egoe-plus
Infrastruktura Silnice

Nejblíže stavbě další části obchvatu Mělníka je Strabag

První etapa obchvatu Mělníka. Foto: ŘSD
První etapa obchvatu Mělníka. Foto: ŘSD
Všechny nabídky pro druhou etapu obchvatu jsou pod odhadovanou cenou.

Společnost Strabag je nejblíže stavbě druhé části obchvatu Mělníka. Do soutěže s odhadovanou cenou 441 milionů korun přišlo celkem 9 nabídek. Strabag nebyl nejlevnější, ale jeho nabídka je na prvním místě díky kombinaci ceny s délkou záruky a dobou výstavby.

Na twitteru o tom informoval generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Podle něj byly všechny nabídky pod odhadovanou cenou, nejnižší za 374 milionů korun.

Obchvat Mělníka na silnicích I/9 a I/16 se řeší přes deset let, zatím ale vznikla jen jeho první etapa. Druhá etapa řeší odvedení části provozu ve směru z České Lípy do Prahy z ulic Řípská a Na Malém Spořilově na novou silnici vedoucí prakticky neobydlenou částí.

Hlavní trasa druhé stavby začíná v Chloumecké ulici, kde navazuje na úsek stavby 4 (předpokládaný termín zahájení 2024), a končí napojením na stávající silnici I/9 ve směru na Českou Lípu. Vybudovány budou čtyři křižovatky, z toho tři okružní, čtyři protihlukové stěny v celkové délce 997 metrů a zejména nový most přes přeložku silnic I/9 a I/16 a přes železniční trať. Detailně je trasa popsána v informačním letáku.

Součástí jsou rovněž přeložky inženýrských sítí. „Nevyhneme se rovněž přípravě území demolicí a ustoupit stavbě budou muset zahradní domky, budovy areálu jatek či stávající protihlukové stěny. Na druhou stranu jsou však součástí stavby také rekultivace územní a vegetační úpravy,“ řekl loni Martin Buček z ŘSD. Pokud stavba začne na jaře, otevírat se má v roce 2023.

ŘSD chystá na silnici I/16 další úpravy ve směru na Mladou Boleslav. V různé fázi je příprava pěti obchvatů kolem obcí Jizerní Vtelno, Mělnické Vtelno, Bezno, Byšice a Vavřineč. Nejblíže k zahájení stavby je obchvat Jizerního Vtelna za více než půl miliardy korun. Jeho součástí bude i krátký tunel.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karlos

Ten hypertextový odkaz ve čtvrtém odstavci odkazuje na 1. stavbu, která je již hotová, nikoliv na připravovanou 2. stavbu, o které je v článku řeč. Nejvíc by Mělníku pomohla mimoúrovňová křižovatka místo kruhového objezdu u Mountfieldu, tam se ve špičce doprava zaseká a pak stojí celý Mělník.

Petr

Petr

Zrzek

Spíš by mě zajímalo, jak se poperou s bažinou za areálem starých silnic.

David

Myslím, že by se to mělo jmenovat Mělník průtah a ne Mělník obchvat.

Zrzek

Přes Mělnické Vtelno se už roky nejezdí, spíše se jedná o obchvat Vysoké Libně.

M19

Radouň patří pod Mělnické Vtelno a přes tu se tedy jezdí… Takže jezdí…

Zrzek

Radouň spíš I/16 spíš líže.

M19

To je nepodstatné, jak velkou částí, ale projíždí.