Nehoda u Litoměřic. Nákladní expres byl zastaven nákupním vozíkem

Nákladní vlak byl zastaven nákupním vozíkem, Litoměřice 4. červen 2025. Pramen: SŽNákladní vlak byl zastaven nákupním vozíkem, Litoměřice 4. červen 2025. Pramen: SŽ

Z přední části podvozku lokomotivy museli vozík vystříhat hasiči.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zvoník

A kde je ten nebo ta, co ho tlačil či tlačila?

David

Nehoda ?

Herold

Nákupní vozík se řeší dvě hodiny, sražená koza se řeší dvě hodiny…pak nemá být dráha k smíchu.

Robert Pražák

Nevím, co je na tom absurdního. Víte, kolik věci na spodku toho vectrona mohl ten vozík očesat? Navíc, podle fotek se pod mašinou seknul, takže ho museli rozřezat. A rozbrušovačka fakt není vybavení lokomotivy. Tu musel někdo odněkud přivézt.

Herold

Naprosto chápu. Stotunová ocelová lokomotiva se srazila s desetikilovým nákupním vozíkem anebo třicetikilovou kozou. Je nutné zastavit provoz na dvě hodiny, to dá rozum!

none

Vždy to jsou dvě hodiny. Tak to prostě chodí.

Herold

Vždycky se to tak dělalo?

Pedro

Tak tohle je jako přes kopírák k mému případu někdy před 15 lety. Někdo z perónu v Litoměřicích město hodil do kolejí nákupní vozík a když jsem na něj najel, byl to takový rachot, že se mi zdálo, že jsem vykolejil. Po zastavení jsem ho našel pod druhým vozem, vyndal ho ven a jel jsem dál.

petr

Nojo, před 15cti lety,dneska bych se na to vykašlal, protože bych z toho měl akorát průser

vbb

15cti 🙁 🙁 🙁
Proboha, kam na takovéhle patvary chodíte?

Před 15 lety…

N.N.

Vozík mohl být zaseknutý a v článku není napsáno zda došlo na rozbrušovačku.

dujka.robert

Napsáno to v článku je. Je tam i fotka při řezání. Nevidíte, nečtete?

N.N.

Fotku jsem přehlédl, to se přiznám. Pak je ale jasné, že nešel jednoduše hodit do škarpy, dnes ani tehdy.

Kolejový doktor

Mince ve vozíku byla?

vbb

Jen plastový žetonek. Ale i ten se počítá 🙂

Jirka z CB

Tohle už je trochu absurdní řehtání byrokratického koně? Dvě hodiny se řeší srážka Vectrona a nákupního vozíku. Ještě že se výjimečně do toho netahá geopolitika. Co kdyby to byl důležitý vojenský vlak? 🙂

none

Buď rád, že nemusel přijet zástupce výrobce a osobně potvrdit, že je vozidlo provozuschopné.

Kulajda

Tak to musel být vozík minimálně s titanu, že si s ním rozjetý vlak neporadil, nebo dokonce z vibránia. Já bych řekl, že vlak zastavil fíra, když slyšel rachot od předního pluhu. Určitě to nebyla srážka vlaku s vozíkem.

Jmeno

Přitom stačilo trochu couvnout a zbytek vozíku hodin na stranu…

Jiný Petr

si taky myslím, že ten Vectron to snad nemohl ani „pocítit“

A aby toho nebylo málo – o kousek dále (cca 30 km) u Ctiněvsi narazil osobní vlak do bagru. „Když se daří, tak se daří“

Kubrt

Pocítit asi ne, ale nehrozilo by, při pokračování v jízdě, poškození lokomotivy nebo něčeho na trati?

N.N.

Snímače ETCS na mašině a brzdové hadice dál na vlaku. Opravit je jedna věc, ale napřed vůbec najít závadu. Takhle se ví, že za nárazník to nešlo.

Jan Tichavský

Tím spíš mohl popojet dva metry dozadu.

