka není dálniční tunel. To není žádná dálnice, tam nesmí ani kamiony.

Pavel_H

Rano se psalo o silnicnim tunelu. Asi ten titulek opravili.

mgr.pavel

Je Blanka dálničním tunelem?

PetrN

článek je upraven, psalo se o silničním tunelu