Nedostatek řidičů řádí v Praze, ROPID zavádí prázdninový jízdní řád
Servisní středisko Arriva City v Malešicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Organizátor pražské integrované dopravy (ROPID) sáhl kvůli nedostatku řidičů hned na začátku nového roku k mimořádnému opatření. Po dohodě s
Málo peněz, tramvaják dostává jen 35 000 Kč, řidič tuším o 7 000 Kč méně. Kdo by to za ty peníze a podmínky dělal. Vemte si jen, jak chybí na konečných chybí záchody. To se pak člověk musí cítit jak otrok.
Stačilo by přestat vozit důchodce či ZTP a jiné zdarma a hned by bylo z čeho přidat řidičům a tím by i slušní řidiči přibyly a aspoň by ubylo řidičů kteří vozí v nočních hodinách za pětku do kapsy (nejvíce rozšířené na kladně ) kdyby měli rozumné platy
Je neuvěřitelné, jak ROPID (a potažmo MHMP, resp. především kariérista Dolínek) připouští nehorázné plýtvání nejen provozním personálem, ale i financemi vynakládanými na VHD: pouhou lepší organizací provozu a pracovní doby řidičů (především jejím řádným využíváním v duchu platných pracovněprávních předpisů) + opětovným rozšířením v minulosti zcela hloupě zrušeného technického a technologického zázemí by bylo možno poměrně rychle ušetřit jak odhadem několik procent (nyní chybějících) řidičů, tak i nemalé finanční prostředky vynakládané na provoz MHD! Samozřejmě by to vyžadovalo investice, ale na ně vynaložené prostředky by se v provozních úsporách městu rychle vrátily – jenže pro pražské rádoby odpovědné „dopravní odborníky“… Číst vice »
Nojo – i v dopravě bude třeba pochopit, že bez zvýšení mezd to do budoucna prostě nepůjde.
Rok 1989 už je pryč, proberte se.
Za to může ten co napsal, že řidič z povolání má mět maturitu, stejné jak u strojvedoucích.
A to napsal kdo a kde? (tedy krom Vás zde)
Kde jste tuto informaci vzal? Řidič autobusu dnes nemusí mít maturitu.
podívejte se na nějaký náborový letáky…..anebo navštivte Království železnice, tam to máte pěkně napsaný.
nemusí, znám i dost mašinfírů co nemá maturitu. Tohle je na dlohou debatu a nikdo o tym nechce mluvit.
podívejte se na nějaký náborový letákym …. myslíte třeba zde?
https://dpp.jobs.cz/detail/?id=G2-1024696649-aden_brand0&rps=186
Požadujeme:
• Platný ŘP skupiny D
• Nebo min. ŘP sk. B nebo C – nabízíme možnost bezplatného rozšíření ŘP (s kvalifikační dohodou)
• Ukončené základní vzdělání
• Výpis z rejstříku trestů
• Dobrý zdravotní stav (dle příslušné vyhlášky MZ)
• Výpis z evidenční karty osoby (řidiče)
• Příjemné a reprezentativní vystupování
Hlavní problém je, že těch 35 000 hrubého je včetně rocnich prémii, prescacu a víkendů. Další věci je, ze u Regiojetu nebo Flixbusu (Umbrella, apod.) a dalších mají stejně peněz a méně prescasu a autobusy relativně mladé u kterých je stanoven určitý standard a ne nejlevnější cena.
Dejte jim 40tis čistého a budete si moct vybírat, takhle budete v začarovaném kruhu.
Oni by i dali, ale pak by jednorázové jízdné nemohlo stát 24,- resp. 32,- korun a roční kupon desetikorunu na den. A to by zase vehnalo spoustu lidí do aut. Je to prostě začarovaný kruh a dokud se nedostaneme na úroveň západní Evropy jak ve mzdách, tak i ve skutečnosti, že za služby se tam platí mnohonásobně více než u nás, lepší to nebude…
Martin Hanzal:
Stačí větší obsazenost spojů, jenže když jezdí poloprázdné busy tak není holt tržba.
Zbytečně moc dopravců na některých linkách.
To je hlavně o sytemu. Jestliže cestovní doba v mhd bude téměř podobná autům (vyhrazené pruhy) a cenově zajímavá (parkovne bude dražší či omezené), tak v mhd budou lidi. Nebo zrusme mhd a vytvorme parkoviště a zkapacitneme silnice. Nebo musí dojít ke kombinaci s tím, že základní páteř tvoří metro a vlaky a na to navazují tramvaje, trolejbusy, autobusy. Další věci je, zda-li jsou bezemisni autobusy (elektrobusy) efektivnější než trolejbusy či tramvaje z hlediska nákladů.