Nedaleko Palmovky dnes slavnostně začala oprava Libeňského mostu
Libeňský most. Foto: TSK
Práce na opravě hlavního mostu přes Vltavu mají podle harmonogramu začít v roce 2024.
Práce na opravě hlavního mostu přes Vltavu mají podle harmonogramu začít v roce 2024.
No konečně!
Á, předvolební kampaň jistého politického uskupení vrcholí. Co na tom, že se stěží začnou kácet dřeviny a připravovat nějaké doprovodné práce, zatímco k opravě mostu se stavaři dostanou tak někdy příští rok na jaře. To žádné volby nebudou, tak to musí zviditelnit hned, že? Už je mi z těch politiků fakt na zvracení. Absolutně nic nedělají pro lidi, ale jenom pro to, aby se udrželi u moci a mohli být přisáti na velké rozpočty. A jak se na jednom blbém mostu dokáží zviditelnit hned dvoje dvoje volby po sobě… Spíše by se měli zamyslet nad tím, proč jim příprava rekonstrukce… Číst vice »
Vždyť je to legitimní politický cíl komunální politiky. Praha Sobě byla zvolena právě proto, že narozdíl od ODS a ANO chtěla ten most zachovat. Je proto přirozené, že chtějí svým voličům, kterých bylo tenkrát cca 17%, ukázat, že s tím opravdu pohnuli.
Jinak ten původní návrh nového mostu byl všechno, jen ne moderní.
Kdyby pristi rok na jare. Jestli to pujde uplne bez problemu (jsme ale v CR), tak stavebni prace zacnou v roce 2024. Proste predvolebni potemkiada.
A přesun inženýrských sítí třeba není, provizorní přemostění potreba taky není. Jo, jo, jsou to pitomci, jen zde v diskuzi se nalézají geniove
To je pro místní stavební experty moc složité. Prostě přijít, začít, překopnout kabel/trubku a pak se vztekat, co si správce sítí vyskakuje, že co to chce provozovat. Prostě to po dobu stavby nebude a basta.
A toho řevu, že jim v hospodě dají max. lahváče, protože neteče voda a hospodský má ještě tu drzost se ptát kdo ji támhle na ulici překopnul.
Stačí přece věřít tomu, že tam žádné sítě nejsou a tak se přece nic nepokazí. Určitě jim to tam dali naschvál…. a utéct od toho.
Já byl v Kyjevě, tam je všechno krásné, nové…
(To je citát z Pelíšku)
předpokládám, že Dušek jako obdivoval sídliště…to co pisete je celkem srovnatelné. Vše staré zničit, kupředu levá.
PS: jako strihaji nějak moc pásek najednou a peed volbami. Ale na multiministra a jeho tour de lokalka či slavné ukončení reko D1 to fakt nema
A uměl byste navrhnout nějakou zákonnou dobu, po jejíž trvání by nesměla před dnem voleb současná zastupitelstva nic rozhodovat, zahajovat ani ukončovat? To, o co se snažili skoro celé 4 roky, mají najednou zahodit jenom proto, že se blíží volby? Mají si vzít dovolenou a zůstat doma? Očekávám nějaký věcný návrh.
Ohledně projektu Libeňského mostu je přesnější napsat, že most vyprojektovali Ing. František Mencl ve spolupráci s architektem Pavlem Janákem. Technické řešení je Menclovo, ozdobnými prvky ve stylu kubismu most dotvořil Janák.
Nejsem si docela jist, jestli se most neměl zbourat a postavit kopie starého Libeňského mostu.
Peníze na to evidentně jsou a nebyl stavěn z nějakých kamenů, důležitých pro záchranu, ale s obyčejného betonu, který pravděpodobně přivezli po vodě s Podolí, kde byla Cementárna
https://cs.wikipedia.org/wiki/Podolsk%C3%A1_cement%C3%A1rna
Stavět kopie je obecně dost hloupé, obzvlášť u věcí které kapacitně nevyhovují.