VýpravčíXY

Při mimořádné události se nesmí s vlakem hýbat, dokud nerozhodne vyšetřovatel z DI. A to někdy docela trvá. Jinak vám jsou schopný dát škodu k náhradě. A jak píše někdo přede mnou. Poškození snímačů od VZ a ETCS bývá hodně drahé.

Jan Sůra

Jak jistě víte, zdaleka u všech MU na české železnici není vyšetřovatel DI, tak nechápu, proč do toho taháte DI.

Igor

Protože oni i tak na dálku rozhodnou, že to vyšetřovat nebudou a tím udělí souhlas.

Lukáš Kuběnka

Nelze nesmíš neexistuje 🙂

Dave

Tak u soukromníka asi můžete vše…

petr

Na trati se nikdy necouva

Lukas

😂😂😂😂😂😂

petr

Nesmí se

ldx

Tak toho by asi jentak lehce nepřejel 😂

Roman

Pokud bude něco na lokomotivě poškozené, tak všechno půjde za strojvedoucím. K tomu ještě popotahování od drážní inspekce, protože s lokomotivou se nemůže hýbat, dokud není ukončené vyšetřování.

Lukas

Tady všeci odborníci a víte o tom …😂😂😂

Roman

Čerstvá zkušenost, kolega měl v neděli mimořádnou událost. Naštěstí podobný nesmysl, s posunovým dílem zničil starý ztrouchnivělý pražec který leží před zarážedlem na kolejích. To byla jediná škoda, nic víc.

Draculacz

Nepůjde za ním nic. Proč???

Moe Szyszlak

Ty vole, tak snadné. Ještě že Vás tady máme, pane Einsteine. Ve jménu strojvedoucích, výpravčích a cestujících na dráze děkujeme za velice cenné šotoušské rady.

Tak to jistě víte, za jakých podmínek můžete s vlakem couvnout, nebo ne?

Jan Tichavský

Asi nikdy dle paragrafu „nikdy se to tak nedělalo“. Samozřejmě by s tím necouval sám strojvedoucí bez dohledu, ale taky mi to přijde jako rychlejší řešení než si zvát hasiče na rozřezání vozíku pod lokomotivou a na dvě hodiny zastavit provoz.

Kilinger Jaroslav

Hasiči se “ pozvou“ sami 😊Mají akci a takový nákupní vozík…..To je výzva 😊
Holt takhle to dnes je, oni jsou schopni zastavit provoz kvůli různým 3.14čovinám, někdy zůstává rozum stát a všichni okolo se diví..
Ale samozřejmě záleží zde konkrétně jak moc tam to bylo narvané a nechat se pak od SOKV potahovat že jsi zničil zařízení za 300 tis …

Frantisek X

Tak to je ta moderní pružná železnice, no… I jednoduché věci musíme řešit složitě, protože jsme si tak nastavili příslušný systém. Chápu snahu předejít zbrklým akcím, ale co je moc…

LLlllK

Konečně to tu někdo napsal o předpisech nevědí naprosto nic ale těch chytrých rad co rozdávají to je neuvěřitelné.

Frantisek X

A nekritizují zprostředkovaně spíše ty předpisy?

petr

S vlakem se nikdy necouva ani nesmí

Lukas

Tak ty si dobry odborník😂😂😂

Jirka Rambousek

Ty bezdaci už by konečně měli přestat škodit a třeba začít něco dělat!!

Frantisek X

Ale vozíky mívají domovy, takové ty přístřešky u samoobslužných prodejen. 🙂

Karel

Couvnout s vlakem není tak jednoduché.

petr

Na trati se nikdy necouval!

Draculacz

Vlak nemůže couvat bez nalezitych opatření.

Frantisek X

A ta opatření uvést v chod je složitější, než nahnat na místo zásahové složky?

Noname

Článek 439 předpisu SŽ D1 ČÁST PRVNÍ. Není zač

Jaaa

A přesto se couvá. Třeba když se omylem projede zastávka. 😉

petr

Couvat na trati se nesmí!