Nebezpečný most přes D1 zmizel, na skládce skončilo 800 tun sutě. Náhrada nebude
K demolici vedla dlouhá byrokratická cesta, neboť k mostu se nehlásil žádný majitel.
Demoliční četa splnila úkol a dnes nad ránem ukončila veškeré práce spojené s bouráním zchátralého mostu přes D1 u Řehořova na Vysočině (126. km). Demolice začala přípravnými pracemi v pátek večer, v noci ze soboty na neděli byla dálnice zcela uzavřena. Dnes od 5:00 je znovu průjezdná bez omezení, uvedlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Kritická byla právě noc ze soboty na neděli, kdy bylo potřeba most odstranit. „Celých dvanáct hodin nonstop se na demolici podílelo 10 pracovníků, dva čtyřicetitunové bagry, jeden otočný pásový bagr, pomocný kolový bagr a čtyři nákladní auta,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Most byl demolován po částech, které se hroutily na připravený polštář z betonového recyklátu o hmotnosti zhruba 1000 tun. Polštář chránil dálnici před poškozením. Rozdrcené kusy mostu pak byly sváženy na skládku. Odhadovaný objem suti činí 800 tun.
„Dokončovací práce spočívaly například v terénních úpravách zářezu v místech, kde nadjezd stál, nebo v opětovné instalaci svodidel na dálnici. V místech vstupů na most, nad dálnicí, bylo instalováno oplocení,“ doplnil Veselý.
Nadjezd byl postaven v roce 1979 a primárně sloužil k přesunu zemědělských strojů. ŘSD a následně ministerstvo dopravy došly k závěru, že most je neopravitelný, a navíc ohrožuje provoz na dálnici. K demolici ale vedla dlouhá byrokratická cesta, neboť k mostu se nehlásil žádný majitel.
Vlastnictvím se zabývaly i soudy, rozhodovaly nicméně o tom, čí most není, nikoliv o tom, čí je. Soudy tak potvrdily, že vlastníkem není městys Kamenice. I kvůli nevyřešenému vlastnictví se s výstavbou náhrady mostu nepočítá.
Demolici provedla společnost Mrozek za 2,45 milionu korun.