Proč? Most může být replika, jen se postaví širší. Podobně se navrhoval i most na Výtoni se stejným historickým designem (aby památkáři nedostali vyrážku), ale širší, aby se tam vešly tři koleje..
Pak už to ale není replika, ale imitace a to je ještě horší.
Ale neprošlo to a tak se postaví identicky vypadají most těsně vedle, po kterém povede ta třetí kolej.
a taky vyšší a delší, aby se zachovali proporce původního mostu 🙂
Ten most ale kapacitně dostačuje.
To si úplně nemyslím. Třeba na něm nejsou vyhrazené pruhy pro cyklisty (legalizaci jízdy po chodníku nepočítám, to je nekvalitní a nebezpečné řešení) a už se na něj při zachování oddělených pruhů pro MHD a auta nevejde.
On je docela širokej – 21m. Na to se IMO dá umístit tramvajovej pás (7 m), kolem něj dva pruhy pro auta (2*2,8 m) a po obou stranách zůstane 2*4,2 na chodníky a obousměrný oddělený cyklopruhy. Což není žádnej luxus, ale asi by se to dalo. Tramvaje tou částí, která se bude zachovávat ( a nejde ji tak rozšířit) jezděj jen rovně, takže by se asi dal ještě půlmetr ušetřit použitím 6,5m pásu pro tramvaje a dalších 0,6 použitím 2,5m pruhů pro auta. To už máme po stranách pro bezmotorovou dopravu 2*4,75 (což jde i když započítáme nějakou rezervu). Další… Číst vice »
Teoreticky to vychází jen proto, že používáte užší pruhy než nařizuje norma a rozhodně to nevytváří bezpečné nebo kvalitní uspořádání.
Jo, není to šířkově kdovíjaký luxus, to je mi jasný. Ale pro auta to má být most jen pro místní spojení, ne pro dálkové cesty. Takže úzké pruhy by měly stačit, může tam pro ně klidně být třicítka, aby se do těch pruhů snáz vešla. Tramvaje tam jedou jen rovně, tedy zas je IMO možné použít prostorově úspornější šířku pásu, než kdyby tam byla zatáčka. A pak je tu otázka, jak rozvrhnout prostor pro bezmotorovou dopravu. Pokud bychom to udělali tak, aby pro kola stačil na každé straně pruh jedním směrem, bude to slušné. Pokud budem trvat na obousměrných po… Číst vice »
Nápad to není špatný. Ale policajt si toto na triko neveme.
Pokud navrhujete snížit rychlost na třicítku, tak klidně ať cyklisti jezdí normálně, tolik by ty auta nezdrželi.
Řidiči je když tak předjedou přes koleje (můžou jet i v protisměru, tam se ten metr a půl najde)
4,2 metru na chodník a obousměrný cyklopruh? Některé silnice I. třídy jsou užší: https://mapy.cz/s/lusetobere
To na fotce IMO pod 4 nepůjde, tipnu si spíš kolem 5 metrů.
Navíc není 4,2 jako 4,2. něco jinýho je, když je po obou stranách tráva a když bude na jedné straně betonové zábradlí a na druhé pruh pro auta.
Ale i tak by se to podle mě vejít mělo, byť to asi nebude extrémně pohodlný.
Jak kapacitně nestačí? Co je to za blud?
Nikdo mě nepřesvědčí, že to nejsou prachy vyhozené do luftu. 2,2 milardy, to máme 4 průměrné podobně velké mosty, nebo 2 mosty na krásu (a la Trojský), nebo 10 km dálnice. A my opravujeme 100 let starý most, který byl již původně postaven na tu dobu zastaralými technologiemi (zásyp kleneb místo celobetonové konstrukce jako Jiráskův most) a z nekvalitních materiálů (zásyp i kamenivo do betonu z toho, co vyhrabali na dně Vltavy). Architektonickou hodnotu mostu neberu, ale není tak vysoká, aby nešla vyřešit stavbou vkusné repliky. Když se dělaly odvrty z kleneb hlavních polí, tak v laboratoři naměřili pevnost betonu… Číst vice »
Toto soumostí je téměř 4x delší než Trojský most, který stál 1.3mld v tehdejších cenách.
