Návrat tramvaje po více než půlstoletí. V Berlíně finišují s novou tratí do čtvrti Moabit
K zahájení pravidelného provozu dojde v září.
Berlínský dopravní podnik BVG minulý týden poprvé projel tramvají po nové trati, která vede od hlavního nádraží ke stanici metra Turmstraße. Ke zprovoznění trati M10 s cestujícími má dojít v září.
Zahájení pravidelného provozu bude znamenat návrat tramvají do berlínské čtvrti Moabit po více než půlstoletí. Moabit patřil v dobách rozděleného Německa do britského sektoru a přiléhal k Berlínské zdi, v důsledku čehož se z něj stala zanedbaná periférie. V posledních letech prochází ale velkým rozmachem.
Přibližně 2,2 kilometru dlouhá trať bude ve většině trasy zatravněna. Vede z dosavadní konečné u berlínského hlavního nádraží přes Invalidenstraße, Alt-Moabit a Rathenower Straße do Turmstraße ke stejnojmenné stanici metra. Stavba vyšla na 33 milionů eur.
„S rozšířením M10 vytváříme atraktivní přímé spojení z rostoucí čtvrti Moabit do Prenzlauer Berg a dále do Friedrichshainu. A to je jen začátek, protože v budoucnu bude tramvaj hrát na západě Berlína mnohem větší roli. Těšíme se na stavbu a provoz dalších linek,“ uvedl provozní ředitel BVG Rolf Erfurt.
Na hlavním nádraží získají cestující napojení na dálkovou, regionální a příměstskou železnici a na metro U5. Ve stanici metra Turmstraße je zase přímý přestup na metro U9. Trasa povede například kolem Památníku Zdi, moabitského trestního soudu nebo Přírodopisného muzea.