Mimořádné události Železnice

Nehoda v Německu mohla dopadnout podstatně hůře. Pár minut před nehodou projel místem rychlovlak

Nehoda vlaku BLS Cargo u města Auggen. Foto: Twitter
Nehoda vlaku BLS Cargo u města Auggen. Foto: Twitter

Zřícení části mostu na železniční trať mezi německým Freiburgem a švýcarskou Basilejí mohlo dopadnout podstatně hůře než smrtí jedenapadesátiletého strojvedoucího. Jen pár minut před nákladním vlakem projel úsekem rychlovlak ICE Deutsche Bahn ve směru do Basileje a osobní vlak v opačném směru.

Upozornil na to německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung. List neuvádí přesný čas, mluví ale o několika minutách, kdy úsekem projela vysokorychlostní jednotka ICE a regionální vlak ve směru na Freiburg. „Pokud by se ICE střetlo s betonovým kusem, počet mrtvých a zraněných by byl vyšší,“ uvedl list.

Příčiny pádu mostu se stále vyšetřují. Podle německých médií se měl o víkendu rozebírat. Důvodem je rozšiřování trati o další dvě koleje. Trasa rýnským údolím patří mezi nejvytíženější koridory na evropské železnici. Deutsche Bahn měly ještě včera na Twitteru den starý příspěvek s fotkou mostu před rozebráním, dnes ho ale správci německé železnice smazali.

K nehodě došlo včera v 19:30. Do betonového kusu narazil vlak převážející kamiony včetně jejich řidičů. Strojvedoucí zraněním na místě podlehl, deset cestujících bylo zraněno. Provoz na trati je zastaven nejméně do pondělí. Případ vyšetřuje policie.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Bivoj
Host
Bivoj

Já tedy moc nepochopil, zda ten kus mostu spadl jen tak sám od sebe ( jako lávka v Praze -Troji), nebo tam probíhaly nějaké práce ( jako ve Studénce)

ven ab
Host
ven ab

byly zbourány nájezdy na most, celý most byl podepřen provizorníma podpěrama, spadlá mostovka byla ze spodu podepřená ocelovýma prvkama (na fotce jsou to ty 4 prvky „na mostě“) a taky tam byly nosníky nad mostovkou (na fotce jsou trochu vidět ty I – profily pod tou spadlou mostovkou – jedna na stojáka vlevo – vedle zábradlí, a druhá vpravo – položená

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

Bude zajimave se dozvedet, zda to v Germanii dopadne jak u nas – ze nikdo za nic nemuze

T478.4086
Host
T478.4086

A hlavně za jak dlouho s tím u sousedů udělají pořádek a soudně to uzavřou…

Milos
Host
Milos

Tady měli řidiči kamionů ještě docela kliku, že tenhle padlý panel dokázala lokomotiva docela daleko odtlačit. Jinak by první vagon buď plosinaky nebo utržený kamiony asi dost pocuchali. Ve studence se ten most ani nehnul…
Ale studenku na druhou stranu tuším fira přežil, tady asi už nestačil utéct do strojovny.

JiP
Host
JiP

To jsou nesmysly co pisete. Lokomotiva ve Studence s mostem hnula o dost, skoro ho prerazila a nasladne na nej najela, coz zachranilo strojvedoucimu zivot a i mnoham cestujicim, proto nasledne pres most prejely jeste 2 vagony cimz se souprava sice rychle ale v podstate plynule zastavila. V nemecku bohuzel sla deska mostu nad hlavni ram lokomotivy, takze i kdyz ma vectron neporovnatelne lepsi pasivni ochranu strojvedouciho nez 151, tak s takovou prekazkou nepocita zadny model pro pasivni bezpecnost. Strojvedouci ve Studence mel navic dost casu uniknout, ale i tak zustalo na stanovisti dostatecne mista na jeho pripadne preziti.

Milos
Host
Milos

Tak jasně že se ve studence překážka trochu pohnula, ale cca o 30 metrů (délku jednoho vagónu),načež spadlou konstrukci preskakaly po lokomotivě i tři vagóny. V německu to vectron odtlacil celé před sebou. Ale v podstatě je tam ve způsobu kontaktu s překážkou přesně ten rozdíl. Nevím, proč v mém příspěvku vidíte jen nesmysly? I včetně následků střetu obou lokomotiv. Vždyť jsme v tom ve shodě, ne?

ven ab
Host
ven ab

podle fotek to byla prostě smůla… pro strojvedoucího… mostovka se při pádu přetočila a zůstala na zemi „podložená“ zábradlím a provizorníma nosníkama tak, že došlo k nárazu loko do mostovky přímo v oblasti strojvedoucího…. řidiči měli zase štěstí, páč lokomotiva při té raně vytlačila osobní vagon na první plato, a odsunula náklaďáky dozadu, kdyby tam bylo víc osobních vozů, myslím že by byly víc pomuchlaní… vypadá to tak, že se mostovka vezla celou dobu po 4 kolejnicích a zábradlí a ocelových nosníkoch, a až sjela mimo, teprve začla vlak pořádně brzdit, pokud jo, tak to asi taky dost zmírnilo deformační… Číst vice »

