Návrh rozpočtu pro dopravu vyděsil stavební firmy. Bojí se zastavování staveb

Stavba D35 Vysoký Mýto - Džbánov. Foto: ŘSDStavba D35 Vysoký Mýto - Džbánov. Foto: ŘSD

Mezi nejohroženější stavby patří vysokorychlostní tratě, středočeský úsek dálnice D3 nebo severní část Pražského okruhu.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mac

Tak se přestanou sypat deseti a stamiliony do akcelerace výstavby a ono si to sedne. Tenhle boom musel někdy skončit. A samo – v letáčcích o době výstavby se zamění 2 za 3, 3 za 4 atd.

Davidoff

Tak to dopadá. Mlátí se do krajiny dálnice a silnice hlava nehlava, nespočítají si kolik to vydělá (jakože aktuálně dálnice nevydělávají skoro nic) a skončí to bankrotem v dopravním a stavebním segmentu. Místo toho, aby se MD soustředilo na důležité stavby jako D1, D35, příp D3, na VRT, trať do Bavorska, Liberce, Zlína a Znojma, hloupě rozmělnili peníze, pracovníky a stroje do spousty dalších nesmyslných projektů. A hlavně ty polodokončené dálniční stavby nic nevydělávají. Takže devatero projektů, desátá bída. Řešením by bylo skokové zvýšení mýta na dvojnásobek, plošné mýtné všude a zvýšení daně z PHM aby se mohlo pokračovat alespoň… Číst vice »

Petr

No nazdar.

Kapka

Prášky byly?

Svojšín

Halásek, jste to vy?

Pavel Kopeček

V loni se na dalničních známkách a mýtu vybralo okolo 24 mld. Kč, čistého to mohlo být 22 mld. Kč z toho 70% procent zaplatili vozidla registrovaná mimo ČR. Jako říct, že dálnice nic nevydělavají je hrubá neznalost. Časem se ta částka bude zvyšovat a v budoucnu jak se základní dálniční síť dodělá by vybraná částka z mýta a dálniční znamek v pohodě měla pokrýt konstrukce a údržbu dálniční sítě.

Davidoff

Kolik naproti tomu šlo do údržby dálnic a nových staveb? Na údržbu cca 9mld, na nové stavby 81,1mld, na krajské silnice pouze 2mld, loni 4mld. Celkem 94mld minimálně.

Caprad

Já myslel že (po)zastavit už běžící stavbu je v podstatě nemožné – smlouva je závazná pro obě strany a pokud by stát přestal platit, hrozí mu arbitráž (pokud teda vláda neřekne, že výsledek arbitráže nehodlá respektovat, což je také možnost).

Kapka

Pro (český) stát není bohužel závazného nic a když se mu to nehodí tak si účelově změní zákony, aby smluvní stranu nebo spolumajitele okradl, jako to ukázkově předvedl u WFT.

Pavel Kopeček

velké stavby se proplácí postupně během výstavby, takže se může říct včil stop, a stát proplatí co bylo do teďka prostavěno a stavba se zastaví, což z minulosti už bylo vícekrát prokázáno, že není vůbec výhodné.

Nehty o tabuli

Já tomu nerozumím. Vždyť neustále člověk čte, že se podařilo získat firmu, která danou stavbu postaví levněji, než byl předpoklad a tedy vyčleněné peníze. Takhle se ušetří každoročně mnoho miliard. To je parádní. Tak co tyhle peníze, které se ušetřily použít právě na dofinancování nových staveb na které už jakože možná finance nebudou?

Davidoff

Pokud to není tak, že se uměle přifoukne odhad, aby to potom vypadalo, kolikže moc se na každé stavbě ušetří a moc se v tom nikdo nešťoural.

Jan Sůra

Co si takhle nejprve nastudovat problematiku oceňování staveb?