Nehoda u Litoměřic. Nákladní expres byl zastaven nákupním vozíkem
Nákladní vlak byl zastaven nákupním vozíkem, Litoměřice 4. červen 2025. Pramen: SŽ

Z přední části podvozku lokomotivy museli vozík vystříhat hasiči.
Z přední části podvozku lokomotivy museli vozík vystříhat hasiči.
A kde je ten nebo ta, co ho tlačil či tlačila?
Nehoda ?
Nákupní vozík se řeší dvě hodiny, sražená koza se řeší dvě hodiny…pak nemá být dráha k smíchu.
Nevím, co je na tom absurdního. Víte, kolik věci na spodku toho vectrona mohl ten vozík očesat? Navíc, podle fotek se pod mašinou seknul, takže ho museli rozřezat. A rozbrušovačka fakt není vybavení lokomotivy. Tu musel někdo odněkud přivézt.
Naprosto chápu. Stotunová ocelová lokomotiva se srazila s desetikilovým nákupním vozíkem anebo třicetikilovou kozou. Je nutné zastavit provoz na dvě hodiny, to dá rozum!
Vždy to jsou dvě hodiny. Tak to prostě chodí.
Vždycky se to tak dělalo?
Tak tohle je jako přes kopírák k mému případu někdy před 15 lety. Někdo z perónu v Litoměřicích město hodil do kolejí nákupní vozík a když jsem na něj najel, byl to takový rachot, že se mi zdálo, že jsem vykolejil. Po zastavení jsem ho našel pod druhým vozem, vyndal ho ven a jel jsem dál.
Nojo, před 15cti lety,dneska bych se na to vykašlal, protože bych z toho měl akorát průser
15cti 🙁 🙁 🙁
Proboha, kam na takovéhle patvary chodíte?
Před 15 lety…
Vozík mohl být zaseknutý a v článku není napsáno zda došlo na rozbrušovačku.
Napsáno to v článku je. Je tam i fotka při řezání. Nevidíte, nečtete?
Fotku jsem přehlédl, to se přiznám. Pak je ale jasné, že nešel jednoduše hodit do škarpy, dnes ani tehdy.
Mince ve vozíku byla?
Jen plastový žetonek. Ale i ten se počítá 🙂
Tohle už je trochu absurdní řehtání byrokratického koně? Dvě hodiny se řeší srážka Vectrona a nákupního vozíku. Ještě že se výjimečně do toho netahá geopolitika. Co kdyby to byl důležitý vojenský vlak? 🙂
Buď rád, že nemusel přijet zástupce výrobce a osobně potvrdit, že je vozidlo provozuschopné.
Tak to musel být vozík minimálně s titanu, že si s ním rozjetý vlak neporadil, nebo dokonce z vibránia. Já bych řekl, že vlak zastavil fíra, když slyšel rachot od předního pluhu. Určitě to nebyla srážka vlaku s vozíkem.
Přitom stačilo trochu couvnout a zbytek vozíku hodin na stranu…
si taky myslím, že ten Vectron to snad nemohl ani „pocítit“
A aby toho nebylo málo – o kousek dále (cca 30 km) u Ctiněvsi narazil osobní vlak do bagru. „Když se daří, tak se daří“
Pocítit asi ne, ale nehrozilo by, při pokračování v jízdě, poškození lokomotivy nebo něčeho na trati?
Snímače ETCS na mašině a brzdové hadice dál na vlaku. Opravit je jedna věc, ale napřed vůbec najít závadu. Takhle se ví, že za nárazník to nešlo.
Tím spíš mohl popojet dva metry dozadu.
Při mimořádné události se nesmí s vlakem hýbat, dokud nerozhodne vyšetřovatel z DI. A to někdy docela trvá. Jinak vám jsou schopný dát škodu k náhradě. A jak píše někdo přede mnou. Poškození snímačů od VZ a ETCS bývá hodně drahé.
Jak jistě víte, zdaleka u všech MU na české železnici není vyšetřovatel DI, tak nechápu, proč do toho taháte DI.
Protože oni i tak na dálku rozhodnou, že to vyšetřovat nebudou a tím udělí souhlas.
Nelze nesmíš neexistuje 🙂
Tak u soukromníka asi můžete vše…
Na trati se nikdy necouva
😂😂😂😂😂😂
Nesmí se
Tak toho by asi jentak lehce nepřejel 😂
Pokud bude něco na lokomotivě poškozené, tak všechno půjde za strojvedoucím. K tomu ještě popotahování od drážní inspekce, protože s lokomotivou se nemůže hýbat, dokud není ukončené vyšetřování.
Tady všeci odborníci a víte o tom …😂😂😂
Čerstvá zkušenost, kolega měl v neděli mimořádnou událost. Naštěstí podobný nesmysl, s posunovým dílem zničil starý ztrouchnivělý pražec který leží před zarážedlem na kolejích. To byla jediná škoda, nic víc.
Nepůjde za ním nic. Proč???
Ty vole, tak snadné. Ještě že Vás tady máme, pane Einsteine. Ve jménu strojvedoucích, výpravčích a cestujících na dráze děkujeme za velice cenné šotoušské rady.
Tak to jistě víte, za jakých podmínek můžete s vlakem couvnout, nebo ne?
Asi nikdy dle paragrafu „nikdy se to tak nedělalo“. Samozřejmě by s tím necouval sám strojvedoucí bez dohledu, ale taky mi to přijde jako rychlejší řešení než si zvát hasiče na rozřezání vozíku pod lokomotivou a na dvě hodiny zastavit provoz.
Hasiči se “ pozvou“ sami 😊Mají akci a takový nákupní vozík…..To je výzva 😊
Holt takhle to dnes je, oni jsou schopni zastavit provoz kvůli různým 3.14čovinám, někdy zůstává rozum stát a všichni okolo se diví..
Ale samozřejmě záleží zde konkrétně jak moc tam to bylo narvané a nechat se pak od SOKV potahovat že jsi zničil zařízení za 300 tis …
Tak to je ta moderní pružná železnice, no… I jednoduché věci musíme řešit složitě, protože jsme si tak nastavili příslušný systém. Chápu snahu předejít zbrklým akcím, ale co je moc…
Konečně to tu někdo napsal o předpisech nevědí naprosto nic ale těch chytrých rad co rozdávají to je neuvěřitelné.
A nekritizují zprostředkovaně spíše ty předpisy?
S vlakem se nikdy necouva ani nesmí
Tak ty si dobry odborník😂😂😂
Ty bezdaci už by konečně měli přestat škodit a třeba začít něco dělat!!
Ale vozíky mívají domovy, takové ty přístřešky u samoobslužných prodejen. 🙂
Couvnout s vlakem není tak jednoduché.
Na trati se nikdy necouval!
Vlak nemůže couvat bez nalezitych opatření.
A ta opatření uvést v chod je složitější, než nahnat na místo zásahové složky?
Článek 439 předpisu SŽ D1 ČÁST PRVNÍ. Není zač
A přesto se couvá. Třeba když se omylem projede zastávka. 😉
Couvat na trati se nesmí!