Přemek
Host
Přemek

Takže nejen u nás. Tyto případy svědčí o míře neodpovědnosti, diletantství, neschopnosti řízení a nedostatek elementární mravnosti. Mravní degradace společnosti vede k nehodám tohoto typu, ale k ignorantství, egoismu, bezohlednosti, nesvědomitosti, k pomalé degeneraci lidské psychiky v psychiku nelidskou. Žádná nehoda není náhoda, ale důsledek předchozích selhání lidí. Čest památce nevinné oběti strojvůdce nákladního vlaku.

Přemek
Host
Přemek

„…nejen k nehodám…“ Zamysleme se nad tím, jakou stopu za sebou a kolem sebe zanecháváme a přestaňme si namlouvat, že žádné svědomí neexistuje a že nejsme za své činy odpovědní. Ty nezodpovědné tíži jejich svědomí, pro některé karma, tak, že to je ke stáří zdroj spychických muk. nedopusťme, aby se z nás stala nemravná stvoření řízená psychopaty, pro něž jsou peníze až na prvním místě. To může říci pouze ten, kdo si myslí, že je vyvolený a tím se sám odsuzuje k k beznadějnému boji se svým svědomím, jakkoli se snaží v pozdním věku alespoň částečně své těžké chyby napravovat.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ano, potřebuje vyšetřovatele od stolu, kteří už mají jasno příčinách nehody. A kolektivní vina, tak samožřejmě být musí, repertoár „moralisty“ se bez kolektivní viny neobejde. Ještě tak obvinit a trestat kojence za to, co se stalo necelý rok před jeho narozením.

pzag
Host
pzag

Tohle je neskutečné hloupost.

...
Host
...

Jeden si u toho Vašeho textu vzpomene na tohle: A co se týká tý poctivosti, je to vždy moc hezká věc, poněvadž s ní člověk vždycky nejdál dojde. Jako když jsou ty závody v chůzi. Jak začne fixlovat a běžet, už je distancovanej. To se stalo mýmu bratranci. Poctivej člověk je všude váženej, ctěnej, spokojenej sám se sebou a cítí se jako znovuzrozenej, když jde ležet a může říct: ,Dneska jsem byl zase poctivej‘. Mezi tou řečí nadporučík Lukáš seděl již dlouho na židli, dívaje se Švejkovi na boty, a myslil si: „Můj bože, vždyť i já často stejně mluvím… Číst vice »

Lesan
Host
Lesan

Zaráží mě, že pod takovou stavbou nebylo výrazné snížení rychlosti. Riziko nehody je při stavbě „nad tratí“ velmi vysoké (tím nemyslím jen pád mostovky, k průseru stačí i padající šroubovák) a zrovna v Německu bych očekával úplné plnění hesla „bezpečnost především“. Kolik vlak jel si netroufám odhadovat, ale třeba 40 km/h to podle vzdálenosti mostovky od stavby jistě nebylo..

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Snížení rychlosti vám nepomůže, když most spadne přímo na vlak nebo bezprostředně před něj. To už spíš má smysl zastavit dopravu úplně, jestliže existuje riziko zřícení.

ven ab
Host
ven ab

myslím že pomůže, a dost… docela štěstí řekl bych… osobní vagon si naskočil na plato a odsunul kamiony, kdyby to byl rychlík, bylo by to asi horší… sem zvědav na závěr, jestli se dostane ven… ten most se měl zlikvidovat, nebo jen rekonstruovat?

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Snížení rychlosti vám samozřejmě pomůže i v případě, že by tato mostovka spadla přímo na osobní vůz. Spíše mě zaráží, jak nefunguje evropský systém hlídání železničních nehod…

ven ab
Host
ven ab

jak to myslíte?

Jerry
Host
Jerry

Ta nehoda se nemusela stát vůbec pokud by tam byla výluka ..to už život firovi nevrátí.studenka nedořešenou po 12 letech je vidět že ten bordel u nás pokračuje a lepší to nebude.

Zapa
Host
Zapa

A to píšete o Studénce, nebo o Německu?

Jerry
Host
Jerry

První část Německu a druhá je o Studénce.

Honza
Host
Honza

V Německu je větší teoretická možnost pádu mostů než u nás, úrovňové přejezdy totiž spadnout na trať nemohou.

thegrid
Host
thegrid

No kdyz vidim trojskou lávku, Libeňský most a další tak se obávám ze nam k padu stačí to málo co máme.