Nebyla to investice. Swietelsky Rail chce za údržbu úzkokolejek přes čtyři miliony

Obnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Firma z koncernu Swietelsky uplatňuje pohledávku na základě ústní dohody.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
CHODECzJIHU

Prosím, je možné někde dohledat, co všechno se za těch více než 4,2 miliónu Kč na úzkokolejkách udělalo?

Libor

Trochu šutrů, nějaký pražec, lehké broušení. Stavby na železnici jsou drahé jako prase. 😉

Ivan_pha

Že jim to za to stojí, tahat se o 4 mega která nebyla zasmluvněna.
Vždyť jsou to pro takovou firmu drobné. V tom bude něco jiného, než jen chtít přijít k pár milionum.

hroch.obojzivelny

Já nevím, jak to tam u nich chodí. Ale nepřijde mi úplně racionální, aby se management firmy veřejně přiznal k tomu, že jen tak na dobré slovo poskytl službu za 4,2 milionu nějakému pochybnému spolku ochotníků. Za normálních okolností by takové hospodaření s majetkem akcionáře vedlo k cestě na dlažbu, ne-li do basy.

Tomáš Záruba

No ale o personální změně se v článku píše.

Libor

Hrozné! Okamžitě prodat nejvyšší nabídce. Zakázat dávat dotace do této černé díry. Ať se s tím popere kdo chce…

Olin

No…, asi jsem ze starých časů, ale… V této zemi, době, sociálním marastu někdo udělá službu za 4,2 mega na rukou dání. Chtělo by se říci, že člověk by měl být rád, že sem tam se nějaký mohykán najde, ale… No potěš… Skoro si říkám (nejsem bohužel/bohudík hlouběji obeznámen s insolvenční a soudním řízením k JHMD, než to co probleskne ofiko médii), že by se to chtělo i podívat u SwR do účetnictví, a to ne proto aby měl problémy, ale samotného by mě zajímalo, jak se promítá do ekonomiky společnosti, která se přinejmenším zodpovídá matce, auditorům, berňáku a jak… Číst vice »

55p

Tak hlavně se to bude těžko prokazovat, jestli na to není smlouva, faktura, objednávka, …

cargo10

Pán udělá melouch za 4 mega na hubou dání,píšete to přesně. Zřejmě drobné, v těchto kruzích. Nechápu mínusy od místních odborníků. Je to čirá hrůza, co si dovolí borci ze stavebních firem.

vlachjan

Tak pokud byl jednatelem společnosti, tak měl mandádt od vlastníka, který mu umožňoval takto jednat. Fakt, že již jednatelem není ale asi také o něčem vypovídá.

Al de Baran

Hm, sociální marast…
To, že běžná česká rodina považuje za naprostý standard každoroční dovolenou u moře, to je ten „sociální marast“?

Olin

Fajn… Jsem přející člověk a věřím, že Vám a Vaší rodině moře prospívá. Ale třeba já už u něho deset let nebyl, protože jaksi nikdy nezbylo. Asi se pohybujeme v jiných vrstvách.

Al de Baran

Děkuju, že mi to přejete – ale já nepsal o sobě. Psal jsem o těch davech Čechů, co se každé léto masově přemísťují do Chorvatska.
To jsou nějaké vyšší vrstvy?

Náhodný kolemjdoucí

Je to soukromá firma, může peníze utratit, jak chce. Samozřejmě je zde odpovědnost statutárů za správu cizího (firemního) majetku, ale FÚ nic není do toho, kam firma nalila své peníze (nanejvýš v souvislosti s přiznáním k DPH resp. DPPO). Nikomu jinému nic není po jejím hospodaření.

Happy

Proboha už to nechte zkrachovat ať se může někdo s čistým listem toho ujmout. Nabídnout celek ve veřejné aukci s nėjakejma podmínkama. Tohle už je bizár.

vlachjan

Otázka je, jestli se to prodá za víc, když to půjde do aukce jako celek, nebo když to do ní půjde po kusech.

jan táborský

Páchání dobrodiní má vždy své konce…..

Oldřich Sládek

Pevně doufám, že Good thing jsou velcí kluci 😉

cargo10

V oblasti stavební lobby zbývá už jen víra.

Kubrt

Co to má co dělat se stavební lobby?

cargo10

Jaké je portfolio investora?

Martin

Se situace, která se kolem JHDM, reorganizace a insolvence stalo je jediné východisko a to prodej. Pro podporovatele úzké doufat, že dráhu (a s ní co k ní patří) koupí někdo, kdo uvidí a má představu, co udělat něco alespoň pro částečný provoz. V současné stavu tam je moc zájmů, které spolu nejsou kompatibilní a ani do budoucna by nebyly (podle mého soudu) životaschopna. Poslední co mi připadá za nesprávný směr je tak malou a specifickou dráhu rozdělit na infrastrukturu a dopravu. Obzvláště, když doprava ma být v turistickém režimu. Cas odhaluje postupné podivnosti. SWR dělaly údržbu s tím, že… Číst vice »

Kubrt

Opatrnost, respektive odmítání navrženého scénáře ze strany obcí, je naprosto pochopitelný a správný postup. Jejich přistoupení na tuhle hru by je ekonomicky zruinovalo.

Martin

Vždyť ano, jen je otázka co na to věřitelé.

PvvS

Žádnej svéprávnej starosta, nebo zastupitel by se pod převzetí nepodepsal.

Tom

To je pořád dokola.. ten slíbil a neudělal, ten udělal původně zadarmo a teď chce peníze.. blázinec, jaký je možný jen u nás. Prodejte to tomu Fikáčkovi, dokud je co prodat a bude klid. Tratě přežijí a tady ti všichni ať se pak soudí a dohadují třeba deset let.

Registrovaný uživatel

Tento případ a celkově zákony v ČR jsou opravdu fraška

Kubrt

Jaký zákon je fraška?

rodilyslavkovak

asi ten insolvenční, že tato fraška je už rok tolerována místo toho aby to už bylo dávno rozprodáno 🙂