Celkem s vámi souhlasím. Ale ta cena je za celé soumostí, tedy od zastávky Palmovka až na Holešovickou stranu, většina z toho bude novostavba. Za mě by se měly strhnout i ty oblouky přes Vltavu a udělat repliku s moderním vnitřkem. Stejně tak, když probíhala rekonstrukce Negrelliho viaduktu, tak několik pilířů se muselo rozebrat do základů a dělat znova, stejně i klenby jsou prakticky stavěné znova akorát s použitím stejného materiálu. Ale vnitřek a kolejové podloží jsou už moderní stavbou s izolací a odvodněním, aby to vydrželo stát nejméně dalších sto let. Bohužel pan Sheinherr si postavil kampaň na tom,… Číst vice »
Nekterym lidem a firmam se to vyplati, vetsine danovych poplatniku bohuzel ne. Uz ted na tom slusne vydelal Scheinherruv kamarad Tej, ktery dostal zakazku na architektonicke reseni tech volnocasovych prostor pod mostem a okolo nej bez jakekoliv souteze. Proste prislo zadani od namestka, dejte to Tejovi…
Možná kdyby tam tehdejší vedení města plánovalo nějaký hezký, rozumně široký most a ne nevkusný most dálničního typu, nevznikl by proti bourání toho stávajícího takový odpor. Koneckonců Praha Sobě, která si jako stěžejní bod svého programu zvolila rekonstrukci mostu získala cca 17% ve volbách do zastupitelstva v roce 2018. To ukazuje, že nemalé části Pražanů na tom mostu záleží.
Já to nerozporuji. Samozřejmě protlačit dálniční most by byl nesmysl. Ale tipuji, že 17 % lidem šlo spíš o zachování mostu jako takového (v +- stejné podobě) bez ohledu na technické řešení.
Nemůžu se vyjádřit k životnosti opravy, neb do toho nevidím. Ale počítáte s tím, že stavba nového mostu nezahrnuje stavbu nového mostu na zelené louce, ale vybudování dočasného mostního provizoria, převedení dopravy na provizorium, demolici původního mostu, pak teprve samotnou stavbu nového mostu, převedení dopravy z provizoria na nový most a demolici provizoria? S těmi činnostmi okolo se to oproti stavbě na zelené louce dost prodraží.
Asi tak.
Jenže Kloknerův ústav formuloal posudek nějak tak, že „rekonstrukce bude stejně drahá jako novostavba, a výsledek bude horší“ (např. co do životnosti), což si Scheinherr vyložil jako „lze to rekonstruovat, tak to uděláme“.
Můžete mi někdo prosím osvětlit k čemu bude sloužit retenční nádrž pod mostem u Vltavy? Měl jsem zato, že retenční nádrže se staví pro zadržení vody ze silnic v případě přívalového deště tak aby nedošlo k rozvodnění menších potoků do kterých jsou zaústěné.
Jde o retenční nádrž pro splaškovou kanalizaci. Ta právě zadrží splašky, aby nevtékaly při deštích do Vltavy.
Zachytí znečištěnou deštovou vodu po případném úniku provozních kapalin a přefiltruje jí předtím, než jí vypustí do řeky mezi živočichy, kteří v řece žijí 💁♂️
Děkuji. To dává smysl. Přefiltrování funguje nějak samo (štěrk, vsakování atd.) nebo někdo (člověk / stroj) musí kontrolovat kvalitu vody a vypouštění?
Retenční jen zadrží. Popisujete funkci odlučovače ropných látek.
Ve článku píšou o filtrační a retenční nádrži. Zřejmě můžeme předpokládat, že ta filtrační to přefiltruje a následně odvede do té retenční…a pak se to pustí do řeky.